Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  začátekpředchozí34 - 43  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv defektu pneumatiky na jízdní dynamiku vozidla
Kubík, Adam ; Bradáč, Albert (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je zjištění vlivu defektu pneumatiky na jízdní dynamiku vozidel. První část práce popisuje dynamiku vozidel, především jízdní odpory, přilnavost, směrové vlastnosti pneumatik a brzdění. Na tuto kapitolu navazuje přehled o výrobě a konstrukci moderních pneumatik pro osobní vozidla. Následující praktická část práce je zaměřena na jízdní zkoušky, pomocí kterých je dokazován vliv defektu na jízdní vlastnosti vozidla. V práci je zejména zjišťován vliv na směrovou úchylku, brzdnou dráhu, zpomalení a příčné zrychlení. Závěr práce se zabývá defektem pneumatiky ve vyšších rychlostech, jeho důsledky i opatřeními pro zmírnění následků.
Porovnání jízdních vlastností vozidel
Kalábová, Barbora ; Semela, Marek (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rozborem jízdních vlastností osobního automobilu v závislosti na druhu pohonu kol. V úvodní části teoreticky vymezuje základní koncepce osobních automobilů a dále postupy při zjišťování jednotlivých veličin potřebných k určení jízdní dynamiky vozidel. Praktická část rozebírá plán a průběh realizovaného měření na vybraném vzorku vozidel a interpretuje naměřené hodnoty. Závěrečná část se zabývá vyhodnocením provedeného měření a údajů z těchto měření zjištěných.
Jízdní odpory vozidel
Prachař, Roman ; Dadák, Leo (oponent) ; Rochla, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rozborem jednotlivých jízdních odporů, které působí na vozidlo. Popisuje významnost těchto odporů a faktory, které ovlivňují jejich velikost. Vymezuje postupy při zjišťování jednotlivých veličin potřebných k určení jízdních odporů. Dále popisuje přenos a velikosti hnací síly potřebné pro překonávání celkového jízdního odporu, způsoby měření silničních dojezdových zkoušek při určování jízdních odporů a vliv jízdních odporů na hospodárnost provozu. Praktická část pojednává o plánu a průběhu realizovaného měření na vybraném vzorku vozidel. Závěrečná část se zabývá hodnocením naměřených údajů z provedeného měření.
Hydrostatický pohon pojezdu multifunkčního nakladače DAPPER
Vydra, Tomáš ; Merenda, Lukáš (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem hydrostatického pohonu pro multifunkční nakladač a nosič nářadí DAPPER. V úvodní části práce je uvedena kritická rešerše základních koncepcí a novodobých řešení daného problému, doplněná o podrobný popis konkurenčního stroje ze stejné výkonové kategorie. Rozsáhlé porovnání s ostatními výrobci je pak součástí příloh této práce. Dále je vytvořena teoretická jízdní charakteristika a její vhodnost je dále prověřena na základě dvou modelových situací. Návrhovým výpočtům jednotlivých komponent hydraulického obvodu pojezdu předchází rozbor kinematiky kloubového rámu stroje s odůvodněním zvolené koncepce hydrostatického pojezdu. Na základě výpočtů jsou následně vybrány hydromotory a hydrogenerátor, hydraulické hadice, filtry, dělič průtoku a doplňovací blok. V další části se práce zabývá výpočtem hydraulických ztrát a tepelným výpočtem obvodu. V závěru práce jsou uvedeny výsledné charakteristiky pojezdu a porovnání dosažených výsledků s konkurenčním strojem. Součástí práce je schéma hydraulického obvodu pojezdu a výkresová dokumentace s umístěním hlavních výkonových komponent
Měření aerodynamických charakteristik vozidla na základě jízdních testů
Horký, Martin ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vyhodnocováním aerodynamických vlastností vozidla na základě jízdních testů, konkrétně dojezdových zkoušek a zkoušek za konstantní rychlosti.
Návrh řadicího mechanismu bezprodlevové převodovky
Mičola, Ivo ; Prokop, Aleš (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou bezprodlevového řazení u převodovek. První část je věnována teoretickému úvodu. Následuje komplexní postup od dynamiky vozidla, volby převodových poměrů, přes využití reverzního inženýrství pro modelování vnitřního prostoru skříně převodovky, až po samotný konstrukční návrh vnitřních součástí a jejich pevnostní analýzu. Navíc by touto prací měla být alespoň částečně vyplněna mezera v dostupné literatuře, ke které má přístup široká veřejnost.
Návrh bezsynchronní převodovky závodního automobilu
Pokorný, Lukáš ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh vhodné přestavby automobilové převodovky určené pro závodní automobil. Popisuje jednotlivé kroky nutné k vytvoření výsledného řešení. Dále popisuje práci se 3D scannerem ATOS a softwarem Pro Engineer.
Motorová jednotka stavebního nakládacího stroje
Vaněk, David ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem výkonu motorové jednotky kolového nakládacího stroje a jejím výběrem. Teoretická část popisuje koncepci používanou při konstrukci nakladačů ve výkonové a hmotnostní třídě dané zadáním, u jednotlivých částí nakladače pak popisuje používané konstrukční řešení. Poskytuje také přehled konkrétních strojů dostupných na trhu a jejich srovnání. Druhou částí práce je návrh výkonu vycházející ze srovnání výkonů potřebných pro různé pracovní režimy stroje, kde výkony pro jednotlivé režimy jsou dány součtem dílčích výkonů jednotlivých funkčních částí stroje. Výsledkem práce je pak výběr motorové jednotky splňující navržené parametry vycházející z výpočtu.
Návrh pohonu prototypu pro Shell Eco-marathon
Skácelík, Radek ; Klimeš, Lubomír (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
V bakalářské práci je řešeno pohonné ústrojí soutěžního vozu. V úvodu jsou shrnuta pravidla soutěže. Dále jsou řešeny jízdní odpory a varianty pohonného ústrojí vozidla, jehož hlavním cílem je dosáhnout nízké spotřeby. Řešení je zaměřeno na koncept řazení rychlostí v planetovém náboji v kombinaci s užitím synchronního řemenového převodu. V konstrukci je k pohonu použit motor Honda GX25 s odstředivou spojkou a rozměr hnaného kola je 20". Řešení je znázorněno ve výkresu sestavení.
Program pro optimalizaci převodových stupňů
Pokorný, Pavel ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Při jízdě autem působí na vozidlo kromě člověka, který je řídí, i několik dalších vlivů fyzikální podstaty. Tyto faktory výrazně ovlivňují celkové chování vozidla, jeho výkonnost, spotřebu atd. Je tedy účelné zabývat se při vývoji vozidel (ať již civilních či závodních) právě těmito neviditelnými nepřáteli a jejich vliv co nejvíce optimalizovat. Cílem této práce je popis vlivů které působí na jedoucí vozidlo. U většiny dílčích faktorů je uveden i praktický příklad. Na základě teorie o převodovkách je sestaven program pro vytvoření pilového diagramu dané převodovky a následnou optimalizaci jejich převodových stupňů. Na závěr je provedeno několik analýz reálných vozidel a jejich následné vyhodnocení. Výstupem práce je přehled faktorů ovlivňujících vozidlo za jízdy, výsledky námi provedených analýz a program sloužící k optimalizaci převdových stupňů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   začátekpředchozí34 - 43  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.