Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40,843 záznamů.  začátekpředchozí40834 - 40843  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.25 vteřin. 

Music Therapy. History, Models, Techniques, Tests with Chinese Instruments
Yang, Shu ; Nedělka, Michal (oponent) ; Kittnarová, Olga (vedoucí práce)
RÉSUME Tato diplomová práce je sestavena z dvanácti kapitol, které se zaměřují na dějiny, definici, modely, metody, formy, techniky, čínské hudební nástroje, školní testy a další aktivity z oblasti muzikoterapie. První kapitola podává základní informaci o muzikoterapii a zabývá se definicemi tohoto pojmu. Druhá kapitola zahrnuje dějiny muzikoterapie od starověku po 20. století. Ve třetí kapitole zmiňuji základy muzikoterapie z fyzického, emocionálního, sociálního a estetického hlediska. Čtvrtá kapitola popisuje vztah mezi muzikoterapií a ostatními obory jako jsou hudební výchova a hudební psychologie. Pátá kapitola je věnována nejzávažnějším modelovým technikám muzikoterapie. Šestá kapitola se zaměřuje na formy muzikoterapie. Sedmá kapitola popisuje hudební prostředky a užívané techniky muzikoterapie, jakými jsou práce těla, hlasu a nástrojů. Osmá kapitola analýzuje techniky improvizace, kompozice a interpretace, užité v muzikoterapii. Devátá kapitola pokračuje s popisem poslechových disciplín v muzikoterapii. Desátá kapitola zmiňuje nejdůležitější a nejpopulárnější čínské hudební nástroje, které mohou být užity v muzikoterapii. Jedenáctá kapitola zahrnuje několik mých návrhů muzikoterapetických aktivit, které představují také práci s čínskými nástroji. Poslední kapitola obsahuje analýzy testů,...

Terapeutický pes v běžné mateřské škole
Štanclová, Erika ; Mrkosová, Eva (oponent) ; Květoňová, Lea (vedoucí práce)
Diplomová práce Terapeutický pes v běžné mateřské škole poukazuje na výjimečný, odborníky potvrzený vztah mezi předškolním dítětem a psem. Na základě tohoto faktu a uskutečněného akčního výzkumu navrhuje autorka metodu canisterapie jako možnou cestu ke snazší adaptaci dětí v mateřské škole, k uspokojování jejich emocionálních potřeb a k vytvoření celkově příjemnějšího klimatu ve třídě. Aktivity s terapeutickým psem mohou do mateřských škol běžného typu přinést radost a alternativní vzdělávací postupy pro děti úzkostné, děti trpící různými poruchami chování, děti ze znevýhodněného socio-kulturního prostředí i pro děti s problémy v oblasti komunikace.

Použití metody "problem solving" na výuku náboženství
Tůma, Petr ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Matějek, Marek (oponent)
RESUMÉ: Tato práce se zabývá otázkou praktického použití metody "problem solving" v hodinách náboženství se všemi jejich klady a zápory. Věnuje se problematice výuky náboženské výchovy 8. třídy základní školy při využití výhradně českého jazyka a doporučených témat, která jsou stanovena v osnovách náboženské výchovy římskokatolické církve z roku 2004, pro použití v diecézi Hradec Králové. První část práce je věnována teorii učení, předpisům, osnovám a plánům výuky daných příslušnou legislativou. V následujícím oddílu jsou představeny jednotlivé použitelné metody v rámci "problem solvingu" s ohledem na rozvoj klíčových kompetencí žáků. V poslední části jsou vybrané vhodné metody rozebrány podrobně a představeny na tématech probíraných v hodinách výuky náboženské výchovy. U metod jsou uvedena příslušná doporučení, aby byly metody dobře aplikovatelné. V závěru jsou vhodné metody pro výuku náboženské výchovy v 8. třídě základní školy podrobně popsány pro případné zájemce z řad učitelů náboženství. Zpracováno je zde několik učebních postupů, které charakterizují celek metody Problem solving. Pro usnadnění práce učitelů s tímto materiálem jsou zde uvedeny požadavky na pomůcky a vhodné podmínky i příslušné biblické texty pro následné diskuse k probíraným tématům. Nad těmito texty mohou žáci dále přemýšlet o dříve...

Internet jako pomocník učitele
Ptáčková, Jana ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se věnuje způsobům, jak učitelé využívají internet. Jejím cílem je zmapovat problematiku z teoretického i empirického hlediska. Jsou zde uvedena data týkající se využívání internetu v České republice - ve společnosti i ve školách. Dále se práce věnuje využívání internetu učiteli a možnostem zapojení počítačů a internetu do výuky. Součástí teoretické části jsou také ukázky konkrétních počítačových programů a webových stránek, které mohou učiteli v jeho práci pomoci. V empirické části jsou uvedeny výsledky výzkumné sondy. Jejím cílem bylo zjistit přímo od učitelů, jak informační a komunikační technologie doopravdy využívají.

Absolventi na trhu práce EU
Kuřetová, Jana ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Bič, Josef (oponent)
Práce mapuje pozici absolventů na trzích práce v EU. Zaměřuje se na všechny tři zainteresované strany problému: na absolventy samotné z hlediska jejich školní přípravy (úroveň, kvalita a struktura vzdělání), na pracovní trhy a to, co mohou absolventům nabídnout, a také na Evropskou unii jako instituci, která má usnadňovat absolventům vstup do pracovního života. Autorka navrhuje na základě prezentovaných dat některá opatření ke zlepšení zaměstnanosti absolventů, a to hlavně prostřednictvím změny školství, které by se mělo více zaměřit na praxi a získávání zkušeností spojených s budoucím zaměstnáním.

Hledání nových forem spolupráce rodičů a školy
Suchá, Naděžda ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Práce zkoumá názory a postřehy předškolních pedagogů a rodičů v oblasti vytváření vzájemné spolupráce. V jednotlivých kapitolách jsou stručně popsány možné formy spolupráce rodiny a mateřské školy, vývoj spolupráce, jeho vliv na současné předškolní vzdělávání a role učitele v tomto procesu. Nové vzdělávací programy v mateřských školách vycházejí z "Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání", ten umožňuje předškolním institucím vlastní zpracování školních vzdělávacích programů.Vhodným námětem mohou být i některé alternativní vzdělávací programy pro předškolní zařízení, které jsou popsány v závěru teoretické části diplomové práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Návrh strategie konkrétní jazykové školy
Nová, Jana ; Vojík, Vladimír (vedoucí práce) ; Mejdrech, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou pozice jazykové školy Bonna Lingua v Ústeckém kraji. Práce analyzuje jak postavení firmy vůči jejímu okolí tak i detailně zkoumá její vnitřní procesy a zároveň navrhuje možnosti, které mohou vést ke zlepšení její pozice.

Integrace romských dětí v podmínkách institucionální předškolní výchovy
Smékalová, Michaela ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá integrací romských dětí. Rozebírá současné možnosti jejich institucionální předškolní výchovy, snaží se shrnout dosavadní zkušenosti a nastínit optimální model. V praktické části se opírá o praxi v mateřské škole pro romské děti a v přípravné třídě. Současně jsou zde uvedeny některé z podmínek, které mohou proces integrace ovlivnit a které lze využít. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Objekt ubytovny pro studenty
Purket, Petr ; Konečná, Petra (oponent) ; Králová, Zuzana (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší projekt novostavby objektu ubytování pro studenty v rozsahu dokumentace pro provedení stavby dle vyhlášky 499/2006 Sb. ve znění vyhlášky 62/2013 Sb. Objekt je situován na parcelách číslo 1220, 1219/1, 1218/11 a 1218/2 v katastrálním území Letovice. Novostavba je určena pro ubytování studentů pro celoroční obývání. V budově je jídelna určená jak pro ubytované studenty, tak pro studenty z okolních škol. Studenti mohou v rámci objektu také využívat multimediální učebny, knihovnu, čítárny, klubovny, posilovnu a přednáškový sál. V objektu se bude nacházet 30 pokojů. Kapacitně je objekt řešen pro ubytování 81 žáků. Objekt je třípodlažní, nepodsklepený, s půdním prostorem. Zdivo je navrženo z keramických tvárnic, stropní konstrukce jsou navrženy jako monolitické železobetonové.

Zkoumání kompoziční struktury ve vybraných žákovských pracích
JECH, František
Tato práce se zabývá strukturou kompozice, se kterou se můžeme setkat v projevech žáků na základní škole. Přihlížíme k faktu, že v tomto období jde o počáteční pokusy žáků. Seznámíme se s historií slohového vyučování, s jeho cíli a požadavky. Budou zmíněny slohové útvary, se kterými se žáci na základních školách nejčastěji setkávají. Dozvíme se, jakým způsobem mohou být zadávány a opravovány slohové projevy žáků, jaké nedostatky se v projevech žáků objevují a jak jim lze při vyučování předcházet. Stručně se podíváme na historii naratologie a zmíníme jednotlivé aspekty, které souvisí s narativní analýzou. V praktické části pak budou vybrané slohové projevy narativně analyzovány, také z hlediska zpracování jednotlivých rovin textu.