Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 237 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Personální diagnostika-metody hodnocení stávajících i potencionálních zaměstnanců
Rýdlová, Michaela ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
Tato práce je zaměřena na personální diagnostiku. Chápe ji jako nástroj, který pomáhá organizaci vybrat nejvhodnější zaměstnance, porovnat reálný osobnostní profil uchazeče nebo zaměstnance s ideálním profilem obsazované pozice a posuzovat potenciál, který má organizace ve svých zaměstnancích. Zaměřuje se na metody personální diagnostiky. Ke klasifikaci diagnostických metod používá dělení podle Mojmíra Svobody (2005). Soustřeďuje se na dvě skupiny psychodiagnostických metod, které jsou využitelné v oblasti personalistiky. Jedná se o klinické a testové metody. Jsou uvedeny charakteristiky všech podskupin této klasifikace. V práci jsou popsány i další diagnostické metody, které se využívají v personální praxi nejčastěji. Práce si klade za cíl detailněji se zaměřit a popsat ty metody, které mohou být využitelné v praxi i personalisty bez vysokoškolského vzdělání v oboru psychologie, případně personalisty bez delší praxe. Pro tyto účely jsou podrobně rozpracovány metody rozhovor, Tematicko-apercepční karty podle Evangelu, Myers-Briggs Type Indicator (MBTI) a technika balíčku personálních karet podle Evangelu. Kromě popisu těchto metod jsou uvedeny vždy doporučení pro jejich používání v praxi. Na závěr se autorka zamýšlí nad současným stavem využívání personální diagnostiky ve firemní praxi a nad...
Nefinanční odměňování pedagogických pracovníků v preprimárním vzdělávání
Valtová, Věra ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Diplomová práce se zabývá nefinančním odměňováním pedagogických pracovníků v preprimárním vzdělávání. Úvodní část se věnuje obecnému vymezení základních pojmů, teorii personalistiky a odměňování. V další části jsou charakterizovány finanční a nefinanční formy odměňování. Jsou zde specifikovány jednotlivé druhy odměn. Závěrečná část práce analyzuje volby nejefektivnějších a nejvíce preferovaných forem nefinančního odměňování pedagogických pracovníků preprimárního vzdělávání. Srovnává názory a preference ředitelek a pedagogických pracovníků. KLÍČOVÁ SLOVA Personalistika, personální práce, personální řízení, personální činnosti, odměňování, finanční a nefinanční formy odměňování, preprimární vzdělávání
Prevence rizika v oblasti výběru pedagogických pracovníků v MŠ
Fišnarová, Monika ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Při práci s lidmi je nejrizikovějším faktorem právě člověk sám. Zvláště v předškolním vzdělávání, kde pedagogický pracovník je vzorem pro nastupující generaci, je třeba pečlivě vybrat právě takové osobnosti, které tím vzorem skutečně být mohou. Nemají být ovšem pouze vzorem, ale také kolegou a týmovým hráčem. Osobnost takového pedagoga musí splňovat kvalifikační, osobnostní i další předpoklady. Proto je jejich oslovování, výběr i následná adaptace jednou z nejdůležitějších a nejtěžších personálních činností. Tato činnost spadá do kompetence vedoucích pracovníků, manažerů či personalistů a jejich odpovědnost je v tomto směru značná. A tak je velmi důležité umět identifikovat, vyhodnocovat a eliminovat možná rizika v průběhu celého přijímacího řízení. Dokázat předcházet těmto rizikům je důležité nejen pro vedoucí pracovníky ve školství. Cílem této práce je stanovit konkrétní preventivní opatření, která vychází z identifikace a vyhodnocení možných rizik při výběru pedagogických pracovníků v předškolním vzdělávání s ohledem na jejich budoucí začlenění do pracovního procesu. Jsou zde zakomponovány způsoby, postupy a zkušenosti vedoucích pracovníků v předškolním vzdělávání, ze kterých vychází následná doporučení pro úspěšný výběr kvalitního platného člena pracovního kolektivu. KLÍČOVÁ SLOVA:...
Řízení lidských zdrojů v neziskových organizacích (srovnání v různých typech podniků)
Schejbalová, Andrea ; Legnerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Moree, Dana (oponent)
Práce je zaměřena na řízení lidských zdrojů neziskových organizací. Za cíl si klade popis shod a rozdílů HR managementu v různých typech neziskových subjektů. V souvislosti s tím je zde popsána teorie neziskového sektoru a řízení lidských zdrojů obecně. Podrobně jsou rozebrány vybrané personální procesy. Empirická část se zabývá srovnáním různých typů neziskových organizací. Nejprve je testováno několik hypotéz, vycházejících z rozdílů mezi organizacemi malými a středně velkými. Primárně jsou však dále děleny dle své funkce na servisní, advokační a komunitní. Empirická část se skládá nejen z kvantitativního dotazníkového šetření, ale doplňkově také z rozhovorů se zástupcem každé zkoumané kategorie. Výsledkem je shrnutí rozdílů mezi jednotlivými typy organizací a popis tří konkrétních případů řízení lidských zdrojů v NNO.
Nefinanční odměňování pedagogických pracovníků v preprimárním vzdělávání
Valtová, Věra ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá nefinančním odměňováním pedagogických pracovníků v preprimárním vzdělávání. Úvodní část se věnuje obecnému vymezení základních pojmů, teorii personalistiky a odměňování. V další části jsou charakterizovány finanční a nefinanční formy odměňování. Jsou zde specifikovány jednotlivé druhy odměn. Závěrečná část práce analyzuje volby nejefektivnějších a nejvíce preferovaných forem nefinančního odměňování pedagogických pracovníků preprimárního vzdělávání. Srovnává názory a preference ředitelek a pedagogických pracovníků.
Personální rizika v práci ředitele střední školy
Řebíčková, Lenka ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Marková, Jana (oponent)
NÁZEV: Personální rizika v práci ředitele střední školy AUTOR: Mgr. Lenka Řebíčková KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Irena Lhotková, Ph.D. ABSTRAKT: Personální práce patří mezi nedílnou a významnou součást pracovní náplně každého ředitele střední školy. Efektivně a promyšleně prováděné personální činnosti ovlivňují kvalitu práce celé školy a minimalizují případná rizika při práci s lidmi. Závěrečná práce se zabývá problematikou personálních činností v souvislosti s určením nejčastějších personálních rizik v práci ředitele střední školy. Vychází ze studia odborné literatury k dané problematice a z průzkumu provedeného mezi řediteli středních škol v Libereckém kraji. Ředitelům středních škol tato práce nabízí informaci o možných personálních rizicích s ohledem na personální činnosti, se kterými daná rizika souvisejí. Klíčová slova: Riziko, Lidské zdroje, Lidský kapitál, Personální práce, Řízení lidských zdrojů, Personalistika, Řízení, Vedení, Personální činnosti
Kritéria výběru zástupce ředitele
Janušová, Lada ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá kritérii výběru nejbližšího spolupracovníka ředitele školy, přesněji člena top managementu školy, zástupce, v základních a mateřské škole v okrese Benešov. Zjišťuje, zda mají ředitelé kritéria při výběru zástupce, zda zohledňují při výběru více osobnostní nebo odborné kvality. Kvalitativně provedený výzkum formou případové studie ukazuje, že oslovení respondenti měli při výběru určitá kritéria, jelikož je pro ně výběr schopného a erudovaného spolupracovníka na pozici zástupce ředitele velmi důležitý. Podklady, které mi při rozhovorech byly poskytnuty, ukázaly, jak velkou odpovědnost má zástupce, co všechno musí v rámci pracovní funkce zvládnout a jak je pro ředitele zástupce potřebný. KLÍČOVÁ SLOVA: Kritéria výběru, ředitel školy, zástupce školy, kompetence, personalistika, management školy
Manažerské činnosti pedagogů volného času - hlavních vedoucích dětských táborů
Nová, Iveta ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá tématem sekvenčních manažerských funkcí vykonávaných pedagogem volného času, hlavním vedoucím dětského tábora. Vychází z předpokladu, že hlavní vedoucí vykonává při přípravě a realizaci akce všechny sekvenční manažerské funkce. Teoretická část na základě prostudované odborné literatury charakterizuje jednotlivé sekvenční funkce - plánování, organizování, personalistiku a kontrolu. Specifikuje dětský tábor jako dětskou zotavovací akci a objasňuje podmínky jeho pořádání včetně právních aspektů. Přiřazuje konkrétní činnosti hlavního vedoucího prováděné při přípravě a v průběhu tábora jednotlivým sekvenčním manažerským funkcím. Praktická část je věnována výzkumu, který byl proveden formou dotazníkového šetření mezi hlavními vedoucími dětských táborů, kteří jsou absolventy kurzu opravňujícího k výkonu funkce. Analýza výsledků prokázala, že hlavní vedoucí bez ohledu na provozovatele dětského tábora vykonávají všechny sekvenční manažerské funkce, a to nejméně polovinu obsahu těchto činností. Nejvyšší míra prováděných činností byla zjištěna u hlavních vedoucích, kteří práci pedagoga volného času vykonávají celoročně a jsou v zaměstnaneckém poměru v domě dětí a mládeže či ve středisku volného času. Výsledky přinášejí cenné informace a naznačují možné využití v praxi -...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 237 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.