Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31,480 záznamů.  začátekpředchozí31461 - 31470další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.95 vteřin. 

Bioeroze v geologickém záznamu České republiky. Exkurzní průvodce pro předkonferenční exkurzi 4. mzn. konference o bioerozi. 22.-28. srpna 2004, Česká republika
Mikuláš, Radek
Geologický záznam bioeroze v České republice zahrnuje velkou část geologické časové škály, různé typy prostředí a různé substráty. Zvláštní zmínku zasluhují mikroskopické vrtby v pravděpodobných svrchnoproterozoických stromatolitech, navrtané bioklasty silurského a devonského stáří, devonské a karbonské hardgroundy a rockgroundy, ojedinělé vrtby ve dřevě permského stáří, jurské transgresivní a útesové facie, spodnokřídová skalnatá dna karpatské oblasti, svrchnokřídová skalnatá pobřeží, bioklasty a dřevo v platformním pokryvu Českého masivu, některé facie karpatské předhlubně a Vídeňské pánve a konečně archeologická naleziště, která poskytují záznam bioeroze současný se stopami lidské činnosti

Je interní vazebné místo pro ribozóm u viru hepatitidy typu C vhodný cíl pro léčbu?
Roučová, Kristina ; Čáp, Michal (oponent) ; Pospíšek, Martin (vedoucí práce)
Infekcí virem žloutenky typu C jsou postižena asi 3 % světové populace. Pokroky v molekulární biologii a lepší znalost životního cyklu viru žloutenky typu C přispívají k vývoji specificky cílené léčby hepatitidy C. Nově vyvíjená léčba se zaměřuje mimo jiné na vnitřní vazebné místo pro ribozóm (IRES), které je pro svou vysokou sekvenční a strukturní konzervovanost atraktivním cílem terapie. Navíc by inhibice funkce IRES znemožnila časný a zásadní krok v životním cyklu viru, translaci virové RNA, a zabránila tak propagaci viru. Přístupy vedoucí k inhibici translace jsou cíleny jak na strukturu, tak i na nukleotidovou sekvenci HCV IRES. Jako potencionální budoucí terapeutické látky jsou testovány jednak syntetické nukleové kyseliny, antisense oligonukleotidy a ribozymy, a také nízkomolekulární látky. V této práci je věnována pozornost především nízkomolekulárním látkám interagujícím s IRES sekvencí.

Využití sociálních sítí pro propagaci společnosti
Zahradník, Jan ; Chudán, David (vedoucí práce) ; Machek, Ondřej (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zanalyzovat a zhodnotit, zdali jsou sociální sítě vhodným prostředím pro zviditelnění a prezentaci firem a jejich produktů a na základě zvolených kritérií určit, které sítě v českém prostředí jsou pro tuto prezentaci nejvhodnější a jaké nástroje pro propagaci nabízejí. Práce je rozdělená na část teoretickou, v níž se zaobírám odbornou terminologií, popisuji vývoj prostředků ke sdružování lidí na internetu až do dnešní podoby sociálních sítí. Následuje kapitola, která zmiňuje nejrozšířenější sociální sítě v České republice se zaměřením hlavně na Facebook, na němž také popisuji platformu pro vývoj aplikací. V praktické části ilustruji možnosti propagace společnosti na Facebooku prostřednictvím reálné marketingové kampaně, zaobírám se rozdíly v cílení, náklady spojené s chodem kampaně a poté vyhodnocuji, zda je kampaň úspěšná a přidávám návrhy na zlepšení. Dalším tématem je možnost využití Facebook API a jazyka FBML při tvorbě aplikace na platformě Facebook a s tím spojené využití při internetovém marketingu. Práce obsahuje také veřejný průzkum, který zachycuje, jaké sociální sítě lidé opouštějí a na jaké se naopak přesunují, reakce uživatelů na reklamu na sociálních sítích a vztah k aplikacím na sociálních sítích běžících. Přínosem práce je ukázat možnosti, které nabízí využívání sociálních sítí při prezentaci společností prostřednictvím sociálních sítí.

Podnikatelské prostředí, obchodní zvyklosti a kulturní specifika Turecka jako potenciálního nového člena EU
Foltrová, Zuzana ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Pavelková, Mária (oponent)
V této bakalářské práci se zabývám Tureckem, nad kterou jsou v současné době vedeny rozporuplné diskuze ohledně jejího začlenění do evropského společenství. Cílem práce je zmapovat turecké podnikatelské a obchodní prostředí. Jsou zde nastíněny nejen obecné informace o zemi, ale i praktické věci, které mohou pomoci, jakým způsobem je možné začít v Turecku obchodovat, na jaké překážky si dávat pozor a naopak jaké příležitosti tato země nabízí. V neposlední řadě jsou zde zmíněny i cenné informace od dvou českých firem, které v současné době v Turecku obchodují a v této bakalářské práci poskytují reálný pohled na obchodní prostředí země, na jejich osobní zkušenosti a zážitky z obchodování s Turky.

Právní rámec rozvojové spolupráce Evropské unie
Trnka, Ondřej ; Scheu, Harald Christian (oponent) ; Svoboda, Pavel (vedoucí práce)
Závěr S ohledem na členění a metodiku práce, jež byly naznačeny v Úvodu, je vhodné shrnout její závěry odděleně pro část druhou věnovanou relevantním ustanovením primárního práva a část třetí zabývající se činností Unie v oblasti finanční rozvojové spolupráce. Závěry části druhé Celkově vzato nepřinesla Lisabonská smlouva žádné zásadní primárněprávní změny v oblasti rozvojové spolupráce, příp. jiné spolupráce se třetími státy. V kontextu dalekosáhlé proměny primárního práva jako celku, a speciálně pak v oblasti vnějších vztahů, je naopak spíše pozoruhodné, do jaké míry nová úprava koresponduje v této oblasti s předchozím aquis communautaire. LS však přinesla několik významných, vesměs pozitivních, dílčích změn. Připomeňme alespoň sjednocení postupu při přijímání opatření v oblasti rozvojové spolupráce s oblastmi humanitární pomoci a spolupráce s jinými než rozvojovými zeměmi, vypuštění ustanovení o zvláštním postavení spolupráce se zeměmi ACP, které může předjímat budoucí vtažení EDF do obecného unijního rozpočtu, či konečně zakotvení zvláštního právního základu pro humanitární pomoc zmíněné v závěru druhé části práce. Dá se tak konstatovat, že Lisabonská smlouva přinesla jen dílčí úpravy primárněprávního základu rozvojové spolupráce a potvrdila její postavení coby důležité součásti vnější činnosti EU....

Mimosmluvní instituty užití autorského díla
Frantová, Zuzana ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (oponent) ; Žikovská, Petra (vedoucí práce)
Mimosmluvní užití autorského díla 68 6. Záv r Autorské právo je odv tvím práva, které se neustále vyvíjí a u kterého je nadmíru d ležité, aby odpovídalo co nejvíce technickému pokroku. Dnešní možnosti internetu a rozvoj digitálních technologií znesnad ují poskytování náležité ochrany práv autor a zjednodušují zneužívání autorských práv. Vzhledem k technologickému pokroku, zrychlujícímu se internetu a dalším skute nostem je pro budoucí vývoj d ležité, aby autorské právo odpovídalo tomuto technickému pokroku a jak se íká "neusnulo na vav ínech", ale naopak odráželo ve svém obsahu nejnov jší trendy. Jen tak je možné, aby i nadále plnilo sv j ú el a funkci. Cílem by m lo být takové autorské právo, které by motivovalo autory k tv r í innosti a poskytovalo jim náležitou ochranu, a sou asn umožnilo co nejširší možnost ve ejnosti seznámit se s jejich díly. Je nutné, aby byla mezi t mito zájmy nalezena rovnováha. Výjimky a omezení autorského práva hrají významnou roli p i nastavení tohoto rovnovážného stavu. Je z ejmé, že legislativní proces trvá v tšinou delší dobu a proto není možné, aby pozitivní právo pln odpovídalo aktuálnímu stavu technologického vývoje. Internetovému v ku spole nosti je t eba p izp sobit i strategie vydavatelských spole ností p sobících v oblasti zábavního pr myslu. Tyto spole nosti...

Řízení ve věcech obchodního rejstříku
Veselý, Petr ; Macková, Alena (vedoucí práce) ; Pohl, Tomáš (oponent)
54 Závěr V několika posledních letech došlo provedenými novelizacemi k rozsáhlým změnám právní úpravy obchodního rejstříku a řízení před ním. O nutnosti vývoje obchodního rejstříku a přizpůsobování tohoto novým potřebám a trendům není třeba diskutovat, a tak lze provedené novelizace v zásadě považovat jako krok správným směrem. Přesto však i nadále existuje spousta nedostatků, které lze současné právní úpravě problematiky obchodního rejstříku vytknout a které by měly být napraveny dalšími pečlivě promyšlenými a zváženými kroky, z nichž některé si k zamyšlení dovoluji navrhnout. Obchodní rejstřík jako takový by měl sloužit především samotným podnikatelům a zainteresované veřejnosti. Mám za to, že základní úkony související s obchodním rejstříkem by měly být jednoduše zvládnutelné i pro laiky bez právního vzdělání a tito by se i v řízení před rejstříkovými soudy měli v základních věcech, jako je zejména podání návrhu na zahájení řízení, obejít bez nutnosti odborné právní pomoci. Platná právní úprava by jim k tomu měla dopomoci a ne jim naopak působit zbytečné komplikace. Za velmi nešťastné považuji roztříštění právní úpravy týkající se obchodního rejstříku do několika právních předpisů, a to zejména současný stav, kdy úprava řízení ve věcech obchodního rejstříku je obsažena jak v hmotněprávní normě, kterou je...

Prostor města: Turnov v čase a prostoru
Stuchlík, Jaroslav ; Matějů, Martin (oponent) ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce)
U zrodu této diplomové práce stála esej, která vznikla jako ur"itá obecn!j#í reakce na proces schvalování regula"ního plánu centra Turnova m!stsk(m zastupitelstvem1. Prostor nám!stí v sob! koncentruje problémy moderní dopravy, vyvolává zásadní otázky o smyslu a ú"elu architektury. Potkáme se zde s problematikou sociologickou, "asto se musíme obracet do hluboké historie m!sta, n!kdy a% do "as$, pro jejich% pochopení nezbytn! pot'ebujeme archeologii. V takto slo%itém terénu m$%eme logicky mnoho podstatn(ch v!cí p'ehlédnout a naopak p'esp'íli# zd$raznit jevy mén! d$le%ité. Odtud se odvíjela ur"itá základní idea, %e kulturologie m$%e b(t vhodn(m p'ístupem jak získat prakticky strukturovan( obraz m!sta, kter( umo%ní d$sledn! plánovat budoucí rozvoj a odstraní p'íli# zjednodu#ující náhledy. Od po"átku bylo tedy jedním ze základních cíl$ této práce nabídnout strategick( nástin plánu rozvoje m!sta Turnova, kter( by vycházel z d$kladného kulturologického rozboru situace.

Prostorové šetření nákladovosti evropských společností
Chrástek, Michal ; Marek, Petr (vedoucí práce) ; Makovec, Martin (oponent)
Obsahem této práce je provedení šetření vybraných společností z Evropské unie s důrazem na Českou republiku z hlediska ukazatelů dílčích nákladovostí, celkové nákladovosti, produktivity práce a průměrného osobního nákladu na pracovníka. Práce je zaměřená výhradně na společnosti z primárního a sekundárního sektoru. Údaje o jednotlivých společnostech jsem načerpal z databáze Amadeus. Poměrové ukazatele jsou spočítány z dat za rok 2006. Nejvyšší celkovou nákladovost jsem zaznamenal u Itálie, Německa a Portugalska. Naopak nejmenší vykazují společnosti v Estonsku, Nizozemí a v Dánsku. U produktivity práce a průměrného osobního nákladu na pracovníka nejvyšší hodnoty vycházejí u Nizozemska, Dánska a Belgie. Oproti tomu se se svými hodnotami nemohou příliš pyšnit v Bulharsku, Rumunsku a Estonsku. Česká republika se ve většině ukazatelů pohybovala lehce pod průměrem mezi vybranými evropskými státy.

Motivation in foreign language teaching
Červíčková, Helena ; Rössler, Paul (oponent) ; Berglová, Eva (vedoucí práce)
Ovladani cizich jazyku je povazovano v ramci Evropske unie za velmi dUlezite. Dobre jazykove znalosti totiz umoziiuji lepsi komunikaci mezi Evropany. Ta podporuje jejich vetSi mobilitu v ramci Evropy, pfispiva k jejich vzajemnemu porozumeni a take lepsi spolupraci. Zaroveii muze pomoci pfekonat nejnlznejsi pfedsudky a diskriminace vliCi jinym mirodum, kulturam a nabozenstvim. Cizi jazyky se tak staly nedilnou soucasti v;Tliky ve skolach. Na ucebni proces a jeho uspesnost pfitom pusobi mnoho faktoru, jednim z nejdUlezitejsich je motivace. Od tohoto fenomenu si hodne slibuji jak ucitele, tak studenti. Spousta ucitelu se domniva, ze je jejich prace zbytecna, pokud jejich svefencum chybi motivace a naopak ocekavaji od motivovaneho studenta zazrak. Take studenti si nezfidka stezuji, ze je dany pfedmet nebavi, protoze je uCitel pro nej nedokaze nadchnout. Hodiny bfvaji nudne, smysl mnohych cviceni jim neni jasny, casto nevidi ani yfznam daneho pfedmetu pro jejich budouci zivot atd. Co to ale motivace vlastne je? Co pod timto pojmem rozumime? Jake faktory na ni pusobi? Do jake miry jsou rozhodujici osobnostni faktory studenta a jakou roli hraji ucitel, organizace vyucovani nebo ucebni materialy? Jak lze motivaci studentu zvysovat a naopak, jak lze zabranit jeji ztrate? Na tyto a jeste mnohe jine otazky se snazim...