Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 179 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Alternative Transformations of Grammars
Havel, Martin ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Meduna, Alexandr (vedoucí práce)
This thesis provides an alternative algorithm for the removal of erasing rules from E0S grammars. As opposed to the standard way of eliminating erasing rules in most E0S-like grammars, such as context-free grammars, this method does not require predetermination of symbols that derive the empty string. The proposed algorithm is formally verified. In the application chapter of the thesis, the proposed algorithm is implemented, and the applicability of the algorithm to E0S grammars that work in a semi-parallel way is demonstrated. In the conclusion of the thesis, the algorithm is evaluated and two open problems are formulated.
Optimalizace průchodu skladem
Holáň, Jan ; Kožár, Tomáš (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na nalezení nejkratší cesty při průchodu skladem za účelem vychystání daného počtu položek. Popsána je nezbytná teorie související s matematickými problémy, vztahující se k tématu této práce. Největší pozornost je věnována obecně nepříliš diskutovanému tématu, kterým je seskupování nerozdělitelných skupin položek, za cílem získání nejkratší výsledné trasy mezi položkami. Výsledkem je knihovna v jazyce C++ schopná řešit optimalizaci vychystávání za podmínek definovaných konkrétní reálnou firmou.
Code Analysis and Project Dependency Graph Minimization
Golec, Oliver ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Kolář, Dušan (vedoucí práce)
Extensive projects often contain legacy components with complicated dependency graphs. In case they exceed reasonable size and their references are impossible to untangle manually, automated solution is inevitable. This work studies the proccess of creating an application that minimizes dependency graph on .NET platform using efficient graph algorithms and tools for .NET project manipulation. Thesis describes .NET platform configuration, introduces algorithm for project dependency reduction and using Roslyn and MSBuild libraries implements application that reduces dependencies. As a result, application reduces project dependency graph by approximately 80 percent.
Plagiarism Detection in Dynamic Programming Languages
Škunda, Jakub ; Kolář, Dušan (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
The goal of this work was to create a tool for searching for plagiarism in dynamic programming languages. This tool was subsequently tested on projects in the subject Principles of Programming Languages and OOP at the Faculty of Information Technologies BUT.
Prostředí pro podporu modelů formálních jazyků
Juda, Jan ; Kocman, Radim (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit podpůrné prostředí pro spouštění algoritmů a výpočet typických problémů na pokročilých modelech formálních jazyků. Toto prostředí je realizováno jako modulární aplikace s využitím OSGi rámce, u které autor dbá na snadnou integraci nových uživatelem definovaných modelů formálních jazyků a algoritmů pro tyto modely, a to bez nutnosti úprav či opětovného překladu ostatních částí prostředí včetně jeho jádra. Pro demonstrování svých možností podpůrné prostředí obsahuje implementaci konečného automatu, bezkontextové gramatiky, n-zásobníkového m-páskového automatu, obecného skákajícího konečného automatu, Watson-Crickova konečného automatu, problému členství a algoritmů obecně schopných řešit problém členství na automatech a gramatikách.
Transformace frontových gramatik
Holas, David ; Regéciová, Dominika (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. První část spočívá v opravě chyby v algoritmickém převodu frontové gramatiky do 1. normální formy navrženém jiném odborném článku. Algoritmus byl analyzován a úspěšně opraven. Druhá část se zabývá návrhem nové transformace na gramatiky s rozptýleným kontextem s omezenou popisnou složitostí. Práce obsahuje důkaz její korektnosti a studium její složitosti. Byla vytvořena konzolová aplikace, která pomáhá automaticky analyzovat příslušné transformace.
Informační systém ubytovacích služeb
Zelinka, Ondřej ; Rychlý, Marek (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací webového informačního systému pro konkrétní ubytovací zařízení. Tímto zařízením se myslí Salesiánský klub mládeže z.s. Dům Ignáce Stuchlého, pro nějž je typické ubytování nikoliv jednotlivců, nýbrž skupin, např. tříd nebo rodin. Návrh a implementace se tedy zabývá ubytováním a objednávkou stravy pro tyto skupiny a to nejen z pohledu databáze a implementace, ale i uživatelského rozhraní.
System for Testing of YARA Rules
Dižová, Natália ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Regéciová, Dominika (vedoucí práce)
The goal of this bachelor's thesis is to design and implement system for testing rules, which are used to detect malware. Theoretical section contains necessary knowledge about the pattern description language and the pattern matching tool named YARA. Next section contains description and analysis of currently available detection rules, their structure and usage. A system developed by Avast Software used for distributed file scanning, called Yarka, is also described. The core of this thesis is about description of system for YARA rules testing using system Yarka. The achieved results of regression testing of rules are discussed in conclusion. This thesis was created with Avast Software collaboration.
Zpracování jazyka C v prohlížeči na bázi .NET
Kužela, Michal ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Kolář, Dušan (vedoucí práce)
Cílem této práce je umožnit programování v jazyce C uvnitř prohlížeče a to i v režimu offline. Zaměřuje se na technologie .NET a WebAssembly. Implementace proběhla ve frameworku Blazor WebAssembly. Důraz byl kladen na pokrytí rozsahu jazyka C využívaného začínajícími programátory. Vytvořený interpret poskytuje prostředí pro programování v prohlížeči, obsahuje virtuální souborový systém a možnost vložení uživatelského vstupu. Výhodou tohoto řešení je možnost práce offline, krokování kódu a možnost okamžitého vyhodnocení kódu.
Výukový software pro vizuální a textové programování v Lua/LÖVE
Medek, Petr ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vizuálním programováním v jazyce Lua s frameworkem LÖVE. V rámci práce vznikla webová aplikace pro výuku programování v Lua/LÖVE. Aplikace podporuje jak blokové, tak i textové programování. Vytvořené hry lze jednoduše spustit na platformě Android pomocí vytvořené Android aplikace. Webová aplikace obsahuje také výukové tutoriály vhodné pro výuku na základních a středních školách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 179 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.