Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 670 záznamů.  začátekpředchozí641 - 650dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.11 vteřin. 

Posouzení finanční výkonnosti podniku pomocí analýzy časových řad
Pech, Jan ; Císařová, Miluše (oponent) ; Doubravský, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma „Posouzení finanční výkonnosti podniku pomocí analýzy časových řad“ se zabývá podrobným posouzením ekonomické situace státního podniku DIAMO v letech 2005–2014. V teoretické části popisuje metody a ukazatele strategické, finanční a statistické analýzy, které v další kapitole postupně aplikuje na analyzovaný podnik. Obsah závěrečné kapitoly spočívá v předložení návrhů na eliminaci rizikových oblastí státního podniku, přičemž největší důraz je kladen na otázku stoupajících podílů pohledávek a závazků na celkovém majetku a zajištění kladných čísel v položce podnikového výsledku hospodaření. Hlavní cíl diplomové práce tudíž spočívá v posouzení finanční výkonnosti státního podniku DIAMO, následné identifikaci rizikových oblastí a návrhu možných opatření vedoucích ke zlepšení celkového ekonomického zdraví podniku.

Posouzení rizik při provádění zatěžovacích zkoušek stavebních konstrukcí
Ešpandr, Jan ; Vymazal, Tomáš (oponent) ; Misák, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou rizik při provádění zatěžovacích zkoušek stavebních konstrukcí. Práce se zaměřuje na vysvětlení některých pojmů z oblasti rizikologie, popis jednotlivých typů zatěžovacích zkoušek stavebních konstrukcí, identifikaci rizik při provádění zatěžovacích zkoušek a jejich zhodnocení. Pro zhodnocení jednotlivých rizik byly použity analytické metody. Pro základní rozpoznání rizik bylo použito Ishikawových diagramů. Dále byla tato rizika podrobněji zhodnocena v analýze FMEA a výsledky zaneseny do Paretových diagramů. V závěru praktické části diplomové práce byla využita metoda HRA pro přesnější zhodnocení lidské chyby v celém procesu provádění zatěžovacích zkoušek stavebních konstrukcí.

Branding potravinářských výrobků na trhu ČR
Průša, Přemysl ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Machková, Hana (oponent) ; Přibová, Marie (oponent) ; Jindra, Jiří (oponent)
Hlavním cílem disertační práce je shrnout, prohloubit a rozvinout současné teoretické poznatky v oblasti problematiky značky a jejího řízení a tyto teoretické poznatky verifikovat na realitě brand managementu vybrané značky potravin - značky vín na českém trhu: analyzovat hlavní nástroje řízení dané značky vín v současné době s tím, že analýza by měla ústit v identifikaci problematických oblastí a formulaci návrhů na opatření, jejichž implementace včetně systému hodnocení efektivity řízení značky by byla vhodná. Výsledkem analýzy je pak systém konkrétních doporučení pro značku, který může být rovněž použitelný pro srovnatelné značky. Trh potravin v ČR byl zvolen proto, že se mu dosud žádný autor ve vztahu k značkám nevěnoval a navíc je trh potravin více ohrožen současným ekonomickým vývojem (více než ostatní trhy), kdy klesá kupní síla obyvatelstva a rostou tlaky na snižování cen výrobků, které jsou ještě posíleny převisem nabídky nad poptávkou potravinářských výrobků. Velmi významným faktorem je též současná tržní dominance nadnárodních maloobchodních řetězců na trhu potravin v ČR spolu s rostoucím významem tzv. privátních (vlastních) značek maloobchodních řetězců. Pro trh vín, vedle výše uvedených specifik, je navíc typické, že má stále spíše generický charakter, což znamená, že spotřebitel se zde orientuje podle značek pouze ve velmi malé míře a zásadním faktorem rozhodování spotřebitele zůstává cena. V aplikační části práce je konkrétně využita značka dovozového vína z Chile (TARAPACA). Jednak proto, že dovozové značky tvoří v ČR cca 50 % trhu vín, jednak proto, že značka TARAPACA se řadí mezi nejvýznamnější dovozové značky na českém trhu vín z hlediska prodejů a tržního podílu. První část práce se věnuje teoretickým východiskům a jejím cílem je poskytnout definici značky a vymezení základních pojmů, které se ke značce váží, jako jsou identita, positioning a image značky tak, aby s nimi bylo možno pracovat v aplikační části práce. Druhá část přináší přehled základních přístupů ke zjišťování hodnoty značky, které jsou zde analyzovány a kriticky hodnoceny s ohledem na praktickou využitelnost. Vyústěním této kapitoly je vlastní návrh kritérií, podle kterých lze určovat hodnotu značky. Zde je hodnota značky vnímána z marketingového hlediska, ne z hlediska finančního. Ve třetí části práce se autor věnuje samotné problematice řízení značky jako procesu, pozornost je soustředěna zejména na výklad procesu řízení značky podle Scotta M. Davise, jehož schéma je použito v aplikační části práce. Součástí třetí kapitoly je také analýza současného fenoménu v oblasti brand managementu, kterým jsou privátní značky, a to z hlediska jejich vztahu k jejich majiteli, odběrateli a spotřebiteli. Část čtvrtá a pátá mají charakter aplikační se zařazením případové studie značky vín TARAPACA. V části čtvrté je nejprve provedena analýza současného stavu značky -- tržní pozice včetně tzv. auditu značky podle schématu Scotta M. Davise. Značná pozornost v této kapitole je věnována analýze akcí na podporu prodeje, které daná značka v současnosti často provádí, z hlediska efektu prodejního a efektu komunikačního (dopad na znalost značky). Ve čtvrté kapitole tak autor shrnuje nedostatky v současném řízení značky, jejichž odstranění je popsáno v páté části práce. Pátá část práce obsahuje komplexní a systematický návrh brand managementu značky TARAPACA pro český trh podle schématu Scotta M. Davise. Tento návrh je popsán jako proces, kde jednotlivé kroky navazují na sebe, a tak vytváří jednotný systém.

Regulatorní reforma a systémově významné banky
Svozil, Jan ; Blahová, Naděžda (vedoucí práce) ; Kaimova, Nadira (oponent)
Diplomová práce se zabývá regulatorní reformou vycházející z nového standardu Basilejského výboru pro bankovní dohled Basel III. Cílem práce je představit nástroje a složky nově vzniklého konceptu Basel III a zaměřit se na identifikaci a analýzu faktorů, které jsou určující pro zařazení banky do kategorie systémově významných. Práce vnímá problematiku z globálního pohledu, přičemž zvláštní pozornost je věnována evropské specifikaci regulatorních pravidel. Součástí studie je také monitoring plnění nových pravidel a nástrojů globálním bankovním systémem a bankovním systémem Evropské unie. Práce rovněž zahrnuje kapitolu sledující regulatorní reformy s ohledem na jejich makroekonomický dopad.

Jištění rizik stavebního díla v předinvestiční fázi
Jandová, Hana ; Skalický, Martin (oponent) ; Puchýř, Bohumil (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vytipováním a následně jištěním rizik projektu zpevňování polních cest katastrálního území Říčky. Teoretická část obecně pojednává o projektu, riziku samotném, riziku vyskytujícím se v předinvestiční fázi projektu stavebního díla a formách jištění daných rizik. Praktická část se již zabývá identifikací projektu zpevňování polních cest, včetně konkrétních rizik s projektem souvisejících, závěrem této části je jištění zmíněných rizik.

Řízení rizika zhotovitele stavební zakázky
Štráchal, Jakub ; Ing.Tomáč Hanák, Ph.D. (oponent) ; Marková, Leonora (vedoucí práce)
CÍLEM MÉ DIPLOMOVÉ PRÁCE NA TÉMA „ŘÍZENÍ RIZIK ZHOTOVITELE STAVEBNÍ ZAKÁZKY“, JE POPSAT PROCES ŘÍZENÍ RIZIK U DODAVATELE STAVEBNÍCH PRACÍ. TENTO PROCES ZAČÍNÁ IDENTIFIKACÍ RIZIK POMOCÍ RŮZNÝCH METOD. NÁSLEDUJE ANALÝZA TĚCHTO RIZIK. HLAVNÍ SKUPINOU RIZIK, JSOU RIZIKA SPOJENÁ SE SUBDODAVATELSKÝM SYSTÉMEM. K TĚMTO RIZIKŮM POPÍŠU JEJICH SIGNÁLY A SPOUŠTĚČE. NA ZÁKLADĚ JEJICH ZÁVAŽNOSTI PRO PROJEKT, DEFINUJI ZPŮSOB JEJICH OŠETŘENÍ. V POSLEDNÍ ČÁSTÍ SE NACHÁZÍ NÁVRH SLEDOVÁNÍ RIZIK, KDE NAVRHUJI ZPŮSOB KDY A KDO BUDE RIZIKA SLEDOVAT V PRŮBĚHU VÝSTAVBY.

Ekonomický nacionalismus v rámci Evropské unie a Jednotného trhu: případové studie Francie, Německa a Spojeného kralovství
Gheorghiev, Olga ; Maslowski, Nicolas (vedoucí práce) ; Pavlík, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá fenoménem ekonomického nacionalismu v rámci tržních interakcí různých ekonomických modelů Evropské unie. První kapitola nabízí přehled interpretací konceptu ekonomického nacionalismu v různých historických obdobích se zaměřením na minulé století. Zároveň uvádí nové formy ekonomického nacionalismu, které jsou specifické pro kontext evropské integrace a kterým je tato práce věnována. Dále je studie zaměřena na specifičnosti evropského ekonomického modelu a na jeho vztah se státní ekonomickou intervencí. Tato kapitola je rovněž pokusem o identifikaci kompetencí Evropské komise a jejích instrumentů v tomto směru, s důrazem na klíčové ekonomické sektory a na hlavní formy státní intervence. Poslední část poskytuje přehled národních regulatorních tradic třech evropských ekonomických modelů (britského, německého, francouzského) a identifikuje přístupy k ekonomickému nacionalismu v rámci těchto modelů.

Alternativní pracovní úvazky a jejich vliv na diskriminaci žen na trhu práce
Dušková, Karolína ; Brožová, Dagmar (vedoucí práce) ; Šťastný, Daniel (oponent)
Práce se zabývá alternativními pracovními úvazky v Evropě, konkrétně pružnou pracovní dobou a prací na částečný úvazek. Teoretická východiska se opírají o teorii preferencí a berou v úvahu nabídku práce domácnosti i s ohledem na její produkční činnost. Aplikační část zahrnuje srovnání stavu v jednotlivých evropských zemích podle různých hledisek, se zaměřením na identifikaci rozdílů mezi pohlavími. V dalším kroku je použita regresní a korelační analýza pro zjištění souvislosti mezi podílem částečných úvazků a dalšími veličinami. Bylo zjištěno, že neexistuje souvislost mezi podílem částečných úvazků u žen a ukazatelem gender pay gap. Dále se podařilo prokázat statisticky významný vztah mezi HDP na hlavu a podílem částečných úvazků u žen, který pomáhá vysvětlit rozdíly v podílu částečných úvazků u jednotlivých zkoumaných zemí.

Vývojové trendy na trhu cestovního ruchu
Kopecká, Marie ; Musil, Martin (vedoucí práce) ; Jaderná, Eva (oponent)
V práci se věnuji vývojovým trendům na trhu cestovního ruchu. Jedná se o analýzu všech českých velkých cestovních kanceláří a agentur z hlediska počtu majitelů a jejich podílu na jednotlivých subjektech cestovního ruchu. Subjekty je možno porovnávat včetně obratu za poslední 3 roky a dosavadního vývoje. Stěžejním cílem bylo zjistit, kdo jsou majitelé cestovních kanceláří. Zda se jedná o české nebo zahraniční podniky. Zjištěná data sloužila k určení pravděpodobného vývoje na trhu cestovního ruchu a identifikaci současných trendů v této oblasti.

Fiskální politika a dluhové krize
Pikhart, Zdeněk ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Zamrazilová, Eva (oponent) ; Pastoráková, Erika (oponent)
Práce se zabývá problematikou fiskální politiky s akcentem na dluhové krize. Nejprve jsou analyzována specifika datového zachycení vládního sektoru pro účely hodnocení fiskální pozice včetně indikátorů udržitelnosti a je zhodnocena historická reakční funkce fiskální politiky v zemích EU. Navazující část přispívá do diskuse ohledně optimálního nastavení fiskální politiky s akcentem na dluhovou udržitelnost v dlouhém období a dostatečnou míru flexibility v krátkém období, které předchází analýza cyklického očišťování vládního salda, definice fiskálního impulsu a odhad fiskálních multiplikátorů v podmínkách ČR. Práce uzavírá identifikací příčin fiskálních dluhových krizí s následnou analýzou možných cest k řešení již vzniklých fiskálních nerovnováh a zhodnocením vhodnosti vládní konsolidace v podmínkách ČR.