Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35,379 záznamů.  začátekpředchozí35370 - 35379  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.85 vteřin. 

Automatická kontrola správnosti sestavení výrobku
Doležal, Petr ; Šmirg, Ondřej (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Tato práce navrhuje softwarový algoritmus pro kontrolu klíčových vlastností výrobku na základě zpracování obrazových dat. Úvodem je popsána motivace, která předcházela jejímu vzniku. Následuje teoretický rozbor použitých pokročilých metod zpracování obrazu - Houghova transformace kružnic, mechanismus semínkového zaplavování. Autor přichází s vlastním mechanismem kompenzace nerovnoměrného osvětlení ve snímané scéně, který je založen na modelování ploch pomocí matematického aparátu Bézierových bikubik. Nechybí popis implementace v jazyce C/C++, metoda kompenzace osvětlení je implementována i prostředí MATLAB. Algoritmus je hodnocen pomocí procentuální úspěšnosti rozpoznání požadovaných vlastností. Důraz autor klade na časovou efektivitu realizace.

Vybrané hry pro výuku matematiky s důrazem na hru Překládání
Prokopec, Michal ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Cílem práce bylo vytvořit a v praxi ověřit hru Překládání, která je použitelná v hodinách matematiky za účelem procvičení znalostí pojmů, jejich definic, správného zápisu konstrukce a přesného vyjadřování vůbec. Byly provedeny a vyhodnoceny dva výukové experimenty s touto hrou a popsány její přínosy a meze: aktivita je přínosná pro procvičování výše uvedených znalostí, ale vyžaduje pečlivou přípravu a není použitelná pro procvičení operací s čísly. Práce je doplněna přehledem několika výzkumů, které se zabývají hrami ve vyučování matematice. Její nedílnou součástí je i seznam třinácti her, které lze použít v hodinách matematiky. Hry jsou stručně popsány a doplněny vlastními zkušenostmi z jejich používání.

Korekce a kompenzace při měření teplot
Zábranský, Jaroslav ; Janečka, Jan (oponent) ; Vdoleček, František (vedoucí práce)
Teplota je považována za základní veličinu v oblasti průmyslového měřeni, protože na její hodnotě je závislá řada výrobních procesů a regulaci Práce je zaměřena na vlivy, působící negativně na přesnost výsledku měření teploty. Uvádí přehled těchto chyb a jejich možných kompenzací a korekcí s důrazem na časté chyby dynamické. Dynamické vlastnosti je nutné znát pro analýzu a syntézu měřících a regulačních systémů. Součástí je rovněž jednodušší model pro automatické řešení některých vybraných korekcí.

Analýza tréninkové jednotky ve squashi
Stöckelová, Martina ; Süss, Vladimír (vedoucí práce) ; Matošková, Petra (oponent)
Název: Analýza tréninkové jednotky ve squashi Cíle: Cílem práce je rozpoznat, jak trenéři squashe člení své tréninkové jednotky, jak postupně řadí jednotlivá cvičení v hlavní části hodiny a v jaké intenzitě zátěže tyto cvičení jsou. Druhým cílem práce je pomocí metody MADI objasnit jaké způsoby interakce probíhají mezi trenérem squashe a hráčem při výuce. Metody: V práci jsme použili metodu zúčastněného pozorování, kdy výzkumník byl v roli úplného pozorovatele. Sběr dat probíhal pořízením videozáznamu a audiozáznamu tréninkové jednotky třiceti trenérů squashe. Rozbor dat jsme provedli metodou modifikované analýzy didaktické interakce a metodu pozorování pomocí kategoriálního systému jsme použili k rozboru struktury tréninkové jednotky. Výsledky jsme interpretovali komparací. Výsledky: Při analýze struktury tréninkové jednotky jsme zjistili, že většina svěřenců trenérů začíná tréninkovou jednotku přípravou pohybového systému na zatížení, polovina trenérů zařazovala v hlavní části ve správné posloupnosti cvičení určité intenzity a téměř polovina svěřenců trenérů provádí regeneraci hybného systému po náročné pohybové činnosti. Zjistili jsme, že způsob didaktické interakce u trenérů je velmi rozdílný. Trenéři tráví téměř celý objem času tréninkové jednotky na kurtu ve spoluúčasti s hráčem, největší...

Terénní vyučování průřezových témat v geografii: environmentální výchova
Bukovinský, Martin ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Práce představuje jakýsi návod pro vytvoření formálně i metodicky správné terénní výuky environmentální výchovy v rámci výuky geografie. Obsahuje tři kapitoly, přičemž první dvě se věnují teoretické stránce environmentální výchovy a třetí již charakterizuje přímo konkrétní uvedení výuky do praxe. První kapitola je věnovaná teorii environmentální výchovy. Charakterizuje okruh témat, kterým se věnuje, uvádí její cíle a dokládá její důležitost pro budoucnost. Uvádí také její zasazení do kurikulárních dokumentů, a to jak domácích, tak zahraničních, přičemž je srovnává. Druhá kapitola popisuje vhodné metody a formy výuky, které lze k výuce environmentální výchovy použít. Uvádí výhody a nevýhody těchto metod a vybírá z nich tu nejvhodnější. Uvádí také seznam pomůcek potřebných pro úspěšnou realizaci terénní výuky. Třetí kapitola se již týká přímo destinací, kterých využiji k realizaci navrhované výuky. Uvádí jejich stručnou charakteristiku a důvody jejich výběru. Dále zde uvádím podrobný soupis cíl, kterých je možno pomocí mé práce v daných lokalitách dosáhnout.

Možnosti zapojení edukační činnosti sestry ve veřejném zdravotnictví
HOSPODÁŘOVÁ, Lenka
Téma mé práce ,,Možnosti zapojení edukační činnosti sestry ve veřejném zdravotnictví`` jsem si zvolila, protože edukace tvoří velkou část profesionální činnosti zdravotní sestry, je tedy podstatným aspektem ošetřovatelské praxe. Edukační proces nebo-li edukace je činnost, kdy se nějaký člověk učí a jiný mu učení umožňuje, tedy vyučuje. Probíhá v nějakém edukačním prostředí, což je dáno fyzikálními podmínkami (čekárna, speciální edukační místnost, školní třída apod.), dále přítomnými lidmi a jejich psychosociálními vztahy. Edukace pomáhá k naplnění preventivních cílů moderního ošetřovatelství. Způsob jak toho dosáhnout je v cílené primární péči, kdy se sestry zaměří na identifikaci zdravotních rizik a jejich následnou eliminaci s aktivním zapojením klienta do péče o sebe samotného s pomocí sestry a lékaře. Proto je důležité, aby sestra edukátorka byla dostatečně vzdělaná a mohla edukaci kvalitně provádět. Pro uskutečnění výzkumu v rámci mé bakalářské práce bylo použito kvantitativního výzkumného šetření, kdy byla použita metoda dotazování, technika dotazníku. Dotazník byl anonymní. Výzkumný soubor tvořily všeobecné sestry pracující v ambulantních zařízeních ve městech Jindřichův Hradec a České Budějovice. Tato práce si kladla za cíl zjistit možnosti využití role sestry edukátorky ve veřejném zdravotnictví. Byly stanoveny čtyři hypotézy. H1 zněla: Role sestry edukátorky je možné využít ve veřejném zdravotnictví. H2 Sestry mají zájem o uplatnění role sestry edukátorky ve veřejném zdravotnictví. H3 Sestry vnímají roli sestry edukátorky za podstatnou v systému veřejného zdravotnictví a H4 O roli sestry edukátorky má zájem vedení organizací systému veřejného zdravotnictví. Všechny čtyři hypotézy byly potvrzeny. Cíl práce byl splněn. Výzkum ukázal, že o edukaci mají zájem sestry, jejich nadřízení a také klienti. Edukace se tak stává zásadní pro veřejné zdravotnictví, které je povinné pružně reagovat na potřeby klientů. Práci je možné využít jako návod pro studenty i pracující sestry, jak vykonávat hodnotnou edukaci, jaké použít pomůcky, materiály a jak by měly správně vypadat.

Úroveň znalostí dětí mladšího školního věku v poskytování první pomoci
Hrunková, Lenka ; Kuhnová, Věra (oponent) ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce)
Poskytnutí laické první pomoci člověku, který je v nouzi, spadá do soustavy morálních i občanských povinností každého člověka. Tento fakt mě velice inspiroval ve výběru tématu své diplomové práce. I děti mladšího školního věku tvoří skupinu občanů, která má nejen morální, ale hlavně občanské povinnosti, a proto se i jí týká problematika poskytování laické první pomoci. Jelikož studuji učitelství pro 1. stupeň základní školy, je mým cílem ve své práci zjistit, jaká je úroveň znalostí dětí mladšího školního věku v poskytování první pomoci. Vybrala jsem jen nčkolik stavů, o kterých si myslím, že by je dčti na 1.stupni základní SKoly mely rozpoznat a následní správně o M t . S v o u p r á c i r o z d ě l u j i na tři č á s t i , V časti teoretické se zabývám školními vzdělávacími programy, to vždy se zaměřením na pasáže, zabývající se základní první pomocí. Ze získaných poznatků jsem sestavila test, který se stal jedním z prostředků mého empirického šetření. Dále charakterizuji vybrané stavy, uvádím jejich správné ošetření i nejčastěji chyby při ošetřování. V praktické části dávám prostor k vypracování testu první pomoci a k realizaci praktických modelových situací, ve kterých mají děti teoreticky i prakticky prokázat znalost laické první pomoci u vybraných stavů, jakými jsou odřeniny, kolapsový stav,...

Jazykové ztvárnění národnostních stereotypů v českých médiích
Vlasáková, Zuzana ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Chejnová, Pavla (oponent)
Resumé Magisterská diplomová práce Jazykové ztvárnění národnostních stereotypů v českých médiích se zabývá tím, jaké stereotypy o vybraných národnostních/etnických skupinách - Romech, Vietnamcích a Rusech - se ve zvoleném vzorku českého tisku objevují a jakými jazykovými prostředky se projevují. Práce vychází z předpokladu, že i přes snahu médií o politickou korektnost, jež je součástí většiny etických kodexů novinářů, není možné eliminovat některé sdílené ustálené představy o příslušnících národů/etnik, nazývané národnostní stereotypy, a že mediální obraz světa vypovídá o našem jazykovém obrazu světa. Hlavním metodologickým zdrojem byla teoretická východiska kognitivní lingvistiky, zejména tzv. teorie prototypů/stereotypů a kategorizace, tedy způsobu rozvrhování a uchopování světa, který nám pomáhá mu porozumět. Každé národnostní/etnické skupině je věnována jedna kapitola popisující způsob kategorizace a jednotlivé kategorie, jež vyplynuly z analýzy. Rovněž jsou uvedeny stereotypy zjištěné na základě výzkumu materiálu. Klíčová slova: Romové, Vietnamci, Rusové, stereotypy, kategorizace, kognitivní lingvistika, média

Vlastnosti charakterizující kriticky ohrožené druhy naší květeny
Gabrielová, Jarmila ; Münzbergová, Zuzana (vedoucí práce) ; Mihulka, Stanislav (oponent)
Pochopení druhové vzácnosti a procesů které ji podmiňují je klíčové pro zachování vzácných a ohrožených druhů. Vyznačují se vzácné a ohrožené druhy nějakými specifickými vlastnostmi, které je odlišují od druhů hojných a mohou tak být příčinou jejich vzácnosti a ohrožení? Právě tuto otázku jsem se snažila zodpovědět ve své práci analýzou biologických a ekologických charakteristik kriticky ohrožených druhů rostlin České republiky (kategorie C1 Červeného seznamu, Procházka 2001). Vegetativní, generativní i ekologické vlastnosti druhů C1 jsem porovnávala s vlastnostmi druhů jim blízce příbuzných hojných (z důvodu fylogenetické korekce), s vlastnostmi druhů blízce příbuzných hojných, rostoucích na stejném typu stanoviště (protože řada rozdílů v druhových charakteristikách může být způsobena adaptací na odlišný typ stanoviště) a zároveň s vlastnostmi druhů celé české květeny. Údaje o druzích jsem vyhledávala v literatuře a databázích, malou část dat jsem zjišťovala experimentálně. Ukázalo se, že ve srovnání s druhy blízce příbuznými hojnými dosahují druhy C1 menší výšky, kvetou kratší dobu, je mezi nimi větší zastoupení autokompatibility, mají vyšší hodnoty terminal velocity, odlišují se způsobem disperze i řadou ekologických charakteristik a rozšířením (např. nižší zastoupení c-strategie, vyšší Ellenbergovy...

Plánování a analýza velkých projektů za pevnou cenu
Král, Miroslav ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Reich, Pavel (oponent)
V oblasti odhadování IS/IT projektů bylo v uplynulých letech vyvinuto značné množství různorodých metod. Tyto metody by měly být používány s ohledem na několik faktorů. Volba a použití metody odhadu by měla zohlednit fázi projektu, ve které se odhalovatel nachází, a různorodé spektrum externích vlivů, jejichž složení a intenzita působení je velmi rozdílná a individuální. Přesnost odhadování výrazně ovlivňuje úspěšnost celého projektu. Z tohoto důvodu by se měla této problematice věnovat zvýšená pozornost. Cílem této diplomová práce je poskytnutí uceleného pohled na problematiku odhadování velkých projektů za pevnou cenu. Cíl této práce je naplněn především prostřednictvím poskytnutého přehledu a vymezením vybraných metod, seznamu nejčastějších chyb a interpretací výsledků analýzy portfolia projektů realizovaných v mezinárodní společnosti. Očekávaný přínos diplomové práce spočívá ve vymezení procesně správného a úplného popisu tvorby ceny projektu za pevný rozsah práce, kterou může dodavatel s rozumnou mírou rizika garantovat. Další očekávaný přínos práce spočívá v interpretovaných výstupech analýzy portfolia projektů realizovaných mezinárodním dodavatelem IS/IT produktů a služeb, které lze využít pro efektivnější odhadování a řízení portfolia projektů.