Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 158 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Význam nutriční péče u poruch příjmu potravy
Dvořáková, Barbora ; Teofil, Alena (vedoucí práce) ; Slabá, Šárka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou poruch příjmu potravy, především mentální anorexií a mentální bulimií. Začátek teoretické části přibližuje téma poruch příjmu potravy, jejich vymezení a rizikové faktory. Hlavní část bakalářské práce se soustřeďuje na léčbu poruch příjmu potravy, na které se podílí celý tým profesionálů. Kapitola o terapii je nejvíce zaměřena na úlohu nutričního terapeuta při zvládání mentální anorexie a mentální bulimie. Práce obsahuje hodnocení stavu výživy, formy realimentace a vhodný jídelní režim. Další kapitola představuje zdravotní komplikace, které se s chorobou neodmyslitelně pojí. Závěr teoretické části vysvětluje pojem relaps a zahrnuje body, jak mu předcházet. Praktická část je tvořena rozhovorem s respondentkami, které mají zkušenost s poruchami příjmu potravy. Cílem výzkumu je zjištění, jak postupoval nutriční terapeut při léčbě jejich onemocnění a jak důležitá pro ně s ním byla spolupráce. Dalším cílem bylo zjistit, zdali se respondentky nyní stravují dle doporučených rad. Klíčová slova: poruchy příjmu potravy, nutriční terapie, mentální anorexie, mentální bulimie, léčba
Znalosti žáků 9. tříd vybraných základních škol o poruchách příjmu potravy
Navrátilová, Klára ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje především na znalosti žáků 9. tříd vybraných základních škol o poruchách příjmu potravy. Jejím cílem bylo mimo jiné zjistit, zdali žáci o PPP někdy slyšeli a případně odkud se o nich doslechli. Dílčím cílem této bakalářské práce také bylo ukázat, zdali tito žáci vědí o někom, kdo trpí nebo trpěl nějakou poruchou příjmu potravy. V případě, že o někom takovém vědí, tak o koho se jedná. Jako dalším dílčím cílem bylo objasnit, zdali žáci dokáží identifikovat příznaky PPP a komu by se, v případě podezření na PPP u svého kamaráda, svěřili se svými obavami. Dále byla tato práce zaměřena na to, zdali si jsou zapojení žáci vědomi potencionálního ohrožení jich samotných, co se týče PPP. V neposlední řadě bylo dílčím cílem práce zjistit vztah mezi stigmatizací a PPP. K získání informací bylo využito dotazníkové šetření, které bylo anonymní. Výsledky práce ukazují, že žáci mají 58% znalosti, co se týče PPP. Všichni o PPP někdy slyšeli, přičemž nejvíce byla do odpovědí zahrnuta média. 60 % žáků ví o někom s PPP, přičemž se nejčastěji jedná o veřejně známou osobnost. Pouze 27 % respondentů správně vybralo všechny 3 uvedené příznaky osoby trpící PPP a celkem 35 % vybralo alespoň dva. Podle průzkumu by se nejvíce žáků (celkem 51 %) svěřilo se svými obavami samotnému kamarádovi, u...
Koncept Snoezelen-MSE v léčbě mentální anorexie
Dvořáková, Pavlína ; Holanová, Petra (vedoucí práce) ; Pucholtová, Romana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá efektem terapie v multisenzorické místnosti Snoezelen v léčbě podskupiny pacientek s mentální anorexií, u nichž v důsledku výrazné podváhy a malnutrice dochází také k významnému poškození kognitivních funkcí, snížení schopnosti řešení problémů, k deformaci zájmů a pozornosti, zhoršení paměti - z nichž některé mohou být obnoveny. Tato práce zkoumá vliv terapie dle konceptu Snoezelen-MSE na uzdravování těchto nemocných. Jejím cílem je zjistit, jak samy pacientky vnímají účinek terapie v místnosti typu Snoezelen-MSE, která byla do programu specializovaného centra pro léčbu poruch příjmu potravy zařazena v roce 2017, jako moderní metoda pro rozvoj neuroplasticity mozku. Výzkumnou metodou je polostrukturovaný rozhovor s pacientkami na specializovaném oddělení pro léčbu poruch příjmu potravy trpícími mentální anorexií s BMI (body mass indexem) nižším než 16. Výzkum bude schválen etickou komisí. Účastnice budou oslovovány v závěru léčby a jejich účast bude plně dobrovolná, nemocné budou moci rozhovor odmítnout bez jakýchkoliv následků, svůj souhlas stvrdí podpisem. Anonymita pacientek bude zachována. Výsledky bakalářské práce mohou být prezentovány na psychiatrické konferenci a celkově mohou přispět ke zlepšení péče o nemocné s mentální anorexií. Práce může být podkladem k...
Vliv domácí přípravy na školní úspěšnost žáků se specifickými poruchami učení a chování
Fialová, Klementina ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem domácí přípravy na školní úspěšnost žáků se specifickými poruchami učení a chování. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy specifických vývojových poruch školních dovedností. Pojednává o jejich etiologii a diagnostice. Předkládá legislativní úpravy vzdělávání a zahrnuje komplexní reedukační péči školy, která v rámci společného vzdělávání poukazuje na důležitost osobnosti učitele a na vytváření pozitivního klimatu ve třídě. Popisuje rodinu a její funkci ve spojitosti se všemi rizikovými faktory, které ji ovlivňují. Význam domácí přípravy determinuje prostřednictvím konkrétních forem a metod práce s žáky se specifickými poruchami učení a chování. Empirická část diplomové práce je zpracována metodou kvalitativního výzkumu a je výsledkem výzkumného šetření, které se opírá o podrobnou analýzu získaných dat. Stěžejními technikami šetření bylo dlouhodobé strukturované pozorování žáků, analýza spisové dokumentace a rozbor odborných posudků. Toto vše spolu s poskytnutými rozhovory utvořilo komplexní obraz jednotlivých případových studií.
Povědomí adolescentů o poruchách příjmu potravy
Cmíralová, Rebeka ; Meisnerová, Eva (vedoucí práce) ; Slabá, Šárka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá poruchami příjmu potra ředevším adolescentním období, jelikož tento věk spadá mezi rizikové faktory vzniku těchto obtíží je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část obecně popisuje poruchy příjmu potravy a dále se zaměřuje především na dvě nejznámější onemocnění Všeobecně charakterizuje aktory vzniku, možné zdravotní komplikace a jejich léčbu. Rovněž popisuje prvky primární prevence zaměřené na děti a mládež jaké jsou možnosti využití. praktické části jsou rozebrány výsledky kvantitativního výzkumu, který probíhal mezi žáky ních a středních školách a víceletých gymnáziích. studentů ve věku 12-16 let na kult štíhlosti v dnešním světě a jak velký důraz kladou oni sami na štíhlost postavy. Dále zjišťuje jaké mají stravovací návyky zároveň jaké znalosti mají o rizikách mentální anorexie či mentální bulimie. Na závěr byl s pomocí získaných informací z teoretické i praktické části vytvořen edukativní materiál ve formě letáku, který vybranou věkovou kategorii. Klíčová slova: poruchy příjmu potravy, mentální anorexi

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 158 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.