Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 100 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zařízení pro testování komponent zavěšení
Nedoma, David ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Vývoj automobilního zavěšení vyžaduje optimalizaci jízdního komfortu, odolnosti zavěšení vůči prostředí, redukci neodpružených hmot, ovladatelnosti vozidla. Tyto požadavky často vyžadují protichůdná řešení a při řešení je nutné přistupovat ke kompromisům. Odolnost zavěšení je vhodné ověřit již při vývoji vozidla. Za tímto účelem se konstruují mnohá zkušební zařízení. Tato práce se zabývá konstrukcí zařízení pro zkoušení pevnosti automobilního zavěšení. Diplomová práce přináší přehled již vyráběných řešení, probírá jejich konstrukci a přináší návrh vlastního zařízení a pevnostní kontrolu jednotlivých částí Dále je v práci vypracován postup zkoušení podvozkových komponentů. V poslední kapitole jsou nastíněny myšlenky pro další možný vývoj tohoto zařízení
Rám návěsu NCH39 pro přepravu dříví
Burýšek, Karel ; Ješina, Miroslav (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem rámu automobilového návěsu na dříví. Hlavní částí této práce je pevnostní kontrola nosného rámu. Dále navržení vhodných konstrukčních úprav a jejich přepočet stavu napjatosti. Pevnostní kontrola rámu je provedena pomocí metody konečných prvků. Součástí této práce je také výkresová dokumentace rámu. Tato diplomová práce byla vytvořena ve spolupráci s firmou SVAN Chrudim s.r.o.
Renovace železničního dvojkolí
Halásek, Jan ; Trčka, Tomáš (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá rozborem a popisem renovací železničních dvojkolí. Téma nabízí celkový náhled na technologii, podmínky a možnosti oprav. V teoretické části je zmíněno základní názvosloví s přehledem možných defektů a vad. Následuje kapitola s opakováním různých vad s jejich odstraňováním v dílenské praxi. Praktická část je doložena technologickým postupem opravovaného vozidla ve firmě DPOV, a. s. PSO Nymburk. V konečné fázi je shrnutí potenciálních možností směřujících ke zlepšení chodu firmy s důrazem na renovaci součástí, které dnes musí být vyřazovány z provozu.
Komplet návěsu se skříňovou nástavbou s výsuvnými boky
Plachký, Jakub ; Škrobánek, Vít (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Předmětem této práce je vytvoření základu pro prezentační studii, která má za úkol přiblížit problematiku stavby speciálních návěsů s výsuvnými boky odběrateli a příštímu uživateli. Práce objasňuje, z jakých prvků se návěs skládá a na které náležitosti je potřeba brát zřetel při samotném návrhu. Část práce je věnována návrhu konkrétního návěsu, na kterém je proveden výpočet stabilizačního systému, pevnostní analýza rámu výsuvu a je také vytvořena celková vizualizace této soupravy.
Nápravy osobních a závodních automobilů
Ševčík, Jan ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na porovnání různých typů náprav s důrazem na změnu geometrie během propružení.Ve studentské verzi Autodesk Inventor Professional byly vytvořeny modely náprav a virtuálního testovacího polygonu. Výstupem z programu jsou série obrázků zobrazujících nápravy během propružení. Změny geometrie jsou okótovány, popsány a rozebrány. V závěru práce jsou porovnány nároky na civilní a závodní zavěšení.
Úhlové kyvadlové nápravy osobních vozidel
Svačina, Roman ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce obsahuje rozbor kinematiky úhlové kyvadlové nápravy a její vliv na jízdní vlastnosti. Dále se práce zabývá konstrukcí této nápravy. Je zpracován přehled vybraných konstrukčních řešení s popisem. Poslední část je zaměřena na další typy náprav, u každé z těchto náprav je porovnání s úhlovou kyvadlovou nápravou.
Koncepce vozidel SxS
Kylar, Jakub ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit vlastní koncepční návrh vozidla SxS. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část se sestává z rešerše, kde jsou podrobně rozebrány jednotlivé typy náprav používaných u SxS vozidel, jejich specifika vůči běžným typům zavěšení a následně jsou porovnány konstrukční řešení hlavních výrobců. V další části rešerše jsou pak uvedeny základní typy hnacích ústrojí. Tato kapitola je rozdělena dle částí (motor, převodovka, diferenciál atd.). I zde je kapitola týkající se speciálních požadavků na tyto komponenty a také porovnání hlavních výrobců, resp. jejich řešení. V poslední části je popsán koncepční návrh vlastního vozidla SxS s použitím některých výpočtových vztahů, avšak nejedná se o konstrukční návrh a tato část slouží spíše pro představu.
Nápravy moderních osobních automobilů
Tichý, Ondřej ; Vopařil, Jan (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Zaměřením této bakalářské práce je popis typů používaných náprav a jejich moderní řešení a modifikace, které s sebou přináší použití elektronických a hydraulických systémů. Jsou zde uvedeny jejich vlastnosti. Další část práce pojednává o nápravových diferenciálech a jejich moderních elektronických náhradách. V poslední kapitole jsou zmíněny nejpoužívanější typy brzd, brzdové asistenční systémy a hlavní typy vozidlových kol.
Fyzický model nápravy pro testy odpružení
Bělunek, Matěj ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh fyzické celonápravové testovací stanice, společně s virtuálním dynamickým modelem, sloužící pro testy odpružení automobilů. Celonápravový neboli poloviční model vozidla je odpovědí na problémy systémových nepřesností nejčastěji používaného modelu závěsu kola, a vysoké náklady zkoušek reálných vozidel. Motivací návrhu nové testovací stanice a jejího virtuálního dynamického modelu je možnost testovat a optimalizovat vlastnosti odpružení vozidla snadno, rychle a dostatečně přesně za nízké náklady. Existující řešení ve většině případů substituuje reálné prvky zavěšení (náprava) a kola vozidla náhradními tělesy, což vede k odklonu od reality. Nová testovací stanice je navržena na základě rozboru současných řešení fyzických modelů a vůči splnění vytyčených požadavků. Tester nahrazuje vozidlo Škoda Fabia I Hatchback a využívá jeho skutečné zadní nápravy a prvků odpružení. Sestavená stanice, resp. její funkčnost, je úspěšně experimentálně ověřena. Vytvořený virtuální dynamický model v programu ADAMS je identifikován vůči navrženému testeru, přičemž získané výsledky simulací jsou porovnány s daty z proběhlého experimentu. Na základě splnění predikcí ověřovacího experimentu a výsledků virtuálního modelu, je možné konstatovat, že navržená stanice dostatečně reflektuje reálné chování odpružení nahrazovaného automobilu a je připravena na další testování pružících a tlumících vlastností zavěšení kol vozidel.
Mobilní zařízení pro separaci štěrkopísku na jednotlivé frakce
Bezdíček, Petr ; Mergl, Václav (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na rešeršní rozbor technologie obdobných separátorů, legislativních předpisů přípojných vozíků a na samotný koncepční návrh mobilního třídiče na štěrkopísek. Práce dále zahrnuje funkční, rozměrové a silové výpočty jednotlivých uzlů třídiče. Součástí třídiče jsou i pásové dopravníky pro dopravování materiálu do výšky přibližně 1,5 m. Nechybí ani výpočty a volba potřebných pohonů určitých částí stroje. Dále práce zahrnuje pevnostní FEM výpočet vybraných konstrukčních uzlů při různých zatěžovacích režimech. Závěr se zabývá DEM simulací třídění v programu Altair EDEM. Práce, včetně výkresu sestavy, také obsahuje výkres podsestavy svařence separačního bubnu a rámu. Pro tuto podsestavu jsou připraveny vybrané dílenské výrobní výkresy, které jsou jako podklad pro výrobu vybraných komponent.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 100 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.