Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35,044 záznamů.  začátekpředchozí35035 - 35044  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.80 vteřin. 

Mediální vzory psychické odolnosti předškolního dítěte
Jeriová, Adéla ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Předložená práce se zabývá mediálními vzory psychické odolnosti předškolního dítěte. V teoretické části jsou zpracovány poznatky o vývojovém období předškolního dítěte, o sociálním učení a napodobování a psychické odolnosti jedince. Dále je věnována pozornost výkladu problematiky spjaté s médii, především účinkům mediální komunikace, dětskému televiznímu divákovi a modelovému učení skrze televizní vysílání. V empirické části byla provedena kvalitativní analýza osmnácti dětských animovaných pořadů. V rámci analýzy jsme zkoumali jednak náročné situace vyskytující se v daných pořadech, jednak způsoby zvládání (copingové strategie) těchto situací. Po jejich zhodnocení jsme dospěli k návrhu doporučení dětských pořadů, které jsou vhodné z hlediska možného vlivu na rozvoj psychické odolnosti předškolního dítěte ve smyslu self-efficacy, a porovnání české a zahraniční tvorby v tomto ohledu. KLÍČOVÁ SLOVA Psychická odolnost, self-efficacy, nápodoba, média, televize, animované pořady, kvalitativní výzkum

Role učitele v procesu utváření sebepojetí žáka
Volfová, Kamila ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
Teoreticko empirická diplomová práce "Role učitele v procesu utváření sebepojetí žáka" má za cíl prozkoumat téma sebepojetí z perspektivy osob podílejících se na výchovně vzdělávacím procesu. Především z hlediska osobnostně sociálního rozvoje, jehož podstatnou složkou je vývoj sebepojetí žáka. Zkoumá možnosti a meze pedagogické praxe a snaží se nalézt určitá východiska a doporučení, která mohou učitelům pomoci lépe zvládnout nároky, které současná společnost na výchovu dětí klade. Zároveň se snaží dát učitelům k dispozici nástroj, kterým by jednoduše a efektivně zjistili úroveň své práce na rozvoji sebepojetí svých žáků.

Gay otcovství. Výraz aktivismu v českém kontextu?
Ciprová, Kristýna ; Sokolová, Věra (vedoucí práce) ; Kolářová, Kateřina (oponent)
Cílem této práce bylo zmapovat gay otcovství coby málo tematizovaný a diskutovaný fenomén, který nebyl v českém prostředí dosud podroben důkladnému výzkumu. Práce proto prozkoumává názory vybraných gay mužů na rodičovství. Polostrukturované rozhovory s 30 muži umožnily zkoumat, jakým způsobem je v českém kontextu otázka gay otcovství a rodičovství konstruována (jak a kde tyto představy vznikají a jakým způsobem jsou udržovány a transformovány). Důležitým aspektem při zkoumání touhy gay mužů po dětech je uvědomit si důsledky institucionálních bariér a zákazů, které společnost systematicky vytváří. Z tohoto důvodu práce využívá jakožto komparativní rámec zmapování situace ve Skandinávii a Španělsku, které jsou v oblasti úpravy legislativy rodičovských práv gayů a lesbických žen na zcela jiné úrovni než Česká republika. Ze srovnání stavu v těchto zemí s českým prostředím vyplývá teze o klíčových faktorech, které se na institucionalizaci stejnopohlavních partnerství a rodin podílejí. Jedním z těchto faktorů byl aktivismus, jehož propojení s gay otcovstvím se stalo koncepčním rámcem této práce. Teoretická část se proto dále věnuje obecnému utváření nových sociálních hnutí, aktivistickému působení a specifickému chápání (g/l) aktivismu v českém kontextu. Zjevná nechuť (dotazovaných) gay mužů podílet se na...

Učení dospělých v neziskových organizacích
Grieslerová, Zuzana ; Mužík, Jaroslav (oponent) ; Kopecký, Martin (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci si kladu za cíl představit systém vzdělávání v konkrétní neziskové organizaci, v Junáku - svazu skautů a skautek ČR. Pro zasazení činnosti této neziskové organizace do širšího rámce občanské společnosti stručně nastiňuji pojetí neziskových organizací a jejich postavení a úlohu v české společnosti. Dále se věnuji konceptu dobrovolnictví, který je pro neziskové organizace stěžejním tématem, protože většina neziskových organizací funguje z velké části na dobrovolnické bázi. Představuji rovněž význam dobrovolné práce pro učení dospělých. Vzdělávací systém Junáka - svazu skautů a skautek ČR zahrnuje vzdělávání pro všechny dospělé členy Junáka, kteří zajišťují fungování celé organizace. Hlavní pozornost věnuji vzdělávání činovníků, kteří vedou oddíly a podílí se na výchově dětí a mládeže. Výchovná činnost je pro tuto organizaci klíčová, a proto je i vzdělávání vůdců a dalších osob pracujících s dětmi hlavní prioritou celé organizace. Nezanedbatelnou roli hraje ovšem i další oblast vzdělávání, která připravuje odborníky pro výkon manažerských funkcí. Úkolem lidí na těchto pozicích je zajišťovat podmínky pro optimální chod celé organizace a vytvářet metodické, informační i finanční zázemí pro naplnění poslání organizace, kterou je již zmíněná výchova dětí a mládeže.

Proces zavádění nového produktu ve franchisingové firmě
Žďárská, Iva ; Turnerová, Lenka (vedoucí práce) ; Krejčík, Petr (oponent)
Práce popisuje podstatu franchisingu a předpoklady jeho úspěšného fungování. Je charakterizován vznik, vývoj a současný stav franchisingu v České republice. Dále jsou analyzovány nezbytné náležitosti franchisingového podnikání, tj. franchisingová smlouva a manuál. V praktické části je zhodnocen a blíže specifikován franchisingový koncept společnosti McDonald's. Následuje představení marketingového plánu a konkrétní řešení zavádění nového dětského produktu do McDonald's.

Neuropsychologický vývojový screening NES - pilotní ověření jeho použitelnosti v českých podmínkách
Klapetek, Anna ; Kulišťák, Petr (oponent) ; Šturma, Jaroslav (vedoucí práce)
Neuropsychologický vývojový screening NES byl vytvoren pro potreby nemecké pediatrické praxe a slouží k rychlému posouzení vývojového stavu detí ve veku 2 až 24 mesícu. V 3.-4. a 6.-7. mesíci se hodnotí posturální a pohybové rízení, jemná motorika, zrakové vnímání a kognitivní schopnosti, v 10.-12. mesíci se místo zrakového vnímání zkoumá exploracní chování a v 17.-19. a 22.-24. mesíci se posuzují posturální a pohybové rízení, vizuomotorika, receptivní a expresivní rec a kognitivní schopnosti. Cílem této práce bylo metodu NES predstavit a overit její použitelnost v ceských podmínkách. Teoretická cást shrnuje soucasné poznatky o vývoji v prvních dvou letech života a blíže vymezuje pojem vývojové opoždení. Dále se zabývá metodologickými aspekty vývojové diagnostiky a strucne predstavuje nekteré u nás známé metody. V jejím záveru je predstavena teoretická koncepce metody NES. V empirické cásti byl vytvoren ceský preklad NES, kterým bylo otestováno 50 ceských detí. Navzdory celkove kladné zkušenosti s NES bylo možné identifikovat nekteré slabé stránky nemeckého návodu, které byly v ceského návodu upraveny. Kvantitativní výsledky umožnily predevším identifikaci kritických položek. Také byly zjišteny rozdíly ve výkonu mladšími a starších detí uvnitr vekových intervalu. Na základe techto výsledku bylo možné...

Sociálně pedagogické aspekty práce s oběťmi domácího násilí
Ondráková, Jana ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou domácího násilí, kterou jsem se snažila zkoumat zejména z hlediska působení na děti. V teoretické části vysvětluji samotný pojem domácí násilí, následuje vymezení rozpoznávacích znaků domácího násilí, jeho formy a výskyt ve společnosti. Neméně prostoru je věnováno také mýtům o domácím násilí, které se mezi lidmi vyskytují a ovlivňují tak sociální i pedagogickou práci s oběťmi, pachatelem a dětmi. Zmiňuji osobnost oběti i pachatele a zaměřuji se na sociálně psychologickou rovinu vnímání domácího násilí. Další kapitolu věnuji pedagogickým aspektům této problematiky. Stručně jsem nastínila legislativu, která se týká domácího násilí, a také vymezila možnosti pomoci státních a nestátních institucí s důrazem na jejich specifika. V části praktické jsem ve třech rodinách, prostřednictvím případových studií, zjišťovala vývoj rodinných vztahů. Sledovala jsem souvislosti mezi intervencí zaměřenou na odbourání fenoménu domácího násilí a jejími výsledky. Cílem bylo zjistit, jak v jednotlivých rodinách výskyt násilí ovlivňoval život dětí a jaké z toho plynou optimální postupy práce, které by negativní dopady eliminovaly.

Děti afrických imigrantů v Portugalsku: strategie konstruování identity
Kraftová, Barbora ; Šatava, Leoš (oponent) ; Pargač, Jan (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám procesy konstruování identity u dětí imigrantů z lusofonní Afriky žijících v Portugalsku. Zkoumaná skupina mi slouží jako výchozí bod pro nahlédnutí do toho, jak se utvářejí nové hybridní a synkretické identity charakteristické pro dnešní globalizovaný svět. Děti imigrantů jsou ideální pro ilustraci těchto fenoménů, protože balancují na rozhraní dvou a více kultur a identit a nezapadají tedy do žádné ze stávajících kategorií, jejichž prostřednictvím se lidé identifikují. V rámci mého terénního výzkumu se mi podařilo identifikovat tři hlavní strategie, s jejichž pomocí se děti imigrantů vyrovnávají se svým ambivalentním postavením ve společnosti a hledají své místo ve světě: strategii identifikace s Portugalskem, strategii identifikace se zemí původu rodičů a strategii smíšené identifikace. Prostřednictvím analýzy fungování těchto tří strategií se snažím zjistit, jaké faktory určují, pro kterou strategii se konkrétní informátor rozhodne a jaký má tato volba vliv na jeho život. Výsledky vypovídají hodně nejen o dětech imigrantů samotných, ale i o portugalské společnosti jako takové.

Children tourism and the role of children animation
Kráľová, Ľuboslava ; Kiráľová, Alžbeta (vedoucí práce) ; Indrová, Jarmila (oponent)
Animace v cestovním ruchu vdechuje prázdninovým rezortům a místům trávení volného času duši. Je tvůrcem genius loci. Oživuje je a je příslibem chvil plných zábavy a nových zážitků. Takhle by teda měla správná animace vypadat, a o její podobu, která splňuje tuto charakteristiku by se měli postarat zkušení odborníci, to jest animátoři volného času. Animace má mnoho podob daných různorodostí lidského rodu a našich zájmů. Tato bakalářská práce si ale za cíl vymezila prozkoumat především problematiku dětské animace, jejich specifik a vyhrazených dětských potřeb. Věnuje se dětem jakožto budoucí podobě návštevníků; zkoumá jejich požadavky a náročnost tak, aby bylo spokojené nejenom dítě, ale i rodič a provozovatel zařízení. Jako taková je tedy animace jednou z nejperspektivnějších služeb novodobého cestovního ruchu a je možno očekávat její objevení na tuzemském trhu cestovníhu ruchu.

Instituce pro trávení volného času mládeže do 18 let
Hyršlová, Iveta ; Polišenský, Miroslav (vedoucí práce) ; Gabriela, Gabriela (oponent)
Diplomová práce se zabývá institucí pro trávení volného času v hlavním městě České republiky. Jedná se o Dům dětí a mládeže, jehož zřizovatelem je hlavní město Praha. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část výzkumnou. V první části práce je vymezen pojem, vývoj a funkce volného času a různé pohledy na volný čas. Je zde uvedeno, co znamená pedagogika volného času. Velká část je věnována institucím a institucím pro trávení volného času. Jsou vymezeny formy institucí pro volnočasové aktivity a jejich fungování. V teoretické části je vysvětleno co, znamená universální institucionální struktura, která je důležitým podkladem pro institucionální analýzu prováděnou ve výzkumné části. Výzkumná část práce se zabývá podrobným zpracováním veškerých informací o Domu dětí a mládeže na Praze 7. Nejdůležitější částí výzkumu je následná institucionální analýza prováděná na Domu dětí a mládeže. Cílem je posoudit zda a nakolik procent plní tato instituce svá poslání. V závěrečné diskuzi jsou shrnuta doporučení, které by mohli vést ke zlepšení činnosti instituce.