Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37,104 záznamů.  začátekpředchozí37085 - 37094další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.88 vteřin. 

Školní vzdělávací programy tělesné výchovy na středních školách
Hájevský, Martin ; Jansa, Petr (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Školní vzdělávací program tělesné výchovy na středních školách Cílem práce je přispět k řešení problematiky tvorby a využití školního vzdělávacího programu v předmětu tělesná výchova na gymnáziích a dalších druzích středních škol. Za důležitou považujeme zpětnou vazbu na problematiku z pohledu učitelů tělesné výchovy, kterou jsme prací získali. Studiem odborné literatury jsme zjišťovali zkušenosti získané v dané oblasti a historický vývoj u nás i v zahraničí. Požadované údaje jsme získali od učitelů TV pomocí dotazníkového šetření s použitím stratifikovaného dotazníku sestaveného pro učitele tělesné výchovy pod názvem: "Tělesná výchova ve školních vzdělávacích programech". Zjištěné poznatky a výsledky dotazníkového šetření jsme vyhodnotili a následně zformulovali doporučení pro další praktické využití. Klíčová slova: školní vzdělávací program, střední školy, přínos, využití, tělesná výchova

Gender ve škole
Zemková, Jana ; Nováková, Daniela (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Cílem práce je získání vhledu do problematiky genderu. Teoretický rámec práce je založen na vymezení pojmů gender, genderová identita, gender mainstreaming, gender a rodina, gender a škola. Ve výzkumné části zjišťuji míru informovanosti vyučujících o genderové problematice na základních školách. Ve své práci se snažím konfrontovat poznatky získané z prostudované literatury a ze školské praxe. Výzkumná část je doplněna terénními poznámkami. V závěru práce je formulováno doporučení o nutnosti dalšího výzkumu v této oblasti.

Koncepce a metodika programu pohybových aktivit ve vodě v rámci prevence dětské obezity
Kolářová, Jitka ; Hanušová, Jaroslava (oponent) ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vytvořit koncepci a metodiku pro pohybové činnosti ve vodě pro děti mladšího školního věku. Tyto činnosti jsou náplní pro volný čas dětí ve školní družině. Práce je koncipována s ohledem na zvyšující se výskyt dětské obezity a její prevenci. Při práci jsem vycházela z dostupné odborné literatury, zároveň jsem se v průběhu dvou let aktivně podílela na spoluutváření programu "Plaveme si pro zdraví" ve své kmenové školní družině.

Syndrom CAN - Tělesné trestání dětí jako možná forma týrání
Hájek, Jaroslav ; Dočkal, Jan (vedoucí práce) ; Milfait, René (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou syndromu CAN, zejména tělesným trestáním dětí jako možnou formou týrání. Práce je rozdělena na tři hlavní části. První a druhá část je teoretická a jsou v ní obsaženy informace o syndromu CAN a tělesných trestech, získané četbou odborné literatury a dalších zdrojů. Empirická část pojednává o dotazníkovém šetření a jeho výsledcích. Respondenty se stali žáci šestého ročníku Základní školy v Praze a Základní školy v Novém městě na Moravě. Cílem práce bylo ověřit předpoklad, že děti z Prahy mají větší zkušenost s tělesným trestáním než děti v Novém městě na Moravě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Poezie Jana Skácela jako inspirace pro dramatickou výchovu
Benešová, Kateřina ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Diplomová práce se zabývá tematikou propojení dramatické výchovy a poezie Jana Skácela. Zkoumá, zdaje možné spojit tyto dvě oblasti v práci učitele dramatické výchovy na 1. stupni ZŠ. Součástí je též charakteristika doby od roku 1945 do roku 1989 spolu se zachycením jejích specifik v oblasti vývoje literatury, zejména poezie. Práce se dále snaží o postihnutí poetiky veršů Jana Skácela, na které je nahlíženo v oblasti celého jeho díla, jak pro dospělé, tak pro děti. Jako podklad pro praktický výzkum slouží kniha "Uspávanky". V oblasti dramatické výchovy jsou v textu uvedeny základní poznatky o principech, metodách a technikách dramatické výchovy, které jsou vztaženy práci s lyrickou poezií.

Reflektivní aktivity ve výuce literatury
Slavíková, Denisa ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Peterka, Josef (oponent)
Diplomová práce Reflektivní aktivity ve výuce literatury se zabývá aplikací literární reflexe do hodin literatury na českých školách. Reflexi definuje na základě transakční teorie Louise Rosenblattové. Teoretická část vysvětluje, jak může zavedení reflektivních aktivit obohatit hodiny literatury z různých hledisek, např. motivace, tvořivost, paměť, estetické vnímání a doznívání. Argumenty pro aplikaci nachází také v požadavcích Rámcových vzdělávacích programů pro ZS a gymnázia. Další kapitoly se věnují praktické aplikaci aktivit ve třídě - uvádí metody jejich zavádění (tvorba pravidel, modelování aktivit, pravidla tvořivého vyučování) a podrobně popisují vybrané aktivity, např. dramatizaci, mapování příběhu, zápisy do čtenářského deníku aj. Teoretické poznatky si autorka ověřila v praxi při výuce na gymnáziu a poslední část práce popisuje tuto zkušenost. Přílohy obsahují několik užitečných pracovních listů k reflektivním aktivitám.

Integrace dětí s narušenou komunikační schopností
Bezděková, Libuše ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Štěpáníková, Alena (oponent)
Tématem diplomové práce je problematika integrace dětí s narušenou komunikační schopností. Teoretická část představuje dosavadní poznatky z odborné literatury týkající se integrace. Charakteristika postupuje od obecného pojetí ke speciálnímu vymezení. Jednotlivé kapitoly umožňují postupný náhled na problematiku integrace, zejména na ranou a předškolní péči o postižené děti, proces, podmínky a formy integrace v předškolním věku. Největší prostor je věnován integraci dětí s narušenou komunikační schopností. V praktické části jsou prezentovány výsledky průzkumu zaměřeného na kvantitu a kvalitu poskytované péče integrovaným dětem se speciálními vzdělávacími potřebami orientované především na integraci dětí s vadami řeči v průběhu posledních pěti let. Informace představené v diplomové práci by měly přispět k širšímu pohledu na tuto problematiku a vést k určitým postojům a zamyšlením nad dosavadním průběhem a způsobem integrace dětí s narušenou komunikační schopností. Práce může být i východiskem k další studii zaměřené např. k hledání příčin vzniku tak velkého množství integrovaných dětí s narušenou komunikační schopností. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Krátkodobé dobrodružné programy pro žáky na 1. stupni ZŠ
Lešinská, Silvie ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Nejméně za posledních dvacet let se člověk postupně vzdaluje přírodě. V současné době, která s sebou přináší trend multifunkčních sportovních areálů a center, se stále více sportovních aktivit odehrává v uzavřených halách a dalších uměle budovaných prostorech. Ve školních podmínkách jsou to tělocvičny, které mohou představovat zejména pro děti uměle vytvořený dobrodružný prostor. Avšak velmi záleží na zájmu a motivaci pedagogů a vychovatelů. Má práce hovoří o vybraných dobrodružných hrách v tělocvičně. Chtěla bych upozornit, že jde pouze o úzký okruh her, který původně vychází z aktivit v přírodě a má poukázat na možnosti jednoho z mnoha využití, zejména pak ve školní tělesné výchově. Navádí, jak výchovně působit a zároveň ovlivnit zájem dětí mladšího školního věku o netradiční aktivity, které využívají běžné náčiní a nářadí neobvyklým způsobem. Vybízí k zapojení fantazie a počítá s tvořivostí a rozvojem dovedností. Většinu námětů jsem čerpala z naší i ze zahraniční literatury, nejvíce pak z publikací Jana Neumana. Částečně jsem vycházela ze své praxe. Svou prací bych ráda přispěla k současné problematice, která řeší nedostatečné využívání dobrodružných her v hodinách školní tělesné výchovy. Snad bude alespoň malou inspirací nejen pro učitele a vychovatele na 1.stupni základních škol.

Analýza přípravného období v kategorii starší přípravky v profesionálním fotbalovém klubu
Kokštejn, Jakub ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Plachý, Antonín (oponent)
Analýza přípravného období v kategorii starší přípravky v profesionálním fotbalovém klubu (analytická a ověřovací studie tréninkových programů) Analysis preparatorv term for category of older childreen in profesional soccer club (analytic and verify study of training programs) Cflem této diplomové práce bude na základě studie literatury, postupů tréninkové činnosti a jejího plánování, objasnění otázky existence přípravného období v kategorii starší fotbalové přípravky v roční periodizaci tréninkového procesu. Bude li to možné, dojde k vytvoření teoretického modelu přípravného období a jeho porovnání se zimním a letním přípravným obdobím (2004/2005) starší fotbalové přípravky FK Marila Příbram. Dále mezi cíle práce patřilo získání a vyhodnocení kvantitativních údajů, které nám umožní lépe teoreticky zhodnotit otázky didaktického pojetí a organizačního zabezpečení sportovní přípravy. Posledním cílem bylo získání a vyhodnocení kvalitativních údajů, především z oblasti technicko- taktické, kondiční a psychologické přípravy hráčů v kategorii starší fotbalové přípravky. Metodou výzkumu byla zvolena osvědčená a hojně užívaná metoda pozorování. Pozorování bylo skryté, s účastí, systematické a probíhalo v přirozených podmínkách. Probíhalo v letním a zimním přípravném období v sezoně 2004/2005. Výsledkem pozorování...

Postoj katolické církve k zákonu o jednotné škole
Cigánek, Radim
Tato rigorózní práce je mírně upravená diplomová prácc, kterou jsem obhájil na katedře dějepisu a didaktiky dějepisu Pedagogické fakulty UK v lednu 2006. Změny spočívají hlavně v tom, že jsem na několika místech upravil text práce na základě nově objevených materiálů. Všechny nově citované materiály jsou z archivu Olomouckého arcibiskupství. Díky těmto materiálům jsem mohl ukázat ěást aktivit Matice cyrilometodějské v boji proti Jednotné škole. Kromě těchto obsahových úprav jsem změnil několik věcí v citacích pramenů a literatury a také jsem opravil některé překlepy, které jsem v odevzdané a obhájné práci i po korekturách přeci jenom nalezl. ľématem sporů o jednotnou školu jsem se během svého studia na Pcdf. UK dlouhodobě zabýval.. Ke svým výzkumům jsem přistupoval z hlediska historického a nikoliv pedagogického, jak to činili již někteří jiní v minulosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)