Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32,799 záznamů.  začátekpředchozí32780 - 32789další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.87 vteřin. 

Finanční trh a perspektivy jeho rozvoje
Šenigl, Vladimír ; Kotáb, Petr (vedoucí práce) ; Dřevínek, Karel (oponent)
S otázkami týkajícími se finančního trhu by se jistě dalo pokračovat ještě dlouho, protože v každém segmentu je prostor pro řadu technických změn. Pokud se ale podíváme na český finanční trh jako celek, vidíme dobře fungující a stabilní prostředí, kde došlo k integraci orgánů dozoru, a které je třeba posílit vůči zahraniční konkurenci. Stejně jako se dynamicky vyvíjí finanční trh, vyvíjí se i právní prostředí upravují oblast finančního trhu. V polovině roku vstoupila v účinnost novela zákona transponující směrnice o kapitálových požadavcích pro úvěrové instituce a obchodníky s cennými papíry (tzv. Basel II). Rovněž v letošní roce Česká republika novelou zákona o podnikání na kapitálovém trhu transponovala do svého právního řádu směrnici o trzích finančních nástrojů (tzv. MiFID). Ve své práci jsem analyzoval čtyři oblasti, které z mého pohledu představují v kontextu českého finančního trhu perspektivu. Šlo o problematiku chybějícího centrálního depozitáře, připravovaný zákon o dohledu nad finančním trhem, zavedení eura v České republice a uvažovaný vznik finančního ombudsmana. Nekladu si za cíl snahu o jakékoliv porovnávání významu či přínosu jednotlivých diskutovaných oblastí mezi sebou, nicméně se domnívám, že ve všech čtyřech oblastech lze spatřovat přínos pro český finanční trh jako celek. Na finančních...

Lidová kultura severu Plzeňska: aspekty vzájemného česko-německého působení
Tureček, Martin ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Matějů, Martin (oponent)
Ve své práci jsem se zabýval lidovou kulturou Plaska, Kralovicka a Manětínska. Tato kultura se odehrávala na pozadí obecných dějinných událostí, které formovaly prostor v Čechách, na Moravě a ve Slezsku a námi zvolenému regionu se pochopitelně nemohly vyhnout. Všimli jsme si, že kultura obecně, a nikoliv pouze ta lidová, nevzniká sama od sebe, vyn~stá z kořenLt, které jsou pevně spojeny se zemí, kde člověk žije a pracuje, a vLtbec naší schopností ji obývat, dávat jí smysluplné významy. Do obyvatelné krajiny jsem, obrazně řečeno, poté dosadil její obyvatele. V námi sledovaném území tato operace pochopitelně neprobíhala jednoduše, protože život zde se podobal životu v Čechách, resp. v celé střední Evropě. Byl ovlivňován soužitím dvou tak zdánlivě podObných a přesto však velmi odlišných národností. Češi a Němci žili spolu a hlavně také vedle sebe. Jejich vztahy se v určitých historických obdobích podobaly bezproblémové spolupráci v dobře fungující rodině, aby v příštích letech byly zatíženy vyzdvihováním jazykových, kulturních, krátce řečeno národnostních rozdílLt. Pro popis těchto událostí odehrávajících se v prLtběhu mnoha staletí jsem volil silně redukující hledisko a zmínil jsem se pouze o obdobích a s nimi spojených událostech, které dle mého názoru měly značný či dokonce rozhodující vliv. Při zkoumání...

Analýza činnosti Pozemkového fondu České republiky
Ulrychová, Helena ; Zeman, Karel (vedoucí práce) ; Kučerová, Jaroslava (oponent)
Ve své bakalářské práci se zaměřím na činnost Pozemkového fondu ČR jako významného aktéra v řešení problému vypořádání se s ignorací soukromého vlastnictví v politickém systému před rokem 1989. Toto téma jsem si vybrala především proto, že činnost Pozemkového fondu ČR není ještě zdaleka u konce, na rozdíl od činnosti jiných transformačních institucí. V první, teoreticko-metodologické, části uvedu základní pilíře transformace národního hospodářství po roce 1989, především pak změny vlastnických práv a následný privatizační a restituční proces. Zaměřím se na příčiny a podmínky vzniku Pozemkového fondu ČR. V analytické části zmapuji postavení fondu v institucionálním rámci, uvedu předmět jeho činnosti a strukturu majetku, který spravuje. Při popisu hlavních funkcí fondu budu vycházet ze základního zřizovacího zákona č. 569/1991 Sb. V této části uvedu hlavní sféry působnosti Pozemkového fondu, zejména správu svěřeného majetku, jeho privatizační prodej osobám bez restitučních nároků a nakonec vypořádání zemědělských a lesnických restitucí osobám oprávněným. Dále zanalyzuji systém řízení Pozemkového fondu ČR, včetně organizační struktury, a některé další problémové agendy této instituce. Za cíl své práce jsem si stanovila charakterizovat vliv působnosti Pozemkového fondu v procesu transformace státního majetku. Na závěr bych se zamyslela nad funkčností Pozemkového fondu, jako poslední fungující transformační instituce, v dnešní době a nad jeho budoucností.

Lokalizace firem v bankovním sektoru
Najman, Jiří ; Damborský, Milan (vedoucí práce) ; Čadil, Jan (oponent)
Firmy v bankovním sektoru jsou velmi důležitými aktéry regionálního rozvoje. Z tohoto pohledu je velmi podstatné hledat pravidelnosti a zákonitosti v rozmístění bankovních institucí v jednotlivých regionech. Právě vypracování analýzy lokalizace firem v bankovním sektoru si klade za cíl předložená diplomová práce. V práci je hodnoceno rozmístění bankovních poboček vybraných bankovních institucí na českém trhu na úrovni krajů a okresů. Druhým pohledem na problematiku lokalizace firem v bankovním sektoru bude vypracování určitého postupu pro hodnocení potenciálu pro další rozvoj bankovní sítě na úrovni měst i konkrétních mikrolokalit. Tento postup bude aplikován v rámci dílčích případových studií, které budou také součástí této práce.

Vizualizace jako jeden z faktorů prodávající produkty a služby
Baumrt, Tomáš ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Tato práce se zabývá tématem využití vizualizace při prezentování produktů. Jejím cílem je zjistit, zda vizuální prezentace (grafické provedení) obalu produktu má vliv na spotřebitelské chování zákazníka při procesu rozhodování o nákupu daného produktu. Pokud by se tento vliv prokázal, stanoví si práce sekundární cíl, kterým je zjištění vlivu vybraných faktorů vizuální prezentace na spotřebitelovo chování (rozhodování). Práce je rozdělena do 6 kapitol, kde první uvádí čtenáře do tématu, seznamuje ho s cíli práce a jejím členěním. Druhá kapitola je teoretickým seznámením s komunikací obecně a komunikací vizuální. V kapitole třetí jsou zpracována témata týkající se reklamy a produktu tak, aby korespondovali s celkovým pojetím práce. Touto kapitolou končí část teoretická, která čerpá částečně z literatury a částečně z poznatků autora. Praktická část tvoří hlavní celek práce. Ve čtvrté kapitole jsou stanoveny postupy pro šetření dané problematiky, je vypracován dotazník a grafické návrhy obalů různých produktů. Kapitola končí přehledem výsledků zjištěných během dotazníkového šetření. Výsledky jsou jednotlivě interpretovány v předposlední kapitole a to včetně pokusu o vyvození obecně platných závěrů. Celou práci shrnuje poslední kapitola, která rekapituluje všechny zjištěné poznatky. Přínosem této práce není pouze poukázání na vliv vzhledu obalu produktu na jeho prodejnost tak, aby si firmy, resp. jejich marketingová oddělení tento fakt uvědomovali a při sestavování marketingového plánu a plánu reklamy věnovali více pozornosti kromě jiného i vzhledu obalů produktů. Přínos spočívá také ve zpracování tématu, kterým se téměř žádná teoreticky ani prakticky zaměřená literatura nezabývá, ač bylo prokázáno, že by tomu mělo být naopak. Práce se pokouší o vyvození obecně platných závěrů, které sice není možné brát za stoprocentně platné, avšak ukazuje směr, kterým by se mohli dát další, složitější a rozsáhlejší průzkumy, které by přinesly výsledky, jež by mohli využít nejen firmy, ale také spotřebitelé.

Místo bible v katechezi dětí školního věku (Perspektiva Slezské církve evangelické a.v.)
Pietak, Martin ; Beneš, Ladislav (vedoucí práce) ; Dřímal, Ludvík (oponent) ; Roskovec, Jan (oponent)
Předložená práce si klade za cíl prozkoumat otázky související s používáním Bible v katechezi dětí, a to v kontextu současných změn teologických, sociologických i nábožensko-pedagogických paradigmat. K řešení těchto otázek přistupuje ze čtveré perspektivy: 1. historické, 2. teologické, 3. empirické a 4. didaktické, a to na pozadí katechetické praxe Slezské církve evangelické a. v. v ČR (SCEAV). V historické části se práce zabývá modely práce s Biblí napříč církevními dějinami i s hlavním důrazem na dějiny a současnost katecheze SCEAV a na německé a americké katechetické a nábožensko- pedagogické koncepty 20. stol. Teologická perspektiva se ptá po místu a pojetí Bible v současné systematice a hermeneutice. Empirická perspektiva vnáší do diskuse výsledky mnoha terénních výzkumů provedených s ohledem na Bibli a katechezi. Didaktická perspektiva usiluje o zhodnocení poznatků předchozích bádání a o zmapování faktorů určujících adekvátní biblické vyučování. Práce rozpracovává předpoklad, že zdařilé propojení teologie a didaktiky včetně jejích pomocných věd tvoří solidní základ dobré biblické katecheze. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Státní dozor v pojišťovnictví
Duková, Lucie ; Bílková, Diana (vedoucí práce) ; Přikryl, Vladimír (oponent)
Za cíl diplomové práce jsem si stanovila především zanalyzovat technické rezervy a finanční umístění České pojišťovny a. s. a stručněji celého pojistného trhu. Provedla jsem analýzu těchto časových řad a odhady budoucích hodnot na několik let dopředu. Udělala jsem také rozbor situace na českém pojistném trhu, především z hlediska předepsaného pojistného, a popis začlenění ČR do Evropské unie. Popsala jsem funkce a činnosti Úřadu státního dozoru v pojišťovnictví a penzijním připojištění. Významnou úlohu v dohledu nad pojistným trhem má také solventnost, a proto jsem se na ni zaměřila v další části této diplomové práce. Na závěr jsem se pokusila nastínit současnou problematiku sjednocení dohledu nad finančním trhem. Celé dílo sleduje údaje za český pojistný trh a konkrétně za Českou pojišťovnu a. s., která zaujímá nejsilnější postavení na pojistném trhu v České republice.

Výzkum sportovního vyžití mládeže v Ústí nad Orlicí
Johanidesová, Šárka ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
Název: Výzkum sportovního vyžití mládeže v Ústí nad Orlicí Cíl: Cílem práce je zjištění míry užívání sportovišť mládeží v Ústí nad Orlicí a jejich spokojenost s nimi. Následná interpretace zájmu žáků o fyzickou námahu. Metody: V teoretické části práce bude využita metoda syntézy. V samotném výzkumu se budu opírat o kvantitativní metodu - dotazování. Respondenty budou žáci druhého stupně základních škol a středních škol v Ústí nad Orlicí. Výsledky: Statisticky zpracované výsledky budou zobrazeny pomocí grafů a tabulek. V konečném souhrnu lze tvrdit, že město Ústí nad Orlicí je opravdu městem sportovním, neboť zde většina dětí ráda navštěvuje sportoviště i mimo školní hodiny. Klíčová slova: dotazníky, sport, sportovní zařízení, statistické zpracování, sportovní management

About the epistemic use of modal verbs in today's German
Miňovská, Tereza ; Doležal, Jiří (oponent) ; Dovalil, Vít (vedoucí práce)
Nemecka modalni (zpusobova) slovesa patn k zakladüm znalostni vybavy kazdeho, kdo s timto jazykem pnchazi do styku, a to at' v psanem nebo mluvenem projevu. I kdyz se jejich pouziti zda b,Yt na prvni pohled jasne, dojdeme po jejich hlubsim a podrobnem studiu k poznani, ze nad jejich klasifikaci v ramci nemeckeho systemu sloves visi fada otaznikü. ModaIni slovesa sdili urCite vlastnosti jak se slovesy pomocn,Ymi, tak i plnovYznamov,Ymi. Abychom na modalni slovesa mohli nahlizet jako na samostatnou skupinu sloves, je tfeba znat charakteristicke znaky, jimiz se vyznacuji. Modalni slovesa nemohou tvont pasivni tvary ani rozkazovaci zpusob. V nemCine se daIe poji s infinitivem bez zu a v kombinaci s jin,Ym plnovyznamov,Ym slovesem netvon minuly cas pomoci pncesti minuleho (Partizip 11), nybrz pomoci infinitivu (tzv. Ersatzinjinitiv). V posledni dobe vychazi lingviste pn klasifikaci modalnich sloves z pfedpokladu, ze v ramci modalnich sloves existuji dva odlisne syntakticky_ semanticke systemy: jednak deontick)' (objektivni modalita), jednak epistemicky (subjektivni) system. V deonticke modalite mohou modaIni slovesa samostatne tvont pnsudek, ktery se vaze na podmet vety. V rozvinute vete se tedy podmet modalniho slovesa shoduje s podmetem infinitivu. Modalni slovesa nemohou b,Yt v deonticke modalite mezi sebou...

Marketingová komunikace zimních stadionů a arén české hokejové extraligy
Blažek, Petr ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Černý, Otakar (oponent)
Název Marketingová komunikace zimních stadionů a arén české hokejové extraligy Marketing Communication ln Winter Stadium And Arenas OfCzech Ice Hockey First League. Cíl práce: Zdokumentovat a analyzovat reklamní prostory a média využívaná v zimních stadionech české hokejové extraligy. Pomocí dotazování zjistit názory vybraných vedoucích pracovníků extraligových klubů na současnou situaci v extralize a marketingu klubu. Vytvořit model marketingově optimálního hokejového stadionu. Metody: Pro získání potřebných dat použiji metodu pozorování pro dokumentaci reklamních nosičů na zimních stadionech. Dále použiji metodu dotazování ve formě interview a elektronického dotazování. Získaná data porovnám metodou komparace. Výsledky: Prezentují marketingové komunikační možnosti zimních stadionů, resp. reklamní média využívaná v halách stadionů a arén. Dále předkládají názory vybraných manažerů na současný stav v české extralize a marketing svého klubu. Ze získaných informací vytvářejí model zimního stadionu s optimálními komunikačními podmínkami. Klíčová slova: Komunikace, stadiony, arény, hokej extraliga, reklamní nosiče, média