Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5,529 záznamů.  začátekpředchozí5520 - 5529  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.38 vteřin. 

Antinutriční sirné sloučeniny vikvovitých rostlin
HŮLA, Jan
V této diplomové práci bylo sledováno množství antinutričního faktoru ?-glutamyl-S-vinylcysteinu (GVC) ve vikvi narbonské (Vicia narbonensis) během jejího růstu. Rostliny byly sklizeny v různých fázích růstu a rozděleny na jednotlivé části. Po lyofilizaci a homogenizaci těchto částí bylo připraveno 32 extraktů, ve kterých se pomocí HPLC a metody vnitřního standardu kvantitativně stanovil obsah GVC. Bylo sledováno množství GVC v různých vývojových fázích rostliny a ovlivnění tohoto množství klimatickými podmínkami při pěstování, zejména teplotou a množstvím srážek. Výsledná data byla porovnána s výsledky uvedenými v odborné literatuře. Nejvyšší obsah GVC z různých částí rostliny byl potvrzen v semenech vikve narbonské, a to zejména v ranějších fázích růstu. Naopak u starších rostlin byl zjištěn kvantitativní úbytek GVC

Tisk sloužící veřejnosti? Radniční periodika Hlavního města Prahy - přehledová studie
Písačková, Kateřina ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Krobová, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá fenoménem tzv. radničních periodik, neboli periodiky územních správních celků, jak je definuje novela tiskového zákona účinná od roku 2013. Podle tiskového zákona je úlohou těchto periodik přinášet objektivní a vyvážené informace o samosprávním celku a zároveň poskytovat přiměřený prostor pro sdělení, které vyjadřují názory členů místního zastupitelstva. V minulosti bývala tato periodika předmětem kritiky převážně z toho důvodu, že je vládnoucí politické reprezentace zneužívaly k vlastnímu politickému PR, které tak bylo hrazeno z veřejných financí. Na funkci těchto periodik pro občanskou společnost a místní komunity bylo dosud nahlíženo především tímto prizmatem. Ve své práci jsem se proto zaměřila mimo jiné na stránku jejich postupné profesionalizace, kterou nedávná novela tiskového zákona podpořila. Metodou dotazníkového šetření mezi redaktory radničních periodik aktuálně vycházejících v Praze zkoumám pozadí jejich vzniku, organizaci a personální zajištění redakcí i mechanismy kontroly plnění zákonných požadavků objektivity a vyváženosti. Kromě dotazníkové šetření předkládám také případovou studii časopisu Hobulet, vydávaného úřadem městské části Praha 7, který lze považovat za případ progresivní praxe na tomto poli. V teoretické části práce detailně popisuje...

Farmakologické modifikace potenciálních signálních systémů regulujících metabolismus adipocytů a hepatocytů a jejich vliv na obezitu
Hodis, Jiří ; Farghali, Hassan (vedoucí práce) ; Kršiak, Miloslav (oponent) ; Otová, Berta (oponent)
v českém jazyce Abstrakt teze: Zdůvodnění a cíle: I když obezita a metabolický syndrom představují ve světě závažný zdravotnický problém, arsenál farmakoterapie je pro léčbu dosud nedostatečný. V naší práci jsme se zaměřili na buňky dvou hlavních orgánů představující riziko těchto nemocí - hepatocyty a viscerální adipocyte a použili je v našem modelu. Zjišťovali jsme 3 hlavní metabolické a signalizační děje v těchto buňkách- v hepatocytech glykogenolýzu, produkci oxidu dusnatého (NO), transkripci indukovatelné NO syntházy (iNOS) v adipocytech lipolýzu, produkci NO a transkripci iNOS. V první části práce jsme se zaměřili na vliv kombinace peroxisome proliferation activator receptor  (PPAR) agonisty, antagonisty a 3 adrenomimetika na kulturu epididymálních potkaních adipocytů. V druhé části jsme zkoumali vliv  a  adrenergních mimetik, adrenergních blokátorů, NO donorů a NOS blokátorů na kulturu potkaních hepatocytů s vysokým obsahem glykogenu. Metody: Produkce NO po vlivu účinných látek byla zjišťována pomocí stanovení oxidativních produktů NO2 a NO3 v mediu, glykogenolýza byla detekována podle glukózy uvolněné do media z kultury hepatocytů, hladina NOS byla zjišťována jak komparativní polymerázovou řetězovou reakcí s reversní transkripcí (RT-PCR u hepatocytů), tak kvantitativní real time RT PCR...

Lidské věky v symbolické výzdobě fasád renesančních měšťanských domů na česko-rakouském pomezí
CHALUPA, Pavel
Cílem bakalářské práce je katalog motivů lidských věků ve výzdobě fasád renesančních měšťanských domů na česko-rakouském pomezí, obsahová a srovnávací interpretace zvolených námětů. První kapitola pojednává o stavu bádání v historické a historicko-umělecké vědě. Dále se věnuje historiografii, pojmu sgrafito a podobě renesančních měšťanských domů. Druhá kapitola se zabývá samotným motivem lidských věků, symbolikou a divadelním zpracováním. Třetí kapitola popisuje jednotlivé fasády na česko-rakouském pomezí. Poslední kapitola porovnává jednotlivé výzdoby a řeší náboženskou otázku majitele. Závěr shrnuje zjištěné poznatky a uvádí možnosti dalšího bádání.

Postoj učitelů k nové kurikulární reformě
Zelená, Lucie ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Diplomová práce je pojata jako kvantitativní výzkumná studie. Její snahou je zachytit názor a postoj učitelů české základní školy na novou kurikulární reformu, která oficiálně vstoupila do praxe v roce 2005 v podobě Rámcových vzdělávacích programů. Nový systém kurikulárních dokumentů nahrazuje původní vzdělávací programy s centrálně danými osnovami a rozšiřuje tak do značné míry autonomii škol a pedagogických pracovníků, jejichž úkolem bylo vytvořit si vlastní školní vzdělávací program. Vedle proměny cílů případně obsahové stránky základního vzdělávání se zároveň mění i role a očekávání spojená s profesí učitele. Cílem šetření je zjistit a popsat, obecný názor učitelů na tuto změnu pojetí vzdělávání a její přínos na úrovni povinné školní docházky. Dalším úkolem je ukázat, jak učitelé hodnotí bariéry a své vnitřní motivace spojené s realizací reformních kroků na školách a jak se tyto bariéry promítají do jejich celkového postoje k reformě. Výzkum bude dále zjišťovat, jak učitelé vnímají změny, jež na školách proběhly od zavedení reformy do praxe a které prvky považují v souvislosti s její realizací za problematické. Cílem výzkumu je též zjistit, jak učitelé hodnotí svou vlastní snahu o implementaci změn do vlastní pedagogické praxe.

Informační kampaň vlády ČR "Proti raketám"
Dvořák, Marek ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Šonka, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá komunikační kampaní vlády České republiky (ČR) v souvislosti s možnou účastí České republiky v programu protiraketové obrany Spojených států amerických (USA), která byla realizována vládou ČR v návaznosti na oficiální žádost USA ze dne 19. ledna 2007, resp. odpověď ČR na tuto žádost ze dne 28. března 2007. Tehdejší vládní informační kampaň byla od vzniku samostatné České republiky v pořadí třetí kampaní, která se v nějaké míře dotýkala otázky suverenity ČR, resp. postavením České republiky v mezinárodním systému; předchozí kampaně se týkaly vstupu České republiky do Evropské unie a Severoatlantické aliance. Cílem práce je vysledovat způsob, resp. specifika komunikace vlády ČR o této problematice směrem k české veřejnosti. Pomocí metod kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy práce zkoumá konkrétní komunikační materiály zejména z hlediska jejich obsahu a doplňkově se věnuje i formálním znakům. Vládní informační kampaň o radaru, resp. problematice protiraketové obrany lze časově vymezit 25. květnem 2007 a 31. březnem 2008, kdy ve funkci působil vládní zmocněnec, resp. vládní koordinátor pro komunikaci programu protiraketové obrany Tomáš Klvaňa. Autor práce se soustředí na tu část kampaně, která byla realizována ve spolupráci s agenturou AMI Communications. Závěr práce...

České katolické časopisy pro děti a mládež v letech 1945-1948
Volencová, Hana ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Švec, Štefan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá českými katolickými časopisy pro děti a mládež v letech 1945 - 1948. Nejprve uvádí historický kontext, vrací se i k době okupace a věnuje se důsledkům, které měla pro katolíky. Dále přibližuje situaci po roce 1945 především z katolického hlediska a věnuje se problematice katolického tisku v daném období. V další části práce charakterizuje tendence literatury pro děti a mládež v poválečném tříletí, neboť součástí analyzovaných časopisů jsou i příspěvky literární. Věnuje se obecně také české časopisecké produkci pro děti a mládež v daném období. Hlavní část práce se potom zaměřuje na charakteristiku a analýzu dvou vybraných periodik, časopisu pro katolické děti Anděl strážný a časopisu pro katolickou mládež Dorost. Všímá si jejich obsahu, skladby rubrik, témat a částečně i vizuální podoby. Sleduje proměny těchto aspektů v jednotlivých ročnících. Okrajově se práce také věnuje redaktorům a autorům textů či ilustrací. V závěru potom oba časopisy porovnává, shrnuje poznatky z jejich výzkumu a navrhuje možnosti dalšího zkoumání tématu.

Problémové děti ve skautském středisku. Návrh kurzu doplňující vzdělávací systém Junáka - svazu skautů a skautek
Kubíčková, Michaela ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na příčiny problémového chování dětí, se kterými se setkávají skautští vedoucí v Libereckém kraji a jejich dovednost problémy řešit. Na teoretickou část navazuje kombinace kvantitativního a kvalitativního výzkumu. V teoretické části jsem popsala organizaci Junák - svaz skautů a skautek, její vzdělávací systém, dále jsem se zaměřila na příčiny problémového chování dětí, kompetence vedoucího, ohrožení dítěte v případě, že kompetence chybí a metodiku práce s dětmi v Junáku. V empirické části bylo mým cílem porozumět tomu, s jakými problémy se skautští vedoucí setkávají, zda je dokáží řešit a jak by si představovali vzdělávací seminář, který by jim při práci s problémovými dětmi pomohl. Metodou dotazníku s uzavřenými i otevřenými otázkami jsem získala data od 68 vedoucích v Libereckém kraji. Poté jsem metodou polostrukturovaného rozhovoru získala informace od deseti vedoucích střediska Řetěz Česká Lípa. V rozhovorech jsem sledovala: problémy, se kterými se vedoucí setkali, jak je řešili, zda bylo toto řešení úspěšné a konkrétní představy o podobě kurzu. Výstupem tohoto výzkumu je návrh obsahu a příslušných náležitostí (harmonogram, délka, forma, metody, cíle apod.) kurzu pro vedoucí pracující s problémovými dětmi. Klíčová slova skauting, metodika práce s dětmi v...

Zavedení procesu individuálního plánování průběhu sociální služby v domově pro seniory
Procházková, Martina ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Štegmannová, Ingrid (oponent)
Tématem práce je zavedení procesu individuálního plánování sociální služby do zařízení sociální péče domova pro seniory. Proces je zasazen do legislativy sociálních služeb České republiky, která po roce 2007 dostála komplexních změn. Práce obsahuje strategický plán, jak takový proces v zařízení zrealizovat. Ve výzkumné části je popsáno, jak se vybraným pracovníkům individuální plánování služby podařilo v zařízení zavádět. Kvalitativními metodami výzkumu bylo sledováno, jak pracovníci zavádění individuálního plánování prožívali a jak se vyvíjeli jejich postoje a chování. Dále byly pomocí dotazníků sledovány dopady procesu na spokojenost uživatelů před a po zavedení individuálního plánování. Výzkum přinesl podněty pro vznik metodiky individuálního plánování v organizaci. KLÍČOVÁ SLOVA Domov pro seniory, Zákon o sociálních službách, Standardy kvality sociálních služeb, individuální plánování průběhu sociální služby, vzdělávání zdravotnických a sociálních pracovníků, metodika individuálního plánování.

Řízení projektů - srovnání výuky na VŠ s ohledem na certifikaci IPMA
Janiczková, Lucie ; Kuncová, Martina (vedoucí práce) ; Novotný, Jakub (oponent)
Klíčovým termínem, okolo nějž se točí předkládaná bakalářská práce, je řízení projektů. Tato nauka, jež nabývá v dnešní době neustále na významu, se stala standartní součástí výuky řady českých vysokých škol. Jádrem práce je proto porovnání výuky řízení projektů v rámci různých předmětů na vybraných institucích u nás. Pro získání nějakého kvantitativního ukazatele poměřujícího výuku jsem studovala procentuální pokrytí požadavků na kandidáty certifikace IPMA stupně "D" ve výuce projektového řízení na vybraných vysokých školách. Obsah certifikační zkoušky byl rozdělen dle elementů kompetencí, jimž bylo posléze přiřazeno konkrétní bodové ohodnocení odpovídající příslušné části. Kdykoli to bylo možné, snažila jsem se získat přesný obsah předmětu po konzultaci s příslušným vyučujícím, ve zbylých případech byl využit sylabus předmětu na stránkách dané fakulty. Samotná práce pak vedle samotného porovnání nabízí nutný úvod do problematiky a představení základních konceptů. Po úvodní kapitole pojednávající stručně o teorii řízení obecně tak následují kapitoly popisující standardy a certifikace, přičemž s ohledem na pozdější účely je speciální prostor věnován certifikaci IPMA. V poslední kapitole jsou ještě zmíněny další možnosti přípravy na certifikaci, jež můžeme chápat jako oficiální přípravu na IPMA doporučenou organizací vydávající certifikaci v České republice.