Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41,983 záznamů.  začátekpředchozí41974 - 41983  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.01 vteřin. 

Generování významu populárního textu na příkladu českého televizního seriálu Místo nahoře
Fričová, Michaela ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Televizní seriály jsou produktem populární kultury, která podle předních teoretiků kulturálních studií slouží zájmům dominantní ideologie ve společnosti. Jednou z hlavních otázek a cílů práce bude postihnout, jak populární text vytváří významy, které slouží dominantní ideologii ve společnosti a jak jsou předávány sociálním skupinám, které tvoří publikum. Teoretickou základnu a inspirací budou rozsáhlé práce zahraničních autorů, jejichž poznatky budou aplikovány na český televizní seriál Místo nahoře. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Historický vývoj mediální didaktiky a její rozsah v České republice
Huspeková, Markéta ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl zachytit vývoj a rozsah mediální didaktiky v České republice. Výchozími autory jsou PhDr. Jan Mašek, Ph.D. a Mgr. Zdeněk Sloboda, kteří se zabývají mediální pedagogikou v českém prostředí. Předmětem práce je objasnění pojmu mediální didaktika. To slouží jako syžet pro utvoření systematizovaného přehledu historického vývoje užívání médií ve výuce a upozornění na důležitost médií ve výuce a výuky za pomocí médií. V neposlední řadě se práce snaží zjistit vliv a rozsah jednoho konkrétního média v prostředí českého školství, a to tabletu. Metodou výzkumu je dotazníkové šetření, v rámci kterého bylo zkoumáno 200 učitelů základních, středních (odborných) škol a gymnázií. Na základě získaných dat pak bylo možné odpovědět na předem stanovené výzkumné otázky, které zněly: Jak je rozšířené využití tabletů ve vyučování? Jaký postoj zaujímají učitelé základních, středních (odborných) škol a gymnázií k využití tabletů ve vyučování? Má podle učitelů základních, středních (odborných) škol a gymnázií využití tabletů ve vyučování vliv na jeho efektivitu?

Ionotropní glutamatové receptory a excitotoxicita
Skřenková, Kristýna ; Vyklický, Ladislav (vedoucí práce) ; Moravec, Jan (oponent)
Glutamát je hlavní excitační neurotransmiter v savčí centrální nervové soustavě. Jeho účinek je zprostředkován pomocí ionotropních glutamátových receptorů, které jsou zodpovědné za excitační synaptický přenos a hrají důležitou roli v procesu učení a vzniku paměti. Jsou-li však tyto receptory dlouhodobě aktivovány, dochází k buněčné smrti neuronů (excitotoxicitě). Tato práce je zaměřena především na jednu skupinu glutamátových receptorů, a to na NMDA receptory. Jejich studium je v centru pozornosti současného neurobiologického výzkumu, neboť existuje řada experimentálních i klinických důkazů o tom, že se přímo podílejí na vzniku závažných onemocnění, jako je Alzheimerova choroba, Parkinsonova choroba, Huntingtonova choroba, a spolupodílejí se na poškození nervové tkáně po traumatu, hypoxii a embolii. Následující text přináší stručný přehled současných poznatků o struktuře a funkci NMDA receptorů a mechanismech, jakými aktivace těchto receptorů vede k excitotoxicitě, a naznačuje některé možnosti neuroprotekce.

Studium a profese českého animátora v podmínkách tržní ekonomiky
Kotlářová, Hana ; BUBENÍČEK, Jan (vedoucí práce) ; PAVLÁTOVÁ, Michaela (oponent)
Cílem diplomové práce "Studium a profese českého animátora v podmínkách tržní ekonomiky" je zodpovědět všechny základní, praktické otázky, které si klade student animace či začínající tvůrce s ohledem na svou budoucí kariéru. Dále by měla sloužit jako informační pojítko mezi školou a praxí, informovat o současné situaci na české animované scéně a o praktických dovednostech, které je nutné pro úspěšný start v oboru animace budovat. Snahou autorky bylo předat nezkreslené, užitečné a realistické informace, a proto může text na některé čtenáře působit překvapivě, upřímně až skepticky. Čtenářovou reakcí by mělo být vytvoření vlastních, na faktech postavených východisek pro práci v oboru animace, a proto je pochopení celé, nepřikrášlené situace fundamentální. Široce pojaté téma obsahuje informace jak o filmové či umělecké animaci, tak o reklamní, zakázkové nebo internetové tvorbě, o fungování animačního studia, animačního průmyslu a ekonomických aspektech tvorby. Dále shrnuje poslání a účel škol a studia včetně "desatera studenta", zaměřeného na praktické zkušenosti, které by měl student na škole získat. Obsah práce byl z většiny vytvořen metodou dotazů a rozhovorů s předními tvůrci, producenty a pedagogy, fungujícími na české (i zahraniční) scéně. Přestože studie nepřináší hloubkovou analýzu a jasná řešení konkrétních, specifických problémů, představuje velice praktický úvod do animované tvorby v praxi, díky které by studenti měli získat základní přehled a témata dále individuálně rozvíjet.

Pláště
Trnka, Matyáš ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; Mertová, Michaela (oponent)
Bakalářská práce Pláště se věnuje doposud nerealizovaným projektům sedmi výrazných osobností českého animovaného filmu. Text zahrnuje ukázky z konkrétních projektů, doprovodný text autora práce, který díla uvádí do kontextu a samostatných rozhovorů, které byly vedeny přímo s autory projektů, nebo s lidmi nejzasvěcenějšími. Rozhovory byly pořízeny, přepsány a upraveny v červenci a srpnu 2016 v Praze.

Finanční gramotnost na SŠ VIZE
Skořepová, Anna ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Diplomová práce "Finanční gramotnost na SŠ VIZE" se zabývá úrovní finanční gramotnosti. Tato škola je součástí věznice v Jiřicích. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. První z nich se zabývá finanční gramotností jako takovou. Rozebírá její složky, definici a vývoj. Dále pak obsahuje formy a metody výuky finanční gramotnosti. Druhá část, praktická, se zabývá výzkumným šetřením. Toto šetření se zabývá úrovní finanční gramotnosti osob ve výkonu trestu odnětí svobody, kteří se vzdělávají na SŠ VIZE.

Etiketa stolování
Klíma, Adam ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Netková, Jarmila (oponent)
Cílem této práce je zjistit, jak se toto téma vyučuje na vybraných středních a vysokých školách a jaká je jeho znalost mezi studenty těchto škol. Hypotézy stanovené v této práci jsou: H1: Výuka etikety stolování na Českých středních školách není obsahlá a dostatečná. H2: Znalost studentů není dostatečná. Práce se skládá s teoretické části, která se zaměřuje na definování základních pojmů jako stolování nebo etiketa a na samotné téma etikety stolování. V praktické části bude provedena analýza vybraných škol a sestaven a distibuován dotazník mezi vybrané respondenty

Kyberšikana
Korbel, Michal ; Komosný, Dan (oponent) ; Zeman, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvořením dotazníku, jehož úlohou je omezit hrozby v kyberprostoru z větší části zaměření na kyberšikanu a zároveň by měl působit preventivně na vybrané věkové kategorie od rodičů, žáků základních škol až po studenti středních škol. Dotazník je určení Policii České republiky a to nejen obvodním oddělení, ale i všem policistům, kriminalistům za obírající se v prevenci, analýzou a zjišťování kyberšikany.

Ekonomické aspekty vzdělávání na jazykových školách v ČR
Dvořáková, Miroslava ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Hana, Hana (oponent)
Práce je zaměřena na finanční zdroje vložené do vzdělávání na jazykových školách v České republice. V teoretické části jsou shromážděna data vztahující se k tématu, která vychází zejména ze studia odborné literatury. Z charakteristiky jazykových společností je zřejmé, že dle typu vzdělávání se řadí do vzdělávání neformálního. Podle úrovně mezinárodní klasifikace vzdělání patří do postsekundárního neterciárního vzdělání. Informace získané v teoretické části jsou zásadní k tvorbě části analytické. Tato prakticky zaměřená část popisuje především jazykové školy, podrobněji se zabývá jejich nabídkou jazykových kurzů pro veřejnost. Jsou porovnávány jak ekonomické, tak i jiné aspekty, které s výukou souvisí. Ze závěru práce, obsahující shrnutí a vyhodnocení předchozích částí, je zřejmé, že konkurence na daném trhu práce je silná, a proto je nutné, aby každá společnost disponovala určitou konkurenční výhodou. Co se týče výběru vhodného jazykového kurzu z pohledu studenta, měl by se zájemce zaměřit na několik faktorů, které mohou jeho rozhodnutí ovlivnit. Obecně je prokázáno, že investice do jakékoliv podoby vzdělávání je vždy považována za dobrou investici.

Ovlivňování motoriky ve vztahu k prostorové orientaci u žáků 1. a 2 stupně základní školy pro zrakově postižené
Koubová, Lenka ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou prostorové orientace a samostatného pohybu osob se zrakovým postižením. Cílem práce je zhodnotit míru odchylek od přímého směru žáků se zrakovým postižením z prvního a druhého stupně základní školy. Po nastudování a zanalyzování odborné literatury je v teoretické části popsán současný systém vzdělávání osob se zrakovým postižením v České republice. Zmíněny jsou specifické potřeby vztahující se na oblast edukace této cílové skupiny. Omezení funkce zrakového analyzátoru má vliv na prostorovou orientaci a samostatný pohyb jedince se zrakovým postižením. Z tohoto důvodu práce pojednává o zmíněné problematice a charakterizuje výuku předmětu prostorová orientace a samostatný pohyb. U osob se zrakovým postižením se vyskytují problémy v oblasti motoriky. Patrné je to zejména v nesprávné technice chůze a v odchylování se od požadovaného přímého směru. Výzkumná část práce analyzuje odchylky od přímého směru žáků se zrakovým postižením a žáků intaktních.