Název:
Analýza tréninkové jednotky ve squashi
Překlad názvu:
Analysis of training unit in squash
Autoři:
Stöckelová, Martina ; Süss, Vladimír (vedoucí práce) ; Matošková, Petra (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Analýza tréninkové jednotky ve squashi Cíle: Cílem práce je rozpoznat, jak trenéři squashe člení své tréninkové jednotky, jak postupně řadí jednotlivá cvičení v hlavní části hodiny a v jaké intenzitě zátěže tyto cvičení jsou. Druhým cílem práce je pomocí metody MADI objasnit jaké způsoby interakce probíhají mezi trenérem squashe a hráčem při výuce. Metody: V práci jsme použili metodu zúčastněného pozorování, kdy výzkumník byl v roli úplného pozorovatele. Sběr dat probíhal pořízením videozáznamu a audiozáznamu tréninkové jednotky třiceti trenérů squashe. Rozbor dat jsme provedli metodou modifikované analýzy didaktické interakce a metodu pozorování pomocí kategoriálního systému jsme použili k rozboru struktury tréninkové jednotky. Výsledky jsme interpretovali komparací. Výsledky: Při analýze struktury tréninkové jednotky jsme zjistili, že většina svěřenců trenérů začíná tréninkovou jednotku přípravou pohybového systému na zatížení, polovina trenérů zařazovala v hlavní části ve správné posloupnosti cvičení určité intenzity a téměř polovina svěřenců trenérů provádí regeneraci hybného systému po náročné pohybové činnosti. Zjistili jsme, že způsob didaktické interakce u trenérů je velmi rozdílný. Trenéři tráví téměř celý objem času tréninkové jednotky na kurtu ve spoluúčasti s hráčem, největší...Title: Analysis of training units in squash Targets/aims:The aim is to identify as squash coaches divided their training session and how gradually shift the individual exercises in the main part of the lesson and at what level of exertion these exercises are. The second aim is using the MADI clarify which aspects of interactions take place between coach and player of squash in the training session. Methods: At work we used the method of participant observation, where the researcher was that of a full observer. Data were collected by video and audio recording of acquisition training session thirty squash coaches. Data analysis was performed using the modified analysis didactic interaction and observation method using a categorical system was used to analyse the structure of the training session. The results were interpreted comparisons. Results: When we are analysing the structure of the training session, we found that most of the wards of the coaches training workout begins musculoskeletal system load, half of the coaches listed as the main part in the correct sequence specific exercise intensity and almost half of the wards of the coaches' momentum system performs regeneration after intensive physical activity. We found that the method of teaching interactions for coaches is very different....
Klíčová slova:
analýza didaktická interakce; sportovní hra; squash; struktura tréninkové jednotky; analysis didactic interaction; sports game; squash; structure of training session