Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Místo bible v katechezi dětí školního věku (Perspektiva Slezské církve evangelické a.v.)
Pietak, Martin ; Beneš, Ladislav (vedoucí práce) ; Dřímal, Ludvík (oponent) ; Roskovec, Jan (oponent)
Předložená práce si klade za cíl prozkoumat otázky související s používáním Bible v katechezi dětí, a to v kontextu současných změn teologických, sociologických i nábožensko-pedagogických paradigmat. K řešení těchto otázek přistupuje ze čtveré perspektivy: 1. historické, 2. teologické, 3. empirické a 4. didaktické, a to na pozadí katechetické praxe Slezské církve evangelické a. v. v ČR (SCEAV). V historické části se práce zabývá modely práce s Biblí napříč církevními dějinami i s hlavním důrazem na dějiny a současnost katecheze SCEAV a na německé a americké katechetické a nábožensko- pedagogické koncepty 20. stol. Teologická perspektiva se ptá po místu a pojetí Bible v současné systematice a hermeneutice. Empirická perspektiva vnáší do diskuse výsledky mnoha terénních výzkumů provedených s ohledem na Bibli a katechezi. Didaktická perspektiva usiluje o zhodnocení poznatků předchozích bádání a o zmapování faktorů určujících adekvátní biblické vyučování. Práce rozpracovává předpoklad, že zdařilé propojení teologie a didaktiky včetně jejích pomocných věd tvoří solidní základ dobré biblické katecheze. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Místo bible v katechezi dětí školního věku (Perspektiva Slezské církve evangelické a.v.)
Pietak, Martin ; Beneš, Ladislav (vedoucí práce) ; Dřímal, Ludvík (oponent) ; Roskovec, Jan (oponent)
Předložená práce si klade za cíl prozkoumat otázky související s používáním Bible v katechezi dětí, a to v kontextu současných změn teologických, sociologických i nábožensko-pedagogických paradigmat. K řešení těchto otázek přistupuje ze čtveré perspektivy: 1. historické, 2. teologické, 3. empirické a 4. didaktické, a to na pozadí katechetické praxe Slezské církve evangelické a. v. v ČR (SCEAV). V historické části se práce zabývá modely práce s Biblí napříč církevními dějinami i s hlavním důrazem na dějiny a současnost katecheze SCEAV a na německé a americké katechetické a nábožensko- pedagogické koncepty 20. stol. Teologická perspektiva se ptá po místu a pojetí Bible v současné systematice a hermeneutice. Empirická perspektiva vnáší do diskuse výsledky mnoha terénních výzkumů provedených s ohledem na Bibli a katechezi. Didaktická perspektiva usiluje o zhodnocení poznatků předchozích bádání a o zmapování faktorů určujících adekvátní biblické vyučování. Práce rozpracovává předpoklad, že zdařilé propojení teologie a didaktiky včetně jejích pomocných věd tvoří solidní základ dobré biblické katecheze. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.