Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 96 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Experimentální film a video 2. pol. 20. stol. v didaktických souvislostech
Černá, Tereza ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Čech, Viktor (oponent)
Černá, T.: Experimentální film a video 2. pol. 20. stol. v didaktických souvislostech. [Diplomová práce] Praha 2016 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 95 s. (Přílohy: výtvarné práce žáků a vlastní výtvarné práce na DVD). Diplomová práce je teoretickou studií, ve které se zabývám souvislostmi pohyblivých obrazů - experimentálního filmu a videoartu s vývojem výtvarného umění ve druhé polovině dvacátého století. V práci řeším téma pohyblivých obrazů, jejich specifika a odlišnosti a vymezuji jednotlivé pojmy. Na základě vybraných klíčových osobností, propojujících filmově-experimentální, videoartovou a výtvarnou tvorbu, popisuji základní přístupy a principy, které se v souvislosti s touto problematikou objevily u nás i v zahraničí. Didaktická část představuje tři navržené a odučené projekty, vycházející z tvorby vybraných umělců, které ověřují teoretické poznatky práce prostřednictvím výuky výtvarné výchovy na druhém stupni základní školy. Součástí práce je výtvarný projekt, reflektující získané zkušenosti teoretické studie, v jehož rámci vznikla autorská videa.
Felis versus Felix - symbolický i narativní obsah v umění a ve výtvarné výchově
Pikorová, Karolína ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Téma diplomové práce je Felis versus Felix - symbolický i narativní obsah v umění a ve výtvarné výchově. Tato práce je teoretickou i praktickou studií tématu. Teoretická část se zabývá uchopením klíčových slov, jejich významy, kočkou jako takovou, její symbolikou, historií, jejími vlastnostmi, konotacemi, které se k ní vážou. Diplomantka mapuje výskyt a význam kočky ve výtvarném umění a v literatuře, který dokládá konkrétními příklady. Dále nabízí možnosti využití tématu ve výtvarné výchově a představuje již zpracovanou výtvarnou řadu Zvíře v nás. Diplomantka navrhuje další možnosti využití tématu v pedagogické praxi. Praktická část práce vychází z výsledků heuristické přípravy. Obsahuje dva cykly výtvarných prací různého charakteru, které spolu však souvisí.
Čtení obrazu a textu jako cesta k novému zážitku z knihy
Štěrbíková, Kateřina ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Štěrbíková, K.: Čtením obrazu a textu jako cesta k novému zážitku z knihy. /Diplomová práce/ Praha 2014 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 125 stran. Diplomová práce zkoumá ilustraci dětských knih - jednu z podob výtvarného umění. Ilustraci považuje za jeden ze způsobů rozvoje kritického myšlení, klíčových kompetencí a vizuální gramotnosti u dětí mladšího školního věku. Proto se soustředí na současné pojetí knižní ilustrace. Na základě výzkumné sondy se snaží odhalit ty vlastnosti knižních ilustrací, které vybízejí k aktivní činnosti, k aktivnímu vztahu mezi dítětem a knihou. Interpretaci obrazu-ilustrace se věnuje v úzké souvislosti s procesem porozumění smyslu textu, a to z důvodu výsledků dosažené úrovně čtenářské gramotnosti u českých žáků. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení nabízí jako možnost rozvíjení této gramotnosti a zároveň jako možnost prohloubení vztahu dítěte ke knize. Cílem práce je dokázat, že pokud bude divák s knihou pracovat jako s celkem, který vybízí k pružnému myšlení, naskýtá se mu šance nového, netradičního zážitku z knihy. Charakter práce je ovlivněn současným pedagogickým vzděláváním. Výsledkem naší práce je vypozorování tří kritérií (komplexnost a estetičnost; tři způsoby provázanosti textu a obrazu; komunikace a aktivizace),...
Imagologie současných reklamních sdělení
Tomková, Gabriela ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Kladný, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá obrazovými mediálními sděleními reklamního typu. Přispívá k diskusi o změně postavení obrazů a jejich vlivu na současnou společnost. Vzhledem k předmětu zkoumání jsou východiskem pro předkládaný text vizuální studia. Hlavní teze jsou aplikovány na dva odlišné tendenční konstrukty reality. Prvním z nich je ideologicky a politicky konstruované vidění v období vlády autoritářského socialistického režimu. Druhým je současná globalizovaná konzumní společnost. V praktické části se analýza zaměřuje na reklamní sdělení firmy Škoda Auto a.s. používané ve výše zmíněných vizuálních režimech ve 20. století v České republice. Klíčová slova: obraz, vizuální studia, ikonologie, reklama, globalizace, konzumní společnost, propaganda, image.
Lingvistická analýza textů Petra Nikla
Sigmundová, Alena ; Palkosková, Olga (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
Obsahem bakalářské práce je lingvistická analýza textů Petra Nikla. Petr Nikl je všestranný umělec. Jeho hlavní činností je výtvarnictví, dále se věnuje loutkovému divadlu, zpívá se skupinou Lakomé Barky a píše literaturu pro děti. Cílem této práce bylo zjistit, jestli autor ve svých dílech respektuje dětský aspekt, zejména zda používá jen takových jazykových prostředků, které jsou vhodné pro dětského čtenáře. Po důkladné analýze všech Niklových knih (Pohádka o Rybitince (2001), O Rybabě a Mořské duši (2002), Lingvistické pohádky (2006), Záhádky (2007), Jělěňovití (2008) a Niklův Blázníček (2009) jsem došla k závěru, že autor respektuje jen některé prvky dětského aspektu. Syntaktická stavba jeho textů je nekomplikovaná, pro dětského čtenáře vhodná. Z lexikálního hlediska to ovšem tak jednoznačné není. Autor sice využívá jen jednoduchých metafor a přirovnání, používá téměř výhradně slova domácího původu a často užívá slov citově zabarvených, na druhou stranu se však v textech hojně objevují slova knižní a řídká, která většina dětí nemůže znát, a složité poetické neologismy. Na morfologické rovině neshledávám pro děti žádné výrazné překážky. Na rovině fonologické se však objevit mohou, a to zejména pokud se dítě snaží některé texty číst nahlas. Texty totiž často obsahují téměř nevyslovitelné shluky hlásek....
Diskurs vizuality v preferencích žáků osmiletého gymnázia
Včelišová, Karolína ; Daniel, Ladislav (vedoucí práce) ; Šobáňová, Petra (oponent) ; Fremlová, Vendula (oponent)
Disertační práce se zabývá vizualitou, jejím pojímáním u žáků osmiletého gymnázia. Teoretická část práce vymezuje pojem obrazu, vizuality, jejich kontextuálními rámci. Zohledňuje diskurzivnost těchto pojmů. Cílem výzkumu je zjištění žákovských preferencí v pojímání vizualita. Teoretické ukotvení hledá v oblastech: vizuální sféry - umělecké produkci, nových médií; dějin umění; sféry humanitních věd - filosofie, pedagogiky, psychologie. Dále se zabývá komunikací a lingvistikou. Aplikuje poznatky sémiotické povahy. Výzkumný design je aplikovaný akční výzkum kvalitativní povahy. Využívá metodologii Zakotvené teorie a triangulace. Výzkumná část práce obsahuje vyhodnocená dotazníková šetření, reflektující zvolené artefakty. Interpretované žákovské výstupy tvorby. Ta jsou pomocí získaných dat vyhodnocována tak, aby zodpověděly výzkumné otázky. Práce přináší nový pohled na vizuální informace, z pohledu žáka. V současné době my jako pedagogové hledáme nejvhodnější způsob, jak nabídnout dětem a dospívajícím potřebné kompetence, aby se přizpůsobily současné vizuální společnosti. KLÍČOVÁ SLOVA diskurs, kvalitativní výzkum, obraz, vizualita, znak, žákovská tvorba

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 96 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.