Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  začátekpředchozí48 - 57dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vývoj afroamerické menšiny v Atlantě
Kubeš, Filip ; Anděl, Petr (vedoucí práce) ; Raška, Francis (oponent)
Město Atlanta v Georgii je v současné době považováno za "černou Mekku" Spojených států Amerických. Pojmem "černá Mekka" je označováno sídlo, které nejvíce přitahuje afroamerické občany, kteří zde posléze hledají lepší životní podmínky a zejména lepší pracovní příležitosti. Tento fakt je poněkud překvapující už z toho důvodu, že Atlanta leží v regionu takzvaného hlubokého Jihu, kde byla situace amerických černochů po dlouhou dobu výrazně složitější než v jiných částech země, mimo jiné i kvůli existenci nespočtu diskriminačních segregačních zákonů souhrnně označovaných zákony Jima Crowa. Tyto zákony platily v Georgii od počátku až do poloviny 60. let dvacátého století. Tato práce by měla odpovědět na otázku, jaké faktory ovlivnily, že se z jižanského města, jakým je Atlanta, stalo černochy celonárodně vyhledávané místo pobytu, a jak bylo těchto faktorů v průběhu vývoje města dosaženo. V práci je použito metody případové studie. Atlanta se stala černou Mekkou díky tomu, že se jí podařilo splnit několik podmínek. Afroameričané mají město politicky pod kontrolou, město nabízí Afroameričanům velmi dobré pracovní příležitosti, fungují zde kvalitní vzdělávací instituce a vztahy s ostatními skupinami obyvatel jsou relativně dobré. Těchto bodů bylo dosaženo mimo jiné díky jednání osob jako byl například...
Rasové předsudky ve vzdělávání
Jarošová, Tereza ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce zpracovává téma předsudků a stereotypů ve vzdělávání. V teoretické části se zabývá vznikem a šířením předsudků a stereotypů, praktickými příklady těchto pojmů a také možnými formami prevence ve vzdělávání. Poslední kapitola, navazující na praktickou část, se zabývá rolí učitele jako osobnosti i jako pedagogického pracovníka v práci s těmito jevy. V praktické části, obsahující hloubkové rozhovory, se zaměřuji na konkrétní názory učitelů jako osobností s vlastními zkušenostmi i jako pedagogických pracovníků klíčových pro utváření morálních hodnot žáků. Zabývám se jejich osobními postoji a následnou prací s těmito postoji ve výuce. Klíčová slova: Stereotypy, předsudky, multikulturní výchova, interkulturní výchova, inkluzivní vzdělávání, segregační vzdělávání, učitel.
Vzdělávání těžce zdravotně postižených
Syrovátková, Tereza ; Šanderová, Jadwiga (vedoucí práce) ; Čada, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na otázku vzdělávání zdravotně postižených dětí, možnost jejich začlenění do většinové společnosti a přijetí speciální školy jako dočasně přípustné alternativy na cestě k plné integraci. Práce pomocí kvalitativní případové studie ověřuje myšlenku Toma Schmida, že i speciální škola může být pro děti s kombinací handicapů vhodnou možností vzdělávání v případě, že není goffmanovskou totální institucí, plní sociální funkce školy a respektuje individualitu žáka včetně přijetí jeho postižení jako součásti osobnosti. Práce vymezuje základní funkce školy, definuje postiženého a jeho možnosti ve vzdělání, popisuje hodnotový přístup majority k postižením a vysvětluje totální instituci v pojetí E. Goffmana i novějších autorů. Studie na základě zúčastněného pozorování, rozhovorů a analýzy oficiálních dokumentů školy interpretuje totálnost instituce ve vztahu k její uzavřenosti, kterou vybraná speciální škola nedemonstruje fyzickými bariérami v duchu konceptu E. Goffmana, ale své chovance k sobě připoutává jinými prostředky. Práce dále vztahuje výzkumná zjištění k otázce integrace a snaží se rozvést Schmidovy podmínky přípustnosti speciální školy.
Rasová integrace profesionálního baseballu ve Spojených státech ve 40. a 50. letech 20. století
Lehečka, Marek ; Calda, Miloš (vedoucí práce) ; Raška, Francis (oponent)
Bakalářská práce Rasová integrace profesionálního baseballu ve Spojených státech ve 40. a 50. letech 20. století se věnuje okolnostem a důvodům, jež vedly k prolomení rasové segregace v amerických profesionálních baseballových soutěžích několik let před hlavní vlnou hnutí bojujícího za občanská práva v 50. a 60. letech. Většina společnosti 40. let ve Spojených státech amerických se řídila pravidly rasové segregace. Práce zohledňuje motivy a kořeny, které vedly k rasové integraci baseballu v době, kdy byly ještě společenské zvyklosti segregace nezpochybněny. Hlavním úkolem práce je zohlednit, jakou roli sehrála osobnost a osobní motivace generálního manažera Brooklyn Dodgers Branche Rickeyho a vnější okolnosti, především 2. světová válka a zákonodárný proces státu New York v 1.polovině 40. let. Podle závěrů práce se Rickey jednoznačně zasloužil o ukončení rasové diskriminace v baseballu. Tento krok byl zapříčiněn souhrou jeho ekonomických, sportovních i čistě osobních důvodů. Předpokladem pro úspěch integrace však bylo zákonné prostředí ve státě New York, jež odmítalo rasovou segregaci na trhu práce a vytvářelo tlak na dosud segregované instituce, tedy i baseballové profesionální kluby.
Odrazy myšlenek na podporu dětí s postižením v díle profesora Čády a jeho přesah do současné speciální pedagogiky
Požárová, Michaela ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Titzl, Boris (oponent)
Cílem práce je zjištění míry přínosu významné osobnosti profesora Františka Čády pro formování české speciální pedagogiky v kontextu 20. století s přesahem do současnosti. Snahou je na základě zpracovaných archivních materiálů ukázat osobní život Františka Čády, jeho veřejnou činnost a význam pro vývoj české speciální pedagogiky. Východisko práce tvoří materiály vzniklé z činnosti Františka Čády, korespondence, memoárová literatura, dějiny a dosavadní poznatky vydané literatury z oboru pedopsychologie. V neposlední řadě práce využívá i vzpomínek syna Františka Čády.
Specifika integrace dětí mimořádně nadaných do mateřských škol
Sapíková, Alena ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou integrace dětí mimořádně nadaných do mateřských škol. Přibližuje potřeby a nároky těchto dětí - na rodiče, pedagogy, prostředí, formy a metody vzdělávání. Praktická část se zaměřuje na konkrétní výzkum - vyhledávání nadaných dětí v mateřských školách a zjišťování podmínek jejich vzdělávání. Výzkum byl proveden prostřednictvím e-mailu mezi pedagogy mateřských škol ve všech 14 krajích České republiky. Praktická část je doplněna dvěma kazuistikami o mimořádně nadaných dětech (chlapci a dívce), které jsou (resp. byly) integrovány a vzdělávány v soukromých mateřských školách. Závěr diplomové práce obsahuje návrhy dalšího postupu pro praxi.
Multikulturní aspekty v práci učitele
Sedláčková, Magdaléna ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
a klíčová slova Anotace v českém jazyce Tato bakalářská práce se zabývá multikulturními aspekty v práci učitele. Dále v přehledu uvádí některé historické souvislosti, které se vztahují k oblasti vzdělávání menšin v České republice před rokem 1989 a popisuje současnou situaci v oblasti multikulturní výchovy u nás. Zkoumá jak má být vybaven učitel k řešení situací souvisejících s multikulturní výchovou a jaké vyučovací metody učitel využívá k aktivizaci žáků. V praktické části předkládá ukázky možné realizace několika vyučovacích hodin, ve kterých učitelé pracují v oblasti průřezového tématu multikulturní výchovy. Rovněž obsahuje v přehledu několik kazuistik z praxe. Práce by měla přispět k větší diskusi o tématu. Klíčová slova v českém jazyce Multikulturní výchova, multikulturalizmus, etnicita, rasismus, asimilace, menšiny, rasy, xenofobie, kultura, globalizace, segregace, osobnost, osobnost učitele, kompetence, interkulturní kompetence, diverzita, transkuluturní přístup, kulturně - standardní přístup, identita, interkulturní psychologie, interkulturní senzitivita, integrace, aktivizující metody ve vyučování, učení.
Imigranti a jejich adaptace v majoritní české společnosti po roce 1989
Matulová, Monika ; Pargač, Jan (vedoucí práce) ; Tomandl, Miloš (oponent)
a klíčová slova Obsah bakalářské práce je založen na sepsání odborné studie jedné imigrantské skupiny, zabývá se popisem expatriotů v České republice po roce 1989. Jedná se o zpracování dat a podrobnou analýzu imigrantů nazývajících se expatrioti, neboli jinými slovy vystěhovalci na našem území. Práce je koncipovaná na základě přečtené odborné literatury, terénním výzkumu a za podpory přednášek při katedře Etnologie na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Projekt je zaměřen na problematiku migrace, imigrace a jejím vývojem od roku 1989 až do dnešního dne. Je tak retrospektivním pohledem na dané téma a reflektuje situaci u nás. Nabízí teoretický rámec, definice a explanace výrazných aspektů v rámci mezinárodní migrace do České republiky a jeho vývoj.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   začátekpředchozí48 - 57dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.