Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31,693 záznamů.  začátekpředchozí31684 - 31693  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.91 vteřin. 

Pohybové hry ve volejbalové přípravce na 1.stupni základní školy
Boudová, Vladimíra ; Hájek, Jeroným (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Cílem této práce bylo sestavit baterii pohybových her pro přípravné volejbalové období a ověřit její účinnost pro efektivní rozvoj speciální motorické výkonnosti ve volejbalu u žákyň mladšího školního věku. Mohu konstatovat, že cíl byl splněn. Na základě zkušeností a studia literatury se mi podařilo sestavit baterii pohybových her pro volejbal, kterou lze využít jako metodickou pomůcku pro tělesnou výchovu na 1. stupni základní školy, pro trénink žáků na základních školách s rozšířenou výukou volejbalu a rovněž v mimoškolních volejbalových přípravkách při sportovních oddílech. Sestavená baterie pohybových her nabízí možnost kvalitnější přípravy žáků mladšího školního věku v přípravném volejbalovém období, což jsem si vytkla jako problém ve 2.kapitole této diplomové práce.

Analýza uznatelnosti energetických úspor v ČR v rámci směrnice 2012/27/ EU o energetické účinnosti
Barczi, Šimon ; Vojáček, Ondřej (vedoucí práce) ; Macháč, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá implementací Směrnice EU o energetické účinnosti do národních legislativ a splněním cílů z toho vyplývajících. Práce volně navazuje na předchozí situační zprávy, upozorňuje na nedostatky těchto dokumentů a zároveň nabízí unikátní přístup měření pokroku. Práce analyzuje národní akční plány (NAPEE) všech členských států a provádí jejich komparaci. Kvalita těchto dokumentů je kriticky zhodnocena a popsána. Prvotně práce defininuje klíčové pojmy. Poté představuje hlavní prvky Směrnice o energetické účinnosti. Následně detailně zhodnocuje a popisuje NAPEE všech zemí EU s jejich následným kritickým zhodnocením. V poslední kapitole je pak představena metodika indexů, sledujících pokrok dle Směrnice.

Hodnocení činnosti vybraných fakultních nemocnic
Bartoníčková, Petra ; Maaytová, Alena (vedoucí práce) ; Mikušová, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce zjišťuje, zda existuje souvislost mezi výsledky ekonomických výkonových ukazatelů a výsledky v oblasti veřejných zakázek. Popisuje specifika fakultních nemocnic, proces zadání veřejné zakázky a výkonové ukazatele používané ve zdravotnictví. Praktická část nabízí podrobné anylýzy vypsaných veřejných zakázek a výkonových ukazatelů.

Využití inovativních metod výuky ke zkvalitnění vzájemných vztahů mezi žáky na prvním stupni základní školy
Schneiderová, Martina ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
ANOTACE: Cílem diplomové práce je zjistit, zda zavedení inovativních přístupů ve vyučování může pomoci ke zkvalitnění vzájemného chování, komunikaci a spolupráci dětí v již zavedeném kolektivu. Snahou uvedeného přístupu je utváření a rozvoj pozitivního třídního klimatu a tím podnětného prostředí pro výuku inovativními metodami (metodami moderního vyučování). Teoretická část se zabývá problematikou vzniku inovativních metod spojeného s novým pohledem na osobnost dítěte, popisuje některé alternativní školy a programy, ve kterých mají inovativní metody svůj původ. Cílem teoretické části je vymezení pojmu metody výuky s akcentem na metody inovativní, které mají vliv na utváření pozitivního třídního klimatu. Dále se teoretická část zabývá pojmem inovace a jeho pojetím, rolí učitele a charakteristikou žáka středního školního věku. Výzkumná část popisuje průběh a realizaci zavedení inovativních metod u žáků 4. ročníku základní školy. Cílem praktické části je zjištění, zda lze v zavedeném kolektivu pomocí inovativních přístupů vyvolat pozitivní změny klimatu třídy. Formou dotazníků jsou analyzovány výsledky zjištění a následně porovnány s výsledky dotazníkového šetření v kontrolní skupině. KLÍČOVÁ SLOVA: metoda, inovace, osobnost dítěte, osobnost učitele, třídní klima

Výuka plaveckého způsobu znak u dětí mladšího školního věku
Vopálenská, Zuzana ; Pokorná, Jitka (vedoucí práce) ; Chrzanowská, Babeta (oponent)
VÝUKA PLAVECKÉHO ZPŮSOBU ZNAK DĚTÍ MLADŠÍHO ŠKOLNÍHO VĚKU Cíle: Hlavním cílem práce je sestavení vyučovacího postupu osvojování plaveckého způsobu znak u dětí mladšího školního věku a vytvoření digitálního videozáznamu postupových kroků resp. cvičení vhodných pro zvolenou věkovou kategorii. Demonstrátory videopořadu budou děti mladšího školního věku od 6 do 9 let. Metody: V této práci jsme v první a v druhé etapě zaměřili na shromažďování dat z literatury a jeho následné zpracování do metodické řady cvičení. Ve třetí etapě jsme využili zpracovaný scénář ke zpracování videozáznamu. Výsledky: Zjištěné poznatky této práce uvádějí možný postup výuky plaveckého způsobu znak u dětí mladšího školního věku. Klíčová slova: didaktika tělesné výchovy - plavání, znak, mladší školní věk

Use of contemporary music in teaching French as a foreign language. Focused on French rap
Asterová, Kamila ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Jančík, Jiří (oponent)
6 Abstrakt: Název práce: "Současná hudba ve vyučování francouzštiny jako cizího jazyka" Podtitul: "se zam ením na francouzský rap" Cílem práce je ukázat, že je možné využít současné hudby, konkrétn francouzského hip- hopu/rapu, p i vyučování francouzštiny jako cizího jazyka. První část práce obsahuje obecnou charakteristiku tohoto hudebního stylu. Ve druhé části je p edstaven již užívaný pedagogický materiál, jenž r zným zp sobem využívá rapu ve vyučování francouzštiny. Dále jsou prezentovány nov vytvo ené materiály pro učitele i žáky, jejichž společným tématem je francouzský hip-hop/rap. T etí část práce obsahuje zpracované výsledky dotazníku, jehož hlavním zám rem bylo zjistit, zda by cílová skupina, tj. studenti francouzštiny ve v ku od dvanácti do dvaceti let, ráda pracovala s francouzským hip-hopem/rapem p i výuce tohoto cizího jazyka. Dotazník rovn ž prozkoumal, jaký/é současný/é hudební styl/y tato cílová skupina ve svém volném čase poslouchá. Klíčová slova: didaktika francouzštiny jako cizího jazyka francouzská hudba rap motivace porozum ní ústnímu projevu

Nový věk starého já - spiritualita New Age ve světle učení Advaity
Masojídek, Milan ; Matějů, Martin (oponent) ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce)
Práce se zabývá fenoménem hnutí Nového věku a shrnuje jeho stěžejní vize. Tyto vize jsou poté interpretovány v kontextu duchovního učení a praxe advaita védanty. Takto zvolený přístup umožňuje nahlédnout spiritualitu New Age z mezního existenciálního úhlu pohledu a získat představu o jejím postavení nejen v rámci věčně soudobého sebehledačství, ale díky kulturologické perspektivě komplexněji také v rámci specifické situace moderního člověka a jeho kultury. New Age se v rámci takto zvoleného přístupu jeví jako prostředí v němž se dá duchovněji žít a jenž může být - díky důrazu na individuální sebehledačství, svobodu, vnitřní odpovědnost a myšlenku Jednoty - dobrým základem na cestě k realizaci hlubokého duchovní poznání. K tomu je však zdá se nutné vykročit z omezené a pohodlné New Age kategorie - je-li pohodlná hlavně egu a jeho potřebám, hodnotám a kategoriím na něj navázaného omezeného individuálního myšlení. Je to stupeň na cestě poznání, který bude - má-li být poznání plně realizováno - jednou nutné opustit stejně jako "hledání" samotné. Takovýto závěr vybízí k hlubší kulturologické reflexi kategorií, či spíše projevů či stavů jednoho jediného základu vědomého bytí a jejich vztahu ke kultuře.

Jak učit etickou výchovu ve starším školním věku.
Pekárková, Anna ; Mazáčová, Nataša (oponent) ; Vágnerová, Marie (vedoucí práce)
Práce pojednává o etické výchově žáků staršího školního věku, která je v naší republice v současné době vyučována samostatně i v rámci jiných předmětů. Teoretická část obsahuje definici etické výchovy, základní charakteristiku staršího školního věku a vymezuje nosné body tohoto vývojového období pro etickou výchovu. Dále zahrnuje hlavní teoretická východiska etické výchovy, vysvětluje pojem reflexe. Upozorňuje na rámcové vzdělávací programy s důrazem na průřezové téma osobnostní a sociální výchova a jeho úzký vztah k etické výchově. Praktická část přináší informace o způsobu výuky etické výchovy ve vybraných českých školách. Uvádí základní zobecnitelné poznatky o výuce. Na srovnání čtyř konkrétních programů výuky se snaží hlouběji porozumět dané problematice. Výzkum se zaměřuje hlavně na oblast cílů a metod.

Porovnání vědomostní efektivity výuky dramatickou výchovou s efektivitou výuky frontální na tématu Starých pověstí českých a moravských ve čtvrtých třídách základní školy
Čihová, Martina ; Marušák, Radek (oponent) ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce)
Diplomová práce je nazvána "Porovnání vědomostní efektivity výuky dramatickou výchovou s efektivitou výuky frontální na tématu Starých pověstí českých a moravských ve čtvrtých třídách základní školy." Teoretická část je zaměřena na dramatickou výchovu, její složky a způsob kterým je vyučována. Základem praktické části byly realizace výukových jednotek, jedna byla zaměřena na dramatickou výchovu a druhá na frontální výuku. Žáci, kteří se zúčastnili těchto realizací, psali vědomostní test, týkající se výukové látky z odučených výukových jednotek.

Concepts of harmony in five metaphysical poets
Jajtner, Tomáš ; Hilský, Martin (vedoucí práce) ; Procházka, Martin (oponent) ; Mánek, Bohuslav (oponent)
Překládaná dizertační práce analyzuje význam pythagorejské harmonické kosmologie pro způsob vnímání člověka a světa v anglické renesanci. Chápe ji jako klíčový pojem pro renesanční umění, a to zejména pro hudbu a poezii. Postupný rozpad víry v pythagorejský koncept univerzální kosmické harmonie se výrazně projevuje v tvorbě tzv. metafyzických básníků, kteří vedou zápas o udržení její metaforické síly důrazem na vlastní proces své jazykové práce. Tím však postupně dochází k procesu celkové metaforizace světa: úkol básníkův se přesouvá od tlumočení univerzálních pravd o světě a lidském údělu v něm spíše k udržování síly básnického jazyka jako výsostného nástroje této metaforizace. První díl se zabývá teoretickými a historickými předpoklady takového zkoumání. První kapitola analyzuje dva významné koncepty harmonie ve starověku, koncept Hérakleitův a Pythagorův. Význam Hérakleitův není pro renesanci zásadní, přesto - jak se ukazuje v pozdější vlastní analýze - můžeme najít náznaky Hérakleitova pojetí v díle Donneově. Naproti tomu myšlení Pythagorovo je renesanci centrální, a proto je mu v předkládané práci věnována větší pozornost. Je zdůrazněn význam Pythagorova pojetí čísla jako komunikačního prostředku mezi světem pozemských fenoménů a abstraktních idejí. Toto základní filozofické východisko Pythagorejci...