Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vnímání rychlosti vozidla
Hlavinková, Petra ; Dadák, Leo (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou vnímání rychlosti posádky vozidla (ne řidiče) v dopravním provozu z hlediska různých aspektů, které ovlivňují vnímání jízdy ve vozidle. Jde především o přiblížení faktorů vnímání, které můžou mít dopad na stanovení rychlosti. Cílem práce je navrhnout vhodnou metodiku měření a následně vyhodnocení získaných dat, která vedou ke zlepšení představy o tom, zda svědci dopravních nehod vypovídají o odhadech rychlosti vozidel přiměřeně reálným rychlostem.
Normativní požadavky na činnost zádržných systémů vozidel
Kučera, Jonáš ; Dadák, Leo (oponent) ; Rochla, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o normativních požadavcích kladených na činnost zádržných systémů. Jsou zde uvedeny biomechanické limity lidského těla, zádržné systémy, popsán princip jejich činnosti, legislativa. Legislativa, zejména předpisy EHK a směrnice ES, určují normativní požadavky kladené na činnost zádržných systémů v souvislosti se schvalovacím procesem. V práci jsou detailněji řešeny zejména dva typy zádržných systémů: bezpečnostní pásy a airbagy. Dále jsou zde provedeny simulace nárazů za použití různých zádržných systémů a následně zhodnocen vliv používání zádržných systémů na snižování negativních jevů nehodových událostí.
Jízdní odpory vozidel
Prachař, Roman ; Dadák, Leo (oponent) ; Rochla, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rozborem jednotlivých jízdních odporů, které působí na vozidlo. Popisuje významnost těchto odporů a faktory, které ovlivňují jejich velikost. Vymezuje postupy při zjišťování jednotlivých veličin potřebných k určení jízdních odporů. Dále popisuje přenos a velikosti hnací síly potřebné pro překonávání celkového jízdního odporu, způsoby měření silničních dojezdových zkoušek při určování jízdních odporů a vliv jízdních odporů na hospodárnost provozu. Praktická část pojednává o plánu a průběhu realizovaného měření na vybraném vzorku vozidel. Závěrečná část se zabývá hodnocením naměřených údajů z provedeného měření.
Vnímání rychlosti vozidla
Hlavinková, Petra ; Dadák, Leo (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou vnímání rychlosti posádky vozidla (ne řidiče) v dopravním provozu z hlediska různých aspektů, které ovlivňují vnímání jízdy ve vozidle. Jde především o přiblížení faktorů vnímání, které můžou mít dopad na stanovení rychlosti. Cílem práce je navrhnout vhodnou metodiku měření a následně vyhodnocení získaných dat, která vedou ke zlepšení představy o tom, zda svědci dopravních nehod vypovídají o odhadech rychlosti vozidel přiměřeně reálným rychlostem.
Jízdní odpory vozidel
Prachař, Roman ; Dadák, Leo (oponent) ; Rochla, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rozborem jednotlivých jízdních odporů, které působí na vozidlo. Popisuje významnost těchto odporů a faktory, které ovlivňují jejich velikost. Vymezuje postupy při zjišťování jednotlivých veličin potřebných k určení jízdních odporů. Dále popisuje přenos a velikosti hnací síly potřebné pro překonávání celkového jízdního odporu, způsoby měření silničních dojezdových zkoušek při určování jízdních odporů a vliv jízdních odporů na hospodárnost provozu. Praktická část pojednává o plánu a průběhu realizovaného měření na vybraném vzorku vozidel. Závěrečná část se zabývá hodnocením naměřených údajů z provedeného měření.
Normativní požadavky na činnost zádržných systémů vozidel
Kučera, Jonáš ; Dadák, Leo (oponent) ; Rochla, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o normativních požadavcích kladených na činnost zádržných systémů. Jsou zde uvedeny biomechanické limity lidského těla, zádržné systémy, popsán princip jejich činnosti, legislativa. Legislativa, zejména předpisy EHK a směrnice ES, určují normativní požadavky kladené na činnost zádržných systémů v souvislosti se schvalovacím procesem. V práci jsou detailněji řešeny zejména dva typy zádržných systémů: bezpečnostní pásy a airbagy. Dále jsou zde provedeny simulace nárazů za použití různých zádržných systémů a následně zhodnocen vliv používání zádržných systémů na snižování negativních jevů nehodových událostí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.