Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30,951 záznamů.  začátekpředchozí30942 - 30951  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.80 vteřin. 

Vybrané problémy aplikace Insolvenčního zákona
Kulíř, Martin ; Pohl, Tomáš (vedoucí práce) ; Macková, Alena (oponent)
Dne 1. ledna 2008 vstoupil v účinnost zákon č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobu jeho řešení (insolvenční zákon), který tvoří současnou právní úpravu úpadku v České republice. Důvodem pro přijetí nové právní úpravy nebyla pouze zastaralost starého zákona, ale zároveň i nutnost přizpůsobit českou právní úpravu právu Evropské unie. Insolvenční zákon spolu s jeho prováděcími předpisy tak tvoří zcela nové zákonné úpravy řešení úpadku, který je založen na zcela nových principech, přepracovává staré způsoby řešení úpadku dlužníka a zároveň i zavádí nové moderní způsoby. Kromě tradičního způsobu řešení úpadku konkursem zavádí insolvenční zákon dva nové sanační způsoby řešení úpadku - reorganizaci a oddlužení - které jsou výhodnější pro dlužníka i věřitele. Reorganizace je určena pro dlužníky podnikatele, oddlužení pak pro dlužníky nepodnikající. Tato nová zákonná úprava má však také mnoho nedokonalostí, které ztěžují její praktickou aplikaci. V této práci se tak snažím nejzásadnější problémy vybrat a blíže je přiblížit. Toto je tedy i hlavním účelem této práce - upozornit na největší problémy aplikace insolvenčního zákona a navrhnout jejich možné řešení. Toto téma jsem si vybral především kvůli své dvouleté praxi v kanceláři insolvenčního správce, když jsem tak s praktickými problémy insolvenčního řízení velmi...

Význam vzdělávacích projektů na původní ladackou společnost: situace ve vesnici Kargyak
Pecháček, Jakub ; Pargač, Jan (vedoucí práce) ; Kumsa, Alemayehu (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá působením rozvojových neziskových organizací v oblasti indického Ladakhu. Ten je součástí indického státu Jammu a Kashmir, resp. Jammu a jeho distriktu Leh. Jedná se o dodnes sporné území, hraničící s Čínou (Tibetem) a Pakistánem. Ladakh leží v oblasti Himalájských velehor a je specifický velmi nízkou srážkovou činností. Z toho vyplývá, že se zde nachází málo úrodné půdy, a tedy nutnost náročného zemědělství a pastevectví. Blíže se v této práci zaměřím především na pomoc ve vzdělávání obyvatel těžko dostupných oblastí, zejména oblasti Zanskar. Práce má za úkol představit region, jeho obyvatele a vybrané projekty, které v regionu působí. Má také za úkol pokusit se odpovědět na některé otázky týkající se participace cizinců na místním vzdělávání a v oblasti ekologie. Vlivy, které vznikají při implementaci rozvojových projektů, jsou různé. Od změn krajinných, přes změny sociální, kulturní a politické. Proč je potřeba pro místní obyvatele mít školu vysoko v horách? Ti zde žijí izolovaně po mnoho staletí, proč tato potřeba vznikla právě teď? Chtějí místní obyvatelé tuto změnu? Jaké jsou podmínky takových projektů? Kdo je vede a jak jsou aplikovány? Jaký je názor projektantů a jaký je názor místních obyvatel? Stěžejní kapitoly jsou věnovány dvěma organizacím, realizující...

Návrh strategického plánu Asociace hráčů ledního hokeje
Ton, Martin ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Čáslavová, Eva (oponent)
Název: Návrh strategického plánu Asociace hráčů ledního hokeje Cíle práce: Hlavním cílem práce je identifikace a popis současného vnitřního a vnějšího prostředí Asociace hráčů ledního hokeje a sestavení konkrétního strategického plánu činnosti této asociace pro období 1.8.2012 - 31.7.2015 Metody: Byla provedena popisná analýza k definování výchozí situace asociace v kombinaci s podpůrnými analytickými metodami SWOT a STEP. V rámci těchto podpůrných metod pak bylo dále využito skupinové diskuze a interview. Výsledky: Výsledkem práce je komplexní návrh strategického plánu Asociace hráčů ledního hokeje pro stanovené období vytvořený na základě analýzou zjištěných dat. Klíčová slova: Hráčská asociace, Lední hokej, Strategický plán, SWOT analýza, STEP analýza, Nezisková organizace.

Ocenění Třineckých železáren, a.s.
Bobek, Michal ; Kislingerová, Eva (vedoucí práce) ; Sieber, Patrik (oponent)
Diplomová práce Ocenění TŘINECKÝCH ŽELEZÁREN, a. s. stručně vysvětluje principy oceňování podniku a použité metody. V rámci teoretického vysvětlení je kladen důraz na metody a postupy použité při ocenění TŘINECKÝCH ŽELEZÁREN, a. s. Aplikační část se věnuje ocenění TŘINECKÝCH ŽELEZÁREN, a. s. Je vypracována finanční analýza společnosti, jejímž úkolem je především posoudit princip going concernu, finanční zdraví společnosti a taktéž navrhnout změny ve struktuře aktiv či pasiv, které by zlepšily výnosnost podniku. Finanční analýza je provedena na základě horizontální a vertikální analýzy výkazů a na základě poměrových ukazatelů. Strategická analýza zkoumá prostředí společnosti a jeho vlivy na společnost a její podnikání. Analýza je provedena aplikací SWOT a PEST analýzy a Porterova modelu pěti konkurenčních sil. Finanční plán navazuje na finanční a strategickou analýzu a na základě jejich poznatků zpracovává předpokládané výsledky společnosti v budoucnu. Výsledku finančního plánu je použito pro získání hodnoty free cash a ocenění podniku jako celku pomocí modelu diskontovaného cash flow.

Marketingová strategie ZUŠ Vítězslava Nováka v Jindřichově Hradci
Ruschak, Michal ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Luštický, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá návrhem koncepce marketingové strategie příspěvkové organizace ZUŠ Vítězslava Nováka v Jindřichově Hradci. Teoreticko-metodolická východiska nejprve vymezují základní potřebnou terminologii, následně pak uvádí postup při zpracování marketingové strategie. Dále jsou řešena také specifika využití marketingu v neziskových organizacích a skladba komunikačního mixu, jemuž je věnována širší pozornost. V praktické části je vytvářena plánovací etapa strategického marketingového řízení. Výsledný návrh marketingové strategie a dílčí strategie komunikační vychází z výsledků analýz vnitřního a vnějšího prostředí organizace. Pro analyzování prostředí a současného stavu školy je využit kromě metod PEST, SWOT a Porterova modelu pěti sil také marketingový výzkum. V průběhu celé práce je vždy nejobsáhleji a nejpodrobněji rozebírána především jedna z dílčích částí marketingové strategie komunikační mix.

Podnikatelský plán Klubové testovací komise Veterán car club Strakonice
Horáková, Bára ; Novák, Michal (vedoucí práce) ; Dvořák, Jiří (oponent)
Diplomová práce řeší vznik nové klubové testovací komise historických vozidel ve městě Strakonice. Cílem bylo zjistit, za jakých podmínek a jaká je reálnost na úspěch nové komise tak, aby byla funkční, měla dostatek zákazníků a tvořila zisk. V práci jsou vypočítány tři možné varianty finanční analýzy. K lepšímu poznání trhu byl použit dotazníkový průzkum trhu. Dále byla vytvořena Porterova analýza pěti sil a také SWOT analýza s následnout maticí TOWS. Závěrem byly shrnuty všechny zjištěné poznatky, především jakých konkurenčních výhod by měla komise použít, aby uspěla na trhu, a při počtu kolika testací historických vozidel a finančních stavech by měla fungovat, a kdy by naopak měla svou činnost ukončit.

Ekonomická analýza Pivovaru Herold Březnice, a.s. v konfontaci s vývojem odvětví
Procházka, Zdeněk ; Mikan, Pavel (vedoucí práce) ; Boukal, Petr (oponent)
Cílem této bakalářské práce je pomocí metod finanční analýzy zhodnotit finanční situaci podniku Pivovar Herold Březnice a.s. v období mezi lety 2011 až 2015. Z metod finanční analýzy jsou použity vertikální a horizontální analýza rozvahy a výkazu zisku a ztráty. Dále jsou použita bilanční pravidla, poměrové ukazatele, Du Pontův rozklad ROE, ukazatel EVA, bonitní a bankrotní modely a srovnání s odvětvím. Dále je pak použit Porterův model pěti sil pro analýzu okolí podniku, což není součástí finanční analýzy. Tyto metody jsou popsány v teoretické části práce a následně aplikovány v praktické části. V závěru je celkové zhodnocení stavu podniku a jeho nejdůležitějších znaků, také je přidáno doporučení o směr podniku do budoucna.

Ekonomická analýza podniku Mlékárna Hlinsko, a.s.
Schejbal, Jiří ; Vávrová, Hana (vedoucí práce) ; Koulová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zpracování ekonomické analýzy společnosti Mlékárna Hlinsko, a. s. Práce obsahuje základní charakteristiku odvětví, v kterém společnost působí včetně sestavení Porterova modelu pěti sil. V práci jsou užity ukazatele rentability, zadluženosti, aktivity, likvidity a kapitálového trhu. Současně je provedena analýza stupně provozní páky a posouzen vliv finanční páky. Pro zjištění dílčích vlivů na rentabilitu vlastního kapitálu je užito Du Pontova rozkladu. V rámci komplexního hodnocení byly aplikovány bonitní a bankrotní modely -- Altmanův model, Index IN05 a Index bonity. Společnost Mlékárna Hlinsko, a. s. byla srovnána s relevantními konkurenty na trhu a odvětvovým průměrem za použití metod mezipodnikového srovnání. V závěru práce byly vyvozeny patřičné rady a doporučení do budoucna. Práce byla sestavena s ohledem na specifika potravinářského průmyslu a spojení se společností Agrofert, a. s.

Posouzení investice do developmentu brownfieldu v Praze
Krylová, Kateřina ; Boukal, Petr (vedoucí práce) ; Krause, Josef (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá hodnocením investice do developmentu rezidenčních budov na místě bývalého libeňského přístavu. Jejím cílem je rozhodnout, zda je plánovaný projekt dostatečně výnosný a zjistit částku, za kterou by měl být developer ochoten pozemek koupit. Teoretická část je věnována definování klíčových pojmů, charakteristice investičního rozhodování a metodám hodnocení investic, včetně definování jejich vstupních veličin. V praktické části je nejprve provedena strategická analýza, která hodnotí makroekonomickou situaci v ČR, trh nemovitostí v Praze a konkurenční síly, které na projekt působí. Na základě informací zjištěních ve strategické analýze je následně vyhodnocena investice prostřednictvím metod popsaných v teoretické části. Na závěr jsou výsledky hodnotících metod podrobeny analýze rizik.

Analýza marketingových aktivit neziskové organizace INEX-SDA
Zusková, Michaela ; Cook, Gina (vedoucí práce) ; Černá, Iveta (oponent)
Neziskové organizace jsou nedílnou součástí české ekonomiky a důležitým partnerem vlády. V dnešním ekonomickém prostředí čelí rostoucí konkurenci nejen ze strany dalších podobných institucí, ale rovněž ze strany firem orientovaných na zisk. Pokud chtějí na trhu uspět, jsou nuceni využívat podnikatelských marketingových nástrojů. Cílem následující diplomové práce je analyzovat marketingové strategie nevládní neziskové organizace INEX-SDA, interpretovat výsledky na základě marketingových teorií a navrhnout možná zlepšení, která povedou k vyššímu povědomí veřejnosti o vybrané organizaci.