Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí40 - 49dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kdo jsou fanoušci seriálu BBC Sherlock?
El Bournová, Amal ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce "Kdo jsou fanoušci seriálu BBC ?" se zabývá seriálem televize BBC a charakteristikou jeho českých fanoušků. Práce se nejprve zaměřuje na obraz proměny technologií a vývoj médií, které vedly ke změně chování publika v mediálních obsahů. To zahrnuje primárně digitalizaci a její důsledky, druhy publik a přeměnu souvislosti se změnami technologií prošla. Zabývá se také seriálem jakožto druhem proměnou narativity, tedy strategií seriálových zápletek. . Část diplomové fanouškovství a fandomů. Vzhledem k tomu, že seriál Sherlock má původ v literární předloze od sira Arthura Conana Doyla, práce se věnuje i jeho životu a dílu zkoumá, kdo jsou fanoušci seriálu Sherlock. K tomu byly použity dva druhy výzkumů - kvantitativní dotazníkové šetření a kvalitativní rozhovory. Cílem kombinace těchto dvou výzkumů je zjistit demografické rysy fanoušků seriálu a jejich zvyky při sledování seriálu, dále to, jaké jsou motivy fanoušků pro sledování seriálu, co se jim na seriálu líbí a jaký mají vztah hlavnímu protagonistovi seriálu Benedictu Cumberbatchovi a postavě, kterou ztvárňuje.
Žánrová paleta internetových televizí v České republice
Štenglová, Marie ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Lokšík, Martin (oponent)
Marie Štenglová, 19. 5. 2017 Abstrakt Práce Žánrová paleta internetových televizí v České republice se zabývá programovou nabídku televizí Stream, Aktuálně.TV a Playtvak. Cílem práce je zjistit, jak se liší nabídka internetových televizí od tvorby vysílané v klasické televizi. Dílčím výzkumným problémem tedy je, zda je odlišnost pořadů způsobena specifičností internetu jako distribuční platformy, nebo proměnou vnímání žánrů v rámci celého televizního průmyslu. Práce rozebírá seriály A bude hůř a Semestr, talk show Kafe s Jolanou, společenský magazín Telebrity a kuchařské pořady Šéfkuchařovy recepty a MENU domů. Vybrané pořady z fikční a faktuální tvorby internetových televizí zkoumá pomocí narativní, sémiotické a obrazové analýzy a komparuje je mezi sebou i s podobnými formáty vysílaných klasickými televizními stanicemi. Práce přináší popis fungování českých internetových televizí s ohledem na éru konvergence. Analytická část potvrzuje vliv internetu jako distribuční platformy na výslednou podobu pořadů, zároveň ale vysvětluje, že překračování prověřených hranic žánrů a originalita formátů vysílaných na portálech Stream, Aktuálně.TV a Playtvak je odpovídá změnám v přístupu k žánrům v celém televizním průmyslu.
The Wire: Neoformalistická analýza a analýza fikčních světů
Svěrák, Matouš ; Hanáková, Petra (vedoucí práce) ; Svatoňová, Kateřina (oponent)
V rámci své bakalářské práce analyzuji narativní strukturu, styl, fikční svět seriálu The Wire a jejich vzájemné vztahy. Při samotné analýze vycházím z neoformalistických pozic a využívám teorie seriálové fikce tak, jak ji definoval Mgr. Radomír D. Kokeš, Ph.D., ve sborníku Intermediální poetika příběhu. Doufám, že praktickým užitím této mladé teorie pomohu prokázat její přínos analýze seriálů. V textu se dále věnuji popisu podmínek, které vedly ke vzniku The Wire, specifické pozici stanice HBO, výrobce seriálu, na televizním trhu a způsobu, jímž ovlivnila konečnou podobu seriálu. Dále reflektuji vztah The Wire k realitě, jeho specifika v kontextu žánru policejního seriálu a v neposlední řadě ho také vkládám do kontextu tvorby výkonného producenta a scénáristy Davida Simona. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Televizní zábava v roce 2013
Jadrný, Petr ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Dorčáková, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Televizní zábava v roce 2013" se zabývá trendy, základními znaky a druhy pořadů patřících do žánru televizní zábavy vysílaných v roce 2013 v českých televizích. V první teoretické kapitole se snaží nastínit některé základní pojmy spjaté s tímto žánrem a televizní zábavou. Zbytek práce je již věnován samotné analýze jednotlivých pořadů. Práce je členěna na české a zahraniční seriály, české a zahraniční soutěžní pořady, reality show a české a zahraniční zábavné pořady.
Cultural Differences between the British and the American Version of the TV Series "The Office"
Ringelová, Johana ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Higgins, Bernadette (oponent)
Cílem této práce je provést analýzu kulturních rozdílů mezi britskou a americkou společností na základě britského sitkomu "The Office" a jeho americké adaptace. V první kapitole této práce se dozvídáme základní informace o tomto seriálu. Druhá kapitola se pokouší vysvětlit, jak se mohla stát americká verze tak populární. Druhá část této kapitoly zkoumá obecné rozdíly mezi točením britských a amerických sitkomů. Ve třetí kapitole začíná analýza samotného sitkomu, Nejdřív je zobrazen jednoduchý popis dějové linky a hlavních postav, potom práce přechází k analýze hlavních postav. Dalším tématem k analýze jsou kulturní a společenská témata soudobé Británie a Spojených států. Analýza je zakončena tématem, jak se liší humor v britské a americké verzi sitkomu.
Československo v letech 1968-1977 a jeho zobrazení v seriálu Vyprávěj
Menšíková, Iva ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Dominik, Šimon (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou mediální konstrukce historické reality na případu českého seriálu Vyprávěj. Sleduje, do jaké míry se seriálové zobrazení historických událostí a života v období mezi lety 1968 a 1977 přibližuje skutečnosti, jak je popsaná v odborné literatuře. Srovnává konkrétní historické události a klíčové aktivity tehdejší společnosti s jejich ztvárněním v seriálu. Zaměřuje se přitom na tři základní kategorie - zásadní historické události, běžný život obyvatel a život disidentů. Cílem práce je zjistit, zda skutečnost předkládaná v seriálu odpovídá realitě období normalizace. Na základě odborné literatury vymezím problematiku televizních seriálů obecně, zabývám se v této souvislosti mimo jiné také pojmem serialita. Poté už se věnuji mediální konstrukci reality a zobrazování historie v kultuře, zejména tedy v televizních seriálech. Vzhledem k tomu, že se historie zobrazovaná v seriálu Vyprávěj týká nedávné minulosti, zahrnuji do práce i zmínku o kolektivní paměti. Následně se soustředím na samotný seriál Vyprávěj a vymezení období normalizace, v níž se děj odehrává. V druhé polovině práce se věnuji jednotlivým událostem vymezeného období - jejich tehdejší reálné podobě, jaká je popsaná v odborné literatuře a ve vyprávění pamětníků, a jejich zobrazení v seriálu.
Mediální reprezentace konstrukce genderových rolí v totální instituci na příkladu seriálu Orange Is the New Black
Pavlíková, Tereza ; Baslarová, Iva (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce Mediální reprezentace konstrukce genderových rolí v totální instituci na příkladu seriálu Orange Is the New Black je obsahovým výzkumem s využitím kvalitativních metod, který analyzuje a popisuje využití feminních a maskulinních genderových rolí v prostředí vězení pro ženy. Práce je rozčleněna do tří částí. V první části jsem popsala teorii, která je zásadní pro správné pochopení a přiblížení tématu. Zabývám se zde historií a teorií totální instituce, věznění a vězení. Důraz také kladu na gender, teorie sociální a mediální konstrukce reality a genderovanost mediálních obsahů. V druhé, metodologické části práce jsem charakterizovala vzorek výzkumu i výzkumnou metodu. Vytyčila jsem si zde také tematické analytické kategorie, hlavní a vedlejší výzkumné otázky a nakonec také cíle celého výzkumu. Ve svém výzkumu vycházím z etnografického výzkumu ženské věznice socioložky Kateřiny Nedbálkové. Její analýza mi pomohla ve stanovení analytických kategorií, dle nichž jsem rozčlenila vlastní výzkum. Analyzovala jsem cíleně vybraná data a na základě těchto poznatků jsem z nich vyvodila příslušné závěry, zodpověděla jsem své výzkumné otázky a zhodnotila dříve stanovené cíle.
Voyeurism as the characteristic feature of a man in contemporary society
Jarošová, Emília ; Šubrt, Jiří (vedoucí práce) ; Šafaříková, Radana (oponent)
Práca teoreticko- empirickej povahy sa venuje voyeurizmu v súčasnej spoločnosti. Zvláštna pozornosť je v práci venovaná subjektu v pozícii takéhoto voyeura a reflexii vlastného voyeurizmu subjektom, a to na prípade seriálu ako umelého súkromia, ktoré je pripravené pre pohľad voyeura. Práca má interdisciplinárny charakter a snaží sa skúmať voyeurizmus ako celospoločenský jav a poukázať na jeho príčiny v súčasnej spoločnosti. Teoretická časť uvádza voyeurizmus do širšieho kontextu rôznych teórií popisujúcich súčasnú (vizuálnu) spoločnosť. V praktickej časti sa snaží poodhaliť príčiny voyeurizmu ale najmä ich reflexiu subjektom, ako aj reflexiu voyeurizmu samotného. V záverečnej časti sa pokúša načrtnúť možné náhľady na problematiku voyeurizmu s prihliadnutím na výsledky praktickej časti. Cieľom tejto práce je teda interdisciplinárne skúmať voyeurizmus ako charakteristický rys súčasnej spoločnosti a prepojiť tak jednotlivé časti a hľadiská tejto problematiky, čím na neho poskytne komplexnejší náhľad, ako tiež snaha poodhaliť jeho príčiny a reflexiu týchto príčin subjektom. Kľúčové pojmy voyeur, voyeurizmus, pohľad, vizualita, seriál, súčasná spoločnosť, identifikácia

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí40 - 49dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.