Název:
Analýza neverbální komunikace reklamních spotů kampaně Paulus vs.Ihnačák společnosti Lidl
Překlad názvu:
The analysis of nonverbal communication of the commercials from Paulus and Ihnačák's Lidl campaign
Autoři:
Štemproková, Petra ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá analýzou neverbální komunikace a její aplikací na vybrané televizní spoty reklamní kampaně Paulus vs. Ihnačák společnosti Lidl Česká republika. Pro praktickou část práce analýza využívá veřejně dostupné spoty společnosti Lidlu, zveřejněné na sociální síti YouTube kanálu LidlCeskaRepublika. Analyzované spoty byly vybrány z různých etap kampaně, pro vymezení analytického období byl výběr ohraničen obdobím od 17. 9. 2013 do 1. 5. 2015. Práce předkládá sémiotickou analýzu složek neverbální komunikace v audiovizuální reklamě. Přibližuje kontext oboru neverbální komunikace, vymezuje pojmy, metodiku analýzy, která se opírá o sémiotickou analýzu, aplikaci této metodiky na vybraných reklamních spotech a v závěru navrhuje další možnosti jejího využití v procesu vývoje reklamního spotu. Mezi hlavní cíle práce patří aplikovat teoretické poznatky z oboru neverbální komunikace na analýzu reklamních spotů a dekódovat možné významy jednotlivých složek. Dalším cílem je prostřednictvím této analýzy naznačit možnosti jejího využití v oboru marketingové komunikace a public relations. Možnosti využití analýzy spatřuji ve dvou bodech plánovacího procesu. Prvním bodem je fáze, která předchází realizaci spotu. Při procesu plánování a produkci spotu lze analýzu využít k dílčím změnám či úpravám,...This bachelor thesis is an analysis of a nonverbal communication demonstrated on specified TV commercials from campaign Paulus vs. Ihnačák made by company Lidl Czech Republic. This analysis uses TV spots of Lidl company accesible for public on a social network YouTube, channel LidlCeskaRepublika. Analyzed TV spots were chosen from different phases of the campaign from a certain period from 17.9.2013 to 1.5.2015. It is an analysis of a nonverbal communication and its components aplicated on an audiovisual marketing material. The work itself put in context nonverbal communication as an academic discipline, a methodology of the analysis, which is based on a methodology from semiotic analysis, application of this analysis on chosen TV spots and in the end propose other possibilites for an application of this analysis in marketing communication and public relations. Main objectives of this work is to apply practical knowledge from nonverbal communication discipline to analysis of TV spots and to decode possible significance of particular signs. Another goal is via this analysis show possibilities how to use this analysis in marketing communication and public relations discipline. I have found two possibilities to use it during planning process of a TV spot. First option lies in a phase before...
Klíčová slova:
audiovizuální reklama; neverbální komunikace; Paulus vs. Ihnačák; sémiotická analýza; audiovisual advertising; nonverbal communication; Paulus vs. Ihnačák; semiotic analysis