Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 82 záznamů.  začátekpředchozí63 - 72další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rámcování EU v období voleb do Evropského parlamentu v roce 2014
Charvátová, Anna ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Rámcování je jedním z důležitých konceptů mediálních studií, novináři totiž rámce využívají při tvorbě zpráv. Usnadňují tak svým publikům percepci zpráv a orientaci v nich. V mediální produkci mohou však novináři tvořit rámce ve zprávách i nevědomě - jsou ovlivňováni svými názory na dané události nebo tím, pro jaké mediální organizace pracují. Rámce, které novináři při tvorbě zprávy použijí, ale nemusí jejich publika vnímat stejně - jsou také ovlivněna svými názory a okolním prostředím. Cílem této práce bylo pomocí kvalitativní analýzy zjistit, jaké rámce používaly tři české zpravodajské týdeníky - Respekt, Reflex a Týden - v článcích, kde informovaly o Evropské unii v kontextu voleb do Evropského parlamentu, kdy se média věnovala EU víc, než je obvyklé. Cílem analýzy bylo také zjistit, jak autoři tyto rámce konstruovali. Analýza odhalila celkem šest rámců, které jsem nazvala: Nejistá budoucnost EU, Nezájem Čechů o EU, Absurdní nařízení EU, Nutná byrokracie EU, Důležitost Evropského parlamentu a europoslanců a Neefektivita europoslanců. V týdenících naprosto převládaly rámce s negativním vyzněním. Autoři využíval jako nástrojů rámcování především titulků a podtitulků. Výběr zdrojů nehrál při konstrukci rámců velký vliv, větší význam měl zvolený slovník a opakování slov v textu.
Mediální stereotypizace a nálepkování zdravotně postižených v českých médiích a jejich dopad na publikum
Brhláčová, Monika ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Tématem mé diplomové práce je mediální stereotypizace handicapovaných v českém zpravodajském tisku a její dopad na publikum. Toto téma vychází z předchozích poznatků ohledně opakujících se stereotypních představ a rámců o handicapovaných a to nejen ve zpravodajských médiích. Zároveň se také v tisku objevují opakující se nálepky a to jak negativní tak také pozitivní. Práce zkoumá, jestli se tyto jevy objevují i v českých zpravodajských online a tištěných médiích. Pomocí kvalitativní obsahové analýzy byly vyhledávány zmiňované stereotypní prezentace ve sto článcích z vybraných médií. Podmínkou bylo, aby se článek celý zabýval handicapovanými. Konkrétně byly na základě předchozí literatury vyhledávány narativní rámce nebo modely, stereotypní rámce a nálepky, které by se v textech mohly vyskytovat. Smyslem bylo prokázat, že se rámce objevují i v českých zpravodajských médiích, ale také pokusit se o nalezení nových stereotypních rámců nebo nálepek, které by texty mohly obsahovat. Druhou částí analýzy je ověření skutečnosti, zda veřejnost vnímá tyto stereotypní rámce a nálepky. Tato skutečnost byla analyzována za pomocí online dotazníku. Dotazník obsahoval dvě filtrovací otázky, které měly zaručit, že každý daný z respondentů zaznamenal v médiích zprávy o handicapovaných a také, že je pravidelným...
Sportovní výtržnictví a jeho mediální zpracování
Jiříková, Martina ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce Sportovní výtržnictví a jeho mediální zpracování zkoumá způsob, jakým vybraná česká média informují o výtržnostech, které se pojí ke sportovním akcím - v tomto případě fotbalovým zápasům. Teoretická část práce mapuje historii sportovního diváctví, sociologické a psychologické pozadí fotbalového výtržnictví a přístupy k jeho řešení. Rovněž jsou zde uvedena teoretická východiska k problematice reprezentace reality a v krátkých profilech jsou představeny vybrané kauzy a analyzovaná média. Následuje analytická část práce, která je založena na kvalitativní obsahové analýze vybraných mediálních výstupů. Tato analýza textu zkoumá obsahy mediálních sdělení v období jednoho týdne od doby, kdy se vybrané kauzy udály. Cílem práce je vyhodnotit, jaké jazykové prostředky média užila, do jakého rámce svoje výstupy zasadila a zda se při referování o těchto událostech nedopustila přílišné bulvarizace. Klíčová slova Mediální zpracování, výtržnictví, sport, fanoušci, stereotypizace, rámcování
Mediální obraz neziskových organizací působících v romských komunitách
Šubrtová, Kateřina ; Hronová, Tereza (vedoucí práce) ; Veselková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá mediálním obrazem neziskových organizací, které působí v romských komunitách. Zkoumány jsou zprávy ze čtyř českých zpravodajských portálů Aktuálně.cz, Deník.cz, iDNES.cz a Novinky.cz v období leden - červenec 2013. Teoretická část uvádí vybrané koncepty mediální teorie, užívané při analýze mediálních obsahů: gatekeeping, zpravodajské hodnoty, nastolování agendy, rámcování, dále je teoreticky vymezen neziskový sektor a organizace do něj spadající a také některé aspekty současné situace, které mohou ovlivňovat veřejný a mediální obraz neziskových organizací. Následně je věnován prostor popisu situace Romů a sociálního vyloučení, které po staletí provází jejich historii. Práce se také věnuje konceptu nového rasismu a mediálního zobrazování minorit, které je aplikováno na mediální zobrazování Romů v České republice. Kapitola týkající se metodologie definuje základní výzkumnou otázku, popisuje výběrový soubor, zkoumané období. Praktická část obsahuje analýzu mediálních obsahů - v kvantitativní části jsou k dispozici údaje o počtu nalezených článků, výskytu neziskových organizací a jejich zástupcích, o prostoru, který organizace ve zprávě zaujímá, také je uvedeno rozdělení zpráv podle převažujícího tématu. Kvalitativní interpretace se snaží o nalezení role neziskové organizace....
Euroskepticismus a jeho rámcování v českém denním tisku
Rosenfeldová, Jana ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce "Euroskepticismus a jeho rámcování v českém denním tisku" se zabývá politickou komunikací o Evropské unii realizovanou v českém denním tisku (MF DNES, Právo, Hospodářské noviny) v období tří pro Českou republiku důležitých událostí (referenda o vstupu ČR do EU, podpisu Lisabonské smlouvy a podpisu eurovalu). Zaměřuje se na kvalitu a míru europeanizace politické diskuse ve sledovaných denících, jakož i její proměny v čase, a zejména na způsob, jakým jsou v nich prezentovány euroskeptické postoje. Sleduje možnost euroskeptických aktérů účastnit se veřejné debaty a snaží se identifikovat i postoje samotných deníků. Výzkum byl realizován prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy, kterou doplnila kvalitativní analýza rámcování. Teoretická část práce se zabývá především politickou komunikací na lokální i evropské úrovni, pracuje s pojmem evropské veřejné sféry a přibližuje koncept euroskepticismu.
Vybrané aspekty válečného zpravodajství na příkladu války v Chorvatsku
Drejčková, Kristýna ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Hanzal, Jaromír (oponent)
Diplomová práce "Vybrané aspekty válečného zpravodajství v českých denících na příkladu války v Chorvatsku" analyzuje přístup českých tištěných médií k referování o válce v Chorvatsku. Prostřednictvím kvantitativní analýzy titulních stran deníků Mladé fronty Dnes a Rudého práva z let 1991 až 1995 ověřuje existenci zvolených mediálních rutin jako například nadužívání oficiálních zdrojů, preferování aktérů z národního prostředí nebo jedné straně nakloněné zpravodajství při informování o válečných konfliktech, které vyplynuly ze studia zahraničních výzkumů. Teoretická část se věnuje zpravodajství s důrazem na sociologii zdrojů, zpracovává problematiku teorie rámcování a hodnotí roli médií ve válečných konfliktech. Praktická část představuje výzkum navazující na zahraniční studie a tuzemské diplomové práce, který s využitím metody kvantitativný analýzy vyhodnocuje užívání zdrojů ve válečném zpravodajství a zpracovává tematické ukotvení konfliktu v Chorvatsku. Cílem výzkumu je získání výsledků, souvisejících s otázkou informování českých médií o válce, a jejich následné porovnání s výsledky zahraničních výzkumů týkajících se problematiky referování o válečných konfliktech. Kvalitativní analýza doplňuje závěry kvantitativního výzkumu bližším vhledem do konfliktu, prostřednictvím hodnocení využívání...
Fenomén zdravotního postižení a jeho obraz v tištěných médiích
Opočenská, Lenka ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
NÁZEV: Fenomén zdravotního postižení a jeho obraz v tištěných médiích AUTOR: Lenka Opočenská KATEDRA Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRAKT: Diplomová práce "Fenomén zdravotního postižení a jeho obraz v tištěných médiích" má za cíl zjistit, jakým způsobem rámovala zvolená periodika téma zdravotní postižení v období jednoho roku. V teoretické části se práce zabývá typologií modelů zdravotního postižení a vymezení zdravotního postižení z různých hledisek. Třetí kapitola poskytuje pohled na to, jak média formují postoje společnosti. Ve výzkumné části se zabýváme tím, jak média rámovala témata v novinových článcích a zda-li se projevily terminologické změny do jazyka médií. KLÍČOVÁ SLOVA: Zdravotní postižení, modely postižení, postoje, rámcování, tištěná média
Efektivita Public Relations v českých prezidentských volbách 2013
Šťastná, Alžběta ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce Efektivita public relations v českých prezidentských volbách 2013 se zabývá analýzou efektivity public relations nástrojů, které mají klíčový vliv při budování pozitivní image kandidátů v politických volbách, a to na konkrétním případě volební kampaně Karla Schwarzenberga v historicky prvních prezidentských volbách v České republice. V první části se práce zabývá teoretickým vymezením public relations v jejich obecné rovině a následně i v užším pojetí ve vztahu k politice, tj. přizpůsobování se specifickým potřebám politické komunikace, např. využívání tzv. endorsementu nebo pozitivní a negativní kampaně ve volebních kláních. Pozornost je věnována i možnostem spolupráce se sdělovacími prostředky, nastolování agendy a jejího rámcování. V druhé, praktické, části práce je nejprve představeno pozadí prezidentských voleb společně s podrobným profilem Karla Schwarzenberga, po nichž následuje analýza jeho volební kampaně v období srpen 2012 až leden 2013, a to z hlediska účinnosti jednotlivých nástrojů public relations, které byly v kampani použity, a jejich úspěšnosti v promítání se do mediálního obsahu. Pozornost je věnována také tematickému rámcování Karla Schwarzenberga z hlediska public relations nebo využívání media relations v jeho volební kampani, zejména pak tiskových zpráv, které...
Projevy bulvarizace ve zpravodajství České televize v kontextu jeho oficiálních proměn
Vysloužilová, Kristýna ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Bulvarizace zpravodajství je v poslední době často skloňovaným pojmem, který je v obecné rovině spojován s určitým úpadkem kvality mediálních obsahů či zaměřením na spíše zábavnou stránku událostí a celkově jednodušší témata. Cílem diplomové práce "Projevy bulvarizace ve zpravodajství České televize v kontextu jeho oficiálních proměn" je kritická reflexe hlavní zpravodajské relace České televize, a to právě z pohledu bulvarizace. Pozornost je věnována konkrétně dvěma hlavním proměnám, kterými zpravodajství České televize prošlo v letech 2007 a 2012. V obou případech je porovnáno období před a po změně s cílem posoudit vliv, který tyto změny měly na přítomnost prvků značících bulvarizaci. Definici těchto prvků je potom věnována teoretická část práce, ve které jsou na základě především zahraniční literatury přiblíženy nejen různé přístupy k definici bulvarizace, ale i metody jejího odhalování v mediálních obsazích. Představena je také podstata médií veřejné služby i přímo České televize a v neposlední řadě také předpokládané účinky bulvarizovaných obsahů médií na publikum, potažmo stav celé společnosti. V části týkající se operacionalizace je věnována pozornost převedení teoretických poznatků do konkrétních výzkumných otázek. V závěru jsou potom popsány výsledky kvantitativní obsahové analýzy...
Mediální reprezentace utváření komunální politiky (na příkladu sporu o grantování pražských divadel v letech 2007 až 2008)
Švubová, Jana ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Diplomová práce "Mediální reprezentace utváření komunální politiky - na příkladu sporu o grantování pražských divadel" vychází z teze, že média se podílejí na utváření politiky tím, že o ní selektivně referují. Tato skutečnost bude v diplomové práci ilustrována na příkladu tvorby grantové politiky Magistrátu hl. města. Analyzovanými médii jsou deníky MF Dnes, Právo, Lidové noviny a televize TV Nova a Česká televize v období let 2007 a 2008. V teoretické části je nastíněn vztah médií a reality, mediální účinky a faktory působící na formování zpravodajského obsahu. Dále je pozornost věnována vztahu medií a politiky, diskutuje otázku, jakou roli hrají masová média v politických rozhodovacích procesech, uvádí definice politické komunikace. Následně je přiblížen koncept agenda-settingu a jeho vztahu k rámcování a zpravodajským hodnotám. Dále je uveden průběh sporu o financování pražských divadel a zdůrazněny jeho klíčové momenty. V praktické části práce jsou představeny výsledky kvantitativní obsahové analýzy, jejímž záměrem bylo ukázat mediální obraz sporu a zároveň potvrdit či vyvrátit základní hypotézu, tj. že média ve sledovaném sporu nebyla nestranná. Kvalitativní analýza rámců se následně snaží odhalit, jak byl spor v médiích prezentován. Přílohou diplomové práce je kódovací kniha.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 82 záznamů.   začátekpředchozí63 - 72další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.