Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32,104 záznamů.  začátekpředchozí32095 - 32104  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.86 vteřin. 

Sebepojetí v mateřství
Kalodová, Lucie ; Loneková, Katarína (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Teoretická část diplomové práce se věnuje tématům sebepojetí a mateřství. Část zabývající se sebepojetím obsahuje jeho definici, možnosti zkoumání, aspekty, strukturu a dynamiku. Dále popisuje aspekty zkoumané ve výzkumné části tj. jasnost sebepojetí a sebehodnocení, a poskytuje přehled obecně užívaných metod při výzkumu sebepojetí. Část o mateřství formuluje mateřství jako sociální konstrukt a biologický aspekt, věnuje se ambivalenci k mateřství, mateřství a partnerskému vztahu, mateřství a zaměstnanosti. A nakonec se zabývá publikovanými výzkumnými pracemi na téma sebepojetí v mateřství. Výzkumná část se věnuje jasnosti sebepojetí a sebehodnocení v mateřství. Cílem práce je prozkoumat jasnost sebepojetí a sebehodnocení u matek na RD, které mají první dítě ve věku (0,5-4 roky), a to v porovnání s matkami na RD, které mají též první dítě ve věku (0,5-4 roky) a pravidelně pracují, a s bezdětnými ženami ve věku 25-35 let. K tomu byly užity následující diagnostické nástroje: Škála jasnosti sebepojetí, Rosenbergova škála sebehodnocení, NEO-FFI.

Newsroom TV Nova na přelomu druhé dekády 21. století
Paráčková, Markéta ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Lokšík, Martin (oponent)
Bakalářská práce "Newsroom TV Nova na počátku druhé dekády 21. století" pojednává o každodenní praxi moderního newsroomu celostátní komerční televizní stanice ve věku, který akcentuje rychlost a vizuální atraktivitu. Definuje důležité aspekty práce všech členů redakce i vztahy mezi nimi. Zpravodajská redakce televize Nova produkuje nejsledovanější zpravodajství v České republice, ačkoli nedisponuje rozsáhlým newsroomem s desítkami redaktorů. Komorní povaha redakce se odráží v přátelských vztazích a v úzké spolupráci všech členů redakce, což do jisté míry limituje rivalitu. Newsroom TV Nova funguje vzhledem k několika zpravodajským relacím rovnoměrně rozloženým v průběhu dne v podstatě neustále. Kromě víkendového režimu se obvykle přes noc připravují zprávy do Snídaně s Novou a od rána běží přípravy na odpolední a večerní zpravodajské relace. Newsroom proto není téměř nikdy zcela opuštěn. Náročná a prakticky každodenní pracovní doba v mnohých redaktorech vypěstovala určité rutinní činnosti. Ti, kteří zde pracují mnoho let, naznačují pocity jakéhosi pracovního "vyhoření". Naopak nováčkům pracovní nasazení vyhovuje.

Tělesné složení a životní styl 11-12 leté školní mládeže v Ústeckém kraji
Nosek, Martin ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Krejčí, Milada (oponent) ; Havel, Zdeněk (oponent)
SOUHRN Disertační práce se soustředí na vztah mezi tělesným složením a vybranými kategoriemi životního stylu u žáků základních škol a víceletých gymnázií v Ústeckém kraji. Ke zjišťování tohoto vztahu byla použita data od 424 chlapců a 382 dívek ve věku 11,0-12,9 let z Ústeckého kraje, zjištěná v dubnu a květnu 2009. K hodnocení tělesného složení bylo využito bioimpedanční analýzy pomocí přístroje Bodystat 1500 MDD. Aspekty související s životním stylem byly zjišťovány dotazníkovou metodou pomocí dotazníku 6. Celostátního antropologického výzkumu. Z výsledků tělesného složení, měřeného bioimpedanční meto dou, vyplývá, že jedna čtvrtina 11-12letých dětí má nadváhu (14,9%) nebo jsou obézní (10,9%). Současně potvrzujeme významnou závislost mezi množstvím tělesného tuku a množstvím realizovaných pohybových aktivit u dětí (chlapci: r= - 0,343, ES r2 = 11,7 %; dívky r= - 0,329, ES r2 = 10,8 %). Dalším zjištěním je fakt, že chlapci nevěnují pohybové aktivitě více času v týdnu než dívky. Průměrná doba, kterou děti věnují pohybovým aktivitám, je u chlapců 7,9 hodin týdně a u dívek 7,46 hodin týdně. Při analýze vztahu dosaženého vzdělání rodičů a tělesným složením dítěte, jsme zjistili signifikantní vztah (p=0,024, ES =0,451) mezi vzděláním matky a tělesným složením dítěte. Naopak nebyl zjištěn významný vztah mezi v...

K možnostem predikce připravenosti předškolních dětí na výuku ve čtení a psaní
Havlisová, Helena ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent) ; Kocurová, Marie (oponent)
Disertační práce je zaměřena na problematiku časné diagnostiky předpokladů ke čtení a psaní u dětí v předškolním věku. Zvolené téma je zpracováno zejména v kontextu prevence raných učebních obtíží . Teoretická část práce reflektuje některé základní aspekty a činitele ovlivňujíc! čteni a psáni , rozebírá významné okolnosti brzdicí nebo naopak facilitujíci jejich rozvoj , diskutuje především otázky předpokladů ke čtení a psaní a možnosti jejich poznávání . V empirické části práce jsou kvantitativně i kvalitativně analyzovány výsledky výzkumu zaměřeného na ověřováni vlastnosti standardizované screeningové zkoušky Testu rizika Poruch čteni a psaní pro rané školáky v populaci předškolních dětí ve věku 5,5 - 6,0 let a tím i ověřování možnosti jeho Využitelnosti pro diagnostiku připravenosti ke čteni a psáni u Předškolních dětí . Závěry výzkumu vyznívají ve prospěch využitelnosti tohoto nástroje po navržených úpravách , je konstatován jeho přínos i v pedagogické praxi . Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Péče o přeživší holokaust a její specifika
Pončová, Radka ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Peterová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce s názvem Péče o přeživší holokaust a její specifika je strukturována do teoretické a praktické části. Teoretická část vychází z předpokladu, že specifika péče o přeživší vycházejí ze tří zdrojů - traumatu holokaustu, seniorského věku přeživších a judaismu. Tato část práce se tedy věnuje aspektům holokaustu a jeho dopadům na psychiku přeživších obětí, zejména ve smyslu posttraumatické stresové poruchy, ale i následkům pro další generaci, děti přeživších Židů. Dále je zde věnována pozornost židovství a životě v komunitě, systému specializované péče o přeživší, se zaměřením na služby sociální a psychologické. Navazuje kapitola věnovaná vymezení odlišností v této péči a zároveň identifikaci potřeb seniorů. Pro druhou část práce, zaměřenou prakticky, byl zvolen kvalitativní výzkum metodou rozhovorů vedených s odborníky, kteří pracují s cílovou skupinou přeživších. Z polostrukturovaných rozhovorů vyplývá, že přeživší jsou skupina klientů, kteří mají potřeby částečně odlišné od běžné seniorské populace a v péči o ně tedy odborníci většinou uskutečňují přístup, který na tyto potřeby reaguje. Není však možné paušalizovat, stejně jako každý senior bez traumatizujícího zážitku holokaustu potřebuje individuální přístup, je také nutné takto přistupovat k seniorovi přeživšímu. Určité aspekty péče...

Strach předškolních dětí a strategie jeho zvládání
Barešová, Zuzana ; Vavrda, Vladimír (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Tématem práce je strach předškolních dětí. Konkrétně sledujeme, čeho se děti v tomto věku bojí, a jestli matky těchto dětí vědí, čeho se jejich děti bojí. Dále zjišťujeme jaké strategie matky volí, aby svým dětem pomohly strach překonat a jestli tyto strategie děti vnímají jako pomoc při zvládání svého strachu. Zabýváme se také tím, jaké strategie volí samy děti, aby svůj strach překonaly a opět zohledňujeme i to, jestli tyto strategie matky znají. Sledujeme i další aspekty související s vyrovnáváním se se strachem dětí, kterými jsou dětské fantazie, hry a rituály. Nakonec se zabýváme také problémy s usínáním, nočními můrami a zlými sny, které mohou souviset se strachem dětí v tomto věku.

Problematika čtení u neslyšících
Žbánková, Markéta ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce)
"Mnozí rodiče neslyšících dětí v předškolním věku vkládají velké naděje ve výuku čtení. Domnívají se, že jen co se jejich dítě naučí číst, bude po starostech. Bohužel tomu tak není" (Červenková, 1999, s. 7). Tito rodiče se setkávají s jedním z největších problémů, na který narazí naprostá většina všech odborníků pracujících a zejména učících neslyšící děti, kterou je skutečnost, že tyto děti se nemohou učit číst jako děti slyšící, jelikož proces čtení u nich probíhá odlišně. I přesto, že neslyšící děti začínají se čtením dříve než ostatní, přečíst delší slovo nebo jednoduchou větu jim trvá mnohem déle. Přečíst a porozumět delšímu souvětí se může pro neslyšícího stát nedosažitelným cílem. Při výuce čtení často není zohledněn fakt, že čeština je pro neslyšící druhým cizím jazykem a jejich obtíže, i při snaze naučit se číst, ještě narůstají. Protože písmo a psaný text je důležitým pojítkem mezi jedincem a okolním světem, je nutnost naučit neslyšící děti číst velice důležitá nejen pro značné zmírnění komunikačních bariér, které neslyšící v každodenním životě musí překonávat, ale též i pro zvýšení jejich sebevědomí a usnadnění jejich seberealizace v dnešním světě. Ve své závěrečné práci se pokouším zabývat všemi aspekty odlišností ve čtení dětí neslyšících oproti slyšícím, rozebrat nejčastější problémy, které se...

Mobilní telefon v životě dítěte
Marešová, Dana ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Diplomová práce na téma Mobilní telefon v životě dítěte popisuje fenomén mobilního telefonu a jeho pojetí ve vztahu dětem. První část se zaměřuje na psychologické, medicínské, ekonomické, vzdělávací aj. aspekty používání mobilního telefonu dětmi, a to z pozitivních i negativních pohledů. Stěžejní je zaměření na oblast školství a na školu jako instituci. Druhá část předkládá výsledky výzkumné sondy mapující vliv mobilních telefonů na životní styl dětí ve věku 11-15 let. V závěru práce jsou formulována doporučení pro pedagogickou praxi.

Integrace dětí mladšího školního věku v zařízení pro volný čas
Petržela, Marian ; Vodáková, Jitka (oponent) ; Pávková, Jiřina (vedoucí práce)
Za cíl své práce považuji zmapování situace týkající se současného stavu zařízení volného času, podmínek pro jejich činnost a jejich možností v procesu integrace dětí mladšího školního věku. Chtěl bych poukázat na důležité úkoly, ale i problémy daného procesu a finanční aspekty jeho fungování. Dále je zdůrazněn význam odbornosti, schopností a profesionality pedagogických pracovníků ve sféře volného času. U zjištěných nedostatků bych rád upozornil na jejich příčiny a hledal možnosti jejich eliminace. Na závěr si kladu za cíl předložit soubor návrhů a podnětů pro zařízení volného času dětí, které by mohly přispět ke zkvalitnění a efektivnějšímu využívání volného času k procesu integrace. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Pojištění domácnosti na českém pojistném trhu
Šebestová, Lucie ; Ducháčková, Eva (vedoucí práce) ; Daňhel, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na trh pojištění domácnosti v České republice. Cílem této práce je analyzovat a vyhodnotit strukturu a náležitosti pojištění domácnosti, a poradit, na jaké aspekty by se měl klient zaměřit, a to před sjednáním pojištění, i během jeho trvání. Text je doplněn o konkrétní příklady současné nabídky daného produktu. Pozornost je věnována i problémům, jež jsou s tímto pojistným produktem spojeny, a kterým by se tedy měl případný zájemce o pojištění nebo pojistník vyvarovat. Součástí práce je také dotazníkové šetření, jež se zaměřuje na problémy spojené s pojištěním, zda je, či není, pojistné součástí spotřebitelových výdajů a na závislost pojištění domácnosti na věku a měsíčním čistém příjmu členů domácnosti.