Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19,144 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klima mateřské školy jako východisko pro osobnostně orientovaný model
Reslová, Dagmar ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Ristić, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá klimatem v mateřské škole a osobnostně orientovaným modelem. Cílem práce je zjistit, jak souvisí klima mateřské školy s osobnostně orientovanou filozofií. V užším zaměření se práce zabývá osobní pohodou, nastavením učitelky mateřské školy a jejího působení v práci s dětmi. V teoretické části se autorka zabývá vymezením pojmu klima školy, osobní pohodou, osobnostně orientovaným modelem a jeho znaky, osobností dítěte, osobností učitelky a vztahy v mateřské škole v souvislosti s naplňováním osobnostně orientovaného modelu. Ve výzkumné části je souvislost a propojenost těchto vztahů zkoumána v provozu tří vybraných mateřských škol. Souvislosti jsou zkoumány při pozorování ve třídách a na základě individuálních rozhovorů s učitelkami a řediteli škol. Nasbíraná data ukazují rozlišné nastavení a přístupy v jednotlivých školách i třídách, různé způsoby práce a komunikace učitelek s dětmi a také odlišnou hloubku porozumění tématu osobnostně orientovaného modelu. V závěru práce jsou shrnuty výsledky výzkumu. Dále jsou zodpovězeny předem vytyčené výzkumné otázky, které dokládají naplnění cíle práce. KLÍČOVÁ SLOVA klima školy, osobní pohoda, osobnostně orientovaný model, osobnost dítěte, osobnost učitele, vztahy
Kvalita života u osob vyššího věku v ČR
Pojerová, Jana ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Šorfová, Monika (oponent)
Název: Kvalita života u osob vyššího věku v ČR Cíle: Cílem práce je zhodnotit kvalitu života u osob vyššího věku v ČR v souvislosti s fyzickou aktivitou a zároveň prozkoumat jejich povědomí o pojmu stařecká křehkost. Mezi dílčí cíle patří rešerše literatury dané problematiky a zpracování teoretických východisek a na jejich základě formulovat výzkumné otázky. Dalším cílem je potom provedení samotného výzkumu, tvořeného jednorázovým šetřením pomocí řízeného rozhovoru. Na závěr potom podrobná analýza rozhovorů, zpracování výsledků a diskuse. Metody: V práci je použita metoda rešerše dostupných českých i zahraničních literárních zdrojů a dále metoda řízeného strukturovaného rozhovoru s předem stanovenou baterií otázek ke sběru dat. Pomocí rozhovoru byly zjišťovány názory na zdravé stárnutí, fyzickou aktivitu a její vliv na kvalitu života a stařeckou křehkost. Celkem bylo osloveno 17 starších dospělých. Analýza rozhovorů byla následně provedena podle metodiky dle Giorgiho (1985) na základě které byly stanoveny výsledky. Výsledky: Pozitivně kvalitu života osob vyššího věku v ČR kromě jiných faktorů ovlivňuje i fyzická aktivita. Dále je to nezávislost, psychická pohoda, sociální vztahy a jakákoli činnost či aktivita. Naopak negativně kvalitu života ovlivňuje fyzický úpadek související se stářím. Osoby...
Podpora jazykového vývoje prostřednictvím rozvoje sluchové percepce u dětí v raném věku
Machová, Martina ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Hlavním tématem bakalářské práce je podpora jazykového vývoje prostřednictvím rozvoje sluchové percepce u dětí v raném věku. Práce je rozdělena do tří kapitol, z nichž dvě jsou teoretické a závěrečná kapitola je praktická. V teoretické části bakalářské práce jsou vymezeny základní pojmy, kterými jsou řeč, jazyk a komunikace a dále je popsána ontogeneze řeči, jazyka a komunikace dítěte raného věku. Ontogeneze řeči, jazyka a komunikace je v práci uvedena z pohledu dvou různých autorů. Následující kapitola teoretické části je věnována sluchovému vnímání, ve které je popsána anatomie a fyziologie sluchového orgánu, vývoj sluchového vnímání a oblasti sluchové percepce. Empirická část bakalářské práce je tvořena výzkumným šetřením kvalitativního charakteru. Výzkumnou metodou v bakalářské práci jsou případové studie. Případové studie byly zpracovány za pomoci dalších výzkumných technik. Hlavním cílem výzkumného šetření je analyzovat rozvoj sluchové percepce u sledovaných dětí v raném věku v soukromé mateřské škole v Praze, k jehož dosažení byly vymezeny dílčí cíle bakalářské práce a výzkumné otázky. Výzkumné šetření se zabývá celkem pěti případovými studiemi dětí v raném věku. Výzkumné šetření upozorňuje na významnou úzkou propojenost sluchové percepce s vývojem řeči, jazyka a komunikace u dětí v raném...
Výzkum materiálních didaktických prostředků používaných ve výuce chemie na základních školách v České republice
Štruplová, Hana ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Hamerská, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se věnuje využívání materiálních didaktických prostředků ve výuce chemie na základních školách v České republice. Výzkum se primárně zaměřil na učební pomůcky a didaktickou techniku z důvodu jejich bližšího vztahu k obsahu, metodám a formám výuky. Zvláštní zřetel byl kladen na využívání učebnic a jejich strukturních komponentů. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaké materiální didaktické prostředky se v uvedených vyučovacích hodinách vyskytují, jaká je doba a způsob jejich využívání ve výuce. V rámci používání učebnic měla bakalářské práce za cíl zmapovat, jaké strukturní komponenty učebnic se ve výuce chemie využívají a při jakých tématech. V teoretické části se proto práce zabývá charakteristikou těchto vybraných prostředků, která navazuje na jejich význam ve výuce. Výzkumnou metodou bylo systematické pozorování vyučovacích hodin chemie základních škol v České republice. Analýzou sesbíraných dat bylo zjištěno, že nejvíce se ve vyučovacích hodinách chemie objevovalo využívání tabule, pracovního listu či tištěného materiálu a různého ICT. Učebnice se v rámci výzkumu využívaly ve 21 % sledovaných vyučovacích hodin. Z dat vyplynulo, že na druh využívaného prostředku má vliv i probírané téma. Výsledky výzkumu by mohly posloužit jako podklad pro rozvoj moderní a interaktivní výuky...
Konflikty ve školním prostředí a možnosti jejich řešení i prevence
Holmanová, Marcela ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Školní prostředí je samo o sobě složitým sociálním mechanismem vztahů a vzájemných vazeb. V jednom z pohledů na problém se jedná se o psychologicko sociální a rovněž tak ekonomicko sociální model relací jednotlivců. Nejde jen o komunikační pole mezi dětmi a učiteli a mezi rodiči a učiteli, ale také mezi jednotlivými učiteli a mezi učiteli a vedením školy stejně jako mezi rodiči a vedením školy nebo mezi vedením školy a zřizovatelem a rovněž tak mezi rodiči a zřizovatelem. Kompetence subjektů ve školním prostředí se často ne zcela jednoduše definují. Jde totiž nejen o zmíněný problém psychologicko sociální jistě i o pedagogický a legislativní. Podle různých pohledů na věc je možné nahlížet i na tento fenomén z filozofického hlediska a z kulturně antropologického hlediska. Konflikt patří ke škole jako k instituci dokonce i politicky a historicky. Konflikt jako sociálně kulturní pojem má také obecné i konkrétní řešení. Na konflikt lze nahlížet jako na katarzi v jednání a chování jednotlivců i v rámci společnosti. Pro danou diplomovou práci je vpravdě rozměrem pouze školní prostředí se zaměřením na pedagogy a jejich podporu při řešení konfliktů směrem k žákům a jejich rodičům. Výzkumnou otázkou - hypotézou je možnost řešení konfliktů ve školním prostředí ve smyslu procesu i prevence konfliktu na...
Pravidlo neutrality orgánů cílové společnosti v EU z hlediska corporate governance
Weisser, Adam ; Hurychová, Klára (vedoucí práce) ; Josková, Lucie (oponent)
Pravidlo neutrality orgánů cílové společnosti v EU z hlediska corporate governance Abstrakt Předmětem této práce je právní analýza pravidla neutrality z hlediska corporate governance v kontextu unijní harmonizace právní regulace nabídek převzetí. Hlavní výzkumnou otázkou je, zda je pravidlo neutrality opodstatněným a vhodným nástrojem regulace problémů corporate governance, které se s nabídkami převzetí pojí, a současně do jaké míry je harmonizace pravidla neutrality v EU třeba. První kapitola pojednává obecně o problematice corporate governance v kontextu nabídek převzetí se zaměřením na problémy vyplývající z působnosti řídícího orgánu cílové společnosti k příjímání obranných mechanismů vůči nabídce převzetí. V této souvislosti je rovněž pojednáno o obecnějších otázkách regulace a harmonizace právní úpravy nabídek převzetí v EU. Předmětem druhé kapitoly je právní analýza pravidla neutrality ve směrnici o nabídkách převzetí. Pozornost je věnována zejména transpozičnímu a aplikačnímu mechanismu pravidla neutrality na základě směrnice o nabídkách převzetí a posouzení naplnění jejího harmonizačního cíle v otázce pravidla neutrality. Dílčím závěrem je, že směrnice o nabídkách převzetí v otázce pravidla neutrality nenaplňuje svůj harmonizační cíl. Třetí kapitola je stěžejní částí této práce a jejím předmětem je...
Jak realizovat multikulturní výchovu u žáků na 1. stupni ZŠ prostřednictvím práce s textem
Macková, Theodora ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Martinovská, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem multikulturní výchovy u žáků ve třetím ročníku základní školy skrze práci s literárním textem. Z hlediska formy je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. Teoretická část obsahuje základní informace o multikulturalitě, interkulturalitě, předsudcích a stereotypech, zabývá se pojetím multikulturní výchovy v kurikulárních dokumentech a blíže popisuje rozvoj čtenářství a čtenářské gramotnosti na prvním stupni základní školy. Především se zaměřuje na rozvoj čtenářství skrze metody RWCT a třífázový model učení E-U-R. Výzkumná část práce obsahuje popis akčního výzkumu realizovaného ve třetím ročníku základní školy s cílem rozvíjet multikulturní výchovu u žáků skrze literární text. Na základě pozorování, rozhovoru s třídní učitelkou a pretestu zjišťujícího současné postoje žáků k multikulturní společnosti bylo na základě pěti vybraných knih pro děti realizováno a následně reflektováno pět čtenářských lekcí zaměřujících se na rozvoj multikulturní výchovy u žáků. Výsledky akčního výzkumu ukazují, že lekce měly dopad na žákovské postoje k multikulturní společnosti, žáci se aktivněji zajímali o témata spojená s multikulturalitou, došlo k posunu žákovského chápání normy a lekce vedly k větší míře aktivního zapojení žáků s OMJ. Závěrem jsou formulována doporučení pro další...
Hodnocení aktivity vybraných svalů povrchovou elektromyografií při RL dle Vojty
Pochmanová, Lucie ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Martínek, Milan (oponent)
Název: Hodnocení aktivity vybraných svalů povrchovou elektromyografií při RL dle Vojty Cíle: Cílem této práce je shrnutí dosavadních poznatků o objektivizaci účinků stimulace dle Vojty. Také ověřit, zda dochází během stimulace hrudní zóny dle Vojty k vyšší svalové aktivitě měřené pomocí povrchové elektromyografie (sEMG) u vybraných svalů (m. rectus abdominis, m. biceps brachii, m. tibialis anterior) oproti placebo stimulaci. Byl porovnáván celkový průměr svalové aktivity vztažený k maximální volní kontrakci (MVC) při stimulacích. Hodnocena byla také svalová aktivita vztažená k MVC v první a poslední minutě bez stimulací se záznamem EMG. Metody: Ve výzkumné části práce bylo stimulováno 24 probandek v placebo zóně a následně v oblasti hrudní zóny dle Vojty. Vzorek tvořily studentky vysoké školy ve věkovém rozmezí 18-26 let. Měření svalové aktivity probíhalo na přístroji Trigno Delsys s programem EMGworks Acquisition. U každé probandky byla naměřena MVC vybraných svalů a také byly provedeny úkony ostatních řešitelů, jejichž výzkum probíhal paralelně s touto prací. Měření EMG signálu probíhalo nejen při placebo stimulaci a stimulaci dle Vojty, ale také v první i poslední minutě bez jakékoliv stimulace. Pořadí stimulací bylo nerandomizované. Mezi stimulacemi bylo minimálně 10 minut pauzy, kde probíhaly...
Podpora dětí s vývojovou jazykovou poruchou v předškolním vzdělávání
Boháčová, Terezie ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá podporou dětí s vývojovou jazykovou poruchou v předškolním vzdělávání. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Obsahem první kapitoly jsou teoretická východiska, je zde pospán proces vývoje řeči, jazyka a komunikace a objasnění těchto termínů. Dále se kapitola zaměřuje na vývojovou jazykovou poruchou, její terminologii, klasifikaci, etiologii, symptomatologii, diagnostiku a terapii. Druhá kapitola se zabývá systémem předškolního vzdělávání, legislativou, cíli předškolního vzdělávání a možnostmi podpory. Jsou zde definována a popsána poradenská zařízení a podpůrná opatření, se zvýšenou pozorností věnovanou konceptům individuálního vzdělávacího plánu a asistentu pedagoga. Tato kapitola se věnuje také problematice školní zralosti, zápisu k povinné školní docházce a jejím odkladem. Třetí kapitola představuje výzkumné šetření kvalitativního charakteru. Data byla získávána na základě analýzy dostupných dokumentů, analýzy produktů činnosti a prostřednictvím zúčastněného pozorování. Obsahem výzkumného šetření je případová studie dívky navštěvující přípravnou třídu základní školy. Hlavním cílem výzkumného šetření je analýza podpory dítěte v předškolním vzdělávání. Jsou zde popsány projevy vývojové jazykové poruchy, které negativně ovlivňují proces předškolního...
Ověření účinnosti nácviku herních činností jednotlivce v basketbalu v rámci školní tělesné výchovy
Ielitro, Teodoro ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Vighová, Kristýna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá ověřením účinnosti nácviku herních činností jednotlivce v basketbalu v hodinách tělesné výchovy. V teoretické části se zmiňuje stručná historie, charakterizuje sport basketbal, popisují se zde jednotlivé herní činnosti a jedna kapitola se věnuje také charakterizaci adolescentů. Ve výzkumné části byla jako hlavní metoda ověření účinnosti nácviku zvolen experiment. Do experimentu bylo zapojeno 59 žáků střední školy rozdělených do dvou výzkumných skupin, obě skupiny byly otestovány z driblinku, nahrávky a střelby. Následně experiment probíhal odlišně pro každou skupinu a každá skupina byla podrobena jiným formám rozvoje herních činností. Na konci byly skupiny opět otestovány, výsledky sloužily ke zmapování progresu jednotlivých skupin a sloužily k porovnání obou skupin mezi sebou. Hlavním cílem bylo zjistit a porovnat vliv nácviku herních činností jednotlivce na úroveň rozvoje basketbalových dovedností. Dílčím cílem bylo vytvoření návrhu metodického modelu výuky s využitím průpravných a pohybových her, který může sloužit k rozvoji herních činností v hodinách tělesné výchovy a dále pak porovnání progresu skupin mezi sebou. Práce prokázala účinnost nácviku a odhaluje, že ke zlepšení došlo ve všech herních činnostech u více než poloviny skupiny, která byla podrobena...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19,144 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.