Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  začátekpředchozí64 - 73dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sebevražda - Masarykův životní problém
Kotek, Martin ; Petrusek, Miloslav (vedoucí práce) ; Paulíček, Miroslav (oponent)
Práce je zaměřena na téma sebevraždy v podání T. G. Masaryka. Autorovou snahou je zmapovat Masarykův život takovým způsobem, aby postihl to, jak téma sebevražednosti prochází Masarykovým životem a jak se odráží do jeho práce a názorů na moderní společnost. Poukázáno je také na to, jak se toto téma na pozadí Masarykovy filosofie, sociologie a teologie prolíná do všech těchto oblastí a propojuje je. První část práce je věnována dětství mladého Masaryka a jeho počínání v počátcích jeho akademické dráhy. Je zde nastíněno, jak se Masaryk s tématem setkal a jak jej pojal za své. Další část je věnována jeho osobnosti a názorům na svět. Podstatnou část pak tvoří výklad náboženství a moderního vývoje společnosti v podání Masaryka a jeho teorie sebevražednosti. V návaznosti na to se pak autor věnuje nejen samotné práci předestírající morální rozklad společnosti, ale také dalším Masarykovým pracím, do které problém sebevraždy promítl. Poslední část je pak věnována kritice Masarykova pojetí z úst minulých i současných autorů a vyjádření o platnosti Masarykovy teorie pro společnost dnešní. Autor tak krom prezentace toho, jak téma sebevraždy provázelo celý Masarykův život a většinu jeho názorů na společnost, nastiňuje také hodnocení této teorie s ohledem na současnou podobu moderní společnosti.
Josef Šusta - prezident České akademie věd a umění (1939 - 1945)
Formánek, Martin ; Beneš, Zdeněk (vedoucí práce) ; Středová, Veronika (oponent) ; Svatoš, Martin (oponent)
Cílem disertační práce je analýza životních osudů českého historika Josefa Šusty v letech 1939-1945. Práce seznamuje s důvody volby nového presidenta České akademie věd a umění v roce 1939. Text analyzuje činnost Josefa Šusty v čele nejvýznamnější vědecké instituce za Protektorátu Čechy a Morava a vlastní činnost Akademie. Podává na rozboru Šustových textů doklady k hodnocení jeho činnosti v době nacistické okupace. Práce zkoumá rizika postavení elit v rovině společenské a kulturní v letech 1939-1945. S výkladem o vědecké činnosti Josefa Šusty podává ucelený obraz jeho osobnosti. Závěrem se věnuje důvodům dobrovolného odchodu Šusty ze světa a hodnotí, zda zvážil všechna rizika, která tato exponovaná funkce přinášela.
Extrémní formy násilí na školách Fenomén střelby na školách
Vimmerová, Kateřina ; Nová, Monika (vedoucí práce) ; Cimrmannová, Tereza (oponent)
Tato práce nabízí náhled do problematiky extrémní formy násilí, která se může udát v prostorách školy: situace, kdy student zaútočí střelnou zbraní a ohrožuje své spolužáky, přátele i učitele. Počty případů střelby na škole se během posledních deseti let rapidně zvyšují. Kromě Spojených států amerických dochází k útoku studentů i v Evropě. V této práci je popsáno šest případů, kdy ke střelbě na škole došlo, nebo bylo neštěstí zamezeno díky zásahu třetí strany. Případy střelby na škole vyvolávají masivní pozornost a spekulace médií nedává prostor pro objektivní zvážení možných příčin jednání pachatelů a jejich motivace.
The Death of the Female Protagonists in The Awakening, "The Yellow Wallpaper" and The House of Mirth, and Its Realistic Foundations.
Mervová, Lenka ; Veselá, Pavla (vedoucí práce) ; Ulmanová, Hana (oponent)
práce Tato práce analyzuje téma smrti nejenom jako výhradně vnitřní konflikt daného jedince, ale sleduje jej i v kontextu společnosti a jejího tlaku působícího na tohoto jedince. Předmět analýzy tvoří Probuzení Kate Chopinové, Dům radovánek Edith Whartonové a "Žlutá tapeta" Charlotte Perkins Gilamanové. Stěžejní úlohu pak v této práci sehrává literární typologie, která nejenom pomáhá pochopit kontrast, který vznikl v pojetí smrti ženských hrdinek, ale zároveň poskytuje výkladový rámec u jednotlivých děl. Smrt, jakožto komplexní jev, je v dílech Chopinové, Whartonové a Gilmanové pojímána v širší perspektivě, tedy netvoří ji pouze samotný konec fyzické existence, ale je vnímána jako odraz konfliktu mezi vnějšími faktory společenskými, ekonomickými, rodinnými a vnitřními predispozicemi, tužbami, představami, ideály a hodnotami. V ryze osobní dimenzi pak práce reflektuje vliv tohoto konfliktu na vnímání vlastní identity analyzovaných hrdinek. Právě ona eroze původní identity a snaha následně se s touto situací vyrovnat tvoří nejenom přímý předstupeň, jenž je následován smrtí v tradičním pojetí, ale umožňuje i samostatné pojetí této fáze jakožto metaforické smrti, jak ilustruje "Žlutá tapeta" Gilmanové. V případě Probuzení a Domu radovánek je tato fáze konfliktu následována sebevraždou hrdinky a smrt...
Sebevražedné a sebepoškozující tendence u dětí a mladistvých v ústavní výchově
VOBORNÍKOVÁ, Barbora
Práce se zabývá sebevražednými a sebepoškozujícími tendencemi u dětí a mladistvých v ústavní výchově. Teoretická část se věnuje charakteristice sebevražedných tendencí a sebepoškozujících tendencí, jejich dělením a determinací. Dále se věnuje sebevražedným a sebepoškozujícím tendencím u dětí a mladistvých, prevenci a pomoci těmto jedincům. Praktická část se již přímo věnuje problematice sebevražedných a sebepoškozujících tendencí u dětí a mladistvých v ústavní výchově. Pomocí dotazníků zjišťuje současnou situaci této problematiky v různých typech ústavních zařízení a jejich rozdílnosti mezi jednotlivými typy zařízení.
Je etické zabít sebe sama?
KALIVODOVÁ, Kristina
Práce se zabývá tématem, zdali je etické zabít sebe sama. Jde přitom o zachycení rozličných situací, ve kterých je ve hře otázka života, jako jsou sebevražda, sebezabití, mučednictví a eutanazie. Práce je strukturována na reflexi jednotlivých fenoménů. Současně na problematiku sebevraždy nahlíží z pohledu sociální práce a popisuje pomoc jedinci se sebevražednými sklony.
Prevence sebevraždy jako nový úkol křesťanského vychovatele
Rumpíková, Lenka ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Lachmanová, Kateřina (oponent)
Prevence sebevraždy jako nový úkol křesťanského vychovatele Ve své bakalářské práci se budu zabývat fenoménem suicidia, jeho prevencí a významem křesťanské výchovy v ní. Vydefinuji si pojem křesťanský vychovatel, sebevražda jako taková. Popíši teorie sebevražedného jednání z obvyklých hledisek medicínského (psychiatrického), sociologického a psychologického. Popíši různé druhy a poddruhy sebevražd a jejich různé příčiny. Zaměřím se samozřejmě na vztah křesťanství k sebevraždě. V další kapitole pojednám o prevenci suicidiálního chování, preventivních programech a cílené intervenci. V závěru své práce se pokusím shrnout poznatky vědecké i své vlastní názory na tuto obtížnou a v podstatě nejednoznačně definovatelnou problematiku.
Přístup pracovníků Linky bezpečí k sebevražedným klientům
Horáčková, Irena ; Stretti, Sylvie (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Cílem této diplomové práce je představit problematiku sebevražedného jednání u dětí, dospívajících a mladých dospělých a práci s těmito jedinci v rámci telefonické krizové intervence. Teoretická část, jež vychází především z české odborné literatury, ale i zahraniční, je věnována popisu fenoménu sebevraždy, jejích forem a způsobů sebevražedného jednání se zaměřením na vliv vývojových charakteristik na suicidální krizi u výše uvedené cílové skupiny. Dále jsou mapována specifika práce a přístup k této skupině z hlediska telefonické krizové intervence. Dílčím tématem je etika práce s klientem. Praktická část zkoumá přístup pracovníků telefonické krizové intervence k suicidálním klientům, a jak tito pracovníci zacházejí s možnými etickými konflikty (dilematy). Z hlediska metodologického byl aplikován kvalitativní výzkum s využitím metody polostrukturovaného interview s vybranými účastníky v konkrétní organizaci Linka bezpečí.
Percepce násilí vůči různým věkovým skupinám u dětí na základních školách a víceletých gymnáziích
Havelková, Šárka ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
1. ABSTRAKT § Klíčová slova: násilí, konflikt, agrese/agresivita, týrání, zneužívání, zanedbávání, šikana, pachatel, oběť, děti, dospělí, senioři, sebepoškozování, sebevražda Ráda bych se v diplomové práci zaměřila na to, jak děti definují násilí, co všechno násilí zahrnuje, jak si představují pachatele a jak oběť, jaký je rozdíl v percepci násilí vůči různým věkovým skupinám a jak by se případnému násilí bránily. V teoretické části se nejprve věnuji samotnému pojmu násilí, pojmům jemu podobným či synonymním a jejich vysvětlení podle českých i zahraničních autorů. Dále jsem přikročila k tématům, jako je násilí k dětem, k dospělým a k seniorům, sebepoškozování, sebevraždy a důsledky násilí. V praktické části jsem zkoumala percepci násilí u žáků druhého stupně základní školy v porovnání se studenty stejného věku na víceletém gymnáziu. Zaměřila jsem se na žáky a studenty šestých tříd/prim a devátých tříd/kvart. Dotazníkové šetření bylo provedeno na školách v hlavním městě, ve velkoměstě, ale také v menším městě.
Rizika suicidálního chování u adolescentů:diagnostické, intervenční a preventivní možnosti
Nekolná, Hana ; Kebza, Vladimír (vedoucí práce) ; Loneková, Katarína (oponent)
Diplomová práce "Rizika suicidálního chování u adolescentů: Diagnostické, intervenční a preventivní možnosti" pojednává o suicidalitě a suicidálním chování adolescentů v České republice. Teoretická část práce se zabývá vymezením základních pojmů tohoto tématu a popisem různých přístupů a chápání této problematiky v minulosti i současnosti. Zabývá se také formami, způsoby i motivy suicidálního chování. Dále uvádí popis adolescence jako samostatného vývojového období v životě jedince a rozbor rizik této životní fáze. Teoretická část obsahuje taktéž charakteristiku epidemiologie jevu a možné diagnostické, terapeutické a preventivní přístupy k suicidálnímu chování. Empirická část diplomové práce popisuje výzkum, jehož cílem bylo zjistit souvislosti zvýšené míry sebevražedného rizika ve vztahu k základním dimenzím osobnosti (za použití Freiburského osobnostního dotazníku), sociální opoře (prostřednictvím Dotazníku vnímané sociální opory) a životní angažovanosti (skrze Test životní angažovanosti). Výzkumný vzorek obsahoval 99 respondentů z posledních ročníků pražského gymnázia a ze dvou pražských odborných učilišť. Výsledky výzkumu potvrdily souvislost mezi sníženým suicidálním rizikem a zvýšenou mírou životní angažovanosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   začátekpředchozí64 - 73dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.