Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Interaktivní segmentace medicínských obrazových dat
Olša, Martin ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá segmentací anatomických struktur v medicínských objemových datech pomocí metody fast level-set. Zvolená metoda reprezentuje uzavřený 3D povrch postupující v čase z počáteční pozice. Hlavním zaměřením této práce je implementace metody level-set a vytvoření interaktivního nástroje určeného na segmentaci 3D medicínských objemových dat využitím této metody. Nástroj je schopný interaktivně měnit parametry vývoje povrchu během samotného procesu segmentace. Díky povaze metody level-set, může být proces vývoje povrchu pozastaven v jakémkoli momentě, nebo sledovaný několik kroků vedoucích zpět a z této pozice může být restartován s úplně jinou konfigurací.
Využití spektrální analýzy pro převod trojúhelníkových polygonálních 3D sítí na 3D spline plochy
Šenk, Miroslav ; Španěl, Michal (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá převodem trojúhelníkových polygonálních 3D sítí na 3D spline plochy, s využitím spektrální analýzy. Zpracovávanou síť rozdělíme pomocí vlastních vektorů Laplaceova operátoru na čtyřúhelníkové oblasti. Ty budou tvořit jednotlivé spline plochy. Předvedeme některé zajímavé výsledky získané pomocí této metody a provedeme zhodnocení jejích kladů a záporů.
Editor a manažer programů pro svařovací automaty
Ševčíková, Lenka ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
Úkolem této práce je modernizovat a dotvořit grafické uživatelské prostředí pro barevný dotykový panel a naprogramovat funkce usnadňující uživatelům práci. Software je vyvíjen pro plazmové navařovací automaty vyráběné firmou KSK. Modernizace se týká editoru a manažeru svařovacích programů a nových způsobů vytváření svařovacích programů.
Vizualizace objemových dat pomocí volume renderingu
Varga, Marek ; Herout, Adam (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím teoretických poznatků z oblasti počítačové grafiky a vektorové matematiky při zpracování a zobrazení objemových dat. Popisuje více způsobů vizualizace objemových dat a jejich optimalizaci. K problematice objemových dat spadají matematické principy a algoritmy, které zajistí získání dat, jejich správnou interpretaci, filtraci a odstranění chyb a vlastní zobrazení. Práce pojednává o využití a praktických možnostech metody vizualizace objemových dat pomocí voxel splattingu. Součástí práce je implementace demonstračního programu který používá tuto metodu. V programu je použito několik urychlovacích technik procesu vykreslení včetně přeskakování prázdných úseků a efektivní adresování v objemových datech a jejich vlastnostech. Systém umožňuje interaktivní zobrazení a manipulaci s objemovými daty.
Vyhlazování polygonálních modelů
Nečas, Ondřej ; Herout, Adam (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Výsledek digitalizace povrchu trojrozměrného tělesa ovlivňuje mnoho faktorů. Na povrchu digitalizovaného tělesa se může objevit řada různých artefaktů. Odlišnosti od originálu jsou způsobeny rozlišením zařízení nebo jeho přesností. K eliminaci těchto artefaktů existuje mnoho vyhlazovacích algoritmů. Podle povahy modelu a cíle jeho určení budeme chtít vybrat ten nejvhodnější algoritmus, proto je dobré znát jejich vlastnosti a omezení.
Vizualizace objemových dat pomocí volume renderingu
Kazík, Jiří ; Španěl, Michal (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
V teoretické části se práce obecně zaměřuje na problematiku zobrazování objemových dat, vzájemně srovnává a hodnotí jednotlivé přístupy a čtenáři tak poskytuje dobrou základní orientaci v tematice. Podrobně je pak analyzována metoda vizualizace objemových dat pomocí mapování textur, která je rovněž využita pro implementaci grafického systému navrženého v této práci. Systém je tvořen s ohledem na maximální přenositelnost a k jeho realizaci jsou využity jazyk C++ a grafický toolkit Open Scene Graph, jehož popis je v odpovídajícím rozsahu také zahrnut.
Rozpoznávání textu v obraze
Suchý, Václav ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou rozpoznávání textu v obraze. Rozebírá metody rozpoznávání, jejich úspěchy, klady a zápory. Popisuje postup při návrhu a implementaci jednoduchého ukázkového programu pro rozpoznávání strojově tištěného textu s využitím neuronových sítí.
Převod trojúhelníkových polygonálních 3D sítí na 3D spline plochy
Jahn, Zdeněk ; Španěl, Michal (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou převodu nestrukturovaných trojúhelníkových 3D sítí na vhodnější reprezentace ( quadrilaterální sítě nebo spline plochy ). Vysvětluje základní problémy spojené s nestrukturovanými sítěmi a důvody k jejich řešení. Klasifikuje použitelné metody, stručně popisuje nejvhodnější kandidáty. Detailně se věnuje vybrané metodě, jak teoretickému základu, tak konkrétní implementaci.
Detekce rohů v obraze
Hýna, Petr ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Detekce rohů je důležitá z hlediska získání podmnožiny bodů z množiny všech bodů obrazu, podle které lze následně zkoumat vztahy mezi obrazy. Zkoumání takových vztahů je pak méně časově a paměťově náročné. Tato práce se zabývá detekováním významných bodů se zaměřením na metodu Harris Stephens. Implementace je součástí MDSTk (Medical data segmentation toolkit). Program je napsán v jazyce C/C++ s využitím knihoven MDSTk.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Kršek, Pavel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.