Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí36 - 45dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Monitoring energetických údajů v elektrickém vozidle
Krejz, Jan ; Dedek,, Jan (oponent) ; Baxant, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá monitoringem energetických údajů v elektrickém vozidle za pomocí moderní diagnostiky, pomoci vyčítání dat ze sběrnice CAN. Práci lze rozdělit na tři části. První část přináší teoretické seznámení s měřicími systémy, které se v elektromobilech nacházejí, dále se se zde nachází způsoby přenosu dat v rámci elektromobilu a možnosti jak tato data získávat. V druhé části je přehledový energetický model, který teoreticky popisuje možné toky elektrické energie v rámci elektromobilu, tato teorie je poté podložena modely v softwaru Simulink pro konkrétní situace a testy, kdy byly ověřovány teoreticky spočtené hodnoty spotřebované energie pomocí tohoto modelu. a hodnoty naměřené. V poslední části se nachází návrh testů a míst, kde by bylo vhodné tyto toky monitorovat. Některé z testů byly provedeny a následně vyhodnoceny.
Operační systém reálného času s fixní prioritou úloh pro Raspberry Pi
Kolář, Josef ; Peringer, Petr (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
Cílem této práce je realizace podpory volně dostupného operačního systému reálného času s fixní prioritou úloh na mikropočítači Raspberry Pi 3B+. Jako vhodný systém je vybrán projekt FreeRTOS, pro který je v práci zrealizováno běhové prostředí a představena podpora pro tvorbu uživatelských aplikací s preemptivními úlohami. To je prezentováno pomocí dvou demonstračních aplikací, z nichž první využívá dvou periodických úloh a monitorování sériovou linkou, a v rámci druhé je vytvořena podpora pro sběrnici CAN, pomocí které je stav úloh s čítači reportován. Výsledkem práce je tedy funkční úprava systému FreeRTOS určená pro běh na mikropočítači Raspberry Pi 3B+ vhodná pro časově kritické aplikace.
Možnosti analýzy dat ze sběrnice CAN
Krišková, Mahulena ; Pančík, Juraj (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možnostmi sběru a analýzy dat ze sběrnice CAN. Popisuje sběrnici od jejího historického vývoje po současnost, a zároveň rozebírá principy jejího fungování. Cílem bylo navrhnout metody snímání dat a jejich následnou interpretaci pro potřeby soudního inženýrství, především v otázkách jízdní dynamiky. Samotné zprávy na sběrnici nejsou standardně zašifrovány, běžný uživatel není schopen rozpoznat, co konkrétní zpráva reprezentuje. Jsou představeny jednotlivé metody pro snímání, zpracování a analýzu dat. Analytická část se soustředí na samotný proces získávání dat ze sběrnice CAN a možnostmi dekódování. Z několika softwarů byl vybrán jeden, pomocí něhož byla provedena experimentální část.
Modulární řídicí systém
Novotný, Jan ; Fiedler, Petr (oponent) ; Benešl, Tomáš (vedoucí práce)
Práce se věnuje návrhu elektroniky modulárního řídicího systému a všech potřebných atributů. V obecné části seznamuje čtenáře s problematikou průmyslových řídicích systémů a popisuje jejich funkcionalitu. Dále popisuje komunikační sběrnice a protokoly využívané v průmyslu pro přenos dat a popisuje operační systémy reálného času (RTOS). V praktické části se diplomová práce zabývá návrhem a realizací vlastního modulárního řídicího systému složeného z několika modulů. Modulární řídicí systém využívá svůj vlastní komunikační protokol pro výměnu dat mezi jednotlivými moduly. Jsou diskutovány různé možnosti využití tohoto modulárního řídicího systému.
Vzdálené monitorování vybraných subsystémů vozidla
Drahovský, Peter ; Peringer, Petr (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a realizací vestavěného systému a cloudové aplikace, umožňující vzdálené monitorování subsystémů vozidla skrze sběrnici CAN. Jsou zde popsány možné způsoby získávání informací o vozidle a  postup dekódování zpráv zasílaných na interní sběrnici automobilu. Pro získávání dat z dekódovaných zpráv bylo vytvořeno zařízení na bázi ESP32, které  je v pravidelných intervalech zasílá skrze bezdrátové sítě do cloudové aplikace.   Cloudová aplikace poskytuje webové rozhraní uzpůsobené mobilnímu telefonu, ve kterém je možné zobrazovat získaná aktuální data i jejich historický vývoj.
Komunikační standardy v automobilovém průmyslu
Plíšek, Marek ; Míša, Jiří (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce jsou datové sběrnice v automobilech. Cílem práce je popis datových sběrnic a porovnání jejich klíčových vlastností a funkčních parametrů. Zdroje pro porovnání sběrnic jsou čerpány z tuzemských i zahraničních zdrojů. Práce přináší kompletní srovnání všech běžně užívaných datových sběrnic: CAN, LIN, FlexRay, MOST, Ethernet. Výstupem analýzy je přehledná tabulka vlastností a parametrů sběrnic s popisem jejich výhod a nevýhod. Práce je doplněna úvahou nad budoucím vývojem komunikačních systémů v automobilech.
Diagnostický modul pro sběrnici Single-Wire CAN
Jež, Michal ; Doseděl, Martin (oponent) ; Havránek, Zdeněk (vedoucí práce)
V rámci bakalářské práce jsou rozebrány základní vlastnosti CAN sběrnice. Dále se tato práce zabývá dostupností obvodů pro realizace CAN sběrnice a fyzické vrstvy Single Wire CAN. Následně je zpracován návrh diagnostické jednotky pro CAN sběrnici. Dále se zabývá návrhem firmwaru pro diagnostický modul a PC programem pro následnou analýzu dat. Na závěr je otestována kompatibilita sběrnice Single Wire CAN se sběrnicí Low Speed CAN.
Experimentální pracoviště pro výzkum imobilizérů do automobilů
Kubát, Michal ; Možný, Radek (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou dálkového omezení rychlosti vozidla. Cílem práce je realizace experimentálního pracoviště, na kterém bude testováno omezení rychlosti pomocí připojení na interní CAN sběrnici automobilu. V teoretické části je proveden průzkum současných řešení omezovačů rychlosti a jsou zde uvedeny využívané technologie. Dále je v teoretické části proveden průzkum a popis bezpečnostních hrozeb a útoků na technologii ITS-G5. V praktické části bakalářské práce je realizováno experimentální pracoviště, které obsahuje OBD-II simulátor tvořený platformou Arduino UNO a přídavnými moduly, přičemž komunikace probíhá na CAN sběrnici. Součástí experimentálního pracoviště je také vysílač tvořený platformou Arduino NANO. Dále je zprovozněna bezdrátová komunikace mezi OBD-II simulátorem a vysílačem na frekvenci 433 MHz a je realizováno bezdrátové nastavování rychlosti. V závěru je navržena a implementována zpráva typu IVIM pro zpomalení rychlosti vozidla, struktura zprávy byla zvolena podle standardů ISO pro komunikaci technologií ITS-G5. Správnost implementace zprávy byla ověřena a funkčnost otestována pomocí OBD-II simulátoru. V práci tedy bylo sestaveno kompletní experimentální pracoviště, k němuž byl vytvořen návod.
Metodika návrhu synchronizace a obnovy stavu systému odolného proti poruchám
Szurman, Karel ; Fišer, Petr (oponent) ; Racek, Stanislav (oponent) ; Vlček, Karel (oponent) ; Kotásek, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato disertační práce představuje metodiku vytvořenou pro návrh synchronizace a obnovy stavu systému odolného proti poruchám. Metoda synchronizace stavu navržená podle popsané metodiky umožňuje opravit stav paměťových prvků systému, které jsou implementovány v aplikační logické vrstvě číslicového návrhu v FPGA a jejichž hodnoty nelze opravit částečnou dynamickou rekonfigurací. Vytvořená metodika popisuje možné způsoby návrhu metod synchronizace s ohledem na granularitu TMR, závislost funkce systému na předchozích stavech a samotné architektuře číslicového systému. Metodika se blíže zaměřuje na hrubozrnné architektury TMR a problematiku synchronizace stavu v systémech řízených stavovými automaty nebo procesorem. V této práci je využití vytvořené metodiky předvedeno na návrhu metod synchronizace stavu pro systém řadiče sběrnice CAN odolného proti poruchám a zabezpečený systém mikrokontroléru NEO430. Při experimentálním ověření mechanismů opravy a obnovy stavu systému po poruše byla ověřena jak správná funkce systémů, tak jejich spolehlivost v přítomnosti simulovaných poruch typu SEU. V závěru práce jsou diskutovány dosažené experimentální výsledky a přínos práce.
Vestavěná řídicí jednotka pro ovládání laboratorního zařízení
Voda, Zbyšek ; Strnadel, Josef (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem modulárního řídicího systému pro zařízení Golem používaného pro výzkum léků. Toho je docíleno rozdělením systému do modulů, komunikujících po CAN sběrnici, které mají přesně danou oblast, jež řídí. Pro řízení systému byl využit počítač Raspberry Pi 4. Součástí práce je design desek plošných spojů, obslužný firmware jednotlivých modulů, backendová aplikace pro řízení systému, poskytující aplikační rozhraní pro řízení systému, a také návrh jednoduchého komunikačního protokolu pro komunikaci mezi moduly. Navržený systém byl důkladně otestován v simulovaných podmínkách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí36 - 45dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.