Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Neocenitelné služby knihoven
Řehák, Tomáš ; Souček, Martin (vedoucí práce) ; Ivánek, Jiří (oponent) ; Šušol, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá problematikou oceňování a určení efektivnosti služeb veřejných knihoven. V úvodu vysvětluje motivaci k provedenému výzkumu. První (teoretická) kapitola zasazuje celou problematiku do obecného ekonomického a legislativního rámce, především vztahuje knihovny k pojmu veřejného statku a popisuje různé přístupy k určování jeho hodnoty. Vysvětluje pojmy efektivnosti a návratnosti investice (ROI). Popisuje specifické přístupy k měření efektivnosti knihoven jako celku, zvláštní pozornost pak věnuje metodě kontingentního oceňování a jejímu vývoji. Zevrubně popisuje několik studií, které autor práce považuje za metodicky obzvláště přínosné. Závěr kapitoly pak přináší informaci a popis dvou klíčových ISO norem, které s problematikou bezprostředně souvisejí. Druhá kapitola popisuje výzkum efektivnosti knihovny jako celku (označovaný jako ROI 1.0) provedený v roce 2012 na půdě Městské knihovny v Praze (MKP) a verifikovaný v dalších třech městech. Třetí kapitola zachycuje snahu určit efektivnost jedné vybrané služby (ROI 2.0), konkrétně absenční výpůjčky. Popisuje zvolenou taxonomii jednotlivých služeb knihovny a základní principy rozpočítávání nákladů podle této taxonomie. Práce popisuje analýzu uskutečněnou v roce 2012 v MKP a její výstupy. Zvláštní pozornost je věnována otázce personálních...
Uživatelské rozhraní systémů řízení výuky Návrh a ověření funkčních kriterií jako podklad pro dílčí evaluaci
Ovesleová, Hana ; Štogrová Jedličková, Petra (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent) ; Šušol, Jaroslav (oponent)
Hlavním tématem této práce je problematika evaluace uživatelských rozhraní systémů řízení výuky (angl. LMS - Learning Management Systems). Stejně jako při návrhu uživatelských rozhraní v rámci celého oboru HCI (angl. Human Computer Interaction) stojí v popředí uživatel a způsob jeho interakce se systémem, tak i pro evaluaci rozhraní byl zvolen pohled uživatelský (angl. UX - user experience). Cílem práce bylo navrhnout oblasti funkčních kriterií, které odráží požadavky uživatele na systém a které mohou sloužit jako základ pro dílčí evaluaci LMS. V rámci interdisciplinarity HCI jsme se zaměřili na technicko- psychologický pohled (počítač-člověk), doplněný o oblast, která odráží samotný účel LMS - pedagogický proces. Domníváme se totiž, že při evaluaci LMS je důležité kombinovat obecná funkční kriteria, vztahující se na jakýkoli systém, s kriterii na výukový obsah, na formy jeho distribuce a na metody práce s ním. Na základě stanovených oblastí pak za pomoci kvantitativních i kvalitativních metod zkoumání byly evaluovány kurzy v LMS Unifor v období 2012-2014 a kurzy v LMS Moodle v období 2015-2017. Výstupem výzkumu je pak sada funkčních kriterií, které považujeme za elementární a která doporučujeme při volbě LMS zohledňovat.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.