Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30,722 záznamů.  začátekpředchozí30713 - 30722  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.94 vteřin. 

Mezinárodní dohody o vzájemné podpoře a ochraně investic
Strählová, Michaela ; Balaš, Vladimír (oponent) ; Šturma, Pavel (vedoucí práce)
ZÁVĚR V úvodu této diplomové práce bylo pojednáno o situaci na poli mezinárodního obchodu. Pokusila jsem se popsat nepřehledný a komplikovaný stav v období před etablováním institutu ochrany investic v praxi. Domnívám se, že k výraznému rozvoji globalizovaných investičních aktivit, jak je lze pozorovat v posledních dekádách, velkou mírou přispělo právě vytvoření systému multilaterálních a bilaterálních smluv o podpoře a ochraně investování. Jednotlivé smlouvy se od sebe v různé míře detailu liší, avšak lze v nich vypozorovat identické rysy, jako je podobná struktura a charakteristické znaky. Proto se domnívám, že je daleko důležitější pochopit tuto matérii jako celek a zaměřit se na zmíněné společné znaky, než detailně znát samotné články jednotlivých smluv. Z toho důvodu je moje diplomová práce vystavěna na objasnění základních pojmů, jako je investice, investor, režim zacházení s investicemi, vyvlastnění, investiční spor a jeho řešení a rozhodčí doložka. V souvislosti s pojmem investice je vhodné znovu připomenout, že se jedná o velice širokou kategorii, která trpí přílišnou otevřeností a nedostatkem definice, jenž by byla obsažena v nějakém všeobecně závazném dokumentu (jako je kupříkladu Washingtonská úmluva). Na druhou stranu se však domnívám, že právě absence jasné definice umožňuje rozvoj a pružné...

Metodika sjezdového lyžování dětí s dětskou mozkovou obrnou
Šedivý, Pavel ; Matošková, Petra (oponent) ; Hruša, Jan (vedoucí práce)
Název práce: Metodika sjezdového lyžování dětí s dětskou mozkovou obrnou Title of the diploma thesis: Methodical process of downhill skiing for children with cerebral palsy Cíl práce: Navrhnout a ověřit v praxi metodický postup lyžování začátečníků s lehkou formou hemiparetické dětské mozkové obrny. Metoda: Pro zpracování praktické části je zvolen výzkum typu případové studie. Jsou použity metody a techniky přímého pozorování, rozhovorů, dotazníků a použití zdravotnické dokumentace. Výsledky: Při shrnutí teoretických podkladů a na základě následné praktické výuky jsme došli k závěru, že v metodickém postupu lyžování dětí a zdravotně handicapovaných s diagnózou DMO hemiparetická forma existují specifické rozdíly. Při zahájení výuky je nutné postupovat individuálně a vycházet z aktuálního stavu postižení dítěte. Cíle výuky je nezbytné vždy korigovat podle konkrétní situace i podmínek. Lyžování dětí postižených hemiparetickou formou DMO v lehčích případech je sportem pozitivním z důvodu zvyšování zdatnosti, pohybových dovedností i integrace mezi zdravé vrstevníky. Možná negativa, která je vhodné konzultovat s lékařem, jsou podpora patologických stavů a kontraindikace v rehabilitačním procesu. Klíčová slova: handicap, metodika, lyžování, DMO

Mezinárodní aspekty potrestání válečných zločinců po roce 1945
Eichler, Jan ; Soukup, Ladislav (oponent) ; Kuklík, Jan (vedoucí práce)
70 Závěr Miliony zavražděných a umučených v koncentračních táborech a při masakrech ve všech zemích okupované Evropy, to vše formovalo vůli potrestat viníky a znemožnit opakování. Stalo se tak formou mezinárodních tribunálů a zvláštních soudních útvarů zřízených v rámci retribučního soudnictví v osvobozených zemích. Úkol stíhat a trestat nacistické válečné zločince však nekončí, neboť se některým ve zmatených poválečných poměrech podařilo uprchnout a vyhnout se spravedlivým soudům. Řada z nich našla útočiště v Jižní Americe, Spojených státech a v Německu, kde jim řada nelegálních organizací podala pomocnou ruku. Poválečné soudní procesy měly vliv na mezinárodní právo, kde došlo k uzavření mnoha smluv, které by měly zamezit opakování těchto tragických událostí.

Integrace dětí ze speciálních tříd do tříd ZŠ
Petřinová, Lucie ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá integrací dětí ze speciálních tříd do tříd ZŠ. Jejím cílem je zjistit, zda integrace přispívá ke zlepšování vzájemných vztahů a k motivaci žít kvalitní a plnohodnotný život. Teoretická část vychází z odborné literatury, charakterizuje a definuje pojmy spjaté s předškolním a školním vzděláváním, specifikuje zdravotní zvláštnosti školních dětí, zaměřuje se na integraci, vývojové poruchy učení a chování, mentální retardaci a logopedické vady. V praktické části je formou výzkumu mapována integrace dětí konkrétní základní školy. Prostřednictvím pozorování, dotazníků a rozhovorů je sledována integrace pěti dětí ze speciální třídy na dané škole.

Analysis of the church sermons in the SDA Church of the Slovak Republic pointing to the questions of the quality of life
Javorková, Terézia ; Beneš, Jiří (oponent) ; Procházka, Pavel (vedoucí práce)
Magisterská práca sa zaoberá analýzou kázni v zboroch CASD v SR (ďalej len CASD). Cieľom práce je hodnotiť a analyzovať kvalitatívne požiadavky v bohoslužobnej kázni zamerané na kvalitu života. Práca je rozdelená na teoretickú a praktickú časť. Teoretická časť definuje kvalitu života a jej požiadavky na život vzhľadom na trojrozmernosť človeka. Praktická časť realizuje analýzu vzorky bohoslužobných kázni CASD a projekt prieskumu uskutočnený dotazníkovou formou. Autor v nej analyzuje päťdesiat kázni cirkevného zboru CASD a zisťuje existujúci stav v homiletickej oblasti so zameraním na otázky kvality života. Výsledky porovnáva s teóriou a na záver sumarizuje podnety pre súčasnú homiletickú prax.

Vícekanálová slepá dokonvoluce vektorových obrazů
Brantál, František ; Šorel, Michal (oponent) ; Šroubek, Filip (vedoucí práce)
Zoznámit' sa s metódami na odstraňovanie degradácii (dekonvolúcie) v šedotónových obrazoch pre prípady, ked' nie je známa žiadna apriórna informácia o tvare konvolučnej masky (slepý problém), ale je k dispozícii viac než jedno meranie s rozdielnou degradáciou (viackanálový problém). Naštudovat' či navrhnút' možné prístupy rozšírenia pre vektorové (napr. farebné) obrazy a to formou vhodnej regularizácie problému. Implementovat' navrhnuté postupy a účinnost' overit' nielen na simulovaných ale aj reálnych dátach.

Regional languages in the French educational system
Pokorná, Monika ; Kalfiřtová, Eva (vedoucí práce) ; Jančík, Jiří (oponent)
Diplomová práce s názvem Regionální jazyky ve francouzském vzdělávacím systému je v úvodní části zaměřena na terminologii týkající se regionálních jazyků. Dále se tato práce soustředí na historii jazyků na území dnešní Francie od období dobývání Galie Římany, přes latinizaci této oblasti, až po demokratizaci regionálních jazyků Francie ve vztahu k francouzštině. Důležitou roli ve vývoji francouzského vzdělávání hrály školské zákony, které jsou podrobně diskutovány v textu. V následující části práce je věnována pozornost především současnému rozmístění regionálních jazyků ve Francii a jejich výuce na francouzských školách. Důraz je kladen zejména na čtyři nejvýznamnější regionální jazyky: baskičtinu, bretonštinu, katalánštinu a okcitánštinu. V rámci popisu této problematiky jsou rozpracovány též zákony, které umožnily výuku regionálních jazyků na školách ve Francii a podpořily zakládání institucí podporujících tyto jazyky. Závěrečná část této práce je zaměřena na výzkum současného stavu okcitánského jazyka v každodenním životě obyvatel města Nîmes na jihu Francie. Tento jazyk byl vybrán jako modelový příklad regionálního jazyku. Pro výzkum byla vybrána metoda dotazníkového šetření, za pomoci které bylo zjištěno, že okcitánština je stále živý regionální jazyk, přestože je používán výhradně starší generací....

Liturgická vzdělanost varhaníků při katolických bohoslužbách, ideál a realita
Gabrielová, Markéta ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Mrňávek, Tomáš (oponent)
RESUME Liturgie je vrcholným projevem církve, proto je nutno ji provádět co nejlépe, jak se o tom píše v Konstituci o posvátné liturgii Sacrosanctum concilium. Liturgická hudba a zpěv jsou integrální složkou bohoslužby, liturgii by měli dobře znát všichni varhaníci a ostatní hudebníci, kteří se na bohoslužbě podílejí, proto jsem velkou část své práce věnovala liturgii samé. Stejně tak by varhaníci měli být seznámeni s předpisy a směrnicemi, kterými se řídí provádění liturgické hudby, o čemž pojednává druhá část práce. Z průzkumu provedeného v třetí části práce vyplývá, že většina varhaníků vykonává své povolání co nejlépe, že kvalita jejich práce nezávisí na velikosti obce, ve které žijí, více problémů mají možná varhaníci v menších obcích. Z velké části jsou dobrými hudebníky, mají hudební vzdělání. Snaží se být též dobrými křesťany, s teologickým vzděláním je to o něco horší. Litoměřická diecéze jim nabízí vzdělávání formou pravidelných kurzů, kterých se většina ráda zúčastňuje a považuje je za přínosné. Problémem se jeví nedostatek zájemců o výuku hry na varhany z řad věřících i nevěřících. Budoucnost liturgické hudby záleží na práci současných varhaníků a modlitbě církve.

Existenciální traumata a možnosti jejich řešení
Císařová, Dagmar ; Titzl, Boris (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá jedním z nejobtížnějších témat lidského života. Je to téma vyřešení osudové situace ve smyslu těžké osobní ztráty, případně závažných psychických problémů. Tyto situace lze zahrnout do kategorie existenciálního traumatu. Tato práce se zabývá existenciálním traumatem nejprve z hlediska teoretického. Jsou zde uvedeny ukázky různých typů krizí a následných terapií. Většina z nich je dobře známa a zdokumentována, a proto byl dán v další části větší prostor dvěma méně rozšířeným možnostem řešení. Jedná se o hlubinnou abreaktivní psychoterapii a návrat po časové stopě. Druhá část práce, praktická, obsahuje pět případových studií. Formou rozhovorů je představena podstata traumatu jednotlivých lidí a způsob jejich řešení. První tři klienti prošli traumatem bez terapie, druzí dva vyřešili svou situaci za pomoci výše uvedených metod. Porovnání těchto studií, shrnutí a posouzení přístupů je obsahem závěrečné kapitoly diplomové práce.

Venkovská rodina a domácnost
Vacek, Jan ; Majerová, Věra (vedoucí práce) ; Petra, Petra (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá analýzou života venkovských rodin obce Nehvizdy. V teoretické části jsou objasňovány základní pojmy práce, jako jsou rodina, životní styl a venkov, přičemž celá tato část je zpracována na základě prostudování dostupné odborné literatury. Hlavním cílem práce je objasnit, zda a nakolik venkovské rodiny žijí tradičním způsobem života a jak se tento životní způsob shoduje, či liší s nově přistěhovalými obyvateli satelitní čtvrti zkoumané obce. Pro tyto potřeby byla provedena empirická sonda. Sběr dat proběhl formou anonymních dotazníků. Z výsledků dotazníkového šetření vyplynulo, že rozdíl mezi starými a novými obyvateli obce není příliš velký. Původní obyvatelé obce o něco více preferují tradiční venkovský způsob života, většinu času věnují domácímu hospodářství, obdělávají pole nebo větší zahradu a podobně. Některé tyto činnosti se objevují i u nově přistěhovalých obyvatel satelitní čtvrti. Obyvatelé satelitu také o něco častěji preferují veřejný život před rodinným životem. Celkově obyvatelé původní zástavby zastávají tradiční zásady a formy venkovského života silněji než noví obyvatelé satelitů. Dílčím cílem bylo zjistit, jaký význam zaujímá rodina v hodnotovém žebříčku místních obyvatel. Z výsledků dotazníkového šetření vyplynulo, že rodina je, bez rozdílu zda jde o původní, či nové obyvatele, velmi důležitá.