Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Typologie týmových rolí
Lexová, Adéla ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Voleková, Hana (oponent)
Tato práce se zabývá pojmy aktuální týmové role, osobnostních dispozic a fází vývoje týmu, které jsou v teorii často dávány do souvislosti. Existují jejich různé typologie a kategorizace. Ve většině případů byl také navržen nástroj, který slouží k odhalování aktuální týmové role, osobnostních dispozic nebo fáze vývoje týmu v rámci týmové nebo skupinové analýzy. Tyto nástroje jsou poté využívány při sestavování týmů nebo zvýšení efektivity týmové práce. Jejich aplikace a výsledky však přináší různorodé informace. Tato práce srovnává pět nástrojů týmové analýzy, jejich aplikaci, validitu, administraci a souvislosti. Závěrečná zjištění pak shrnují, zda jsou tyto nástroje kompatibilní, komplementární nebo si odporují. Dále bylo zjištěno, nakolik jsou tyto nástroje subjektivně hodnoceny jako odpovídající a zda jsou schopny odhalit týmovou roli, osobnostní dispozice a fázi vývoje týmu. Jako nejlépe subjektivně hodnocené nástroje při zkoumání týmu se ukázaly Bělohlávkův test týmových rolí a test osobnostních typů MBTI, jejichž vyšší míra souvislosti také poukazuje na souvislost aktuální týmové role a osobnostních dispozic, jak bylo předpokládáno.
Doporučování jako denní praxe každého z nás
Matoušová, Barbora ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Gorčíková, Magdaléna (oponent)
Tato práce se zabývá doporučováním jako všudypřítomným fenoménem, především pak jeho mechanismem fungování. Doporučování je běžnou součástí komunikace každého z nás. Jedná se o rozhovor na libovolné téma mezi přáteli či známými, kteří mají s daným tématem určitou vlastní zkušenost a na jejím základě vědomě druhému poskytují negativní či pozitivní referenci o probíraném výrobku, službě či události. Není však neobvyklé, že podstata doporučování je využívána k marketingovým a komerčním účelům, jakými jsou například reklamy nejrůznějších podob, webové stránky či určité mobilní aplikace. Na doporučování jakožto specifickou formu sociální komunikace můžeme pohlížet z několika různých úhlů pohledu. Běžné je si dle tradičních modelů komunikační situaci rozčlenit na aktéry, obsah, formu a záměry a efekty. Tyto obecné poznatky jsou v této práci pak dále propojeny s jednotlivými oblastmi života, jakými jsou zábava, služby, základní věci a výrobky denní spotřeby, nadstandardní výrobky a sociální vztahy. Z analýzy rozhovorů vyplynulo, že klíčovým konceptem v mechanismu doporučování je důvěra. Ta hraje důležitou roli ve všech složkách struktury doporučování. Nakonec jsou výsledky analýzy v práci také srovnány s poznatky z odborné literatury a předchozích výzkumů.
Reprodukce Hawthornských experimentů Eltona Maya: případová studie výkonnosti malé skupiny
Michalová, Lea ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Prokop, Daniel (oponent)
Bakalářská práce "Reprodukce Hawthornských experimentů Eltona Maya: případová studie výkonnosti malé skupiny" seznamuje s výzkumem v konkrétní organizaci. Cílem této práce je reprodukce experimentu G. E. Maya ze závodů Western Electric a nalezení účinných prostředků ke zvýšení efektivity práce. Výzkum je experimentální, v průběhu třinácti týdnů bylo otestováno deset nezávislých proměnných z oblasti finanční motivace, motivace hodnocením a organizace práce. Výkonnost je měřena pomocí pěti ukazatelů vypovídajících o kvalitě služby, v interpretaci ale zároveň zohledňuji postoje účastníků experimentu a vedoucího skupiny. Nejúspěšnějším opatřením shledávám proměnnou z oblasti organizace práce testovanou v sedmém týdnu. Na základě výzkumu bylo po ukončení experimentu v organizaci trvale zavedeno. Nejprve je čtenář seznámen s cíli práce a výzkumným problémem. Následuje kapitola věnovaná teoretickým východiskům této práce, včetně vybraných nástrojů zvyšování výkonnosti, které byly použity ve výzkumu. Třetí, výzkumná část je věnována metodologii výzkumu, specifikům skupiny a především analýze a interpretaci dat. Na závěr nechávám prostor diskuzi a poté hodnotím naplnění cílů a úspěšnost experimentu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Společenská odpovědnost firem a její vliv na společnost
Sedláčková, Martina ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Čížek, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce "Společenská odpovědnost firem a její vliv na společnost" se zabývá formou odpovědnosti v rámci firemního chování a jeho působení na své okolí. Z důvodů neustávajícího hospodářského růstu se v dnešní společnosti musíme potýkat s řadou vyvstávajících rizik, a proto odpovědnost nabývá v minulosti nepoznaného směru. Komerční firmy tak do své podnikatelské strategie zahrnují koncept společenské odpovědnosti, který je zaměřen na široký okruh tzv. stakeholderů. Práce seznamuje čtenáře s konceptem společenské odpovědnosti firem. A dále na základě provedeného kvalitativního výzkumu se věnuje celkovému postavení, vnímání a roli společenské odpovědnosti firem z hlediska čtyř vybraných skupin stakeholderů. Vybrány byly firmy s rozvinutým konceptem společenské odpovědnosti, zaměstnanci firem s tímto konceptem a bez něho, neziskové organizace a zákazníci. Práce rozebírá zkušenost jednotlivých skupin s odpovědností firem, její vliv na ně a rozhraní, na kterém se koncept pohybuje, zda je vnímán spíše jako marketingová strategie a PR nebo nezištná snaha pomáhat a být odpovědný. Z výzkumu pak především vyplynulo, že společenská odpovědnost firem má výchovný vliv na společnost a zkoumané skupiny rozvíjí, přičemž podporovat tento rozvoj může právě marketing. Společenská odpovědnost firem tak je...
Facebook: společenská komunikace online
Vacatová, Linda ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Práce pojednává o relativně novém fenoménu online sociálních komunit, konkrétně serveru Facebook, a jeho potenciálu v oblasti šíření informací. Virtuální komunita Facebook se stala v posledních několika letech velmi populární a počet jejích uživatelů neustále stoupá, zejména mezi mladými lidmi. Stává se běžnou součástí jejich sociální existence, a jako taková si zasluhuje zájem sociálních věd. Studie, na které je tato práce založena, si klade za cíl zjistit, jak se liší komunikace v online sociální síti, oproti komunikaci v sítích offline, a jakou roli hraje z hlediska šíření informací. Hlavním rozdílem jsou v tomto ohledu zejména velice nízké transakční náklady komunikace a tendence uživatelů této sociální sítě komunikovat převážně nepřímým způsobem, skrze sebeprezentaci a vyhledávání informací o ostatních. Dalším cílem výzkumu je zjistit, čím jsou charakteristické důležité informační uzly internetové sociální sítě a jak je lze dále rozlišovat. Zjištěné závěry vedou k předpokladu, že v případě správné identifikace důležitých informačních uzlů s dostatečným sociálním kapitálem, které mají vhodnou pozici v síti a jsou dostatečně uživatelsky aktivní, lze objevit informační kanál, s jehož pomocí by bylo možné šířit sdělení skrze online sociální síť velkou rychlostí.
Analysis of conditions of job satisfaction rise and developement
Truksová, Lucia ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Šafr, Jiří (oponent)
Bakalárska práca "Analýza podmienok vzniku a rozvíjania pracovnej spokojnosti" pojednává o problematike pracovnej motivácie a pracovnej spokojnosti. Zámerom tejto štúdie je prebádať teoretické koncepty a hlavné prístupy k skúmaniu pracovnej spokojnosti, ktorá je definovaná ako citová alebo emocionálna odpoveď voči rôznym aspektom práce. Pozornosť je venovaná vplyvu jednotlivých atribútov, charakteristík práce a organizačných premenných na pracovné postoje, medzi ktoré patrí pracovná spokojnosť a oddanosť organizácii. Hodnotenie pracovnej spokojnosti je sledované skrze nasledujúce dimenzie pracovnej činnosti: pracovné podmienky, spolupracovníci, nadriadený, odmeňovanie, vedenie, sebarealizácia, ktoré významne prispievajú k pracovnej spokojnosti. V súlade s cieľom práce bol navrhnutý a vyskúšaný vlastný nástroj na meranie pracovnej spokojnosti v prostredí konkrétnej organizície. Výsledky šetrenia určili oblasti pracovného života, na ktoré by sa mala bližšie zamerať pozornosť vedenia spoločnosti.
Návrh metody pro vytváření typologie návštěvníků restauračního zařízení s ohledem na produktovou strategii podniku
Blahovec, Václav ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Bakalářská práce "Návrh metody pro vytváření typologie návštěvníků restauračního zařízení s ohledem na produktovou strategii podniku (návrh metody a ukázka aplikace)" se věnuje otázce explorace zákaznického trhu konkrétního kavárenského podniku. Cílem práce je provedení segmentace trhu tohoto podniku za účelem vytvoření klíčových východisek, která povedou spolu s dalšími dílčími informacemi k možnosti zvýšení objemu prodeje, v neposlední řadě je to i popis stávající klientely z nejrůznějších úhlů pohledu - teoretického, analytického a osobního. Práce se sestává ze tří celků - první, prezentovaný teoretickými východisky, je věnován různým metodám segmentace trhu, popisu chování zákazníka a modelu Importance Performance Analysis (IPA), druhý celek se zabývá popisem užitých metod zkoumání a ve třetím celku se přistupuje k samotné analýze. Ta kromě složitějších metod zahrnuje i popis obecných charakteristik proměnných, které byly použity v dotazníku. Za stěžejní část je však považována konečná segmentační analýza, která je v závěru spolu s dalšími výsledky analýz a výzkumných metod širším způsobem komentována. Z tohoto komentáře jsou následně vyvozována možná doporučení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.