Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32,234 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.88 vteřin. 

Cévnaté rostliny okolí cest v CHKO Jizerské hory – jaký vliv má nadmořská výška a kontaktní biotopy na jejich rozšíření?
Titěra, Jan ; Boublík, Karel (vedoucí práce) ; Černý, Tomáš (oponent)
Cílem diplomové práce bylo zmapovat výskyt cévnatých rostlin podél různých kategorií cest a na křižovatkách, v různých nadmořských výškách a v různých kontaktních biotopech (les vs. louka) a identifikovat invazní druhy. Druhy byly zmapovány celkem na 120 lokalitách, z toho 45 lokalit tvořily lesní cesty, 40 lokalit luční cesty a 35 lokalit lesní křižovatky. Byly nalezeny 3 silně ohrožené druhy a 5 druhů ohrožených. Z nalezených nepůvodních druhů byl zjištěn velký podíl druhů naturalizovaných a invazních, které by mohly potenciálně ohrožovat přirozená společenstva. Analýzou DCCA bylo zjištěno, že druhové složení invazních rostlin reaguje na jednotlivé environmentální proměnné statisticky významně. Dále byl zjištěn velký podíl konkurenčních stratégů a malý podíl stres snášejících stratégů. Dále bylo zjištěno, že druhové složení květeny reaguje na nadmořskou výšku statisticky vysoce významně. Analýzou DCA byla zjištěna příslušnost druhů ke kategoriím cest a křižovatek, stupni dopravy a ke kontaktním biotopům. Dále byla použita CCA analýza a bylo zjištěno, že druhové složení rostlin reaguje na přítomnost dřevin zastoupených v okolní vegetaci statisticky vysoce významně. Součástí práce také bylo shromáždění literárních údajů o vztahu květeny a cest, vektorech šíření rostlin a nepůvodních druzích a květeně cest Jizerských hor. V diskuzi pak byly výsledky porovnány s jinými pracemi a doplněny o vlastní poznatky autora. Přínos práce spočívá ve zmapování květeny cest a křižovatek na mnoha lokalitách v Jizerských horách, doplnění botanických údajů a v identifikaci invazních druhů potenciálně se rozšiřujících podél cest. Výsledky této práce by měly posloužit jako podklad k případným preventivním či ochranářským opatřením prováděných v Jizerských horách.

Marketingová komunikace vybrané organizace
Svatek, Jakub ; Švec, Václav (vedoucí práce) ; Lukáš, Lukáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá jedním z klíčových nástrojů marketingové komunikace společnosti Tesco, kterým je promoční leták. Cílem práce je zhodnocení vnímání vizuálního zpracování a uživatelské přívětivosti letáku samostatně i ve vztahu k letákům konkurenčním. První část práce definuje teoretická východiska z oblastí marketingu, marketingové komunikace a marketingového výzkumu. V následující praktické části práce je proveden dvoufázový marketingový výzkum složený z individuálních hloubkových rozhovorů, na něž navazuje dotazníkové šetření. V závěru jsou shrnuty výsledky výzkumu, na jejichž základě budou doporučeny návrhy k možnému zlepšení stávajícího provedení letáku.

Interakční prostředky v situacích výtvarné výchovy na prvním stupni základní školy se zaměřením na hodnocení
Valešová, Hana ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Pelcová, Naděžda (oponent) ; Slavík, Jan (oponent)
NÁZEV: Interakční prostředky v situacích výtvarné výchovy na prvním stupni základní školy se zaměřením na hodnocení AUTORKA: Mgr. Hana Valešová KATEDRA: Katedra výtvarné výchovy ŠKOLITELKA: PaedDr. Helena Hazuková, CSc. ABSTRAKT: Dizertační práce se zaměřuje na problematiku komunikace, interakce a zpětné vazby v souvislostech s hodnotícími situacemi ve výtvarné výchově na prvním stupni základních škol. Vychází z empirického výzkumu tvořeného třemi výzkumnými etapami, které řešily zkoumanou problematiku pomocí dotazníkového šetření, participačního pozorování, řízených rozhovorů a terénní sondou do reálné výuky výtvarné výchovy. Do výzkumu byli zahrnuti učitelé výtvarné výchovy základních škol v Libereckém kraji. Ve třetí etapě se výzkumu zúčastnili také žáci třetích až pátých tříd. Výzkum sledoval obsah a formu zpětnovazebných informací, které žáci získávají v interakčních situacích při hodnocení jejich výtvarných produktů. Zjištěné výsledky naznačují, že učitelé pociťují obtíže při výběru hodnotících kritérií a informace, které předávají žákům, jsou obsahově prázdné a nevztahují se k výtvarným hodnotám. KLÍČOVÁ SLOVA: Komunikace, hodnocení, interakční prostředky, zpětná vazba, výtvarná výchova.

Realizace farmy se zaměřením na chov drůbeže
Hromjak, Milan ; Zita, Lukáš (vedoucí práce) ; Kovářová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá vznikem rodinné farmy. Vytvořením podnikatelského plánu a problematikou s ním spojeným, jehož prioritou je ekologicky hospodařící drůbeží farma, která bude produkovat drůbeží maso a vejce. Další službou nad rámec produkce farmy bude vytváření podmínek pro rozvíjející se odvětví a to agroturistiku a dalšími službami spojenými s chodem farmy, tak aby vedli k ekonomickému rozvoji a zisku. Farma vznikne přebudováním starého domu s velkou stodolou po prarodičích a k němu přilehlých 10 ha polností. Na části z těchto pozemků bude vybudována víceúčelová stavba nazvaná drůbežárna, ze které bude mít drůbež přístup na pastvu. K nemovitosti patří ještě 1 ha lesa, z něhož dřevo bude využito jako stavební materiál a palivové dřevo. Práce je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje především na vysvětlení pojmů, které jsou důležité pro pochopení podnikatelského plánu. Dále je uvedena legislativa týkající se ekologického hospodaření, spletí zákonů, vyhlášek a nařízení, které je nutno dodržet, aby byly splněny podmínky pro označení ekologického hospodaření. Nedílnou motivační službou ze strany státu a Evropské unie pro zemědělce a nejen ekologicky hospodařícího je podpora a dotace pro roky 2014 - 2020. Velmi důležitým krokem nejen pro začínajícího zemědělce je analýza trhu v tom daném odvětví, a také SWOT analýza, která nám ukáže pozitivní a negativní stránky podnikání. V závěru této části je pojednáno nejen s pojmem agroturistika, ale i s jejím postavením na trhu a možnostmi jejího využití a dalšího rozvoje. V praktické části je popsán podnikatelský záměr a jednotlivé etapy projektu včetně financování. Finance budou plynout z vlastního i cizího kapitálu, nebo možnosti ucházet se o nevratnou podporu prostřednictvím dotací. Vznik farmy bude mít vliv i na trhu práce, jelikož nově vznikne 5 pracovních míst a obec vejde do podvědomí širší veřejnosti díky aktivitám, které farma bude vyvíjet za účelem propagace produktů a dalšího rozvoje. Dále jsou, zde rozepsány jednotlivé položky, které vedou ke konečnému zhodnocení efektivnosti podnikatelského záměru. Zpracováním teoretické a praktické části diplomové práce se naplní požadavek na cíl práce - navrhnout prosperující rodinnou farmu se zaměřením na chov drůbeže s hypotézou, zda je možné v současné době být konkurenceschopný při dovozu drůbežího masa a vajec ze zahraničí. Závěrem lze konstatovat, že podnikatelský záměr je životaschopný.

Komunikační strategie dřevařské firmy s využitím business modelu canvas
Toms, Petr ; Riedl, Marcel (vedoucí práce) ; Lenka, Lenka (oponent)
Cílem mé práce je definovat problematiku business modelu Canvas v současnosti včetně jeho použití u vybrané dřevařské firmy s využitím nástrojů public relations, analýzy komunikačního mixu. V teoretické části je podrobně popsán business model Canvas a obecně osvětlen význam komunikace v marketingovém prostředí včetně otázky použití nástrojů marketingové komunikace. V praktické části je pomocí business modelu Canvas analyzován a zhodnocen současný stav komunikačního mixu u vybrané dřevařské firmy. Následně jsou doporučeny možnosti zlepšení stávajícího marketingového a komunikačního systému.

Reintrodukce ohrožených druhů obratlovců v České republice
Prokorátová, Vendula ; Kubík, Štěpán (vedoucí práce) ; Vynikalová, Lucie (oponent)
Reintrodukční proces, často také nazývaný repatriací, znovuobnovení populace určitého druhu v místech, kde se tento druh dříve vyskytoval. Tato práce je zaměřena na zhodnocení reintrodukcí, včetně problémů, které ji provázejí a její historii. Pro úspěšné obnovení populace musí mít každý reintrodukční program tři fáze. První z nich je před reintrodukční průzkum a přípravná fáze. Následuje samotné vypuštění daného druhu do volné přírody a poslední fází reintrodukčního projektu je následná péče a monitoring. Reintrodukčního programu by se vždy měli účastnit odborníci z různých vědních disciplín a to nejen přírodovědných, ale také z oblasti sociologie a specialisté na komunikaci s veřejnosti. Úspěšnost je rovněž dána i finanční nákladností těchto projektů. Problémů spojených s reintrodukcí je hned několik, důležité je především vybrat vhodný druh k reintrodukci, to však není lehké, zejména kvůli veřejnému mínění. Odborným podkladem pro výběr druhu je sice Červená kniha, ale mínění veřejnosti je při reintrodukčních programech významné a může být rozhodující. Přednost tak dostávají z pohledu veřejnosti atraktivnější druhy, zejména savci a ptáci. Dále jsou v této práci uvedeny příklady úspěšné reintrodukce ve světě. Hlavní část je zaměřena na jednotlivé druhy obratlovců, které jsou vypuštěny do volné přírody v České republice: Sysel obecný Spermophilus citellus, Rys ostrovid Lynx lynx a Puštík bělavý Strix uralensis. Každý z těchto druhů je podrobně popsán, jsou u nich uvedeny ochranářské aktivity a příčiny ohrožení či vyhynutí druhu. Stručně jsou rovněž zmíněny některé organizace věnující se záchranným programům, zejména reintrodukci ohrožených druhů obratlovců.

Komunikace a vztahy s veřejností se zaměřením na chráněná území jižní Moravy
Sahánková, Žaneta ; Riedl, Marcel (vedoucí práce) ; Jarský, Vilém (oponent)
Abstrakt Tato práce se zabývá komunikací a jejími druhy, komunikací s veřejností a marketingovou komunikací ve vztahu k lesu jako součástí přírody, chráněným územím a jejich postavením v ochraně přírody. Cílem této bakalářské práce je návrh komunikační strategie a komunikačního mixu chráněných území jižní Moravy pro komunikaci s veřejností. Dále je zde vysvětlen pojem public relations a jeho celá životní dráha. Další část se zabývá zvolením subjektů z regionu a popisem jednotlivých vybraných chráněných území jižní Moravy a jejich komunikací s veřejností. Formou dotazníkového šetření jsou zkoumáni studenti na dvou středních školách s cílem zjistit, jak jsou chráněné území vnímány studenty. Dále jsou provedeny pohovory s pedagogy pro zjištění jejich názoru k dané problematice. Dále jsou provedeny pohovory s pedagogy pro zjištění jejich názoru k dané problematice. V práci je použita analýza komunikační strategie chráněných krajinných oblastí a národního parku. Na základě konečných výsledků výzkumu jsou zvoleny relevantní návrhy pro zlepšení komunikace.

Online marketingová komunikace
Krůta, Pavel ; Pilař, Ladislav (vedoucí práce) ; Balcarová, Tereza (oponent)
Ve světě internetu čím dál více roste význam on-line marketingu, který je pro existenci firmy nezbytný, proto se předkládaná práce zabývá problematikou on-line marketingové komunikace pro internetový obchod, a to s cílem navrhnout pro vybraný e-shop takovou on-line marketingovou komunikaci, která zvýší jeho konkurenceschopnost na trhu. Koncepce práce je založena na zpracování literární rešerše, v rámci které je uveden význam on-line marketingové propagace i marketingové komunikace včetně užívaných marketingových nástrojů. Na to navazuje praktická část, jejímž úkolem je analyzovat současný stav on-line marketingové komunikace e-shopu Lilian.cz, jež se zabývá internetovým prodejem české pečující kosmetiky. Za tímto účelem jsou podrobeny zkoumání dosud využívané marketingové nástroje pro on-line propagaci, na základě čehož jsou určeny on-line marketingové nástroje, ve kterých má e-shop rezervy, případně je dosud nevyužívá, ačkoliv by zvýšily jeho úroveň propagace na internetu. Na základě těchto informací je následně vytvořen návrh on-line marketingové komunikace, který by svojí realizací odstranil zjištěné nedostatky, rozšířil portfolio dosud využívaných on-line marketingových nástrojů, a tím i zlepšil pozici e-shopu mezi ostatními na internetu.

Význam prvků komunikace pro práci manažera
Kopeckij, Alexandr ; Fiedler, Jiří (vedoucí práce) ; Stanislav, Stanislav (oponent)
Diplomová práce Význam prvků komunikace pro práci manažera se zaměřuje na zjištění významu komunikace a komunikačních prvků, významu a využití komunikačních forem, sdělovaného obsahu a komunikačních kanálů v práci vedoucích pracovníků. Práce je rozdělena na teoretická východiska a samotnou vlastní práci. V první části, která se zabývá literární rešerší, jsou zpracovány informace týkající se komunikace a managementu. Teoretická východiska získána v literární rešerši jsou následně promítnuta do zpracování samotné vlastní práce. Vlastní práce je zpracována s cílem zjistit, jakou úlohu hraje komunikace a její prvky v práci řídících pracovníků. Pro získání potřebných informací byl sestaven dotazník, ve kterém byly otázky vycházející z poznatků zjištěných literární rešerší. Takto získaná data byla následně zpracována.

Některé rozdíly v biologii a v chování druhů gorila východní (Gorilla beringei) a gorila západní (Gorilla gorilla)
Kotýnková, Nicola ; Kracíková, Olga (vedoucí práce) ; Tománek, Pavel (oponent)
Rod Gorilla se dělí na 2 druhy, pod které celkem spadají 4 poddruhy a 1 neuznaný poddruh. Gorily jsou největší recentní primáti a jako linie se oddělily od čeledi Hominidae před osmi miliony lety. Tyto populace se vyskytují v devíti afrických zemích a jsou od sebe odděleny lesem Kongo. Jako nejvíce vyvinutý smysl mají zrak. Tělo mají přizpůsobeno ke kotníkochodectví a jejich končetiny jsou přizpůsobeny k úchopu, díky pohyblivým ramenům a dlouhým pažím. Mají mohutné tělo s robustní lebkou a zuby s hrbolky, které zpracovávají tuhou potravu. Gorily vynikají výrazným pohlavním dimorfismem, který se vyznačuje různou velikostí těla. Díky rozmnožování vzniká rozsáhlá rozmanitost uvnitř druhů v jednotlivých strategiích, které napomáhají zvyšovat fitness. Dominantní samci se páří s pohlavně dospělými plodnými samicemi, zatímco samci s nižším postavením se převážně páří s mladšími samicemi, které ještě nejsou plodné. Oproti tomu, je v rodinných skupinách vždy jen jeden stříbrohřbetý samec, se kterým se samice páří. Gorily vykazují podstatné rozdíly ve stravovacích zvyklostech. Potravní rozdíly mezi druhy a poddruhy goril, jsou hlavně kvůli dostupnosti potravin. Gorily jsou považovány za herbivorní i frugivorní živočichy. Gorilí skupiny jsou polygenní. S jedním dominantním stříbrohřbetým samcem, několika samicemi a jejich potomky, tvoří kohezivní skupinu. Každou noc vytváří hnízdo na spaní, které se liší lokalitou a stupněm výstavby. Komunikují mezi sebou prostřednictvím sluchových, vizuálních a chemických signálů. Využívají ke komunikaci přibližně 102 typů gest a 17 typů zvukových signálů. U divokých goril je použití nástroje vzácností, proto převážně používají k získání potravy z obtížných zdrojů nejčastěji své tělo. Zatímco gorily v zajetí používají nástroje úspěšně. Kvůli ochraně před predátorem se samice se sdružují se samci, kteří je ochrání.