Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41,881 záznamů.  začátekpředchozí41862 - 41871další  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.54 vteřin. 

Dramatická tvorba Ramóna Maríi del Valle-Inclán
Gojda, Petr ; Fousek, Michal (vedoucí práce) ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (oponent)
Studie Dramatická tvorba Ramóna Maríi del Valle-Inclán se zabývá dramaty autora tvořícího především v první čtvrtině dvacátého století, tedy v období první divadelní reformy. V prvních kapitolách rozebírá všeobecně pojetí dramatu jako literárního díla, jeho charakteristické rysy a jeho proměny právě v moderní tvorbě. Docházíme k závěru, že moderní dramatik sice opouští model klasicistického dramatu, ve kterém musela jeho hlediska a názory ustoupit do pozadí a přenechat dramatický prostor životným hrdinům, přesto zachovává a snad i zdůrazňuje pluralitu hledisek, kterou dialogizovaný žánr nabízí. Tak i u Valle-Inclána, kde se pluralita uvnitř dramatu spájí s pluralitou různých dramatických žánrů v celku autorova díla. Přetvoření tradičních žánrů od frašky po tragedii slouží k vyjádření uměleckých postojů k současné španělské situaci.

A contrastive study of means expressing necessity in English and Czech
Šimůnková, Renata ; Hajičová, Eva (vedoucí práce) ; Dušková, Libuše (oponent) ; Huschová, Petra (oponent)
Doktorská disertační práce zkoumá rozčlenění sémantického pole nutnosti v angličtině a češtině na základě jazykových prostředků použitých v současné krásné literatuře (čtyři díla anglická a čtyři díla česká a jejich publikované překlady). Cílem práce je nejprve popsat rozčlenění tohoto pole v obou jazycích, určit a porovnat významy a použití jednotlivých prostředků vyjádření nutnosti uvnitř jednoho jazyka a následně data, získaná pro každý jazyk jednotlivě, porovnat. Na základě porovnání jsou potom stanoveny základní podobnosti a rozdíly, diskutovány možné příčiny popsaných rozdílů a jejich důsledky z hlediska správného vyjadřování jednotlivých sémantických hodnot nutnosti v obou jazycích. Práce sestává ze tří hlavních částí: části teoretické, empirické a závěru. Teoretická část je pojata jako poměrně široký obecný úvod do problematiky modality a dále pak konkrétně nutnosti. Kromě vytyčení a vymezení pojetí obecného konceptu modality se kapitola věnuje způsobům vyjádření nutnosti v angličtině a v češtině a jejich porovnání. V empirické části jsou diskutovány a porovnávány jednotlivé prostředky vyjádření nutnosti, jak uvnitř jednoho jazyka (podrobně je například diskutován rozdíl mezi must a have to, mustn 't a can 't) tak mezi jazyky a prezentovány dílčí výsledky těchto porovnání. Závěrečná část nabízí...

Emblematické redukce autora jako literární ikony či "star"
Libichová, Tereza ; Heczková, Libuše (oponent) ; Bílek, Petr (vedoucí práce)
Pojmy autor a autorství doznaly od počátků naší literární tradice mnoha změn a byly mnohokrát zproblematizovány. v současné době se dá existence autora rozdělit na tři rozdílné entity: autora jako psychofyzickou bytost, autora jako subjekt v textu a případně autora - postavu, jejíž existence je v textu tematizována. Toto rozdělení umožňuje sledovat různou míru prolínání těchto tří entit, ovšem s důrazem na to, že autor jako psychofyzická bytost není pro literární interpretaci relevantní. Vymezuje se zde tedy ještě další "subjekt", který se pohybuje kdesi na pomezí autora konstituovaného textem a autora biografického. Právě tento subjekt, respektive jeho možné zobrazení, je předmětem zkoumání této práce. Obraz takového autorského subjektu se v textu jeví vždy jako obraz emblematicky redukovaný, tj. zjednodušený nebo nějakým způsobem ochuzený o některé aspekty své existence.

Sémiotická analýza předvánočních spotů mobilní sítě Oskar/Vodafone
Harastejová, Olga ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Diplomová práce "Sémiotická analýza předvánočních spotů mobilní sítě Oskar/Vodafone" se zabývá rozborem televizních reklam tohoto operátora, které byly po jeho vstupu na český trh odvysílány. Práce byla zasazena do kontextu symbolického interakcionismu a sémiotiky, respektive teoretického a terminologického rámce francouzského sémiologa Rolanda Barthese a jeho pojetí znaku a procesu konstrukce jeho významu. Studie je koncipována jako kvalitativní analýza, jejímž záměrem bylo odhalit, zda se proměna nosných komerčních informací odrazí také v konstrukci samotných reklamních komunikátů. Pozornost byla zaměřena na jedno ústřední komerční sdělení operátora v daném roce, do zkoumaného vzorku proto bylo zařazeno 8 spotů z období 2000-2007. Zajímalo nás, jakých výrazových prostředků a znaků bylo při tvorbě reklam použito a zda, případně jak, tato konstrukce odráží propagovanou informaci, respektive nabídku operátora. Deskripcí jednotlivých znaků a jejich komparací v kontextu reklamního sdělení jako celku jsme se poté pokusili odkrýt specifika dané reklamy, a to s ohledem jak na manifestně komunikovaný význam, tak možné varianty interpretace. V závěru jsme poznatky z analýzy vyhodnotili a nastínili poměry a tendence, ke kterým v rámci předvánoční komunikace operátora dochází. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Vyjadřování mezipropozičních vztahů v překladu bilaterálních mezinárodních smluv
Novotná, Marcela ; Králová, Jana (vedoucí práce) ; Uličný, Miloslav (oponent)
Tato práce se zabývá vyjadřováním mezipropozičních vztahů v překladu bilaterálních mezinárodních smluv. V teoreticko-empirické části charakterizujeme právní funkční styl obecně a posléze vymezujeme znaky, jimiž se projevuje v českém a ve španělském jazyce. Stručně podáváme přehled o různých žánrech, jež tento funkční styl zastřešuje. Zastavujeme se i u problematiky právního překladu a vymezujeme dva jeho základní typy - překlad instrumentální a překlad dokumentární. Velký prostor věnujeme žánru bilaterální mezinárodní smlouvy a na základě odborné literatury a překladatelské analýzy stanovíme jeho dominantní rysy v českém a ve španělském jazyce (vyjma oblasti mezipropozičních vztahů, které se detailně věnujeme v empirické části naší práce). Následně přecházíme k oblasti mezipropozičních vztahů a vymezujeme je jako předmět našeho výzkumu. Empirická část je zpracována formou kvantitativního výzkumu. Na materiálu bilaterálních mezinárodních smluv z oblasti práva sociálního zabezpečení zkoumáme realizaci propozice z hlediska explicitnosti a implicitnosti jejího vyjádření. Poté přecházíme ke kvantitativnímu vyjádření mezipropozičních vztahů v souvětí a k utřídění a kvantitativnímu vyjádření zastoupení typů syntaktických celků, kde se zaměřujeme především na poměr hypotaxe a parataxe. Tento kvantitativní výzkum...

Budování značky Ráááádio Impuls
Mindžak, Petr ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Malý, Josef (oponent)
Tato práce rekapituluje budování značky Ráááádio Impuls od roku 2004 do roku 2009. Hlavní důraz je kladen na marketingovou komunikaci Rádia Impuls a to především v oblasti budování značky. Kromě teoretických poznatků budování značky práce přináší přehled situace na trhu rádií v České republice a analýzu budování značky Ráááádio Im-puls. Jsou definovány hodnoty značky a demonstrována jejich komunikace v průběhu re-klamních kampaní Impulsu. Mimo jiné jsou zmíněny změny komunikace Impulsu v závislosti na spolupráci s různými kreativními agenturami.

FRANCHISING FROM MICROECONOMIC AND MACROECONOMIC PERSPECTIVE AND ANALYSIS OF THE POTENTIAL AND BENEFITS IN THE CZECH REPUBLIC
Hodáková, Ľubica ; Munzi, Tomáš (vedoucí práce) ; Vostrovská, Zdenka (oponent)
Cílem bakalářské práce bylo skromně prispět k objasnění fenoménu franchisingového podnikání z ekonomického hlediska. Práce se v teoretické části zaměrila na objasnění banálních pojmů franchisingu, krátkou historickou analýzu franchisingu jako podnikatelské a distribuční metody a následně na samotnou analýzu ekonomických aspektů franchisingu, pričemž conditio sine qua makroekonomické analýzy franchisingu byla analýza mikroekonomických aspektů franchisingu. Jedním z teoretických cílů práce bylo vyjasnit vztah franchisingu k jiným distribučným modelům. Franchising je zajímavým fenoménem i z právního hlediska a to z důvodu, že franchisingová smlouva není osobitným smluvním typem upraveným v obchodním zákoníku, rozsah práce však nedovoloval hlouběji analyzovat právní aspekty franchisingu a jejich případný ekonomický dosah. V praktické části bylo cílem práce objasnit pozitivní vliv franchisingu na fenomén credit-crunch, na rozvoj malého a středního podnikání a na rozvoj malých měst v souvislosti s tzv. agency theory a dalšími vybranými aspekty. Práce sa rovněž pokusila přezumovat další ekonomický vývoj franchisingu i s ohledem na probíhající světovou finanční krizi.

Proměny konzumní společnosti
Kernová, Michaela ; Matějů, Martin (oponent) ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou konzumu a konzumní společnosti z perspektivy kulturologických vědních disciplín. Je zde podán kulturně historický výklad vzniku a přehledu vývoje konzumní společnosti, vysvětlení rozličných motivů konzumního chování a také kritická filozofická reflexe stavu konzumní společnosti, zejména ve druhé polovině 20. století. Hlavním úkolem práce je, za prvé, nastínit souvislosti mezi materiální kulturou a konzumním chováním, za druhé, ukázat měnící se význam konzumu v jednotlivých historických etapách, a za třetí, pokusit se zachytit podobnosti a odlišnosti americké (USA) a evropské konzumní kultury. Důraz je kladen zejména na uchopení problematiky konzumu v co nejširším možném výkladovém rámci. Považuji za nutné odstranit negativní konotace, které samotné slovo "konzum," často asociuje, a které převládají i ve společenskovědních debatách týkajících se této problematiky. Cílem práce je otevřít prostor k dalšímu bádání na tomto poli, které v kontextu českého prostředí zatím chybí.

Nezaměstnaní na trhu práce v okrese Kroměříž
Kolíbalová, Iva ; Kadeřábková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Říhová, Gabriela (oponent)
Cílem diplomové práce je charakteristika trhu práce v okrese Kroměříž, zjištění případných specifik a analýza příčin jejich vzniku. Práce si klade za cíl i nalezení možností efektivního řešení nezaměstnanosti v daném okrese. V současnosti se zdá být palčivým problémem tohoto okresu, podobně jako v celé České republice, především nezaměstnanost absolventů, Romské populace a občanů v produktivním věku 40 a více let. K posouzení nezaměstnanosti budou sloužit ukazatele s ní související, jako je například věková struktura obyvatel, struktura vzdělání, pracovní kvalifikace uchazečů/žadatelů o zaměstnání, průměrná měsíční mzda, apod. Pozornost bude věnována i pracovní činnosti úřadů práce a jejich roli zprostředkovatelů zaměstnání. Výstupem práce by mělo být odhalení příčin nezaměstnanosti v dané lokalitě a nalezení možného řešení.

Analýza příčin stávající nízké aktivity studentů FM VŠE v oblasti zájmu o zahraniční pobyty.
Lásková, Šárka ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Jaegerová, Václava (oponent)
V teoretické části byly nejprve shrnuty poznatky s oblasti psychologie, vysvětleny byly např. pojmy jako motivace, motivování a potřeby. Přiblíženy byly také některé z četných teorií motivace. Navazující teoretická část se zaměřila na identifikaci příčin nízkého zájmu studentů o nabídku zahraničních pobytů a byl proveden dotazníkový průzkum mezi studenty Fakulty managementu, který odhalil některé oblasti, které by si z dlohodobého hlediska zasloužili vyšší pozornost.