Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj periodického tisku na Pelhřimovsku v letech 1948-1989
Slavíková, Aneta ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Suk, Pavel (oponent)
Cílem diplomové práce je na pozadí geografických, politických, společenských a kulturních souvislostí v republice a regionu charakterizovat dosud nezmapovaný vývoj tisku na území bývalého okresu Pelhřimov v letech 1948 až 1989. Na základě dostupných materiálů se rovněž pokouší o nástin řízení a práce v regionální redakci, přičemž pozornost je upřena na ústřední okresní periodikum. První kapitola práce přináší pohled na historické souvislosti v dané době společně s přiblížením řízení tištěných médií v Československu, a to se záměrem zasazení regionálního dění do hlubšího kontextu. Druhá kapitola se věnuje podrobnějšímu popisu politických, ekonomických, společenských, kulturních a sportovních událostí na území Pelhřimovska a jejich reflexi v okresních novinách. Hlavní součástí kapitoly je zpracovaný přehled okresních periodik od Týdeníku Cesta vysočinou, přes Hlas Vysočiny, Vesnické noviny Pelhřimovska, Pelhřimovské noviny až po Nástup a Hlas Vysočiny v roce 1990. Poslední kapitola práce je pokusem především o sémiotickou analýzu obsahu okresních novin Pelhřimovska se snahou upozornit na základní principy práce s tématy a na různorodé zajímavosti, které se v listech objevovaly.
Kreslený humor s environmentální tematikou v českém tisku
Ondroušková, Žaneta ; Novák, Arnošt (vedoucí práce) ; Hájek, Roman (oponent)
Předložená diplomová práce je analýzou humorné novinové kresby s environmentální tematikou ve vybraných obdobích posledních třiadvaceti let. V rámci obsahové a sémiotické analýzy jsem se zaměřila na kreslený humor v jeho nejrůznějších podobách na stranách českých seriózních deníků MF Dnes, Právo, Lidové noviny, Hospodářské noviny, Deník, Lidová demokracie, Svobodné slovo a Práce. Zjišťovala jsem, v jakých obdobích příspěvky reflektovaly různá dílčí témata a jak se změnila četnost environmentálních vtipů v závislosti na konkrétních titulech i aktuálních událostech v České republice. V práci se věnuji také otázkám návaznosti těchto mediálních obsahů na globální problémy životního prostředí a jejich diskuzi ve společnosti. Důležitou součástí je i reflexe sociálních problémů, s nimiž jsou analyzovaná témata úzce spjata. Kombinace kvantitativní a kvalitativní metody umožňuje šířeji popsat a interpretovat dané mediální jednotky, a položit tak základ výzkumu environmentálních kreslených vtipů, který v České republice nemá žádnou tradici. V práci poukazuji na fakt, že novinový humor nemá pouze funkci zábavní a relaxační, ale je také významným médiem v oblasti nastolování environmentální agendy a její diskuze.
Zobrazení dětí v časopisech pro rodiče v roce 2013
Fišer, Ondřej ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je na základě výsledků sémiotické analýzy popsat způsob komunikace časopisů pro rodiče se čtenáři a zjistit, jakou roli v nich hraje zobrazení dětí. Předmětem výzkumu jsou vybrané články z oblasti komerční a nekomerční komunikace. Úvodní část práce nastiňuje stručně historii mediálních výzkumů. Na tuto část navazuje oddíl věnovaný popisu vývoje vnímání mateřství a postavení dítěte ve společnosti s důrazem na vliv křesťanství. Předmětem další kapitol je změna společenské role žen umožňující vznik ženského tisku. V této souvislosti je zvláštní pozornost věnována ženskému tisku na území České republiky. V části zabývající se legislativou jsou představena důležitá právní vymezení dětství zejména ve vztahu k médiím. Analytické části práce předchází stručná charakteristika zkoumaných časopisů a popis metody sémiotické analýzy. Výsledkem analýzy vybraných textů je popis významotvorných prvků jednotlivých sdělení, vztahů komerčních a redakčních článků a jejich zasazení do širšího společenského kontextu. Závěr práce shrnuje zásadní poznatky týkající komunikace časopisů se svými čtenáři, role zobrazení dítěte či provázanosti komerčních a nekomerčních textů.
Fotografie jako součást komplexního komunikátu ve zpravodajství českých deníků
Jarošincová, Jitka ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Tématem práce je dodržování novinářské etiky ze strany dvou seriózních českých deníků - Mladé fronty DNES a Hospodářských novin, v případě informování veřejnosti prostřednictvím komplexních komunikátů, jejichž součástí je novinářská fotografie. Vzorek výzkumu je omezen na domácí a zahraniční zpravodajství vydávané celostátně. Zkoumaným obdobím je březen 2014. Hodnocenou proměnnou je vztah mezi významy jednotlivých složek daných komunikátů (titulku, popisku, snímku a souvisejícího článku), které by - protože se všechny podílí na výstavbě společného smyslu sdělení, jež má být věrným obrazem skutečnosti - měly vůči sobě vykazovat princip harmonie a substituce. Výzkumné jednotky jsou analyzovány pomocí sémiotické analýzy na úrovni denotace a konotace. K výkladu jednotlivých znaků jsou použity znalosti sociální a vizuální sémiotiky, sémantiky a pragmatiky. V závěru je výzkum porovnán se zjištěními bakalářské práce Magdy Polmanové, která se zabývala téměř stejným tématem na stejném materiálu, avšak z roku 2011. Výsledkem mého výzkumu jsou zjištění, kolikrát došlo v daném období k uveřejnění nekoherentních komplexních komunikátů, jak se jejich počty lišily mezi danými periodiky, jak se jejich množství změnilo od roku 2011, jaké vzorce vztahů mezi sebou jednotlivé složky vykazovaly, jaké principy...
Analýza neverbální komunikace reklamních spotů kampaně Paulus vs.Ihnačák společnosti Lidl
Štemproková, Petra ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou neverbální komunikace a její aplikací na vybrané televizní spoty reklamní kampaně Paulus vs. Ihnačák společnosti Lidl Česká republika. Pro praktickou část práce analýza využívá veřejně dostupné spoty společnosti Lidlu, zveřejněné na sociální síti YouTube kanálu LidlCeskaRepublika. Analyzované spoty byly vybrány z různých etap kampaně, pro vymezení analytického období byl výběr ohraničen obdobím od 17. 9. 2013 do 1. 5. 2015. Práce předkládá sémiotickou analýzu složek neverbální komunikace v audiovizuální reklamě. Přibližuje kontext oboru neverbální komunikace, vymezuje pojmy, metodiku analýzy, která se opírá o sémiotickou analýzu, aplikaci této metodiky na vybraných reklamních spotech a v závěru navrhuje další možnosti jejího využití v procesu vývoje reklamního spotu. Mezi hlavní cíle práce patří aplikovat teoretické poznatky z oboru neverbální komunikace na analýzu reklamních spotů a dekódovat možné významy jednotlivých složek. Dalším cílem je prostřednictvím této analýzy naznačit možnosti jejího využití v oboru marketingové komunikace a public relations. Možnosti využití analýzy spatřuji ve dvou bodech plánovacího procesu. Prvním bodem je fáze, která předchází realizaci spotu. Při procesu plánování a produkci spotu lze analýzu využít k dílčím změnám či úpravám,...
Mediální prezentace značky Fanta - sémiotická analýza televizní reklamy
Veličková, Veronika ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Hrabánková, Markéta (oponent)
Bakalářská práce Mediální prezentace značky Fanta - sémiotická analýza televizní reklamy popisuje, jaké formy mediální prezentace společnost Coca-Cola Hellenic Bottling Company Česká republika, s. r. o. zvolila v letech 2010 až 2015 pro svou značku Fanta. Dále se detailněji zaměřuje na televizní reklamy na stejnojmenný nápoj, jež byly v těchto letech vysílány. Na začátku práce je popsána historie společnosti i vznik nápoje Fanta. Dále následuje část věnující se marketingové oblasti a tomu, jak by měly být prezentovány sycené nápoje, aby zaujaly danou cílovou skupinu. V oblasti médií práce rozebírá specifika mediální komunikace i mediálního mixu, u nichž by si měly podniky předem dobře promyslet, jaký druh komunikace a pomocí kterého média v závislosti na své cílové skupině povedou. Dále jsou nastíněny možnosti, jak lze média, zvláště mediální obsahy, analyzovat. Práce vysvětluje také základní pojmy spojené se sémiotikou, jakými jsou například znak a kód. Ve druhé polovině textu jsou mimo jiné vyloženy výsledky průzkumu, jež si nechává společnost pravidelně zpracovávat. Z nich je možné vyčíst, na jaké pozici se udržuje značka Fanta mezi konkurencí. Závěrečná část se věnuje samotné sémiotické analýze televizních reklam a popisu použitých prvků. Na základě této analýzy a dalších popsaných skutečností...
Vizuální styl časopisu National Geographic (1914, 1964, 2014)
Mitáč, Stanislav ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Štefaniková, Sandra (oponent)
Bibliografický záznam MITÁČ, Stanislav. Vizuální styl časopisu National Geographic (1914, 1964, 2014). Praha: Karlova univerzita, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistiky, 2016. 101 s. Vedoucí diplomové práce PhDr. Alena Lábová, Ph.D. Anotace Diplomová práce Vizuální styl časopisu National Geographic (1914, 1964, 2014) se zabývá obrazovou stranou tohoto amerického magazínu se silnou fotografickou tradicí. V teoretické části je shrnut historický vývoj měsíčníku National Geographic, jsou zde definovány typické rysy jeho fotografií, které jsou komparovány s různými fotografickými žánry. S přihlédnutím ke zkoumanému magazínu je probírána také problematika vizuálního gatekeepingu. Teoretickou část doplňují příklady užitých manipulací v National Geographic nebo kapitola o vztahu fotografie a textu. Analytická část práce se zabývá vývojem fotografických technik a obsahů ve vybraných letech 1914, 1964 a 2014. Pomocí metody obsahové analýzy je prostřednictvím kódovací knihy zpracováno přes 1000 fotografií. Je například zkoumáno, jaký gender, prostředí snímku nebo jaký typ záběru byl typický pro určitá období. Výsledky obsahové analýzy jsou kontextualizovány prostřednictvím sémiotické analýzy, která vychází z postupů filosofa Rolanda Barthese. Jako exkurz je do analytické části zařazena také analýza vybraných...
Reprezentace výtvarného umění v Událostech v kultuře během prvních dvou let vysílání programu ČT art (srpen 2013 - srpen 2015)
Lebedová, Veronika ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Hlavním tématem předkládané diplomové práce je role médií ve společnosti s ohledem na vztah médií, společnosti a kultury. Cílem práce je přehodnocení vybraných problémů, vycházejících z kritické teorie médií a společnosti, a ověření jejich relevance v současném českém kontextu. Teoretická východiska práce jsou zakotvena v koncepcích autorů spojovaných s tzv. frankfurtskou školou a v kritické teorii jejich následovníků. Tato stanoviska jsou vzhledem k posunu historického a sociálního kontextu aplikována na české prostředí perspektivou kulturálních studií. Vývoj mediálních studií dospěl ke kulturálnímu obratu poté, co byly přehodnoceny představy o technologickém determinismu. Kulturální studia v zájmu o masovou komunikaci zastávají sociálně konstruktivistické paradigma a soustředí se na význam mediálních obsahů, který analyzují pomocí nástrojů sémiotické a strukturální analýzy. Stejná výzkumná perspektiva je zastávána i v této práci. Na základě interpretace významů mediální reprezentace výtvarného umění v Událostech v kultuře lze částečně uvažovat o mytologii a ideologii české společnosti v jejím vztahu ke kultuře. Základním výsledkem vlastního výzkumu je skutečnost, že mediální obsahy primárně zaměřené na výtvarné umění (implicitně i explicitně) tematizují rozmanité sociální a kulturní problémy,...
Sémiotická analýza propagačních materiálů HME v atletice 2015 v Praze
Turková, Kateřina ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Předmětem práce je analýza propagačních materiálů sportovní akce - Halového mistrovství Evropy v atletice 2015, které se uskutečnilo v termínu 5. března - 8. března 2015 v Praze. K tomuto účelu je využita metoda komplexní sémiotické analýzy. Práce obsahuje uvedení do kontextu. Není opomenuto ani teoretické zázemí zvolené metody, je vysvětlen způsob její aplikace na vybraný problém. Jsou definovány hlavní i vedlejší výzkumné otázky a specifikovány formy propagace neboli typy médií, na nichž budou provedeny dílčí sémiotické analýzy. Jelikož se práce zaměřuje na odhalení rozdílů v propagačních materiálech akce cílících na širokou a odbornou veřejnost, byl při výběru konkrétních forem zahrnutých do výzkumu kladen důraz na to, aby měl vzorek pro obě cílové skupiny z hlediska mediálního mixu obdobné složení. V části věnované výzkumu jsou za pomoci výše zmíněné metody analyzovány vybrané typy propagačních materiálů zaměřených na širokou, resp. odbornou veřejnost. Dochází zde k vyložení významů znaků a kódů obsažených v jednotlivých materiálech. Poznatky z analýzy jsou vyhodnoceny prostřednictvím zodpovězení výzkumných otázek. Lze říci, že propagační materiály HME 2015 zaměřené na širokou a odbornou veřejnost se od sebe výrazným způsobem liší. U forem propagace cílících na širokou veřejnost je patrná snaha...
Sémiotická analýza komiksu v současných českých společenských časopisech v letech 2000-2015
Dorňáková, Anna ; Průchová, Andrea (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá českým komiksem ve společenských a kulturních magazínech po roce 2000. Svým zaměřením tak v jistém smyslu navazuje na publikace zabývající se historií českého komiksu. Po roce 2000 se na poli českého obrazového seriálu tvoří nová generace autorů, tzv. Generace nula, jejíž zástupci se v mnoha ohledech zásadně liší od autorů dřívějších, zvláště těch, jež lze řadit do Generace 89. Prostřednictvím sémiotické analýzy se v této práci zaměřujeme na komiksovou produkci v současných periodikách a pokoušíme se zjistit, do jaké míry i magazíny zaměřené na zpravodajství, a určené tak pro širší vrstvy příjemců, publikují na svých stránkách různorodé komiksy, případně jak tyto materiály korespondují s profilem časopisu. Pro zachycení možného kontrastu byla do rozboru zařazena navíc i kulturně zaměřená periodika. Skupinu magazínů, jejichž komiksy a stripy byly analyzovány tak tvoří zpravodajské časopisy Reflex a Respekt a kulturní periodika Art+Antiques a A2. Analytické části předchází teorie, jež se vedle reflexe debat o vhodné definici pojmu komiks zaměřuje na vztah textu a obrazu, jenž je pro komiks tak významný. Kromě toho je v této práci probírán i aparát vizuálního jazyka komiksu a historie českého obrazového seriálu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.