Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 73 záznamů.  začátekpředchozí54 - 63další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Akustická analýza vokálu /æ/ v české výslovnosti angličtiny
Šturm, Pavel ; Skarnitzl, Radek (vedoucí práce) ; Marková, Petra (oponent)
Tématem bakalářské práce je akustická analýza otevřeného předního vokálu /æ/ ve čteném projevu českých studentů angličtiny. Práce si všímá jednak rozdílů mezi českými studenty a rodilými mluvčími britské angličtiny a jednak rozdílů mezi jednotlivými českými mluvčími. Zaměření na tuto specifickou část vokalického prostoru vyplývá z všeobecné obtížnosti při osvojování tohoto vokálu českými studenty. Cizinecký přízvuk obecně je dnes velmi zajímavou oblastí zkoumání, a to v oblasti základního i aplikovaného výzkumu. Teoretická část se proto zabývá nejen problematikou akustického popisu vokálů (formanty a rezonance vokálního traktu) a vokalických systémů příslušných jazyků (včetně regionálních odlišností), ale i osvojováním druhého jazyka jako takového. Důležitými pojmy jsou kontrast a lingvistické kategorie, vliv mateřského jazyka a vztah mezi produkcí a percepcí. Jelikož systematický popis české angličtiny zatím stále ještě chybí, práce se snaží přispět k podrobnějšímu zkoumání této oblasti a mohla by mít i důležité praktické uplatnění pro výuku angličtiny.
Učební úlohy v učebnicích anglického jazyka
Dřímal, Daniel ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tématem diplomové práce je problematika učebních úloh v učebnicích anglického jazyka. Těžiště práce spočívá v analýze učebnic z hlediska výskytu didaktických úloh. Tyto úlohy rozvíjejí dvě základní oblasti - jazyk samotný (gramatika, slovní zásoba, výslovnost) a jazykové dovednosti (mluvení, poslech, čtení, psaní). Důraz je kladen na to, jaký typ úloh se v učebnicích angličtiny vyskytuje a co konkrétně jednotlivé úlohy rozvíjejí, v čem žáka obohacují a co konkrétně se jimi učí. Práce rozebírá nejprve konkrétní oblast teoreticky a poté se přesouvá k samotným učebním úlohám. V poměrně rozsáhlé teoretické části spočívá hlavní část této práce - teoretická část podává detailní popis dané problematiky. Výzkumná část práce spočívá v obsahové analýze některých vybraných učebnic anglického jazyka z hlediska výskytu učebních úloh. Zaměřuje se na míru zastoupení úloh zaměřených na jazyk a jazykové dovednosti. Výsledky této práce pomohou rozšířit povědomí o didaktickém obsahu učebnic angličtiny a přispět do diskuse o této problematice. Teoretická část zase může sloužit učitelům-praktikům k rozšíření jejich povědomí o výuce angličtiny, což může mít zásadní dopad na charakter výuky angličtiny v jejich třídách.
Možnosti podpory osvojování cizího jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v mladším školním věku
Kramářová, Dana ; Valešová Malecová, Barbara (oponent) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Rigorózní práce s názvem Možnosti podpory osvojování cizího jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v mladším školním věku reaguje na potřebu změny tradičního přístupu ve výuce cizího jazyka u žáků se specifickými obtížemi. Cílem práce je vytvoření a zmapování možností využití didaktického materiálu - souboru podpůrných pomůcek, vytvořeného pro podporu osvojení vybraného učiva v anglickém jazyce u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami mladšího školního věku a ověřit jeho přínos v oblasti dosažených znalostí, motivace žáků a jejich aktivního zapojení ve výuce. Dílčím cílem je hodnocení jednotlivých pomůcek, které jsou zpracovány s využitím multisenzoriálního přístupu a jsou určeny k podpoře osvojení vybraných gramatických struktur cizího jazyka (angličtiny). Teoretickými východisky jsou současné poznatky o problematice specifických vzdělávacích obtíží žáků mladšího školního věku. Výzkumná část je založena na analýze zjištěných problematických oblastí žáků a analýze osvojených znalostí anglického jazyka u žáků výzkumného vzorku, na základě kterých byl soubor podpůrných pomůcek žákům experimentální skupiny cíleně předkládán. Analýza výsledků výstupní zkoušky osvojených znalostí žáků experimentální skupiny byla zaměřena na zmapování posunu dosažených jazykových znalostí, analyzována...
Program pro výuku cizích jazyků pro mobilní zařízení
Janča, David ; Samek, Jan (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vývojem výukové aplikace cizích jazyků pro mobilní zařízení, která vyučuje fráze a slova pomocí účinného adaptivního algoritmu. Výukový algoritmus se přizpůsobuje uživateli využitím informací z průběhu učení za účelem maximalizace efektivity výuky. V práci jsou představeny výukové algoritmy a programování v XCode pro iOS. Tvorba výukové aplikace je složena z mnoha disciplín, a proto se práce zabývá i tématy jako teorie výuky, výběr cílové mobilní platformy, přehled populárních výukových aplikací a uživatelské testování.
Výhody a nevýhody zvládnutí cizího jazyka z pohledu jedno- a vícejazyčnosti ve společnosti
ZEMANOVÁ, Jana
Předmětem bakalářské práce "Výhody a nevýhody zvládnutí cizího jazyka z pohledu jedno- a vícejazyčnosti ve společnosti" je porovnání výhod a nevýhod ovládání cizího jazyka. V teoretické části je popsán princip vícejazyčnosti, Evropská koncepce vícejazyčnosti a je naznačen vývoj výuky cizích jazyků v České Republice v posledních třiceti letech. Následně je zhodnocena aktuální situace výuky německého jazyka na základních školách s akcentem na používání přístupu vícejazyčnosti z koncepce Evropské unie. Získaná data jsou analyzována, vyhodnocena a je stanoveno doporučení pro zlepšení situace.
Obraz dobré praxe výuky angličtiny v mateřské škole.
ŠOLLEROVÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá výukou anglického jazyka v předškolním věku. Téma práce se zaměřuje na sestavení obrazu dobré praxe výuky angličtiny v mateřské škole. Obraz dobré praxe výuky angličtiny v mateřské škole je sestaven na základě odborné literatury, pozorování výuky v anglické mateřské škole a rozhovorů s rodiči a učiteli, kteří mají osobní zkušenost s osvojováním cizích jazyků v předškolním věku. Cílem bakalářské práce je kromě vytvoření obrazu dobré praxe výuky angličtiny v raném věku najít konkrétní příklady dobré praxe výuky angličtiny v mateřské škole a také upozornit na možná rizika, která mohou mít negativní dopad na rozvoj dětské řeči, pokud by výuka cizího jazyka probíhala nesprávným způsobem. Obraz dobré praxe výuky angličtiny v mateřské škole je rovněž porovnán s realitou konkrétní bilingvní mateřské školy. Bylo zjištěno, že při výuce cizího jazyka v předškolním věku je nutné zajistit kvalitního pedagoga, který je odborníkem na předškolní vzdělávání a zároveň je kvalitně jazykově vybaven, dále je důležité poskytnout dítěti správný jazykový vzor; témata, obsah, formy a metody výuky by měly odpovídat specifikům předškolního věku. Dále je při výuce cizího jazyka nutné používat názorné pomůcky, často střídat činnosti, seznamovat děti s cizím jazykem přirozeně formou hry a po celý den, propojovat učení s pohybem a dodržovat individuální přístup, spolupracovat s rodiči a zajistit návaznost výuky mezi jednotlivými školskými stupni. Je velmi důležité ošetřit, aby při osvojování cizího jazyka neutrpěl vývoj mateřštiny. Výuka cizího jazyka je vhodná pouze pro ty děti, jejichž řeč je již dostatečně rozvinuta a které nemají závažnou logopedickou vadu. V opačném případě je vhodné se seznamováním dítěte s cizím jazykem vyčkat do doby, než se tyto deficity upraví.
Význam cizích jazyků pro přijetí na pracovní pozici
Křenek, Lukáš ; Konečná,, Zdeňka (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce poukazuje na skutečnost, jak důležitá může být znalost cizích jazyků pro přijetí na pracovní pozici, o kterou usilujeme již studováním vysoké školy. Popsána je paměť, učení, zapomínání a rovněž metody, podle kterých lze hlavní tezi potvrdit. Jednou z nich je podání dotazníků firmám, aby byly zjištěny požadavky zaměstnavatelů a dalšími jsou jazykové testy, které budou skládat studenti prvních a třetích ročníků. Testy poslouží ke zjištění jazykové úrovně studentů. Posledním objektem práce je zaměření se na možnosti udržování cizojazyčné gramotnosti.
E-learningový systém založený na moderních technologiích v jazyce JAVA
Sechovec, Petr ; Janoušek, Vladimír (oponent) ; Rogalewicz, Adam (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo seznámení se s problematikou komunitných systémů, současných systémů na podporu výuky cizích jazyků, a na základě získaných poznatků navrhnout a implementovat komplexní výukový systém, umožňující nejen výuku s využitím efektivních metod učení se, ale i rozvoj systému komunitou uživatel. Při implementaci byli využity moderní technologie J2EE: Apache Wicket a Hibernate. Výsledný systém je přenosný a jednoduše nasaditeľný na aplikační server Apache Tomcat, v případě využití větší komunitou je možné použít placený Sun Java Aplication Server. Testování implementovaného systému na veřejně dostupném serveru FIT VUT proběhlo na vzorce 60 studentů a jeho výsledky jsou uvedeny v závěru práce.
Podpora výuky litevštiny
Kunetka, Martin ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Grulich, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce analyzuje požadavky na program pro podporu výuky cizího jazyka. Dále rozebírá jednotlivé aspekty litevštiny a snaží se v návaznosti na poznatky z obou částí navrhnout strukturu a funkcionalitu programu pro podporu výuky litevštiny. Návrh je následně implementován a je zkoumáno vyhovění původním záměrům.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 73 záznamů.   začátekpředchozí54 - 63další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.