Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 466 záznamů.  začátekpředchozí457 - 466  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.11 vteřin. 

Přístavní terminál Brno
Liška, Zdeněk ; Teplý, Vladimír (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Petříček, Tomáš (vedoucí práce)
Tématem zadání tohoto projektu bylo vytvořit objekt sloužící pro rekreačně sportovní účely na Brněnské přehradě. Navrhovaná budova obsahuje následující části: zázemí pro zaměstnance Dopravního podniku města Brna, přístaviště, informační centrum s prodejem lístků, restauraci a provoz rychlého občerstvení a hygienické zařízení pro návštěvníky. Stavební parcela je vymezena stávajícím parkovištěm, přístupovou komunikací k parkovišti, prodejnou lodních lístků a stávající budovou jachtařského klubu. Organický tvar budovy komponuje s okolním terénem parcely. Budova je z východní strany zcela zasazena do mírně svažitého terénu. Zalomené plochy prosklených fasád na jihozápadní straně reagují na výběžkovitý tvar parcely vůči přehradnímu jezeru. Jednotlivé prvky abstrahují prvky výletní lodi. Objekt je podélného charakteru. Zešikmené dřevěné plochy symbolizují nástupní molo lodi,tedy na střechu. Po té se mohou lidé volně procházet, či kochat se pohledem na přehradu a její okolí. Na nástupní šikmině ze severní strany je velký průhled do venkovního posezení restaurace. V zimě tyto plochy mohou sloužit dětem jako bobová dráha. Na pochozí střechu navazuje chodník z ulice Přístavní. Jednotlivé vstupy do budovy jsou situovány na západ. Zásobování restaurace bude zajištěno dodávkou přijíždějící po komunikaci ul. Přístavní. Budova je členěna na 2 funkční celky – restaurace a přístavní terminál. Vnitřní prostor vychází z koncepce Planu Libre. Odbytový prostor restaurace plynule přechází do čekárny cestujících. Uprostřed tohoto otevřeného prostoru je umístěno schodiště, které spojuje první nadzemní podlaží s druhým nadzemním podlažím a zároveň je zde schodiště, které vede do suterénu. Imobilní či méně zdatní lidé se do jednotlivých podlaží dostanou výtahem,které je rovněž umístěno v tomto centrálním prostoru. Z druhého nadzemního podlaží je možnost jít na pochozí střechu.

Výhody a nedostatky právní úpravy realitní praxe
Rajmicová, Kateřina ; Mikulášek, Martin (oponent) ; Telec, Ivo (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce je zhodnocení realitního trhu z hlediska právní úpravy. Dané téma jsem si vybrala, protože je mi blízké jak z pohledu absolventa právnické fakulty, tak z pohledu studenta realitního inženýrství. Právní úprava oblasti realit v ucelené formě neexistuje, je roztroušená do několika zákonů a vyhlášek. Mnohdy v praxi nastávají případy, jejichž řešení není zatím zákonem vůbec upraveno. Mým úkolem je vysvětlit některé problémy a situace, které se v této oblasti mohou vyskytnout, posoudit hlavní výhody dosavadní legislativy v rámci ČR, ale také poukázat na nedostatky a navrhnout možnost legislativního zakotvení. V první kapitole se věnuji vysvětlení základních pojmů, které se v mé práci často vyskytují. Druhá kapitola se týká oblasti realit a realitních trhů. Zde předkládám právní úpravu této oblasti a také podávám informace o realitách v zahraničí a ve vesmíru. V další – třetí kapitole se zabývám ryze realitními kancelářemi, a to jejich významem, vznikem, strukturou, typy, a dále organizacemi, které jsou s realitními kancelářemi spojené. Ve čtvrté kapitole popisuji realitní činnost, tzn. právní služby realitní kanceláře, dále také samotný prodej nebo pronájem nemovitostí a uvádím smlouvy související s realitní činností a daňovou problematiku při obchodování s nemovitostmi. V páté kapitole rozebírám práci realitního makléře, jeho certifikaci, profesní vzdělání a v závěru vysvětluji, co je etický kodex. Šestá - závěrečná kapitola obsahuje shrnutí mé diplomové práce a zhodnocení jednotlivých částí.

Problematika potravinových pouští - případová studie Zlín
Suchý, Jan ; Bednář, Pavel (oponent) ; Spilková, Jana (vedoucí práce)
PROBLEMATIKA POTRAVINOVÝCH POUŠTÍ - PŘÍPADOVÁ STUDIE ZLÍN ABSTRAKT Tato diplomová práce souhrnně představuje fenomén tzv. potravinových pouští a snaží se zasadit problematiku dostupnosti prodejen do kontextu transformujícího se českého maloobchodního prostředí. První část práce se zabývá rozvojem nových typů maloobchodních jednotek v České republice, ke kterému došlo během posledních dvaceti let. Důraz je kladen zejména na růst nových formátů prodeje potravin - na supermarkety, hypermarkety a diskonty - které ve větší nebo menší míře ovlivnily všechny lokální trhy a podpořily tak prostorovou restrukturalizaci českého maloobchodu. To však vedlo také ke změně v dosavadní nabídce tradičních maloobchodních jednotek, které zaznamenaly úpadek. Druhá část popisuje transformaci maloobchodu ve městě Zlíně a analyzuje lokální rozmístění prodejen s potravinami. Využívá jak kvantitativního, tak kvalitativního přístupu k definování oblastí s relativně špatnou dostupností maloobchodní nabídky prodeje potravin. Zejména se pak zaměřuje na pohled spotřebitelů se sníženou mobilitou, kteří jsou tak více omezeni ve volbě prodejny, ve kterých mohou uskutečnit svůj nákup. Poslední část pak obsahuje diskuzi možných intervenčních opatření, možností prevence tohoto fenoménu, stejně jako implikace pro iniciativy, které by mohly...

Pivovarnictví v režii vrchnostenských velkostatků jihovýchodně od Prahy (1489-1789)
Cicvárek, Michal ; Ferstl, Roman (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Diplomová práce pojednává o pivovarnictví v režii vrchnostenských velkostatků jihovýchodně od Prahy mezi lety 1489 - 1789. Je rozdělena do dvou částí. První poskytuje obecné teoretické a metodologické základy k tématu pivovarnictví v rámci vrchnostenských velkostatků v Čechách. Popisuje vývoj vztahu mezi šlechtou a pivovarským podnikáním a zatížení piva daněmi uvalovanými státem, které přináší několik statistických pramenů k poznání pivovarnictví 18. století. Velký prostor je věnován popsání procesů opatřování a zpracovávání pivovarských surovin v predindustriálních pivovarech a monopolu odbytu piva v rámci panství (propinační právo). Druhá část je založena na těchto předchozích zjištěních a popisuje historii pivovarů ve vymezeném regionu v sousedství hlavního města Čech. Práce je vybavena pojmovým aparátem pivovarské terminologie užívané v 17. - 18. století, včetně soudobých německých překladů pojmů obsažených v pramenech. Může posloužit jako pomůcka ke studiu historie preindustriálního pivovarnictví v Čechách.

LABORARTORY BRNO
Červinková, Šárka ; Volnohradský, Radan (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
LABORARTORY BRNO- BAKALÁŘSKÁ PRÁCE 2013, FAKULTA ARCHITEKTUYY VUT v Brně Objekt je navržen jako galerie architektury, moderního umění a designu s přidruženými provozy komerčního zaměření jako je kavárna, obchod odborných knih uměleckého charakteru s prodejem suvenýrů a prostory pronajímatelných kancelářských míst či plochy ateliéru. Navržený objekt reaguje na urbánní souvislosti v území a dotváří tak v současné době proluku na exponovaném místě. Řešený objekt reaguje svým hmotovým a tvarovým řešením na půdorysnou stopu vymezeného území, aby tak plně využilo potenciálu místa. Vstupy do objektu jsou při ulici Milady Horákové, taktéž vjezd pro zásobování a vjezd autovýtahu. Při ulici Koliště a v poloze nároží je objekt charakteristický zaoblenou fasádou bez otvorů, která tak tvoří bariéru proti nepřízni hluku z dopravy, ochranu proti přehřívání objektu, jelikož orientace stěny je na jiho- západ. Stěna však především vytváří z hlediska architektonicko- urbanistického clonu- vymezení a jasný názor na dění vně a uvnitř budovy. Pěti podlažní hmota budovy galerie je v hmotovém řešení a půdorysné stopě kompaktní. Tvarové řešení vychází z reakce na pohyb- ruh přilehlých ulic, což je zřejmé z půdorysů objektu. Charakterem řešení hmoty je princip ulity, která chrání- vymezuje a zprostředkovává klid pro koncentraci vnímaní umění. Zaoblení stěn také vychází v maximálně možné míře z principu zlatého řezu a v aplikaci Fibionaciho spirály, která se především propisuje do polohy vstupu a vnitřního auditoria. Kompaktnost tvaru je v posledním podlaží rozložena jak do dynamického zešikmení střechy s orientací k dominantám kostela sv. Jakuba a hradu Špilberku, tak ploch teras sloužích veřejnosti jako vyhlídkové místo. Kompaktnost tvaru a materiálové řešení dali stavbě charakter pevnosti s jasným urbánním vymezení vůči dopravnímu ruchu. Charakterem budovy je bariérová oblá stěna při ulici Koliště a v nárožní pozici k ulici Milady Horákové. Fasáda při ulici Milady Horákové je rozehrána čtvercovými otvory oken. V horním podlaží se objekt dynamicky otvírá městu. Výrazným prvkem je řešení vstupu, které návštěvníky, tak jako ulita šneka, vtahuje do vnitřního dění.

Regulace venkovní reklamy v České republice
Coufal, Vojtěch ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Zeman, Martin (oponent)
Venkovní reklama je součástí veřejného prostoru a jako taková působí na všechny obyvatele. S jejím působením je spojeno několik negativních jevů, jako je ohrožení bezpečnosti silničního provozu či vizuální smog. Z toho důvodu vyvstává požadavek na její efektivní regulaci. Práce analyzuje současný stav regulace venkovní reklamy v České republice a zaměřuje se na reklamu u pozemních komunikací a reklamu v Praze. Zabývá se reklamou z pohledu marketingu, její rolí ve společnosti a základními přístupy k reklamě v ekonomické teorii. Představeny jsou specifika venkovní reklamy, její formy a v neposlední řadě s ní spojené negativní jevy. Práce rozebírá legislativní a institucionální rámec regulace venkovní reklamy a popisuje jeho problematické oblasti. Pro vyhodnocení současného stavu regulace je proveden vlastní empirický výzkum, který využívá metodu dotazníkového šetření a osobního dotazování.

Audiovizuální produkce - Youtube a video na internetu
Vosecký, Ondřej ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Čermák, Radim (oponent)
Práce směřuje k několika cílům. Hlavní cíl je pomoci čtenáři pochopit pojmy a souvislosti digitálního videa, jeho distribuce a spravování. Úvodem jsou osvětleny technologické aspekty digitálního videa na teoretické úrovni. V této části je rozebrána komprimace videa, poměry stran videa, rozlišení, prokládání obrazu a ztrátové a bezztrátové komprese. Následující část je věnována zmapování hlavních distribučních kanálů videa na internetu. Těmi jsou YouTube a Vimeo. Tato kapitola vytváří ucelený popis fungování obou serverů, od přihlášení a nahrání videa, přes využití reklamy a použití speciálních funkcí, až po právní aspekty autorských práv a jiných licencí. Po přečtení práce by měl čtenář získat znalosti jak používat oba servery, a jak je co nejlépe využít pro rozšíření sledovanosti jeho videí. Cílem závěrečné kapitoly je poradit obchodní společnosti (uživateli), jak připravit video pro nahrání na internet či jiné médium. Je zde vytvořeno rozhodovací schéma, které navede uživatele při exportu videa na určitý typ jeho distribuce.

REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Balcárková, Alena ; Ponešová, Barbora (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
Návrh řeší revitalizaci zahrady Holandské a Pomerančové. Byl zde navržen objekt infocentra, které nabízí možnost získání informací o památce. Součástí nového objektu je výstavní prostor, prostor k prodeji zahradnických produktů a kavárna, ktrerá je orientována do nově vzniklého prostoru zahrady. Byla navržena rekonstrukce stávajícího vstupního objektu a změna dispozičního řešení, tak aby byly dosaženy požadované nároky na využití objektu. V hospodářské části určené k revitalizaci byly stávající objekty skleníků odstraněny a byl navržen jeden velký skleník dle požadavků. V další části zahrady byla navržena replika "králičího kopce".

Vliv POS na prodeje: LEGO Nexo Knights kampaň 2016 v hračkářstvích
Kinštová, Veronika ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Karlíček, Miroslav (oponent)
V dnešním vysoce konkurenčním a zaplněném marketingovém prostředí je pro značky čím dál tím těžší se odlišit d ostatních. Toto je obzvláště výrazný problém v retail. Shopper marketing je disciplína, která se zaměřuje na zákazníky a jejich potřeby a snaží se vytvořit jedinečný nákupní zážitek a tím zvýšit účinnost in-store komunikace. LEGO si klade za cíl svým zákazníkům komunikovat prostřednictvím in-store marketingu své základní hodnoty kreativní hry, zábavy a vzdělávání. Tato práce pojednává o účinnosti LEGO shopper marketingu, konkrétně engagement prvků, které používá v různých prodejních kanálech. Cílem je otestovat a vyhodnotit dopad těchto materiálů na cílovou skupinu a na prodeje, jakož i definovat hierarchii LEGO in-store komunikačních materiálů. V teoretické části jsou diskutovány principy shopper marketingu, shopper beaviour a marketing v odvětví hraček.

Analýza metod a dopadů státních zásahů na kouření v České republice od roku 2004
Ježek, Marek ; Kobliha, Pavel (vedoucí práce) ; Brabec, Petr (oponent)
V dnešní době je kouření jednou z nejčastějších příčin nemocnosti či úmrtí, kterým jde zabránit. Ať už se jedná o aktivní kuřáky, tak i jejich okolí - pasivní kuřáky. Vyvstává tedy aktuální otázka, zda existuje způsob, jak se účinně bránit proti těmto situacím. Cílem práce bude analýza metod a dopadů státních zásahů na kouření. Pro měření budou vybrány státní zásahy jako spotřební daň, zákaz kouření na veřejných místech a zákaz reklamy. Nejdříve bude zjištěn počet kuřáků, dle pohlaví, věku či vzdělání, následně nemocnost a úmrtnost populace před a po státních intervencích v období 2004 - 2013. Ze získaných údajů se vyjádří celkový roční výnos státu a proběhne ověření, zda se státu vyplatí investovat do prevenčních opatření nebo spíše do následného léčení kuřáků. Nakonec ze zjištěných informací proběhne vyhodnocení testovaných státních zásahů, tedy zda existuje takový, který je nejvýhodnější ze státního i populačního hlediska.