Název:
Koncepce vozidel SxS
Překlad názvu:
SxS Vehicle Concept
Autoři:
Kylar, Jakub ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem této bakalářské práce je vytvořit vlastní koncepční návrh vozidla SxS. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část se sestává z rešerše, kde jsou podrobně rozebrány jednotlivé typy náprav používaných u SxS vozidel, jejich specifika vůči běžným typům zavěšení a následně jsou porovnány konstrukční řešení hlavních výrobců. V další části rešerše jsou pak uvedeny základní typy hnacích ústrojí. Tato kapitola je rozdělena dle částí (motor, převodovka, diferenciál atd.). I zde je kapitola týkající se speciálních požadavků na tyto komponenty a také porovnání hlavních výrobců, resp. jejich řešení. V poslední části je popsán koncepční návrh vlastního vozidla SxS s použitím některých výpočtových vztahů, avšak nejedná se o konstrukční návrh a tato část slouží spíše pro představu.
The aim of this bachelor thesis is to create your own conceptual design of an SxS vehicle. The work is divided into three main parts. The first part consists of a search, where the individual types of axles used in SxS vehicles, their specifics to common types of suspension are analyzed in detail and then the design solutions of major manufacturers are compared. In the next part of the research, the basic types of drive devices are listed. This chapter is divided into parts (engine, transmission, differential, etc.). Here, too, there is a chapter on special requirements for these components, as well as a comparison of major manufacturers, respectively. their solution. The last part describes the conceptual design of the SxS vehicle itself using some computational relationships, but it is not a structural design, and this part serves more for an idea.
Klíčová slova:
geometrie zavěšení; motor; náprava; návrh; převodovka; Side by side; UTV; concept; engine; Side by side; suspension; suspension geometry; transmission; UTV
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/198219