Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 204 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mezitýmová spolupráce a společné trávení volného času zaměstnanců
Fördösová, Pavla ; Kuchař, Pavel (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Diplomová práce Mezitýmová spolupráce a společné trávení volného času zaměstnanců se zabývá vztahem mezi četností zapojení jedinců do mezitýmové kooperace a jejich hodnocením této kooperace, sdílením informací a trávením volného času s kolegy. V teoretické části je téma nejdříve zařazeno do širšího rámce kultury. Dále jsou vymezeny hlavní oblasti, které zkoumanou problematiku ovlivňují. Důraz je kladen především na podnikovou kulturu, organizační klima a sociální vztahy mezi jedinci ve firmě. V empirické části je nejprve popsána výzkumná otázka, stanovena hlavní hypotéza a odvozeny operační hypotézy, provedena operacionalizace a představena firma a její týmy, které jsou předmětem zkoumání. Následně jsou teoreticky zakotveny a na základě analýzy získaných dat popsány jednotlivé procesy a jejich souvislosti, jimiž se práce zabývá. V závěru textu je zařazeno zmapování vzájemných sympatií, vazeb a nesympatií členů zkoumaných týmů a zjištěno, do jaké míry analýza dat potvrzuje stanovené hypotézy. Informace o sympatiích, vazbách a nesympatiích jedinců byly získány za použití prvního dotazníku na počátku šetření. Analýzy vnitrofiremní komunikace a sdílení informací, mezitýmové spolupráce a společného trávení volného času zaměstnanců vznikly na základě dat pořízených s využitím druhého dotazníku a...
Změna kultury školy po nástupu ředitelky mateřské školy do funkce
Balcarová, Dita ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
NÁZEV: Změna kultury školy po nástupu ředitelky mateřské školy do funkce. AUTOR: Dita Balcarová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Bc. Jiří Trunda Abstrakt Bakalářská práce se zabývá problematikou změny kultury školy po nástupu ředitelky do funkce. V teoretické části vychází z odborné literatury, která vysvětluje pojem kultura školy, její diagnostiku, zhodnocení a následnou změnu kultury organizace. Ve výzkumné části bylo úkolem zjistit současný stav kultury školy vybrané organizace. Snahou bylo pomocí analýzy dat identifikovat problematické faktory kultury školy a zjistit, jak nastartovat vhodné procesy vedoucí ke změně kultury školy. Otázkou bylo též, zda do těchto procesů zapojit i zaměstnance školy, nebo zda je tento obtížný úkol pouze na ředitelce školy. Odpovědět na otázku " Jak změnit kulturu školy?" je jistě velmi složitá, protože podmínky každé školy jsou samozřejmě jiné, jiní jsou lidé, kteří ve škole pracují a v neposlední řadě se liší hodnotami a postoji, které společně sdílí. Cílem práce bylo najít obecné postupy a nástroje, kterými může začínající ředitelka vžitou kulturu školy měnit, tak aby docházelo k optimálnímu rozvoji školy.
Teambuildingové programy z pohledu vzdělávacích společností
Kabelka, Michal ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Janák, Vladimír (oponent)
Název: Teambuildingové programy z pohledu vzdělávacích společností. Cíle: Diplomová práce si klade za cíl navrhnout, realizovat a vyhodnotit teambuildingový kurz, zaměřený na rozvoj spolupráce a komunikačních dovedností. V návaznosti na téma teambuildingu práce analyzuje fungování společnosti, pořádající vzdělávací a rozvojové kurzy. Metody: V práci je využito metody pozorování, strukturovaného interview a písemného dotazování. Metoda pozorování byla aplikována na celou společnost. Interview bylo uskutečněno s vedoucím pracovníkem teambuildingové společnosti. Vzorek písemného dotazování tvořila skupina o velikosti 18 osob. Výsledky: Práce přináší ucelený pohled na problematiku teambuildingu, jako jednoho z nástrojů sloužících k rozvoji zaměstnanců. Výstupy získané písemným dotazováním účastníků navrhnutého programu, poukazují všeobecně na vydařený kurz. Klíčová slova: rozvoj, vzdělávání, zaměstnanec, tým, spolupráce, teambuilding.
Osobnost trenéra
Kubec, Jiří ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Frýbort, Pavel (oponent)
Název: Osobnost trenéra Cíle: Cílem této práce je shromáždit informace o typech a rolích trenéra. Dále zjistit vlastnosti a chování ideálního trenéra jak při tréninku, tak v utkání. Metody: Použil jsem metodu dotazování a obsahové analýzy. Metoda obsahové analýzy byla využita především v teoretické části a metoda dotazování ve výzkumné části. Výsledky: Byly zjištěny hlavní vlatnosti a způsoby chování trenéra, kterým dávají respondeti přednost a preferují je. Klíčová slova: trenér, tým, role, trénink, chování
Typologie týmových rolí
Lexová, Adéla ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Voleková, Hana (oponent)
Tato práce se zabývá pojmy aktuální týmové role, osobnostních dispozic a fází vývoje týmu, které jsou v teorii často dávány do souvislosti. Existují jejich různé typologie a kategorizace. Ve většině případů byl také navržen nástroj, který slouží k odhalování aktuální týmové role, osobnostních dispozic nebo fáze vývoje týmu v rámci týmové nebo skupinové analýzy. Tyto nástroje jsou poté využívány při sestavování týmů nebo zvýšení efektivity týmové práce. Jejich aplikace a výsledky však přináší různorodé informace. Tato práce srovnává pět nástrojů týmové analýzy, jejich aplikaci, validitu, administraci a souvislosti. Závěrečná zjištění pak shrnují, zda jsou tyto nástroje kompatibilní, komplementární nebo si odporují. Dále bylo zjištěno, nakolik jsou tyto nástroje subjektivně hodnoceny jako odpovídající a zda jsou schopny odhalit týmovou roli, osobnostní dispozice a fázi vývoje týmu. Jako nejlépe subjektivně hodnocené nástroje při zkoumání týmu se ukázaly Bělohlávkův test týmových rolí a test osobnostních typů MBTI, jejichž vyšší míra souvislosti také poukazuje na souvislost aktuální týmové role a osobnostních dispozic, jak bylo předpokládáno.
Koučování jako způsob řešení týmových problémů
Nováková, Linda ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Hlavním cílem práce je podrobněji prozkoumat problematiku spolupráce v týmu a zhodnotit efektivitu týmového koučování, coby nástroje k předcházení či následnému řešení problémů v týmu. Formálně je text práce členěn na dvě základní části. Tu první tvoří teoretický rámec týmového koučování. Je v ní vysvětlen princip fungování týmu, odlišnost od skupiny a možné nástrahy, které jsou spojeny s jeho efektivním fungováním. Dále přibližuje základní teorie koučování, principy, členění, postupy i částečné vymezení rámce, kde je implikace koučování žádoucí a kde je tomu naopak. Týmové koučování je zde představeno jakožto ne příliš konkrétní koučovací proces, je mu věnována pozornost převážně z metodologického hlediska. Součástí práce je i otevření problematiky koučování studentů a školních týmů, na kterou navazuje empirická část. Empirická část je tvořena základní evaluací pilotního projektu, jehož předmětem bylo koučování týmů na středních školách. Takový projekt zatím nemá v České republice obdoby. Jeho prvotní část proto fungovala nejen coby zkouška využití koučování na třídní kolektivy, ale také jako ověření nástroje pro hodnocení takového projektu.
Dětské instrumentální soubory na 1. stupni ZŠ
Fialová, Pavla ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na činnost dětských instrumentálních souborů na území hlavního města Prahy. V první části sledujeme postavení hudebního nástroje v rámci vývoje hudební výchovy na českých školách. V další kapitole se věnujeme psychologické stránce osobnosti člověka. Její rozvoj podporují hudební schopnosti a dovednosti získané hrou na hudební nástroj a zejména působením v ansámblu, kde je třeba vnímat každou další osobu a nástroj. Důležitým bodem jsou také učitelé instrumentálních souborů. Věnujeme se otázce využití nástrojů, které mají učitelé v současných školách k dispozici. Ve výzkumné části práce jsme se zaměřili na konkrétní ansámbly na území Prahy. Cílem bylo zmapovat, co motivuje žáky ke hře v souboru a zároveň zjistit, co vede vedoucí souborů k jejich založení, jak si představují svou práci a co by ocenili ve své pedagogické praxi.
Týmové role u družstva mladších žáků v klubu FK Motorlet Praha, s.r.o.
Krištofek, Jakub ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Procházka, Jan (oponent)
Název práce: Týmové role u družstva mladších žáků v klubu FK Motorlet Praha, s.r.o. Cíle práce: Prvním cílem diplomové práce je najít v ligovém týmu mladších žáků v klubu FK Motorlet Praha, s.r.o. jednotlivé týmové role a vyhodnotit jejich význam pro tým. Zjistit, kdo z mladých hráčů plní jakou roli v týmu. Druhým cílem je zkoumaní vzájemných vztahů mezi jednotlivými členy týmu a na základě tohoto zkoumaní zjistit, zda je možné u tohoto týmu zlepšit a zefektivnit týmovou spolupráci Metoda: Zkoumaný tým byl pozorován pomocí strukturovaného nezúčastněného skrytého pozorování. Členové zkoumaného týmu byli dotazováni pomocí modifikovaného Belbinava dotazníku. Pomocí sociometrického testu byly zjišťovány vzájemné vztahy mezi členy zkoumaného týmu. Za využití nestandardizovaného rozhovoru s hlavním trenérem byly porovnány výsledky předešlého pozorování a dotazovaní. Výsledky: Výsledky pozorování udávají to, jak se členové zkoumaného týmu chovají v určitých situacích. Z výsledků dotazování je vidět, jak se každý z členů při plnění určitých úkolů vnímá a výsledek sociometrického testu naznačuje vzájemné vztahy mezi jednotlivými členy zkoumaného týmu. Klíčová slova: Tým, týmové role, team-building, Belbinův dotazník, sociometrický test.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 204 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.