Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35,664 záznamů.  začátekpředchozí35655 - 35664  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.64 vteřin. 

Analýza přípravy a vedení letních dětských táborů s rozdílným zaměřením s možností využití etapových herních celků.
Volfová, Martina ; Bartůněk, Dušan (vedoucí práce) ; Neuman, Jan (oponent)
Název: Analýza přípravy a náplně letních táborů s možností využití etapových her Cíl: V diplomové práci se zabýváme analýzou přípravy a náplně letních táborů s využitím etapových her. Srovnáváme reflexe dětí z letních táborů s využitím etapové hry a sportovního tábora. Metody: V praxi jsme ověřili několik etapových her na letních táborech dětí. K získání zpětné informace jsme použili anketu a slovní hodnocení účastníků letních táborů. Výsledky: Z výsledků šetření vyplynulo, že letní tábory jsou u dětí oblíbené, rozvíjí osobnost, dochází při nich k navázání nových kontaktů a komunikaci mezi dětmi, k získání nového poznání a osamostatnění se. Z výsledků usuzujeme, že prioritní podmínkou úspěchu každého tábora je chuť, úsilí a snaha vedoucích vytvořit správnou atmosféru, která dokáže děti nadchnout a vtáhnout do dění na táboře. Na vedoucích leží zodpovědnost kladného výsledku, výsledné prožitky a zážitky dětí, průběh a celkový výsledek tábora. Klíčová slova: letní tábor, příprava, hra, motivace, etapová hra 4 lllllfllllllllllll lllk

Firemní komunikace a PR na Internetu
Kunert, Pavel ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Pavlík, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá třemi základními problémy, které dále rozebírá a analyzuje. Je založena na srovnání tří firemních snah o efektivní public relations. Autor využívá pracovních zkušeností ze tří různých projektů v pozici osoby odpovědné za public relations a marketing. Práce tak ve výsledku porovnává možnosti a strategie tvorby efektivního public relations ve třech různě velkých společnostech. Kromě srovnávací studie těchto tří projektů, která sleduje jednak strategie rozličných podniků a jednak také možnosti využití internetu a dalších technologií pro větší efektivitu výsledné snahy, se práce zaměří také na analyzování úzké návaznosti marketingu a public relations. Přínosem práce je nový pohled na internetové PR z hlediska jeho návaznosti na informační systém používaný organizací, především na Customer Relationship Management část systému pro řízení vtahu s veřejností. Díky srovnání rozdílných strategií také pomůže odhalit chyby při realizaci public relations a zároveň pomůže s výběrem vhodných prostředků internetového PR. Třetí a čtvrtá kapitola práce popisuje začlenění public relations jednak do moderní internetové společnosti a komunikace, a jednak také do marketingového mixu organizací a firem. V dalších kapitolách již teoretické poznatky přecházejí v praxi na příkladech projektu hudebního festivalu Digital Sun a hudebního Clubu Na Rampě. Nejširší využití informačních technologií a IT/IS organizace pak uvidíme na příkladu přístupu k PR a marketingu ve společnosti Mironet, s.r.o.

Výchova k občanství - Člověk ve společnosti - didaktická analýza tematického okruhu a jeho realizace ve výuce
Dolejšková, Petra ; Jirásková, Věra (oponent) ; Havlínová, Ivana (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo na základě didaktické analýzy a analýzy výukových cílů tematického okruhu "Člověk ve společnosti" vytvořit výukový materiál využitelný pro učitele i žáky ve výuce Výchovy k občanství v 6. a 7. ročníku základních škol. Výběr tématu práce byl ovlivněn především naléhavou potřebou vytvořit výukový materiál, který by odpovídal současným principům ve výchově a vzdělávání, jak je zakotvuje Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, a pomoci tak učitelům v jejich pedagogické praxi. K tvorbě výukového materiálu byly vybrány dva tematické celky - Naše škola, Vztahy mezi lidmi. Výukový materiál byl zpracován formou metodických příruček a pracovních listů, které byly testovány na vybraných základních školách.63 Testování výukového materiálu umožnilo flexibilně reagovat na podněty žáků i učitelů a smysluplně korigovat výstupy vzniklé na základě teoretických východisek a didaktické analýzy s živou školní zkušeností. Nejdůležitější principy, které vtiskly charakter této práci a zásadně ovlivnily její způsob utváření a směřování, jsou především koncepce přípravy tematického celku podle M. Pasche, koncepce struktury pojmů J. S. Brunera využitá spolu s mentálním mapováním v pojmové a vztahové analýze učiva. V neposlední řadě byl také kladen důraz na aktivní a samostatné myšlení a přístup...

Personálně-pychologická diagnostika dotazníkem typologie osobnosti GPOP
Sněhotová, Jiřina ; Šípek, Jiří (oponent) ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce nabízí možnosti a limity využití Dotazníku typologie osobnosti GPOP (Golden Profiler of Personality) v kontextu personální psychologie. Pozornost je věnována obecným metodologickým zásadám využívání psychodiagnostických nástrojů, jejich přínosu pro personální praxi se zaměřením na výběr pracovníků a diskusi o zvýšení efektivity výběrového procesu psychicky méně náročných a zodpovědných pozic. Teoretická část se zabývá převážně metodou GPOP, která ve svém základu vychází z Jungovy teorie o psychologických typech, jež podnítila také vývoj dotazníku MBTI (Myers-Briggs Type Indicator), a také z pěti-faktorové teorie osobnosti. Spojením dvou naprosto rozdíl-ných přístupů vzniká nástroj, schopný interpretovat na jedné straně jedinečnost osobnosti a na straně druhé její podobnost určitému typu. V praktické části jsou analyzovány a hodnoceny psychometrické charakte-ristiky dotazníku, získané u výběru 524 respondentů. Reliabilita globálních škál je odhadována Cronbachovým alfa intervalem 0,8 - 0,9. Analýza korelací a explorační faktorová analýza zřetelně podporují předpokládaný konstrukt GPOP. Normy byly sestaveny pro vymezenou populaci a prezentovaná upozornění slouží při interpretaci výsledků.

Profesní role ředitele školy a etika jeho práce
Jíša, Petr ; Poláčková, Věra (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Tato teoretická práce se zabývá etikou v práci ředitele základní školy. Po vymezení základních pojmů provádíme popis možností morality člověka. Zabýváme se zejména prvky předporozumění etické praxi, morálnímu vědomí a ctnostem. V další kapitole vymezujeme profesní roli ředitele školy a požadavky na ni na základě různých přístupů. Osobní etika (moralita) na jedné straně a profesní role (erudice) na straně druhé jsou determinantami rozhodování a jednání ředitele školy v situacích s etickou dimenzí. Těžištěm práce je poslední kapitola, kde je provedena analýza vztahů, do kterých ředitel školy vstupuje. Jedná se o vztahy s kolegy ředitele, s žáky, nadřízenými a kontrolními orgány, rodiči, ostatními subjekty v kontextu s celospolečenskou odpovědností školy a její kulturou. V analýze se zaměřujeme na etické aspekty vztahů a formulujeme etická dilemata pro rozhodování ředitele školy. Práce tak po kritickém zhodnocení může sloužit jako podklad pro tvorbu etického kodexu.

Žák s autismem
Kaimová, Jitka ; Zemková, Jaroslava (oponent) ; Strnadová, Iva (vedoucí práce)
Základním tématem předkládané diplomové práce je problematika integrovaného vzdělávání žáků s autismem v běžných základních školách. Cílem diplomové práce je zmapování současné situace v integrovaném vzdělávání žáků s autismem ve Středočeského kraji, a to z pohledu krajského koordinátora pro oblast autismu jakožto nové instituce, která je zodpovědná za koordinaci poradenských a vzdělávacích služeb pro klienty s autismem v kraji, a je významným nástrojem k realizaci procesu integrace. Dílčím cílem diplomové práce je zjištění konkrétních zkušeností rodičů a asistentů pedagogů integrovaných dětí, zejména definování problémů, s nimiž se v procesu integrace nejčastěji setkávají. Diplomová práce by chtěla přispět k pedagogické praxi v oblasti integrovaného vzdělávání žáků s autismem, a to pokusem o upřesnění současných problémů, na něž bude potřeba se v budoucnosti zaměřit. Výsledky šetření považuje autorka za výchozí okruhy problémů, které by měly být dále podrobeny metodám kvantitativního výzkumu. Diplomová práce je strukturována do čtyř částí. První dvě části se zabývají vlivem charakteristik autismu na proces edukace a současnými možnostmi vzdělávání dětí s autismem, včetně integrace žáků do základních škol. Ústřední pozornost je věnována zejména specifickým podmínkám integrace dětí s autismem a institucím...

Reflektivní aktivity ve výuce literatury
Slavíková, Denisa ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Peterka, Josef (oponent)
Diplomová práce Reflektivní aktivity ve výuce literatury se zabývá aplikací literární reflexe do hodin literatury na českých školách. Reflexi definuje na základě transakční teorie Louise Rosenblattové. Teoretická část vysvětluje, jak může zavedení reflektivních aktivit obohatit hodiny literatury z různých hledisek, např. motivace, tvořivost, paměť, estetické vnímání a doznívání. Argumenty pro aplikaci nachází také v požadavcích Rámcových vzdělávacích programů pro ZS a gymnázia. Další kapitoly se věnují praktické aplikaci aktivit ve třídě - uvádí metody jejich zavádění (tvorba pravidel, modelování aktivit, pravidla tvořivého vyučování) a podrobně popisují vybrané aktivity, např. dramatizaci, mapování příběhu, zápisy do čtenářského deníku aj. Teoretické poznatky si autorka ověřila v praxi při výuce na gymnáziu a poslední část práce popisuje tuto zkušenost. Přílohy obsahují několik užitečných pracovních listů k reflektivním aktivitám.

Vliv organizační a ekonomické struktury na informace pro řízení po linii odpovědnosti
Kotásková, Martina ; Wagner, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šimeček, Ladislav (oponent)
Bakalářská práce "Vliv organizační a ekonomické struktury na informace pro řízení po linii odpovědnosti" je zaměřena na charakteristiku odpovědnostního účetnictví a jeho řešení v praxi. V teoretické části jsou shrnuty základní rysy odpovědnostního účetnictví. V praktické části je řešena aplikace dané problematiky v podniku Sklárny, a.s. včetně námětů ke změnám.

Outdoor - budování týmů v organizaci
Štefanová, Tereza ; Lorencová, Hana (vedoucí práce) ; Hrnčíř, Luděk (oponent)
Moje práce pojednává o podobě outdoorové metody budování týmů v organizaci. Metodologická část seznamuje čtenáře s obecnými pojmy úzce souvisejícími s budováním týmů. Jsou zde vysvětleny principy práce a spolupráce v týmu, jednotlivé týmové role i samotné vystupování týmu v rámci organizace. Skrze zážitkovou pedagogiku je v závěru metodologické práce přesunuta pozornost na principy fungování teambuildingu a jeho různá pojetí v praxi. V praktické části je pozornost směřována na konkrétní podoby outdoor programů v České republice se zaměřením na lanová centra. U konkrétních teambuildingových aktivit je vysvětlen jejich význam a funkce pro budování týmů včetně mých zkušeností z praxe. Práce by měla sloužit zejména jako ucelený přehled jednotlivých forem outdoorového teambuildingu v České republice a to nejen personalistům a ostatním poptávajícím subjektům po těchto službách, ale i samotným organizátorům a zprostředkovatelům.

Právní aspekty online marketingu
Kmoch, Štěpán ; Císařová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kučera, Zdeněk (oponent)
Právní aspekty online marketingu Čím více roste úloha internetu v dnešní společnosti na významu, tím více dochází k rozvoji relativně mladého a dynamického oboru - online marketingu. Jelikož ústředním cílem online marketingu je maximalizace zisku daného subjektu, může se tento komerční zájem snadno dostat do kolize se zájmy jiných subjektů. Ohroženými subjekty však nejsou jen konkurenční subjekty, ale velmi často právě i samotní zákazníci, jejichž oslovování je v oblasti internetu mnohonásobně snažší a levnější než ve "světě skutečném". V posledních letech navíc vyvstává na povrch otázka soukromí uživatelů internetu. Reakce práva spočívá zejména ve veřejnoprávní regulaci, nad jejímž dodržováním dohlíží vykonovatel veřejné správy, kterého tím zákonodárce pověřil. Nelze však opomenout ani regulaci soukromoprávní, která je však obvykle využívána především konkurenty porušivšího subjektu a nikoliv samotnými spotřebiteli. Diplomová práce nejdříve přibližuje samotný obor online marketing a jeho nástroje a následně se věnuje podrobnějšímu zkoumání jeho právní regulace, a to včetně dopadů na praxi. Cílem práce je nahlédnout na právní regulaci očima praxe, která ji často přijímá s nesouhlasem a pokusit se posoudit, zdali jsou tyto nevole důvodné či nikoliv.