Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 69 záznamů.  začátekpředchozí38 - 47dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Procesy intermediálního nastolování agendy na příkladu zpravodajství Českého rozhlasu
Czech, Jan ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl pomocí metody kvantitativní obsahové analýzy popsat základní charakteristiky procesů intermediální agendy ve zpravodajské a publicistické složce vysílání Českého rozhlasu. Teoretická část práce, která předchází samotné analýze, zasazuje koncept intermediální agendy do širšího kontextu výzkumu nastolování agendy, představuje nejzásadnějších studie uskutečněné v této oblasti, a poskytuje výklad příbuzných konceptů, jako je gatekeeping nebo zpravodajské hodnoty. V empirické části práce jsou nejprve analyzována data týkající se frekvencí odkazů na jednotlivé české mediální tituly, poté jsou prezentovány výsledky korelačních analýz, popisujících vztah mezi těmito intermediálními odkazy a tematickou agendou zpravodajství Českého rozhlasu.
Nastolování agendy v tématu uprchlictví: Analýza vztahu vystavení mediálním obsahům a pociťované důležitosti tématu
Michalová, Lea ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Diplomová práce se věnuje analýze vztahu vystavení mediálním obsahům o uprchlictví a pociťované důležitosti tohoto tématu. V práci je zvolen kombinovaný výzkumný design podle schématu QUAN → qual. V kvantitativní části je modelován vliv vystavení obsahům o uprchlictví na vnímání důležitosti tématu na datech sledovanosti televize a čtenosti periodického tisku při kontrole sociodemografických charakteristik respondenta. K nalezení vlivu byla použita binární logistická regrese. Analýza ukazuje, že vystavení obsahům o uprchlictví má skutečně vliv na míru důležitosti tématu pro respondenty. Do tohoto vztahu ovšem vstupují další proměnné, které modely nedokáží zachytit. Navazuje kvalitativní výzkum ve formě hloubkových rozhovorů, který byl použit pro doplnění zjištění z kvantitativní části. Z rozhovorů vyplynulo, že si jsou lidé vědomi zejména vlivu médií na to, o čem přemýšlí či se baví se svým okolím. Média mají podle některých dotazovaných silnější vliv u témat, jako je uprchlictví a imigrace, se kterými nemají dotazovaní osobní zkušenost, a jsou odkázáni na informace právě z médií. Kromě médií může mít na vnímání důležitosti vliv například hodnotová orientace respondenta, jeho životní zkušenost, sociální okolí nebo kritičnost přijímání zpráv.
Mediální reprezentace organizací občanské společnosti
Hartová, Tereza ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce představuje mediální reprezentace organizací občanské společnosti (OOS) prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy čtyř deníků (HN, LN, MFD a Právo). Cílem práce je analyzovat a popsat mediální reprezentace OOS ve vztahu k prvkům, které tyto reprezentace představují, dále pomocí prostoru a priority, témat, organizací a aktérů, které jsou s nimi spojovány. Zvolená metoda umožňuje komparaci mediálních reprezentací pro jednotlivé deníky. Práce vychází ze sociálně-konstruktivistického paradigmatu se zaměřením na teorii nastolování agendy, gatekeepingu a zpravodajských hodnot. Práce tematizuje specifika OOS a neziskovou logiku ve vztahu k mediální a žurnalistické logice a jejich vliv na výslednou podobu mediální reprezentací OOS, a to i s ohledem na možná nezisková dilemata. Výsledné mediální reprezentace jsou silně určovány regionalitou a vztahy s ostatními sektory. OOS jsou prezentovány prostřednictvím pozitivní a nekontroverzní tematiky dobrých skutků. Regionalita je spolu se sociální tematikou také nejfrekventovanějším tématem spojovaným s OOS.
Transmedia Storytelling & Amnesty International In the Czech Republic and the UK, 1993-2003
O'Donoghue, Veronique ; Cviklová, Lucie (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Od devadesátých let dvacátého století lze sledovat dva souběžné procesy: výrazný rozmach digitální komunikace a rozvoj neziskového sektoru. Ačkoliv neziskový sektor sílil globálně, v České republice byl tento růst ještě patrnější, navíc se zde neziskové organizace v první dekádě po pádu komunismu setkávaly se zajímavými výzvami. Předkládaná explanatorní případová studie srovnává pomocí SWOT analýzy organizaci Amnesty International v České republice a ve Velké Británii. Při náhledu na historii organizace, na způsob jejího fungování a na konkrétní aktivity různých jejích sekcí v obou zemích je aplikována metoda komunikace zvaná transmedia storytelling, jež je uplatňována například v žurnalistice či v komerčním sektoru, není ovšem příliš využívána v neziskovém sektoru. Cílem práce je prozkoumat, jak může být tato technika užitečná pro mezinárodní neziskové organizace, jako je Amnesty International, a to zejména v efektivitě tzv. nastolování agendy, při mobilizaci zdrojů a při volbě vhodných technik vedení kampaní a získávání finančních prostředků v závislosti na specifikách daného regionu. Klíčová slova: transmedia storytelling, Amnesty International, nastolování agendy, neziskové organizace, mobilizace zdrojů.
Framing media image of the Euromaidan in the reports of the RIA Novosti on the breakdown of 2013/2014
Kastrama, Siarhei ; Svoboda, Karel (vedoucí práce) ; Šír, Jan (oponent)
Práce zkoumá mediální obraz pouličních protestů, jmenovaných Euromaidanem, ve zpravodajství ruské zpravodajské agentury RIA Novosti (РИА Новости). Časově práce je omezena vznikem Evromaidanu na konce listopadu 2013 a koncem únoru 2014, kdy vláda v čele s prezidentem zmizela. První část práce se zabývá teoretickými východisky, které vysvětluji přístupy k vnímání vzájemné zaležnosti mezi publikem a medií. Dále představuje stručně principy a podstatu teorií nastolování agendy a rámcování, také jsou vysvětlováne takové pojmy jak rámce a jejich funkce. V metodologické části stanovuje kritéria pro výzkum a rozsah zkoumaného materiálu. Po metodologické části následuje analytická část, která analyzuje jednotlivé rámce, jež byly vytvořeny RIA Novosti. V závěru se dospivá k srovnání teoretických předpokladů a vysledků empirického badání, jinými slovy jaké vlastnosti Evromaidanu byly vyjadřovány nejvíc.
Česká krajní pravice v médiích a ve veřejném mínění
Avukatu, Jiřina ; Lupač, Petr (vedoucí práce) ; Sládek, Jan (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práce se zabývá prezentací krajně pravicové scény v masmédiích a ve spojení s vybranými kapitolami veřejného mínění za časové období 2011-2013. Teoretická část práce má tři hlavní části, část věnovanou krajní pravici v mezinárodním a českém kontextu, část představující vztah krajní pravice k masmediím, a část popisující situaci výzkumu krajní pravice v ČR. V navazující výzkumné části je zkoumán profil krajní pravice v médiích pomocí kvantitativní obsahové analýzy a její odraz ve veřejném mínění pomocí sekundární analýzy dat. Výsledky ukazují, že krajní pravice získává vstup do mediálních obsahů díky protestním aktivitám. Silná témata agendy krajní pravice rezonují s českým veřejným míněním, na druhou stranu ale veřejné mínění vnímá krajní pravici jako vážné bezpečnostní riziko a ohrožení pro demokracii, což z ní činí nepřijatelnou alternativu.
Komunikace sociální změny: případová studie kampaně Změna paradigmatu: Kouření v restauracích lidem vadí
Slíž, Miroslav ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Orban, Karol (oponent)
Bakalářská práce popisuje komunikační projekt "Změna paradigmatu: Kouření v restauracích lidem vadí", jehož cílem byla sociální změna dle teorie sociálního marketingu Philipa Kotlera. Cílem byla změna společenského, mediálního a politického diskurzu ohledně kouření v restauracích, a přispět tak k zákazu kouření v restauracích v České republice. Aktivitami v rámci projektu se povedlo narušit spirálu mlčení dle Noelle-Neumannové a vytvořit komunikační rámec, jehož vyzněním bylo, že lidem vadí kouření v restauracích. Samotný komunikační projekt je uveden do širších souvislostí, jako jsou základní aspekty komunikace tabákových výrobků v historii, role Edwarda L. Bernayse a jeho práce pro tabákový průmysl v podobě legendárního počinu - pochodní svobody, a aspekty současných protikuřáckých kampaní na příkladu Austrálie, kterou můžeme označit za protikuřáckou velmoc. Před popsáním samotného projektu je shrnuta situace v České republice na poli protikuřáckých kampaní. Popisovaný projekt zatím nedosáhl svého pomyslného vítězství v podobě zavedení zákazu kouření v restauracích, ale podařilo se významně změnit vnímání této problematiky u české veřejnosti a celkový mediální diskurz. Za to byl oceněn v osmém ročníku České ceny za public relations ve dvou kategoriích a Univerzita Karlova ho ocenila Cenou...
Konstruování mediální reality při odvolávání Mirka Topolánka
Renovica, Vera ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce Konstruování mediální reality při odvolávání Mirka Topolánka se věnuje analýze celkem 294 mediálních výstupů publikovaných či odvysílaných mezi 20. březnem a 1. dubnem roku 2010, týkajících se odchodu Mirka Topolánka z pozic v ODS v souvislosti s jeho výroky pro časopis LUI na téma židovské víry, homosexuální orientace či voličů ČSSD. Teoretická část práce přibližuje témata související s konstrukcí reality v díle Petera L. Bergera a Thomase Luckmanna, mediální rutiny, které s popsaným jevem souvisejí, a vznik mýtů dle Rolanda Barthese. Výzkumná část práce využívá propozic kritické analýzy diskursu s důrazem na kritickou lingvistiku k izolaci diskursů, které vytvářely souvislost mezi Topolánkovými výroky pro časopis LUI a jeho odchodem z ODS a politiky vůbec. Dílčí analýza se také zabývá sbližováním prostředků užívaných bulvárními a nebulvárními médii. Konečně sémiotická analýza se soustředí na karikatury Mirka Topolánka a identifikuje mýty, na základě nichž byla vnímána jeho image a možnost dalšího uplatnění v politice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 69 záznamů.   začátekpředchozí38 - 47dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.