Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Teorie nastolování agendy, rámcování a komunikace sociální změny na příkladu mediální kampaně za zákaz kouření v restauracích
Slíž, Miroslav ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Soukeník, Štěpán (oponent)
Diplomová práce představuje aplikaci teoretických rámců nastolování agendy, mediálního rámcování, veřejného mínění, spirály mlčení, komunikace sociální změny a sociálního marketingu včetně specifik kampaní veřejného zájmu na příkladu výzkumného projektu "Změna paradigmatu: Kouření v restauracích lidem vadí" Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy (FSV UK) a agentury Ipsos s následnou mediální kampaní za zákaz kouření v restauracích. Koncept veřejného mínění je představen společně s teorií spirály mlčení. Dále se práce věnuje otázce ovlivňování veřejného mínění skrze média, kde autor poznatky teorie agenda-setting a mediálního rámcování ilustruje příklady k tématu zákazu kouření v restauracích. U vybraných teoretických konceptů je uvedena jejich reflexe z pohledu vlivu síťových médií. Komunikace sociální změny je představena společně se sociálním marketingem a aspekty zdravotní komunikace. Konkrétní proces za sociální změnu je představen z perspektivy issues managementu. Součástí práce jsou dvě případové studie, které popisují jednotlivé fáze výzkumného projektu s mediální kampaní FSV UK a agentury Ipsos v kontextu představené teorie. Je analyzován význam a dopad projektu na veřejnou, mediální i politickou sféru.
Komunikace sociální změny: případová studie kampaně Změna paradigmatu: Kouření v restauracích lidem vadí
Slíž, Miroslav ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Orban, Karol (oponent)
Bakalářská práce popisuje komunikační projekt "Změna paradigmatu: Kouření v restauracích lidem vadí", jehož cílem byla sociální změna dle teorie sociálního marketingu Philipa Kotlera. Cílem byla změna společenského, mediálního a politického diskurzu ohledně kouření v restauracích, a přispět tak k zákazu kouření v restauracích v České republice. Aktivitami v rámci projektu se povedlo narušit spirálu mlčení dle Noelle-Neumannové a vytvořit komunikační rámec, jehož vyzněním bylo, že lidem vadí kouření v restauracích. Samotný komunikační projekt je uveden do širších souvislostí, jako jsou základní aspekty komunikace tabákových výrobků v historii, role Edwarda L. Bernayse a jeho práce pro tabákový průmysl v podobě legendárního počinu - pochodní svobody, a aspekty současných protikuřáckých kampaní na příkladu Austrálie, kterou můžeme označit za protikuřáckou velmoc. Před popsáním samotného projektu je shrnuta situace v České republice na poli protikuřáckých kampaní. Popisovaný projekt zatím nedosáhl svého pomyslného vítězství v podobě zavedení zákazu kouření v restauracích, ale podařilo se významně změnit vnímání této problematiky u české veřejnosti a celkový mediální diskurz. Za to byl oceněn v osmém ročníku České ceny za public relations ve dvou kategoriích a Univerzita Karlova ho ocenila Cenou...

Viz též: podobná jména autorů
6 Slíž, Martin
4 Slíž, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.