Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37,143 záznamů.  začátekpředchozí37124 - 37133další  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.74 vteřin. 

Invalidní a pozůstalostní důchody v ČR
Vargová, Viktoria ; Marek, Luboš (vedoucí práce) ; Mazouch, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou invalidních a pozůstalostních důchodů v České republice. První kapitola se věnuje vymezení pojmů používané v rámci důchodového pojištění, charakteristice důchodového systému obecně a právní úpravě současného systému. Druhá kapitola rozebírá plné a částečné invalidní důchody. Třetí kapitola popisuje vdovské, vdovecké a sirotčí důchody. Ve čtvrté kapitole je analýza současného důchodového systému, od zavedení současné platné právní úpravy až do roku 2007, se zaměřením na invalidní a pozůstalostní důchody. V podkapitole 4.1 je analytická předpověď výši a počtu jednotlivých důchodů do roku 2010. Pátá kapitola se zaměřuje na prognózy demografického vývoje obyvatelstva v České republice, na problémy současného důchodového systému a na navrhované změny v rámci nové reformy důchodového systému.

Řešení hluku z dopravy pohledem neoklasické a liberální ekonomie
Zelenka, Václav ; Vojáček, Ondřej (vedoucí práce) ; Lipka, David (oponent)
V úvodní část práce budou definovány základní používané pojmy, především hluk a indikátory používané k jeho hodnocení. Bude navazovat stručná charakteristika současné hlukové situace v ČR se zaměřením na překračování hlukových limitů a na vymezení rozsahu území, kde k tomu dochází. Další část práce bude věnována možným řešením hlukové problematiky pohledem neoklasické a liberální ekonomie. U neoklasické ekonomie půjde zejména o ekonomické hodnocení hluku a možnosti využití cost benefit analýzy. U liberální ekonomie bude věnována pozornost občansko právním soudním sporům v ČR a rozhodnutím soudů, které se týkaly hlukové problematiky. Poslední část práce se bude zabývat komparací obou přístupů a jejich výhodami a nevýhodami pro řešení dané problematiky.

Marketingový výzkum image značky McDonald's mezi lidmi ve věku 15-25 let
Štochl, Michal ; Procházka, Jan (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název: Marketingový výzkum image značky McDonald's mezi lidmi ve věku 15-25 let Cíle: Cílem této bakalářské práce je za pomoci nezávislého marketingového výzkumu zjistit, jaký image má značka McDonald's mezi lidmi ve věku 15 až 25 let, kteří v současnosti žijí v České republice. Výzkum se zaměřoval na povědomí respondentů o značce a jejích konkrétních prvcích, postavení na poli konkurence, asociace respondentů se značkou a hodnocení a povědomí o konkrétních marketingových aktivitách značky McDonald's. Metody: Pro marketingový výzkum, který byl proveden v rámci praktické části práce, byla použita technika elektronického dotazování. Výsledky: Výzkum poskytl odpovědi na všechny kladené otázky a výsledná data, která z něho vzešla, umožnila zhodnocení image, který značka McDonald's mezi cílovou skupinou má. V praktické části práce jsou prezentovány a graficky znázorněny výsledky ze všech oblastí, které byly ve výzkumu zahrnuty. Klíčová slova: značka, image značky, marketingová komunikace, marketingový výzkum

Ekologické zemědělství
Radoušová, Lucie ; Remtová, Květa (vedoucí práce) ; Hadrabová, Alena (oponent)
Cílem této bakalářské práce je objasnění pojmu ekologické zemědělství a jeho porovnání se zemědělstvím konvenčním. Jsou zde popsány principy a cíle tohoto způsobu hospodaření, výhody, které s sebou přináší a také vývoj ekologického zemědělství v Evropě i u nás v České republice včetně jeho současného stavu. Dále nás pak práce seznamuje s postupem žadatele při registraci ekologického zemědělství na farmě, s legislativní úpravou, kontrolním systémem nebo s podporou poskytovanou státem. Praktická část práce se věnuje hodnocení současného stavu ekologického zemědělství v České republice z pohledu zemědělců, kteří se zúčastnili dotazníkového šetření. A zabývá se hlavními problémy, které farmáři často řeší.

Daň z nemovitostí v Anglii
Horáková, Daniela ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Sedmihradská, Lucie (oponent)
Práce se nejprve zabývá významem daňových příjmů pro místní rozpočty, popisuje daňové zákony a odlišnosti v právní úpravě obou zemí. V České republice podléhají veškeré pozemky a stavby jedinému zákonu, zatímco v Anglii to upravují zákony dva. Vše závisí na účelu použití majetku -- zda je nemovitost a k ní přiléhající pozemek využíván k trvalému bydlení, či zda slouží k podnikání. První skupinu upravuje obecní daň, tu druhou daň z podnikání. Následně práce zkoumá anglické zákony týkající se zdanění nemovitostí z pohledu naplnění daňových principů a poukazuje, zda by některé aspekty právní úpravy zdanění nebylo vhodné zavést i v České republice.

Analýza konkrétního projektu Iniciativy Společenství EQUAL realizovaného v rámci Jihočeského kraje
Bártíková, Markéta ; Postránecký, Josef (vedoucí práce) ; Synková, Lenka (oponent)
Předmětem diplomové práce je postihnout jednotlivé fáze vývoje sociální politiky Evropské unie od jejích počátků jako celku a dále pak konkretizovat význam Iniciativy Společenství EQUAL jako nástroje pro naplňování Evropské strategie zaměstnanosti a boje proti všem formám diskriminace a nerovným podmínkám na trhu práce. Tato iniciativa je jednou ze čtyř, jež je v programovacím období 2000 -- 2006 financována ze Strukturálních fondů EU, a to z Evropského sociálního fondu (ESF). Analytická část práce je zaměřena na celkovou analýzu jednoho z projektů Iniciativy Společenství EQUAL s názvem "Podnikání bez překážek", jenž je realizován v rámci Jihočeského kraje. Cílem tohoto tříletého projektu je podpora osob z cílových skupin, které se rozhodnou řešit tíživou životní situaci v podobě nezaměstnanosti zahájením podnikatelské činnosti. Charakteristickým znakem tohoto projektu je vznik tzv. BENEFIT kontaktních míst sloužících k poskytování odborného poradenství v oblasti podnikání. Tato kontaktní místa vznikla v Oblastních kancelářích Jihočeské hospodářské komory.

Vnímání aktuálních trendů online reklamy se zaměřením na retargeting
Říhová, Terezie ; Huněk, Filip (vedoucí práce) ; Hrabánková, Markéta (oponent)
Diplomová práce obsahuje komplexní pohled na současnou podobu internetové reklamy v souvislosti s možnostmi, které s sebou nese nepřetržitý technologický vývoj soudobé společnosti. Internetová inzerce a její rozsah je nahlížena z marketingové perspektivy i v kontextu mediálních studií. Společně s historií online reklamy představuje diplomová práce vývoj internetového trhu a v těchto souvislostech je poukázáno na dosah online reklamního průmyslu. Čtenáři jsou seznámeni se základními typy online reklamy, platebními modely a způsoby nákupu internetové inzerce. Práce se podrobně věnuje moderním trendům, jako jsou programatický nákup reklamy, behaviorální cílení, retargeting a řada dalších, které jsou zkoumány z pohledu inzerentů, zprostředkovatelů internetového obsahu i samotných uživatelů, jejichž soukromí je těmito trendy z určitého pohledu narušeno. Pro poukázání na složitost dané problematiky práce obsahuje i hlubší technologické informace, v závěru teoretické části se dotýká také intenzivně diskutovaného tématu blokování reklamy. K vytvoření širšího závěru o řešeném tématu je součástí práce také interpretace dotazníkového šetření zaměřeného na běžné uživatele a prezentace poznatků ze strukturovaného dotazníku, který byl určen předním českým odborníkům z oblasti online marketingu.

The development of the information society for improving the competitiveness of the European Union
Borovská, Henrieta ; Bič, Josef (vedoucí práce) ; Řehořová, Veronika (oponent)
V současném světě 21. století pozorujeme přechod od prumyslové společnosti k informační společnosti. Tento dynamický proces nstartoval základní změny ve všech oblastech lidského života - šíření vědomostí, sociální interakce, ekonomika, řízení podniku, politika, médiá, vzdělávání, zdraví. Vývoj v informační společnosti probíhá vysokou rychlostí a klade mnohem vyšší nároky na vzdělání a kvalifikaci občanu, především v oblasti práce s informacemi a využívání moderních informačních a komunikačních technologií. Člověk se musí rychle a správně rozhodovat, musí se orientovat v množství informací, protože od rychlosti a správnosti rozhodnutí je podmíněný úspěch, schopnost konkurence, dokonce i přežití. V prubehu několika let je proto potřeba zajistit, aby byl téměř každý občan informačně gramotný, mal přístup k internetu a pociťoval výhody informační společnosti. Výsledkem bude zvýšení celkové vzdělanosti, produktivity a zaměstnanosti, začleňování znevýhodněných skupin občanu do společnosti, skvalitnění služeb, větší rust inovací a zefektivnění použití veřejných prostředku.

Data architecture and data marts in banks
Juhás, Michal ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Dobáková, Martina (oponent)
Diplomová práce se zaoberá datovou architekturou a datovými sklady v bankovní vertikále. V první části analyzujem odlišné přístupy budování datových skladů, následně se specializuju na operativní a analytické data marty. Analyzuju jejich význam, rozdíly a umístnění v podnikové architekture. Ve třetí kapitole se zaměřím na konkrétní data mart -- Asset Liability Management -- u kterého zjišťuju byznisový důvody vzniku. V následující kapitole analyzuju životní cyklus data martu v oblasti projektového menežmentu a v oblasti technické implementace. Hlavní přínos práce vidím především v analýze jednotlivých aspektů projektu ALM.

The theatre of Jonaš Záborský- contributory organization in Prešov.
Dobrovolská, Viera ; Khendriche Trhlínová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kadeřábková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na analýzu právni úpravy, financování a hospodaření příspěvkových organizácí na Slovensku. Cílem diplomové práce je analýza řízení a finanční-ekonomická analýza už konkrétni příspevkové organizace v oblasti kultury- Divadla Jonáša Záborského v Prešově. Práce poskytuje zajímavé informace i o vzniku, vývoji, návštevnosti a oblíbenosti této institucie. Součastí práce je výzkum, který pomohol odhalit, jak vnímají tuto instituci obyvatele města Prešov.