Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,109 záznamů.  začátekpředchozí3100 - 3109  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.47 vteřin. 

FENOMÉN AUTOMOBILISMU -- ROZVOJ MOTORISMU U NÁS OD ROKU 1897 DO SOUČASNOSTI
Kovářová, Marcela ; Jakubec, Ivan (vedoucí práce) ; Szobi, Pavel (oponent)
V bakalářské práci se budu zabývat rozvojem automobilismu u nás od přelomu 19. a 20. století do současnosti. Téma zpracuji ze sociálně -- historického hlediska. Na začátku minulého století vlastnili automobil jen ti nejbohatší. Kdežto v současné době se stal automobilismus naprostým fenoménem a v Česku vlastní auto skoro každá rodina. Ve své práci se budu snažit zjistit hlavní faktory, které vedly k tomuto rozvoji. Rozeberu zvyšující se životní úroveň obyvatelstva. Popsáním hustoty železniční sítě, přip. autobusových spojů, bych ráda zodpověděla otázku, zda dokázaly dostatečně zajistit možnost přepravy a cestování pro obyvatelstvo, nebo zda představoval automobil v tomto ohledu nezbytný statek. Budu sledovat rozvoj našich automobilek (Škodovy závody,Tatra Kopřivnice), hlavně se zaměřím na vývoj prodeje na domácím trhu. V závěru práce shrnu hlavní faktory rozvoje automobilismu. Ve své práci se budu opírat o vydané prameny a nejnovější odbornou literaturu.

Musa panagaea Bernarda Pannagla
Zárybnický, Zdeněk ; Svatoš, Martin (oponent) ; Matějec, Tomáš (vedoucí práce)
Gymnaziální učitel, literát, kazatel a především člen Tovaryšstva Ježíšova Bernard Pannagl vydal svůj sborník školních divadelních her Musa panagaea před bezmála dvěma sty osmdesáti lety. Nemáme zprávy o tom, že by se tato kniha dočkala mimořádného ohlasu. O jistém sice úspěchu svědčí fakt, že Pannagl vydal své divadelní hry dvakrát tiskem, ale mezi velkými literárními klasiky nikdy uváděn nebyl. Také dnes je znám jen nemnoha odborníkům. Proč mu tedy byla věnována pozornost autora této práce? Původně zde byl záměr skupiny badatelů vydat Pannaglovo drama o Janu Nepomuckémjako součást sborníku divadelních her z jezuitských gymnázií s nepomucenskou tematikou. Jezuitskému školnímu dramatu byla u nás dosud věnována malá pozornost, zvláště pokud jde o vydávání pramenů; školní předpisy a školní vzory jsou přitom pozadím, na němž je vzdělaným publikem vnímána další kultura - i proto, pochopitelně kromě osobní záliby vydavatelů v daném tématu, měl zmíněný sborník vzniknout. Nakonec bylo Pannaglovo drama z plánu sborníku vypuštěno a autor této práce rozšířil přípravu o další dvě dramata tak, aby byla připravena k samostatnému vydání celá první část knihy Musa panagaea. Přítomná práce je úvodem k edici tří školních dramat Bernarda Pannagla. Jejím cílem je zpřístupnit zájemci dostupné informace o čtených dílech a...

Analýza ročního tréninkového cyklu atleta postiženého diskinetickou formou Dětské obrny třídy F32
Štýbr, René ; Jebavý, Radim (oponent) ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce)
Název práce: Analýza ročního tréninkového cyklu atleta postiženého diskinetickou formou Dětské mozkové obrny (DMO) třídy F 32. Cíl práce: lllavním cílem práce bylo analyzovat roční tréninkový cyklus 2006/2007 v hodu diskem a koulí u atleta postiženého diskinetickou formou DMO třídy F32. Metoda: Ke splnění cíle jsem využil literární rešerši odborné literatury, českých a zahraničních internetových odkazů a vlastní sledování záměrně vybraného jedince. V této souvislosti jsem pracoval s metodou obsahové analýzy, zhodnotil výkonnost tréninkového zatížení, objem, intenzitu a charakter obecných a vybraných speciálních tréninkových ukazatelů a silového zatížení. Vzhledem k cíli práce bylo provedeno statické a grafické znázornění získaných dat s následným vyhodnocením. Výsledky: Na základě získaných a vyhodnocených hodnot obecných a vybraných speciálních tréninkových ukazatelů jsem dospěl k následujícímu závěru: objem, intenzita tréninkového zatížení, charakter vybraných ukazatelů speciální přípravy, kvalita sportovního tréninku, jeho rozmanitost, odborné vedení a kvalitní zázemí se podílejí na růstu sportovních výkonů. Sportovní výkon rostl při snížení silových hodnot jednotlivých tréninkových ukazatelů. Nárůst byl zaznamenám pouze v počtu vrhů koulí soutěžní hmotností v jarní etapě tréninku a zvýšení...

Význam spolupráce MŠ při nemocnici s rodiči hospitalizovaných dětí
Lédlová, Michaela ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Za použití jedné z metod pedagogického výzkumu (dotazníku) bylo zjišťováno, do jaké míry je možná spolupráce mezi mateřskou školou při nemocnici a rodiči hospitalizovaných dětí, zda rodiče potřebují spolupracovat s učitelkou mateřské školy při nemocnici a jak ovlivňuje kvalitu spolupráce osobnost učitelky mateřské školy při nemocnici. Potvrdilo se, že spolupráce mateřské školy při nemocnici a rodičů je možná, pokud obě strany přistupují ke spolupráci vstřícně. Dále se potvrdilo, že rodiče potřebují spolupracovat s učitelkou mateřské školy při nemocnici. Získávají tak lepší představu o zvláštnostech předškolního věku, poznatky zdravotnické, psychologické a pedagogické. Také se potvrdilo, že kvalitu spolupráce osobnost učitelky ovlivňuje. Je zapotřebí empatie, respekt z její strany a profesionální pedagogický přístup k rodičům. Učitelka je hlavním integrujícím činitelem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Problematika výživové hodnoty mléčných výrobků ve stravě předškolních dětí v mateřských školách
SKORUPANOVÁ, Medina
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou výživové hodnoty mléčných výrobků ve stravě předškolních dětí v mateřských školách. Byly stanoveny dva hlavní cíle. Prvním bylo určit mléčné výrobky, které jsou pro tuto věkovou kategorii vhodné, a ty, které jsou méně vhodné nebo nevhodné. Druhým hlavním cílem bylo edukovat o správné výživě v oblasti konzumace mléčných výrobků personál těch mateřských škol, kde by druh a množství podávaných mléčných výrobků byly nevyhovující. Teoretická část popisuje složení mléka a mléčných výrobků, podtrhuje především složky mléka, nad kterými je potřeba se zamyslet a zaměřit se na ně, a jejich význam pro lidský organismus. Dále popisuje význam mléka a mléčných výrobků pro předškolní děti, uvádí, které mléčné výrobky jsou pro tyto děti vhodné a které naopak nevhodné. V neposlední řadě uvádí také doporučené denní dávky těchto výrobků pro splnění spotřebního koše. Pro účely vypracování praktické časti byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu, metoda pozorování, dotazování a práce s dokumentací. Techniku tvořil polo-strukturovaný rozhovor a hodnocení jídelních lístků v mateřských školách. Polo-strukturovaný rozhovor za pomoci dotazníku byl zajištěn přímým kontaktem. Výzkumný soubor tvořil personál 6 mateřských škol v Jihočeském kraji. Z výsledků práce vyplývá, že personál mateřských škol je dobře informován o problematice konzumace mléčných výrobků, ale přesto se mu nedaří naplňovat spotřební koš v oblasti mléka. Dle personálu se spotřební koš v oblasti mléka daří naplňovat ze 75% 4 mateřským školám z 6. Zbylé 2 mateřské školy dle personálu spotřební koš v oblasti mléka naplní pouze z 50%. Spotřební koš v oblasti mléčných výrobků se jim ale naplňovat daří, protože do svačin podávaných v mateřských školách jsou často zařazovány ovocné jogurty, tvarohy nebo různé druhy tvarohových pomazánek. Spotřební koš v oblasti mléčných výrobků je tedy v 5 z 6 mateřských škol naplněn až z 93%. V jedné mateřské škole se nedaří ani to. Kvalita mléčných výrobků podávaných v mateřských školách hodnocená dle obsahu energie, sacharidů, cukrů, tuků a bílkovin vzhledem k věku strávníků je průměrná, většinou se pověření členové personálu řídí při výběru cenou a složením mléčného výrobku. Někteří z nich jsou ovlivněni spíše cenou výrobku, pak přestává být kvalita důležitá, jiní se řídí spíše složením výrobku, a pro to, aby mléčný výrobek byl kvalitní, dělají maximum, což zahrnuje i možnost, že si jej vyrobí sami. Reklama při výběru mléčného výrobku nehraje žádnou roli.

Výzkumná kompetence v učitelské profesi a ve vzdělávání učitelů
Seberová, Alena ; Walterová, Eliška (vedoucí práce) ; Lukášová, Hana (oponent) ; Vašutová, Jaroslava (oponent)
Současné české kurikulární reformy umožňují růst pedagogické autonomie škol a nesou tak s sebou zvýšené nároky na profesionalitu učitelů. Zavedením Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání se učitelé spolu s vedením školy a nepřímo také radou školy stávají nejen tvůrci školního kurikula (Školního vzdělávacího programu), ale zároveň také jeho (auto)evaluátory. Jak definovat evaluac/ v kontextu učitelské profese spolu se zachováním respektu k výzkumné doméně pedagogických věd? Jak specifikovat profesní výzkumné činnosti učitele a nesnížit tím prestiž výzkumníků-vědců pedagogiky? Jak zajistit, aby byli učitelé nositeli změn, spolutvůrci poznání pedagogické reality a mohli se podílet na žádoucím proměňování statusu učitelské profese? Má-li být učitel expertem v edukační doméně, neobejde se bez permanentně se rozvíjejících znalostí odborně argumentovat postupy a výsledky výukových procesů, význam implementovaných změn. Předpokladem je k tomu teoretické i praktické porozumění opřené nejen o kritické teoretické studium a systematickou celistvou reflexi vlastní pedagogické praxe, ale také o objektivní výsledky realizovaných výzkumů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Úloha speciálního pedagoga ve školách při inkluzivním vzdělávání dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením
ROMOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zabývá úlohou speciálního pedagoga ve školách při inkluzivním vzdělávání dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením. Cílem bakalářské práce je zmapovat a specifikovat úlohu speciálního pedagoga při inkluzivním vzdělávání a tím zdůraznit význam profese speciálního pedagoga. V teoretické části bakalářské práce se zabývám pojmy integrace a inkluze. Je zde popsána historie integrace a její podoba v dokumentech. Dále je v práci charakterizován proces inkluzivního vzdělávání a různá zdravotní postižení a jejich specifika. Také poradenská zařízení a služby pro jedince se zdravotním postižením. V praktické části jsem k výzkumu použila metodu zúčastněného pozorování. Pomocí této metody jsem sledovala činnosti speciálního pedagoga ve škole při inkluzivním vzdělávání. Dále jsem použila metodu strukturovaných rozhovorů s pedagogy a rodiči integrovaných dětí/žáků. Kontaktovala jsem Speciálně pedagogická centra a Pedagogicko-psychologickou poradnu. Se speciálními pedagogy jsem navštívila dvě mateřské a jednu základní školu. Pokaždé se jednalo o dítě/žáka s různým typem zdravotního postižení. Z výsledků je patrné, že speciální pedagog má při inkluzivním vzdělávání dětí/žáků významnou úlohu. Důležité jsou kladné vztahy speciálního pedagoga a dítěte/žáka se zdravotním postižením, pedagoga a rodiče integrovaných dětí/žáků. Z přístupu speciálního pedagoga je zřejmý komplexní přístup k integrovanému dítěti/žáku. Speciální pedagog má úlohu i jakéhosi prostředníka při integraci dítěte. Informuje a názorně pedagogům i asistentům pedagoga pracujícím s integrovanými dětmi/žáky prezentuje, jak postupovat. Profese speciálního pedagoga je proto důležitá a obtížně zastupitelná. Práce může být přínosem pro studenty, kteří se zajímají o tuto problematiku. Dále pro školy, kde je anebo bude inkluzivní vzdělávání realizováno. Může být přínosná i pro rodiče dětí/žáků se zdravotním postižením.

Variability of the Brewer-Dobson Circulation
Kupčihová, Zuzana ; Pišoft, Petr (vedoucí práce) ; Kozubek, Michal (oponent)
Transport ve střední atmosféře je řízený hlavně velkoprostorovou meridionální cirkulací, Brewer- Dobsonovou cirkulací. V této práci byla analyzována klimatologie a variabilita Brewer-Dobsonové cirkulace a střední atmosféry pomocí dat z modelu CMAM30-Ext (Canadian Middle Atmosphere Model). Použitých bylo několik klíčových proměných. Jmenovitě, age of air, reziduální rychlosti, reziduální proudová funkce, teplota a zonální vítr. Analýza klimatologie proměné age of air ukazuje, že nejmladší vzduch se generuje v okolí tropické tropopauzy, odkud se následně pohybuje směrem k pólům. Reziduální proudová funkce ukazuje, že Brewer-Dobsonova cirkulace dominuje zimní hemisféře v období slnovratů, zatím co během rovnodenností je cirkulace téměř symetrická okolo rovníku. Na určení různých módů variabilit střední atmosféry byla na data aplikována EOF metoda (Empirical Orthogonal Functions). Analýza identifikovala známé oscilace: semi-annual oscillation a quasi-biennial oscillation. EOF poslední jmenované oscilace vysvětluje méně variance v porovnání s množstvím variance, které vysvětluje EOF ročního chodu. Analýza dat objevila také sluneční cyklus. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Podmínky a programy mateřských škol jako určující faktor pro psychomotorický rozvoj dítěte a jeho zdatnost
Vitáková, Martina ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Stěžejním tématem této diplomové práce je pohyb a pohybové činnosti u předškolních dětí. V této práci bylo zjišťováno, zda různé programy mateřských škol: "Začít spolu", " Zdravá mateřská škola" a běžná mateřská škola respektují požadavky RVP PV a potřeb dětí z hlediska pohybových aktivit. Použity byly metody analýzy dokumentů, pozorování, dotazování a testování standardizovanou baterií psychomotorických testů (MOT 4-6.) Výsledky potvrdily přiměřenou péči o pohybové aktivity dětí v režimu dne. Klíčová slova Pohyb, pohybová aktivita, zdraví, psychomotorika předškolních dětí, alternativní výchova, předškolní vzdělávání, RVP PV, potřeby dětí, osobnostně orientovaná výchova, Vzdělávací program Začít spolu, Vzdělávací program Zdravá mateřská škola.

Tiskové zprávy jako nástroj oboru public relations a efektivita jejich uplatnění v českých denících Hospodářské noviny, MF Dnes a Právo
Šťastná, Alžběta ; Kartous, Bohumil (oponent) ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Tiskové zprávy jako nástroj oboru public relations a efektivita jejich uplatnění v českých denících Hospodářské noviny, MF Dnes a Právo" pojednává o všeobecně nejvyužívanějším nástroji oboru public relations, kterým jsou tiskové zprávy. Cílem mé bakalářské práce je v teoretické části definovat obor public relations a k pochopení podstaty oboru analyzovat, z jakých konceptů se skládá. Zaměřuji se především na vývoj veřejného mínění. Dále se věnuji nástinu historie oboru public relations, proč vznikl a jak se v průběhu historie formoval, včetně významu public relations v soudobé společnosti. V druhé teoretické části popisuji spolupráci se sdělovacími prostředky, protože obor public relations je založen na principu, že veřejnost lze ovlivnit zejména prostřednictvím masových médií. Popisuji techniky a formy oboru public relations, především se věnuji tiskovým zprávám. Poslední teoretická část pojednává velmi stručně o mediálních teoriích a analyzuje činnost médií, které ovlivňují četné vnitřní a vnější vlivy rozhodující o finální podobě sdělení. V případové studii - kvalitativní analýze - jsem se pokusila analyzovat náhodně vybrané tiskové zprávy v omezeném 4 měsíčním časovém období, které byly posléze otištěny v denících Hospodářské noviny, MF Dnes a Právo. Konkrétně sleduji následujících pět...