Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kopřivnice v procesu politické změny 1989/1990
Peš, Stanislav ; Bureš, Jan (vedoucí práce) ; Valeš, Lukáš (oponent) ; Buben, Radek (oponent)
(abstrakt) Předložená disertační práce Kopřivnice v procesu politické změny 1989/1990 se zaměřuje na popis a analýzu událostí souvisejících s rozpadem posttotalitního autoritářského režimu v ČSSR a přechodem k demokracii v podmínkách středně velkého severomoravského města Kopřivnice. Cílem je nejen zachytit průběh politických změn následujících po 17. listopadu 1989, ale také společenských a hospodářských, které následovaly. Svým obsahem tedy práce zahrnuje časově události od počátku roku 1986 do listopadových komunálních voleb v roce 1990. V první kapitole jsou popsány obecné rysy posttotalitního autoritářského režimu v ČSSR před rokem 1989 a předpoklady pro změnu, které se začínaly postupně objevovat v rámci samotného Československa a jeho společnosti. Druhá kapitola se zaměřuje na vysvětlení základních milníků v historii města, které ovlivnily jeho rozvoj, skladbu obyvatelstva a význam v rámci regionu. Ve třetí kapitole Reflexe Kopřivnice před 17. listopadem 1989 je popsán systém fungování národních výborů, jejich orgánů a význam ve státní správě. Analyzuji aktuální situaci ve městě těsně před 17. listopadem 1989 z pohledu vedení města řízeného městským národním výborem. Čtvrtá kapitola popisuje průběh dní těsně po 17. listopadu. Zaměřuji se na popis událostí, jak za sebou následovaly,...
Právo shromažďovací v České republice
Voršilka, Marek ; Hofmannová, Helena (vedoucí práce) ; Suchánek, Radovan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá právní úpravou shromažďovacího práva v České republice s cílem zanalyzovat současné znění shromažďovacího zákona, zaměřit se na některé jeho problematické aspekty a navrhnout řešení de lege ferenda, kriticky zhodnotit vybranou relevantní judikaturu a provést srovnání s některými zahraničními úpravami. V části druhé se práce věnuje obsahu shromažďovacího práva a pojmu shromáždění, sumarizuje a hodnotí různé názory na to, co vše patří pod ochranu shromažďovacího práva a jaké důsledky tato ochrana přináší. Dále se zabývá ústavně zakotveným zákazem povolovacího režimu pro výkon shromažďovacího práva a jeho vztahem k institutu zvláštního užívání pozemní komunikace a problematice akcesorických činností v rámci shromáždění. Část třetí je věnována procesu oznamování shromáždění. Lhůta pro oznámení shromáždění dle českého shromažďovacího zákona je porovnána se lhůtami v dalších 30 - převážně evropských - zemích. Podrobně rozebrány jsou též všechny jednotlivé náležitosti písemného oznámení shromáždění. V části čtvrté se práce zabývá pravomocí úřadu oznámené shromáždění zakázat. Značný prostor je věnován kritickému zhodnocení judikatury týkající se zákazu shromáždění a problematice oznamování velkého množství fiktivních shromáždění, kde je navrhováno několik možných výkladových i...
Role pokusů ve výuce na waldorfském lyceu ve srovnání s "běžným" gymnáziem v ČR
Studničková, Zuzana ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Stratilová Urválková, Eva (oponent)
3 Abstrakt Bakalářská práce se zabývá rolí experimentu ve výuce chemie na waldorfských školách a rámcově porovnává přístup k realizaci experimentů a jejich začlenění do výuky na waldorfských školách a vybraných gymnáziích v ČR. Práce se v první části zaměřuje na popis specifik waldorfské školy. V druhé části jsou uvedeny výsledky rámcového orientačního dotazníkového šetření, které bylo zaměřeno na četnost a způsoby využití experimentu při výuce chemie na vybraných gymnáziích v ČR, přičemž výsledky tohoto orientačního šetření a návštěvy laboratorních cvičení na jednom gymnáziu jsou konfrontovány a diskutovány v kontrastu s výsledky hospitací zaměřených na sledování role a využití experimentu na waldorfských školách, Waldorfském lyceu v Praze a Základní a Střední škole waldorfské v Semilech. Dále jsou porovnány přístupy k experimentům a shrnuty přínosy i nevýhody pojetí experimentální činnosti a její využití ve výuce na výše uvedených školách. Celkově lze konstatovat, že na waldorfských školách jsou experimenty nedílnou součástí každé hodiny chemie a jsou pro výuku chemie nepostradatelné. Téměř ovšem chybí laboratorní cvičení. Množství probrané látky je také menší než v případě gymnázií v práci sledovaných. Na sledovaných gymnáziích jsou naopak méně běžné demonstrační experimenty a často také experimenty...
Demonstrace indexačního algoritmu kD strom a jeho derivátů
Foukal, Tomáš ; Květoňová, Šárka (oponent) ; Kolář, Dušan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rozborem, návrhem a implementací aplikace pro výuku indexačního algoritmu k-D Strom a jeho derivátů. Dále se zabývá testováním aplikace, popisem jejího použití a příklady nad konkrétními daty. Aplikace také umožňuje krokování algoritmů a jejich zobrazení v grafickém uživatelském rozhraní. Při vývoji byl kladen důraz na spustitelnost aplikace ve všech majoritních internetových prohlížečích.
Demonstrační program konstrukce LL tabulky
Choleva, Ondřej ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Zámečníková, Eva (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a následnou implementací výukové aplikace pro konstrukci LL tabulky na bázi zadané gramatiky. Tato tabulka je využívaná prediktivním syntaktickým analyzátorem. Součástí této aplikace je i ukázka syntaktické analýzy s využitím zkonstruované tabulky. Aplikace umožňuje krokování všech dílčích algoritmů a jejich zobrazení v grafickém uživatelském rozhraní. Při vývoji byl zohledněn požadavek na přenositelnost výběrem vhodné multiplatformní knihovny.
Výukový program pro demonstraci řešení viditelnosti 3D objektů
Juřica, Dalibor ; Šiler, Ondřej (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Cílem tohoto projektu není vytvoření aplikace schopné řešení viditelnosti objektů 3D scény, ale aplikace, jenž dokáže principy řešení viditelnosti 3D objektů zobrazit. Demonstrace budou navrženy tak, aby byly i pro neznalého uživatele zcela zřetelné, nedělaly uživateli problém principy demonstrovaných algoritmů pochopit a následující dostudování látky na základě znalostí z demonstrací bylo pro uživatele plně pochopitelné.
Demonstrační program simulace precedenční syntaktické analýzy
Pichler, Libor ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Lukáš, Roman (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vývojem a tvorbou aplikace sloužící k výuce precedenční syntaktické analýzy. Hlavním úkolem práce bylo vytvořit demonstrační program, který obsahuje uživatelské rozhraní a přehlednou a srozumitelnou formu vysvětluje problematiku uvedeného tématu. Bylo využito multiplatformní knihovny pro uživatelské rozhraní, čímž je zaručena přenositelnost mezi různými operačními systémy. Ve vývoji byl také zohledněn případ použití aplikace pro výuku zahraničních studentů. Ve výsledku, aplikace demonstruje všechny klíčové momenty precedenční syntaktické analýzy.
Vizualizace práce konečných automatů, zásobníkových automatů a Turingova stroje
Syrový, Ondřej ; Láník, Aleš (oponent) ; Zuzaňák, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací aplikace pro demonstraci činnosti konečných automatů, zásobníkových automatů a Turingova stroje. Teoretická část práce se zabývá teorií formálních jazyků, gramatik a automatů. Vytvořený program umožňuje načítání deterministických i nedeterministických variant automatů ze souboru, jejich grafickou reprezentaci pomocí stavového diagramu, krokování výpočtu a znázornění možných přechodů.
Deferred Shading
Starý, Petr ; Švub, Miroslav (oponent) ; Jošth, Radovan (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou návrhu a implementace výukového programu pro demonstraci techniky deferred shading a jejich možností. Intuitivní a interaktivní formou se snaží vysvětlit principy osvětlování a stínování pouze viditelných pixelů obrazu na základě atributové mapy vytvořené při rasterizaci geometrie. Zpracování geometrie je tedy kompletně odděleno od samotného procesu stínování.
Návrh systému dalšího vzdělávání v podnikové sféře
Mikešová, Jana ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Kolářová, Dana (oponent)
Bakalářská práce "Návrh systému dalšího vzdělávání v podnikové sféře" je zaměřena na vzdělávání zaměstnanců v KBC Global NV Czech Branch. Cílem je navrhnout systém, který by zlepšil kvalitu vzdělávání zaměstnanců v dané firmě. V teoretické části si přiblížíme, co znamená vzdělávání dospělých. V analýze systému vzdělávání je popsáno, jaký systém vzdělávání KBC Global NV Czech Branch využívá. Hlavním cílem kvantitativního výzkumu je zjistit, jaká je spokojenost zaměstnanců se vzděláváním v KBC Global NV Czech Branch, s jakými formami vzdělávání jsou zaměstnanci spokojeni či nespokojeni a jakou změnu by uvítali. Návrh optimalizace se zabývá efektivnějším systémem vzdělávání, který by v KBC Global NV Czech Branch mohl zlepšit kvalitu vzdělávání a tím získat vyšší hodnotu lidského kapitálu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.