Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 139 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rekonstrukce nedemontovatelného MR tlumiče LORD
Lochman, Vít ; Macháček, Ondřej (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem a realizací úpravy nedemontovatelného magnetoreologického tlumiče LORD, který časem získal netypickou Fv charakteristiku. V úvodní části je popsáno fungování magnetoreologické kapaliny a dále je pojednáno o různých konstrukčních variantách magnetoreologických tlumičů. Praktická část práce je věnována reverznímu inženýrství a samotnému konstrukčnímu návrhu úpravy tlumiče. Součástí práce je kompletní výkresová dokumentace původního i upraveného tlumiče.
Analytické metody v motorsportu
Růžička, Bronislav ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Čejka, Václav (oponent) ; Karpíšek, Zdeněk (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Cílem disertační práce je navržení jednoduché analytické metody pro vyhodnocování jízdní dynamiky sportovních vozidel s návaznosti na možnost kvalifikovaného odhadu vlivů jednotlivých nastavovacích parametrů na celkovou změnu výkonnosti vozidla. V běžné praxi je obvyklé, že dochází k překrývání efektů způsobených změnami jednotlivých prvků nastavení vozidla pokud jsou tyto prováděny současně, což má za následek nesprávné či obtížně definovatelné stanovení postupů pro hodnocení a nasměrování dalších kroků při vývoji vozidla. Pro analýzu těchto vícedimenzionálních dat je pak zvolen přístup využívající lineárního regresního modelu (LRM). V práci je navržena základní filozofie metodiky s ohledem na specifika jízdní dynamiky vozidla, proveden experiment s definovanými vstupy včetně rozboru a způsobu interpretace získaných výstupů. Toto metodika bere rovněž v úvahu možnost obecného využití vícedimenzionální analýzy dat nejen v motosportu , ale také pro diagnostiku dynamického chování technických systémů, u nichž nalezení optimálního funkčního stavu závisí na víceparametrickém nastavení, jehož kombinace musí reflektovat rovněž častou změnu vnějších podmínek.
Road simulator Dyno Tec
Pekar, Marek ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
This Bachelor thesis is concerned about reconstruction of road simulators, which is located in Institute of Machine and Industrial Design. At the beginning of this thesis I was interested in overview of current road simulators and undercarriage testers. In the second section I engaged in current state of simulators and I paid attention to various proposals of cover construction and reinforcing of a drum carriage frame. In the next section I have stated a solution for the ideal option of cover construction and a cart attachment. In the conclusion of my bachelor thesis I have compared calculated and experimental values of drum carriage frame frequency. I have also compared the frequency before and after reinforcing of carriage frame of the drum.
Virtuální model dokmitového testu závěsu kola
Greplová, Kristýna ; Šindelář, Martin (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je analýza mezí praktického uplatnění dokmitového testu pro ověřování kvality tlumení závěsů kol dopravních prostředků užitím virtuálního modelování. Cílem je tedy vytvoření virtuálního modelu přední nápravy automobilu Škoda Roomster 1.4 TDi v programu Adams/View od firmy MSC Software a následná simulace dokmitového testu závěsu kola.
Polohovací jednotka pro laserovou spektroskopii
Brada, Michal ; Mazůrek, Ivan (oponent) ; Koutný, Daniel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem polohovací jednotky pro laserovou spektroskopii a jeho realizací do podoby prototypu. Konstrukční návrh vychází z analýzy současného stavu poznání z oblasti zařízení pro dálkovou laserovou spektroskopii. K pohonu je použita harmonická převodovka a šneková převodovka s krokovými motory. Hlavní části polohovací jednotky jsou navrženy převážně z duralu. Polohovací jednotka bude sloužit k experimentálním měřením na Ústavu fyzikálního inženýrství Fakulty strojního inženýrství VUT v Brně. Konstrukční návrh a výrobní výkresy byly vytvořeny v aplikaci Autodesk Inventor 2010.
Vývoj tlumičů vibrací a inovace laboratorního stendu
Filipi, Jaroslav ; Mazůrek, Ivan (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá popisem a funkčností používaných tlumičů vibrací. Protože tlumičů vibrací je nepřeberné množství druhů, zaměřuje se tato práce na tlumiče používané u osobních automobilů známé jako tlumiče pérování. Popsal jsem jak klasické tlumiče pérování, tak i nejmodernější způsoby řešení tlumiče. Dále i celé způsoby řešení omezujících přenos nepříznivých kmitů, které působí na osobní automobil, jako jsou aktivní podvozky. Pro budoucí vývoj tlumičů je velmi důležité vlastnit kvalitní vybavení na testování tlumiče. Z tohoto důvodu jsem navrhnul možné způsoby inovace stávající laboratorního standu.
Úprava zkušebního zařízení ložisek pro aplikaci metody akustické emise
Suchanek, Daniel ; Mazůrek, Ivan (oponent) ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřená na konstrukční úpravu zařízení pro zkoušky trvanlivosti valivých radiálních ložisek tak, aby bylo možné aplikovat diagnostickou metodu akustické emise. Je předpoklad, že metoda AE umožní identifikovat poškození ložisek v dřívějších stádiích než vibrační diagnostika. Konstrukční úpravy umožňují i doplnění systému moderními vibrodiagnostickými prostředky.
Konstrukce zkušební stanice pro diagnostiku poškození a úniků médií z pneumatických systémů
Kojš, Denis ; Mazůrek, Ivan (oponent) ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá konštrukčným návrhom, realizáciou a overením funkčnosti skúšobnej stanice určenej pre meranie akustických emisií na pneumatických valcoch za účelom diagnostiky porúch. Prvá časť diplomovej práce obsahuje prehľad doterajších prác zaoberajúcich sa diagnostikou pneumatických systémov, tiež prác zaoberajúcich sa diagnostikou rozličných strojných súčastí pomocou akustickej emisie. Ďalej práca obsahuje popis navrhnutých koncepčných návrhov, pričom je detailne popísaný hlavne výsledný návrh, vrátane komplikácií ktoré sa pri testovaní vyskytli, a ich riešenie. Posledná časť práce popisuje výsledky meraní akustických emisií z poškodených a nepoškodených pneumatických valcov. Porovnaním frekvenčných spektier a obálok nameraných signálov akustickej emisie je overená funkčnosť stanice.
Dynamicky vyvážený rezonanční adhezní tester
Jandásek, Martin ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Tato práce je věnována vývoji mobilního adhezního rezonančního testeru TriTec. Cílem práce je dosáhnout zlepšení parametrů testeru oproti předchozí verzi, zejména zmenšení vibrací testeru při chodu v nezatíženém stavu a usnadnění přesunu testeru na delší vzdálenosti. Úvodní část práce byla věnována historii vývoje testeru Tritec a analýze příčin vzniku problémů testeru. V další části práce byly studovány způsoby snížení vibrací testeru. Jako nejlepší řešení pro snížení vibrací byl vyhodnocen rotační vyvažovací mechanismus, který byl v další části práce navržen. Následně byl navržen i nový přední pojezd testeru a byla stanovena koncepce uživatelského rozhraní testeru. Tester s navrženými úpravami dosahuje požadovaných parametrů a může v provozu konkurovat stacionárním testerům svou cenou a mobilitou
Optimalizace regulačního algoritmu MR tlumiče
Strecker, Zbyněk ; Kotaba, Ondřej (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Šindelář, Martin (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím magnetoreologického tlumiče v semiaktivním závěsu kola automobilu. Semiaktivní řízení závěsu může vylepšit jízdní komfort resp. bezpečnost jízdy na úroveň, která je s běžným pasivním nastavením nedosažitelná. Magnetoreologický tlumič má ale vlastnosti, které limitují oblast využití MR tlumiče. Mezi tyto parametry patří zejména časová odezva regulátoru s tlumičem a omezený regulační rozsah MR tlumiče. Bylo zjištěno, že zejména délka časové odezvy MR tlumiče má zásadní vliv na efektivitu semiaktivních algoritmů. Současné MR tlumiče s regulátory nejsou schopny efektivně pracovat v závěsech se semiaktivními algoritmy zvyšujícími bezpečnost jízdy. Pro využití MR tlumičů v semiaktivních závěsech tohoto typu je třeba snížit časovou odezvu. Pro snížení časové odezvy MR tlumiče byl navržen a ověřen princip proudového regulátoru a byly navrženy konstrukční změny potlačující vznik vířivých proudů v magnetickém obvodu MR tlumiče. Výsledky této práce by měly přispět ke kvalitnějšímu návrhu semiaktivních systémů odpružení s MR tlumiči.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 139 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.