Název:
The Wire: Neoformalistická analýza a analýza fikčních světů
Překlad názvu:
The Wire: Neoformalist Analysis and Analysis of Fictional Worlds
Autoři:
Svěrák, Matouš ; Hanáková, Petra (vedoucí práce) ; Svatoňová, Kateřina (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V rámci své bakalářské práce analyzuji narativní strukturu, styl, fikční svět seriálu The Wire a jejich vzájemné vztahy. Při samotné analýze vycházím z neoformalistických pozic a využívám teorie seriálové fikce tak, jak ji definoval Mgr. Radomír D. Kokeš, Ph.D., ve sborníku Intermediální poetika příběhu. Doufám, že praktickým užitím této mladé teorie pomohu prokázat její přínos analýze seriálů. V textu se dále věnuji popisu podmínek, které vedly ke vzniku The Wire, specifické pozici stanice HBO, výrobce seriálu, na televizním trhu a způsobu, jímž ovlivnila konečnou podobu seriálu. Dále reflektuji vztah The Wire k realitě, jeho specifika v kontextu žánru policejního seriálu a v neposlední řadě ho také vkládám do kontextu tvorby výkonného producenta a scénáristy Davida Simona. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)In my thesis I analyze the narrative structure, style, fictional world of The Wire, and their mutual relationships. I use neoformalist theory as the basis of my analysis, but I also employ theory of serial fiction by Mgr. Radomír D. Kokeš, PhD., that he introduced in the textbook Intermediální poetika příběhu. I hope that I can help to demonstrate analytical benefits of this young theory. I also discuss historical and economical context that lead to the creation of The Wire, specific position of television network HBO, the producer of The Wire, on the television market and ways in which this position altered the final shape of analyzed series. I reflect the relationship between The Wire and reality, its specifics in the context of the genre of cop shows. I also put The Wire in the broader context of the rest of the output of executive producer and screenwriter David Simon. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klíčová slova:
analýza; Baltimore; David Simon; fikční svět; HBO; kriminální seriál; makrosvět; neoformalismus; policejní seriál; seriál; subsvět; televize; teorie fikčních světů; teorie seriálové fikce; Špína Baltimoru; analysis; Baltimore; cop show; crime series; David Simon; fictional world; HBO; macroworld; neoformalism; series; subworld; television; The Wire; theory of fictional worlds; theory of serial fiction