Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sportovní výtržnictví a jeho mediální zpracování
Jiříková, Martina ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce Sportovní výtržnictví a jeho mediální zpracování zkoumá způsob, jakým vybraná česká média informují o výtržnostech, které se pojí ke sportovním akcím - v tomto případě fotbalovým zápasům. Teoretická část práce mapuje historii sportovního diváctví, sociologické a psychologické pozadí fotbalového výtržnictví a přístupy k jeho řešení. Rovněž jsou zde uvedena teoretická východiska k problematice reprezentace reality a v krátkých profilech jsou představeny vybrané kauzy a analyzovaná média. Následuje analytická část práce, která je založena na kvalitativní obsahové analýze vybraných mediálních výstupů. Tato analýza textu zkoumá obsahy mediálních sdělení v období jednoho týdne od doby, kdy se vybrané kauzy udály. Cílem práce je vyhodnotit, jaké jazykové prostředky média užila, do jakého rámce svoje výstupy zasadila a zda se při referování o těchto událostech nedopustila přílišné bulvarizace. Klíčová slova Mediální zpracování, výtržnictví, sport, fanoušci, stereotypizace, rámcování
Mystifikace médií ohledně uvedení telefonu iPhone 5 a její dopady na společnost Apple
Jiříková, Martina ; Čermák, Miloš (vedoucí práce) ; Kasík, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se věnuje události ze 4. října 2011, kdy byl v kalifornském městě Cupertino představen nový telefon společnosti Apple - iPhone 4S. Ačkoli společnost Apple nikdy nevydala oficiální zprávu o tom, jaký model telefonu bude uveden, média několik měsíců předem přinášela nepravdivé informace, že půjde o zcela novou generaci telefonu - iPhone 5. Když tedy společnost Apple představila pouze vylepšený model stávajícího iPhonu 4, a to iPhone 4S, přineslo to řadu zklamaných reakcí ze strany zákazníků, fanoušků i akcionářů samotné společnosti, kteří uvěřili zavádějícím informacím uváděným v médiích. Práce zkoumá za využití kvantitativní obsahové analýzy, jak některá média mystifikovala veřejnost, a na výše zmíněném příkladu demonstruje, jaké dopady mohou fiktivní zprávy prezentované v médiích přinést.
Struktura nabídky a cenové relace cereálních biopotravin ve vybraném regionu ČR
JIŘÍKOVÁ, Martina
Cílem bakalářské práce bylo vyhodnotit strukturu nabídky cereálních biopotravin ve městě Sušice (okres Klatovy). Srovnána byla nabídka cereálních biopotravin v různých typech obchodů (supermarket: Billa, Albert, Penny, Lidl, Coop a Tesco; specializovaný bioobchod: Meduňka). Zhodnoceny byly cenové rozdíly mezi vybranými ekologickými a adekvátními konvenčními cereálními biopotravinami. Průzkum probíhal během šesti měsíců od listopadu 2011 do března 2012. Celkově bylo zjištěno 82 cereálních biopotravin. Nejvíce jich bylo dostupných v bioobchodě Meduňka (37). Cenové rozdíly cereálních biopotravin a konvenčních potravin byly značné. Například u müsli tyčinek a rýžových chlebíčků bylo průzkumem zjištěno, že ceny biopotravin jsou vyšší o 50 až 100 %. Pokud bychom si ve všech prodejnách v Sušici zakoupili od každého biovýrobku, který má i adekvátní konvenční výrobek jeden kus, zaplatili bychom za celý nákup 1 152 Kč. Za srovnatelné konvenční výrobky bychom zaplatili 760 Kč. ?Bionákup? by náš rozpočet zatížil o 76 % více, než konvenční nákup. Z vysledků také bylo zřejmé, že na celostátní úrovni deklarovaná nabídka biopotravin nebyla v Sušici dostupná.

Viz též: podobná jména autorů
1 JIŘÍKOVÁ, Markéta
3 JIŘÍKOVÁ, Martina
2 JIŘÍKOVÁ, Monika
2 Jiříková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.