Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 80 záznamů.  začátekpředchozí61 - 70další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Opakování a paradox žánrové fikce
Sommerová, Zuzana ; Zuska, Vlastimil (vedoucí práce) ; Dadejík, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce se zabývá paradoxem žánrové fikce, který nastínila Deborah Knight. Tento paradox spočívá v otázce, proč čtenáři nebo diváci tráví svůj čas čtením či sledováním příběhů, které již zhruba znají, a dopředu tak vědí, co se v nich bude odehrávat a jak dopadnou. Autorka vychází z obdobného paradoxu braku Noëla Carrolla. První část práce je věnována charakteristice estetického prožitku, principu opakování v umělecké tvorbě a definicí pojmu žánr. V druhé části jsou následně prověřovány jednotlivé podmínky paradoxu.
Rozdíly mezi českými tištěnými a internetovými automobilovými médii (na základě časopisu Svět motorů a serveru Auto.cz)
Bureš, David ; Čermák, Miloš (vedoucí práce) ; Kasík, Pavel (oponent)
Cílem bakalářské práce Rozdíly mezi českými tištěnými a internetovými automobilovými médii (na základě časopisu Svět motorů a serveru Auto.cz) je najít a popsat rozdíly mezi internetovými a tištěnými automobilovými médii. Práce definuje základní pojmy charakteristické pro danou problematiku, pojednává o historii obou titulů a jejich současné pozici na trhu a shrnuje poznatky mediálních expertů na téma rozdílů mezi internetovými a tištěnými médii. Těžištěm práce je obsahová analýza srovnávající sledované tituly. Na základě tohoto srovnání se práce snaží určit rozdíly mezi sledovanými tituly v praxi.
Formy a funkce přímé řeči v žánrové struktuře novinových zpráv
Urbanová, Zuzana ; Dušková, Libuše (vedoucí práce) ; Hornová, Libuše (oponent) ; Malá, Markéta (oponent)
Zuzana Urbanová Formy a funkce přímé řeči v žánrové struktuře novinových zpráv Abstrakt Dizertační práce se zabývá užitím přímých forem podání řeči v žánru novinové zprávy britského seriózního tisku. Klasifikace forem podání řeči je založena zejména na přístupu prezentovaném v Semino a Short (2004) a klade důraz na jejich deiktické a syntaktické vlastnosti, které jsou interpretovány na základě obecných konceptů z oblasti pragmatiky, např. perspektivy, věrnosti podání a role podavatele či původního mluvčího. Práce se zabývá různými typy přímých forem podání řeči, např. přímou a volnou přímou řečí a kombinovanými formami, tj. nepřímými formami s částečnou přímou citací. Druhá část práce spočívá v žánrové analýze novinové zprávy, pro niž je základním východiskem White (1998). Na žánr je nahlíženo z pohledu australské školy, která navazuje na principy systémové funkční lingvistiky M. A. K. Hallidaye. Pro žánr novinové zprávy je charakteristická tzv. orbitální struktura, tvořena nukleem a specifikujícími satelity (White 1998). Výskyt přímých a kombinovaných forem v orbitální struktuře je vysvětlován s ohledem na jejich deiktické, syntaktické a pragmatické vlastnosti, na roli a specifika nukleu a jednotlivých satelitů a na funkci novinové zprávy jako celku. Funkce novinové zprávy a forem podání řeči je...
Trailer jako promluva k potencionálnímu divákovi
Brůnová, Lada ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
(abstrakt) Jak mohou filmová studia promlouvat skrze trailery k potenciálnímu publiku? Jaké prostředky k tomu používají a s jakým ohlasem se u diváků setkávají? Jak se v trailerech odráží divákova interpretace? Co se o divácích můžeme z filmových upoutávek dozvědět? Diplomová práce poskytuje odpovědi na zmíněné otázky ve dvou částech - v první části jsou představeny koncepty vztahující se k filmovému traileru, druhá část analyzuje výsledky výzkumu věnujícího se dopadu traileru na potenciální publikum. Výpovědi dvou homogenních skupin na téma filmové trailery byly zkoumány kvalitativní metodou ohniskových skupin. Práce se soustředí na pochopení přístupu diváků k filmovým trailerům a snaží se objasnit, kdy mohou hrát trailery rozhodující roli ve změně přístupu a chování publika. Cílem práce je nabídnout hlubší vhled do vztahů mezi filmovými trailery a diváky a předložit návod, jak číst audiovizuální texty kriticky. Záměrem je odkrýt, že souhra mezi texty a kontexty je charakterizována komplexními procesy mediace a interpretace na úrovni produkce, propagace a recepce. Výsledky studie mohou pomoci porozumění, jak si diváci, jakožto konzumenti, vykládají trailery a co je pro ně důležité. Práce se tak může stát inspirací jak pro režiséry (filmové i trailerové), tak pro marketingová oddělení. Výzkum...
Technické obrazy v kontextu umění nových médií
Skotáková, Linda ; Šafaříková, Radana (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Diplomová práce "Technické obrazy v kontextu umění nových médií" bude zaměřena na problematiku technických obrazů v galerijním prostředí a jejich zakotvení širším kontextu umění nových médií. Práce je rozdělena do pěti kapitol, které se věnují technologické konstituci pohyblivých i statických obrazů, jejich vlivu na tradiční pojetí žánrové klasifikace ve výtvarném umění, autorství a chápání uměleckého díla jako originálu. Je zkoumán vztah a diváka a technických obrazů a s tím související témata interpretace a interaktivity v umění nových médií. První část práce je věnována definici technického obrazu a jeho jednotlivým druhům a problematice rámu v souvislosti se specifickými vztahy mezi obrazem a digitální technologií. Druhá část práce je zaměřena na výrazové prostředky technických obrazů, jejich žánrovou klasifikaci, samotný obraz a způsoby jeho percepce. Teoretická východiska v jednotlivých kapitolách jsou doplněna praktickými příklady děl vystavovaných v rozmezí let 2008 - 2011 v Centru současného umění DOX v Praze. Klíčová slova: technický obraz, rám, digitalizace, žánr, originál, percepce obrazu
Contrastive analysis of a text-type: English and Czech restaurant menus.
Hryzbylová, Eva ; Klégr, Aleš (vedoucí práce) ; Malá, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá kontrastivní analýzou anglických a českých jídelních lístků. Jídelní lístek je specifický typ textu, jenž si zasluhuje podrobné prozkoumání. V teoretické části práce jsou nastíněny různé způsoby užití pojmů žánr, textový typ, registr a styl. Podrobnější rozbor zkoumaného textového typu je založen na odborné literatuře, která se podobnými typy textů podrobně zabývá. Pro účely této analýzy bylo nashromážděno deset jídelních lístků z Británie a Irska, deset českých jídelních lístků a šest českých jídelních lístků přeložených do angličtiny. Rozbor autentických jídelních lístků přináší poznatky nejen o uspořádání a struktuře tohoto specifického typu textu, ale také o jeho typologické klasifikaci do kategorie zahrnující specifické typy textů. Anglické a české jídelní lístky jsou popsány po stránce formální, obsahové, lexikální a gramatické. Na základě tohoto rozboru jsou tyto dvě skupiny následně porovnány, čímž vyjdou najevo jejich shodné a odlišné rysy. Tyto odlišné rysy se negativně promítají do anglických překladů českých jídelních lístků. Porovnáním anglických překladů českých lístků s anglickými lístky se zjišťuje, jaké nedostatky se s ohledem na anglický úzus v překladech nejčastěji vyskytují. Práce tudíž přináší jak teoretické, tak praktické poznatky o tak...
Viktor Barvitius (1834-1902)
Klouzová, Aneta ; Prahl, Roman (vedoucí práce) ; Machalíková, Pavla (oponent)
v českém jazyce: Snahou této diplomní práce je podat co nejucelenější obraz o životě a díle malíře Viktora Barvitia (1834 - 1902), jednoho z průkopníků moderního realismu u nás. Sledování životních osudů a vlivů, jež formovaly jeho umělecký vývoj, umožňuje vnímat dílo tohoto milovníka městského ruchu v kontextu dobového malířství. Barvitiova tvorba, koncentrující dobové stěžejní oblasti malířství - portrétní studie, historickou malbu, žánr, dosáhla vrcholu za malířova francouzského pobytu mezi lety 1865- 1867. Malíř je také pro hbitou reakci na francouzský moderní realismus vedle Karla Purkyně a Soběslava Pinkase oceňován jako jeden z "proroků" programového realismu v Čechách. Roku 1877 byl Viktor Barvitius jmenován inspektorem Obrazárny SVPU a historie českého muzejnictví mu vděčí za mnohé. Barvitiovo celoživotní působení ve světě umění, jak na poli tvůrčím, tak na poli teoretickém, z něj činí významnou osobnost českých kulturních dějin. Nedílnou součástí práce jsou ukázky dobové a pozdější výtvarné kritiky a obrazová příloha. Práce zahrnuje rovněž soupis Barvitiových děl vyskytujících se v českých a moravských muzeích a galeriích, v Národní galerii v Praze, jakož i seznam malířových děl, jež byla předmětem aukcí, a katalog umělcova díla.
Prožitek flow ve videoherních žánrech
Hrabec, Ondřej ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
PROŽITEK FLOW VE VIDEOHERNÍCH ŽÁNRECH ABSTRAKT: Diplomová práce Prožitek flow ve videoherních žánrech vede kritický dialog s původní koncepcí fenoménu flow, kterou poprvé formuloval psycholog M. Csikszentmihalyi. Flow patří v oblasti videoherního průmyslu k ustálenému označení optimálního stavu při hraní jako takovém. Autor v textu vede diskusi týkající se odlišnosti tohoto prožitku v návaznosti na různé herní žánry a herní aktivity. Relativizuje původní pojetí, v němž je flow chápáno jako univerzální stav nezávislý na druhu činnosti. Za pomoci kvalitativního výzkumu inspirovaného narativní metodologií, který byl provedený dotazováním osmi viodeherních novinářů, usiluje o předložení revidovaného dimenzionálního modelu optimálního prožitku. V něm definuje tři základní typy flow - klimax, ilinx a ludický trans, které lze chápat z hlediska konfigurace deseti nalezených dimenzí flow (interaktivita, intencionalita, výzva, objevování, časová urgence exekutivních operací, pozornost, úroveň vědomí, prožitek moci, zdroj stimulace, hodnota). Revidovaný model flow chápe jako první krok v hlubším zmapování různorodosti stavu zaujetí videohrou, které může posloužit dalšímu výzkumu optimálního prožitku i kategorizaci herního stylu respektujícího tyto tři kvalitativně odlišné varianty flow.
Posun v žánrové skladbě českého zpravodajství v letech 1989-1995 a vytváření nových novinářských standardů v tištěných médiích pod vlivem nových technologií v deníku Mladá fronta Dnes.
Svobodová, Tereza ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Trunečková, Ludmila (oponent)
Technologie spolu s tzv. novými médii jsou jedním z nejdůležitějších témat současných mediálních studií a teorie masové komunikace. Mnoho odborníků se zabývá jejich vlivem. Snaží se odhalit a popsat jejich dopady a účinky na publikum, obsah, práci novinářů, žurnalistické postupy apod. V souvislosti s novými technologiemi a především s ohledem na vznik zcela nového on-line média se objevila také otázka, jak se s nynějším rychlým vývojem v oblasti médií vyrovnávají žurnalistické žánry. Ty se totiž v průběhu času mohou měnit, což může být způsobeno mnoha činiteli. Nové technologie, inovace a právě nové médium se na takovém procesu mohou podílet. Tato práce se zaměřuje na posun v žánrové skladbě českého zpravodajství a vytváření novinářských standardů v tisku vlivem nových technologií, které byly do mediální produkce zaváděny v letech 1989-1995. Přitom však neopomíjí dobový kontext a celospolečenské změny po roce 1989, v jejichž důsledku se změnila role a postavení médií. Ostatně právě tyto proměny a přechod k liberálně demokratickému modelu fungování médií měly zásadní vliv na tvorbu zpráv stejně jako na pronikání technologických inovací a modernizaci redakcí. Jednotlivé metamorfózy žánru jsou popsány na příkladu tištěného deníku Mladá fronta Dnes.
Čím začínají romány ? K poetice incipitu: na materiálu českých románů 20. stol.
Hozman, Václav ; Peterka, Josef (vedoucí práce) ; Kubíček, Tomáš (oponent)
Resumé Předmětem této bakalářské práce jsou incipity vybraných českých románů dvacátého století. Jedná se o práci z naratologie. Záměrem bylo analyzovat konkrétní románové začátky, pokusit se o jejich interpretaci, určit, co signalizují, a naznačit souvztažnost incipitu k celému dílu. První kapitola se zabývá románovými začátky obecně. Autor práce zde chce poukázat na teoretická východiska, která se stanou základem pro rozbor incipitů vybraných románů. Nejdůležitější je vymezení pojmu incipit jako vstupu do textového světa. Je to hranice mezi fikcí a realitou. Úlohou incipitu je vtáhnout čtenáře do fiktivního světa románu. Incipit přestává být incipitem v místě, kde je již čtenář zcela ponořen do textového světa, kde již není cesta zpět. Každá z následujících kapitol se zabývá jednotlivě incipity těchto románů: Temno, Markéta Lazarová, Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války, Hordubal, Zbabělci, Příběh inženýra lidských duší, Nesnesitelná lehkost bytí a Obsluhoval jsem anglického krále. Při práci bylo třeba dodržovat odstup od znalosti celého díla a rozebírat románové začátky z pohledu čtenáře, který čte text románu poprvé. Teprve až ve druhém plánu bylo možno vztahovat význam incipitu na kontext celého díla. Rozebírané incipity ve velké většině signalizovaly žánrový kód díla. U Čapkova Hordubala nebyl...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 80 záznamů.   začátekpředchozí61 - 70další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.