Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35,599 záznamů.  začátekpředchozí35580 - 35589další  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.94 vteřin. 

Using Music in Teaching English
Hořejšová, Kateřina ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Žďárek, Karel (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na využití hudby (primárně písní) ve výuce angličtiny jako cizího jazyka. Teoretická část se zabývá různými aspekty prospěšnosti hudby. První kapitola pojednává o disciplíně muzikoterapie, následuje kapitola o Teorii afektivního filtru Stephena Krashena a následně kapitola o hudbě a mozku. Dále je zahrnuta kapitola o roli motivace prostřednictvím hudby a nástin možných kritérií pro výběr dobré písně. Kapitola o různých aspektech využití písní: k výuce gramatiky, slovní zásoby, výslovnosti a kultury uzavírají tuto část. Cílem praktické části je poskytnout příklady využití písní v hodinách angličtiny. Krátká kapitola se týká také jiných aktivit spojených s hudbou. Praktická část obsahuje dva výzkumy: první je výzkum série učebnic a druhý se zabývá výsledky průzkumu provedeném na různých typech škol. Klíčová slova: muzikoterapie, motivace, píseň, využívání písně

Vývoj vztahu dítěte a dobrovolníka v Programu Pět P
NOHEJLOVÁ, Pavla
Problematika vztahu dítěte a dobrovolníka v programu Pět P je velmi citlivou oblastí. Dosud nebyl v České republice proveden výzkum, který by se zabýval vývojem vztahu dobrovolníka a dítěte. Práce zkoumá vývoj vztahu dítěte a dobrovolníka na základě mapování změn v osmi dimenzích vztahu dle teorie Hindeho (1988). V teoretické části se práce nejprve zabývá programem Pět P jako takovým, jeho stručnou historií, principy a přínosy. Dále je v teoretické části pojednáno o vztazích obecně a vztahu dítěte a dobrovolníka v programu Pět P a jeho vývoji. Cílem práce je zmapovat vývoj vztahu dítěte a dobrovolníka v programu Pět P na základě změn ve výše jmenovaných osmi dimenzích vztahu. V praktické části bylo použito metody dotazování, techniky strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami, metoda zúčastněného pozorování a analýzy dokumentů. Výzkumný soubor tvořilo 15 respondentů (5 dobrovolníků, 5 dětí, 5 zákonných zástupců dětí). Výzkum probíhal v regionálním centru programu Pět P ve městě Písek. Výsledky práce tvoří analýzy rozhovorů vedených s dobrovolníky, dětmi a zákonnými zástupci po prvních třech měsících a po deseti měsících vztahu, dále pozorování na třech společných akcích u každé dvojice, analýzy zápisů ze supervizí a zápisků ze schůzek. Z výsledků vyplynuly dvě hypotézy. První z nich zní: Vztah dítěte a dobrovolníka v programu Pět P se vyvíjí v osmi dimenzích dle teorie Hindeho (1988). Druhá hypotéza zní: Každý vztah dítěte a dobrovolníka v programu Pět P se vyvíjí jiným způsobem. Práce obsahuje také doporučení pro praxi zvláště začínajícím koordinátorům programu Pět P. Tato doporučení se týkají příkladů otázek, pomocí kterých je možné zjišťovat změny v jednotlivých dimenzích vztahu a lépe tak sledovat, jakým způsobem se vztah vyvíjí. Práce může být užitečná jak koordinátorům, kteří v programu Pět P začínají, tak i těm koordinátorům, kteří již mají dlouhodobější zkušenosti s prací s dvojicemi v programu.

Školní vzdělávací programy tělesné výchovy na středních školách
Hájevský, Martin ; Jansa, Petr (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Školní vzdělávací program tělesné výchovy na středních školách Cílem práce je přispět k řešení problematiky tvorby a využití školního vzdělávacího programu v předmětu tělesná výchova na gymnáziích a dalších druzích středních škol. Za důležitou považujeme zpětnou vazbu na problematiku z pohledu učitelů tělesné výchovy, kterou jsme prací získali. Studiem odborné literatury jsme zjišťovali zkušenosti získané v dané oblasti a historický vývoj u nás i v zahraničí. Požadované údaje jsme získali od učitelů TV pomocí dotazníkového šetření s použitím stratifikovaného dotazníku sestaveného pro učitele tělesné výchovy pod názvem: "Tělesná výchova ve školních vzdělávacích programech". Zjištěné poznatky a výsledky dotazníkového šetření jsme vyhodnotili a následně zformulovali doporučení pro další praktické využití. Klíčová slova: školní vzdělávací program, střední školy, přínos, využití, tělesná výchova

Rozsah a použití reklamy v TV (povolení použití product placementu po 1.6.2010)
Rozumová, Markéta ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Gerbery, Juraj (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce "Rozsah a použití reklamy v TV (povolení použití product placementu po 1. 6. 2010)" se zaměřuje na změnu v české televizní tvorbě, která byla způsobena přijetím novely zákona, umožňujícího využívání product placementu, jako způsobu obchodního sdělení a zařazujícího tento komunikační nástroj mezi obchodní produkty televizních stanic. Práce stručněji popisuje vývoj product placementu od jeho historických počátků, přes rozšíření ve filmové tvorbě až k povolení v televizi. Popisuje právní úpravu PP v ČR a její výklad ze strany Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Podrobněji se zaměřuje na situaci v prostředí českých televizních stanic, na způsoby umístění produktu a možné výhody jeho použití v porovnání s klasickými reklamními spoty. Porovnává veřejnoprávní Českou televizi a soukromou TV Nova, uvádí konkrétní příklady pořadů, ve kterých se PP začal uplatňovat. Práce prezentuje názory mediálních odborníků, zadavatelů reklam, hodnocení a zásahy RRTV a názory diváků. Cílem práce bylo zjistit a zhodnotit, jak se uvedení PP do českého televizního prostředí projevilo v pořadech, zda se zda naplnilo očekávání zadavatelů a provozovatelů vysílání, zda se stalo přirozenou součástí televizních děl a jak je vnímáno publikem

Pohybové aktivity a jejich vliv na zdraví u dětí v předškolním věku v rámci mateřského centra
Babková, Kristina ; Kohnová, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je poukázat na vzrůstající prosperitu mateřských center mezi rodiči s malými dětmi. Práce je zaměřena na ověřování prospěšnosti pohybových aktivit pořádaných mateřskými centry a jejich vlivu na zdraví u dětí do cca-tří let věku. Hledá odpověď na otázku, zda opravdu mateřská centra z jaké části připravují děti pro nástup do mateřské školy. Klíčová slova Děti, pohybové aktivity, sportovní aktivity, hra, hraní, matka

The Creation of Personal Identity on Social Network Sites
Mesiariková, Ivana ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Táto diplomová práca hľadá spôsoby akými užívatelia sociálnych sietí chápu svoj virtuálny obraz, online identitu a ako sa online identita vytvára. Venuje sa aj tomu ako užívatelia nahliadajú na používanie sociálnych sietí a ako sa stavajú k tomu, že ich virtuálne profily reflektujú ich osobnosti a názory. Taktiež sa venuje tomu, ako vnímajú blízkosť "facebookového sveta", či ako svet tvorený z kontaktov na reálnych ľudí a tým pádom "sprostredkovane ľudský" alebo len studený virtuálny priestor. Užívatelia sociálnych sietí a internetu svojou činnosťou za sebou zanechávajú digitálnu stopu. Práca sleduje dopady tejto stopy, jej následky napríklad na online reputáciu alebo na ovplyvňovanie ostatných virtuálnych kontaktov užívateľa. Venuje sa aj rozdielom v prístupe k sociálnym sieťam na báze veku či genderu. V neposlednom rade sa venuje javom, ktoré sprevádzajú jedinca a jeho pôsobenie na sociálnych sieťach a internete: napríklad disinhibičný efekt, flaming, trolling či riziko špirály mlčania. Sleduje spôsoby akými sa komunikácia na sociálnych sieťach vyvíja. Na konci práca obracia pozornosť aj ku komerčnej stránke celej veci: aké sú možnosti inzercie na sociálnej sieti Facebook, aké sú možnosti využitia údajov, ktoré o sebe užívatelia poskytnú a čo z toho budú obe strany mať.

Hra v roli ve spontánních činnostech dětí předškolního věku
Luňáková, Jitka ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá v rovině teoretické i praktické hrou v roli ve spontánních činnostech dětí předškolního věku. Na mysli mám hry a činnosti, kdy dítě není nijak organizováno, ani vedeno a má možnost se svobodně rozhodnout co bude dělat. Úvod teoretické části diplomové práce popisuje význam a smysl hry v životě člověka s náhledem do historie her a uvádí i některé její teorie. Více je rozpracována teorie Jeana Piageta, který spojuje hru dítěte s jeho intelektuálním vývojem. Druhá kapitola se zaměřuje na specifika osobnosti dítěte předškolního věku z pohledu vývojové psychologie i vývoje současné společnosti se zaměřením na aktuální potřebu dítěte si hrát. V další části je v souvislosti s tématem zpracovaná charakteristika současné mateřské školy a její směřování s ohlédnutím do nedaleké předrevoluční doby. Čtvrtá kapitola se zabývá významem spontánních aktivit v mateřské škole. Zjišťuje, jakou úlohu v těchto činnostech hraje dospělý, jaký vliv na hru mají individuální a sociální rozdíly dětí a jak ji ovlivňuje heterogennost či homogennost skupiny. Teoretickou část uzavírá kapitola zabývající se hrou v roli a jejím významem pro předškolní dítě. Praktická část obsahuje cíle výzkumu a stanovené hypotézy. Uvádí jednotlivé techniky sběru dat výzkumu - strukturované přímé pozorování dětí v...

Preference v trávení volného času městské mládeže: mikrokultura "mall junkies" v prostoru obchodního centra
Radová, Lucie ; Šiftová, Jana (vedoucí práce) ; Fialová, Dana (oponent)
Lucie Radová: Preference v trávení volného času městské mládeže: mikrokultura "mall junkies" v prostoru obchodního centra 4 Abstrakt Tato diplomová práce se zaměřuje na volnočasové aktivity a místa, která preferuje pro trávení svého volného času městská mládež. Mým cílem je přiblížit a zmapovat nový trend v oblasti trávení volného času dnešních teenagerů - pasivní trávení volného času ve velkých nákupních centrech. Nákupní centra jsou dnes velmi vyhledávaným místem pro realizaci volnočasových aktivit, a to nejen mezi mládeží. V mé práci však hraje klíčovou roli právě mládež, neboť tuto skupinu populace chápu jako tu část společnosti, jež do určité míry, předurčuje budoucí společenský vývoj a ukazuje na celkovou atmosféru, která ve společnosti vládne. Klíčové je pochopit, proč teenageři svůj volný čas tráví tímto způsobem, a zjistit, co je vede k pasivitě při realizaci jejich volnočasových aktivit, co jim tato forma trávení volného času přináší a čím je pro ně specifický prostor obchodně-společenského centra, kde takto svůj volný čas tráví. Chci pochopit prostorové aspekty jejich pobytu v mikroprostoru obchodního centra a také poznat roli širšího společenského kontextu. V rámci mé práce byly použity metody zúčastněného pozorování, dotazníkového šetření, strukturovaných rozhovorů a také terénního výzkumu ve...

Význam spolupráce zdravotní sestry a středoškolského preventisty
Špinarová, Eva ; Langhammerová, Marcela (vedoucí práce) ; Machalová, Iva (oponent) ; Heřmanová, Jana (oponent)
Autor: Eva Špinarová Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové, Oddělení ošetřovatelství Název práce: Význam spolupráce zdravotní sestry a středoškolského preventisty Vedoucí práce: Mgr. Marcela Langhammerová, MUDr. Alena Vosečková, CSc. Počet stran: 94 Počet příloh: 6 Rok obhajoby: 2008 Klíčová slova: Návykové látky, sexuálně přenosné choroby, antikoncepce, první pomoc, adolescenti Bakalářská práce pojednává o vhodnosti spolupráce středoškolského preventisty se zdravotníkem na edukační činnosti v oblasti sexuálně přenosných chorob, antikoncepce, první pomoci a návykových látek. Popisuje závislosti na drogách, alkoholu a nikotinu (kouření), prevenci rodičovství, AIDS, kapavku, syfilis, hepatitidy B a C, meningokokovou sepsi, kardiopulmonální resuscitaci, stavění krvácení, šokové stavy, postiženého v bezvědomí, popáleniny a vývojové období adolescence. Práce je zaměřena na zjištění, zda je pro studenty SŠ/SOU přínosné, když s nimi o této problematice hovoří i zdravotník, nebo je přítomnost zdravotníka zbytečná a je dostačující, když dostávají informace pouze od pedagogů. Zjišťována byla míra současné informovanosti studentů o dané problematice a jejich reakce na přítomnost edukační činnost zdravotníka.

Prvky hry ve vzdělávání dospělých
Froněk, Jan ; Svatoš, Vladimír (oponent) ; Šerák, Michal (vedoucí práce)
"Hra" je ve vzdělávací praxi běžným pojmem, pod kterým si však lze představit velké množství i dosti odlišných aktivit. Předložená diplomová práce se zabývá definicí hry a jejím odlišením od aktivit s prvky hry. Popisuje hru jako obohacující součást života dospělých lidí. Snaží se vymezit místo "hry" v systému vzdělávacích metod a poukázat na skutečnost, že hra je pro andragogiku zajímavý fenomén, kterému stojí za to věnovat pozornost. Součástí je i pokus o kategorizaci her používaných ve vzdělávání dospělých. Nejrozsáhlejší část práce je věnována vedení rozborů herních aktivit, jakožto klíčové dovednosti lektora působícího v oblasti zážitkového vzdělávání. Díky rozboru se z proběhlého herního zážitku může stát v praxi využitelná zkušenost.